Langzame apper
woensdag 19 januari 2022 om 20:38
Vorige week donderdag heb ik een date gehad met iemand die ik via Bumble ken.
Hij stuurde toen al weinig berichtjes, vaak duurde het een halve dag tot een dag voordat ik een reactie kreeg. Dat vond ik geen probleem!
De date zelf was heel leuk, we zouden een rondje gaan wandelen in het park maar dit rondje werd een 2 uur durende wandeling waarin we heel veel hebben gekletst. Bij het afscheid zij hij, zullen we de volgende keer verder kletsen en wandelen?
Ik liep vanaf de date naar huis en kreeg gelijk al een berichtje waarin hij aangaf dat hij het gezellig vond en zijn nummer.
Wanneer ik nu een appje stuur dan krijg ik meer dan een dag later pas een reactie. Hij reageert dan wel uitgebreid maar doordat er zoveel tijd tussen zit is het niet echt een vloeiend en fijn gesprek. Vriendinnen zeggen allemaal "Als hij zo traag reageert dan heeft hij geen interesse".
Hij heeft een eigen bedrijf en ik weet dat hij echt heel veel werkt.. ik begrijp dus wel dat hij niet constant kan appen en dat er veel tijd tussen zit maar toch maakt het me een beetje onzeker.
Mijn vraag aan jullie is nu, wat is jullie ervaring op dit gebied?
Zijn er echt 'langzame appers' of is dit gewoon een teken dat er geen interesse meer is? Ik ben heel benieuwd naar jullie eigen ervaringen!
Hij stuurde toen al weinig berichtjes, vaak duurde het een halve dag tot een dag voordat ik een reactie kreeg. Dat vond ik geen probleem!
De date zelf was heel leuk, we zouden een rondje gaan wandelen in het park maar dit rondje werd een 2 uur durende wandeling waarin we heel veel hebben gekletst. Bij het afscheid zij hij, zullen we de volgende keer verder kletsen en wandelen?
Ik liep vanaf de date naar huis en kreeg gelijk al een berichtje waarin hij aangaf dat hij het gezellig vond en zijn nummer.
Wanneer ik nu een appje stuur dan krijg ik meer dan een dag later pas een reactie. Hij reageert dan wel uitgebreid maar doordat er zoveel tijd tussen zit is het niet echt een vloeiend en fijn gesprek. Vriendinnen zeggen allemaal "Als hij zo traag reageert dan heeft hij geen interesse".
Hij heeft een eigen bedrijf en ik weet dat hij echt heel veel werkt.. ik begrijp dus wel dat hij niet constant kan appen en dat er veel tijd tussen zit maar toch maakt het me een beetje onzeker.
Mijn vraag aan jullie is nu, wat is jullie ervaring op dit gebied?
Zijn er echt 'langzame appers' of is dit gewoon een teken dat er geen interesse meer is? Ik ben heel benieuwd naar jullie eigen ervaringen!
donderdag 20 januari 2022 om 11:43
Appen is voor mij iets korts en zakelijks. Meestal lees ik het wel meteen, behalve de kletsgroepsapp van het werk, die staat op mute. Die lees ik pas bij bij de koffie, zo belangrijk vind ik die onzin niet. Ik post er ook zelden op. De ruildiensten appgroep hou ik wel weer bij. Mijn appjes zijn vaker mededelingen, ik steek dan hooguit mijn duim op dat ik het begrepen/gelezen heb of zeg kort wat ik te zeggen heb. Of de moeder van kind X om te zeggen dat mijn kind daar aangewaaid is. Waarbij ik dan even terugapp dat het prima is, dat ze om 5 uur naar huis moet etc. En dan kan ik ook nog vragen hoe het er mee is omdat ik ze al een tijd niet gezien heb. Zo'n gesprekje wat ik ook even zou hebben op het schoolplein.
Maar verder gaat het niet. Hele epistels over en weer; daar is Whatsapp niet voor wat mij betreft. Prik gewoon een datum van dan en dan wandelen daar en daar. Reageert hij daar ook niet op dan heeft hij zijn interesse verloren: his loss. Maar een man die je net hebt ontmoet is je geen uitgebreide verklaringen schuldig over zijn appjes of waarom hij wel/niet reageert.
Maar verder gaat het niet. Hele epistels over en weer; daar is Whatsapp niet voor wat mij betreft. Prik gewoon een datum van dan en dan wandelen daar en daar. Reageert hij daar ook niet op dan heeft hij zijn interesse verloren: his loss. Maar een man die je net hebt ontmoet is je geen uitgebreide verklaringen schuldig over zijn appjes of waarom hij wel/niet reageert.
donderdag 20 januari 2022 om 12:03
Herkenbaar maar je doet er niets aan. Ik had eens contact met een dame en zij was ook langzaam. Alleen 's avonds kreeg ik een paar appjes. Heel soms 's middags eentje.
Ze gaf zelf aan dat ze niet zo'n apper was. Prima. Als het dan te lang duurt om af te spreken door allerlei redenen dan geef ik op een gegeven moment gewoon aan dat het niet zo zinvol is, want dan kan ik nog een half jaar door appen.
Dus heb je er een probleem mee dan moet je het afkappen.
Ze gaf zelf aan dat ze niet zo'n apper was. Prima. Als het dan te lang duurt om af te spreken door allerlei redenen dan geef ik op een gegeven moment gewoon aan dat het niet zo zinvol is, want dan kan ik nog een half jaar door appen.
Dus heb je er een probleem mee dan moet je het afkappen.
donderdag 20 januari 2022 om 13:22
Dus bellen is eigenlijk handiger, maar dan ga je dat nog ff moeilijk maken door eerst te appen of je mag bellen?Attraverso schreef: ↑20-01-2022 10:30Tja... moeilijk hoor, dat daten...
Je kan een appje sturen ‘bellen we even vanavond?’ en dan afwachten...

Gewoon bellen buiten de werkuren. Als het niet past zal hij dat wel zeggen of niet opnemen en terugbellen.
Je zegt gewoon ´we hebben het gehad over een tweede date, zie je dat nog zitten? Wanneer past voor jou?´
donderdag 20 januari 2022 om 13:32
Tuurlijk, ik bel een online date contact nooit zonder eerst even een moment te overleggen en gelukkig doen mijn online contacten hetzelfde. Het is maar een heel kleine moeite en je stoort elkaar niet op een ongelegen moment.aliva schreef: ↑20-01-2022 13:22Dus bellen is eigenlijk handiger, maar dan ga je dat nog ff moeilijk maken door eerst te appen of je mag bellen?![]()
Gewoon bellen buiten de werkuren. Als het niet past zal hij dat wel zeggen of niet opnemen en terugbellen.
Je zegt gewoon ´we hebben het gehad over een tweede date, zie je dat nog zitten? Wanneer past voor jou?´
Wat is ‘buiten de werkuren’ voor een zelfstandige? Niemand weet welke uren ik werk, soms vroeg, soms laat, soms weekend, feestdagen... niet iedereen heeft werkuren.
donderdag 20 januari 2022 om 13:36
Ik vind dat het proces onnodig ingewikkeld maken.Attraverso schreef: ↑20-01-2022 13:32Tuurlijk, ik bel een online date contact nooit zonder eerst even een moment te overleggen en gelukkig doen mijn online contacten hetzelfde. Het is maar een heel kleine moeite en je stoort elkaar niet op een ongelegen moment.
Wat is ‘buiten de werkuren’ voor een zelfstandige? Niemand weet welke uren ik werk, soms vroeg, soms laat, soms weekend, feestdagen... niet iedereen heeft werkuren.
Als iemand ongelegen belt kan je toch eenvoudigweg niet opnemen of heel kort even zeggen dat het niet past en nadien terugbellen.
donderdag 20 januari 2022 om 13:43
Iemand zoals familie en vrienden of iemand die iets van me nodig heeft wel ja.
Een online contact die ik amper ken en gewoon een babbeltje wil doen liever niet. Maar zoals gezegd doet niemand die ik online leer kennen dat. Alle mannen sturen een berichtje wanneer het past om even te bellen dus dat zit wat mij betreft prima.
donderdag 20 januari 2022 om 13:50
Ik doe meer dingen in mijn leven dan appen. Dus als ik werk, of film kijk of wat dan ook dan wil ik niet onderbroken worden door een berichtje elke 5 minuten. Dat is bloed irritant. Ik check het bericht wel maar als het niet dringend is reageer ik uren later of misschien de volgende dag.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
donderdag 20 januari 2022 om 18:03
Precies dit.alongwiththesunshine schreef: ↑20-01-2022 13:52En prima als je geen apper bent, maar als je helemaal geen initiatief neemt om de ander te zien of te spreken (al dan niet in real life) dan blijft er niks meer over.
Ik heb een hekel aan bellen en als een man geen contact wenst te houden via WA ga ik ervan uit dat hij een ander communicatie middel kiest en dat met mij overlegt.
.
donderdag 20 januari 2022 om 18:43
Ik zou er niet zo bovenop zitten en gewoon de bal bij hem laten.
Heb je zelf geen werk of iets te doen?
Puntje bij paaltje ken je elkaar nog steeds niet na die paar uurtjes dus wat valt er te appen? Laat bij hem ook eerst een behoefte ontstaan, dan komt hij vanzelf wel.
Of niet, en dan weet je ook genoeg.
Als volwassene moet je je toch een beetje kunnen staande houden in het leven en met onzekerheid om kunnen gaan, niet je volledig blindstaren op één persoon na 1 date. Je kan ook juist iets kapotmaken met je onzekere houding, mensen knappen daar best wel op af.
Heb je zelf geen werk of iets te doen?
Puntje bij paaltje ken je elkaar nog steeds niet na die paar uurtjes dus wat valt er te appen? Laat bij hem ook eerst een behoefte ontstaan, dan komt hij vanzelf wel.
Of niet, en dan weet je ook genoeg.
Als volwassene moet je je toch een beetje kunnen staande houden in het leven en met onzekerheid om kunnen gaan, niet je volledig blindstaren op één persoon na 1 date. Je kan ook juist iets kapotmaken met je onzekere houding, mensen knappen daar best wel op af.
donderdag 20 januari 2022 om 18:46
Ja, mooi he, hoe de hedendaagse tijd voor prachtige nieuwe termen kan zorgen.

vrijdag 21 januari 2022 om 11:50
Hier nog een trage apper (man) bij wie het niet vreemd is dat je een dag of langer op een reactie moet wachten.
Ik ben niet het type dat de hele dag met zijn foon bezig is en dus vaak pas laat ziet dat er een appje binnen is. Vervolgens ligt het dan ook nog aan het onderwerp. De ene keer zal ik het belangrijker vinden om te reageren dan de andere keer.
Ik ben niet het type dat de hele dag met zijn foon bezig is en dus vaak pas laat ziet dat er een appje binnen is. Vervolgens ligt het dan ook nog aan het onderwerp. De ene keer zal ik het belangrijker vinden om te reageren dan de andere keer.
Niet geschoten is altijd mis
vrijdag 21 januari 2022 om 13:14
Het wil niet zeggen dat iemand die pas een dag later reageert, maar wel heel uitgebreid, geen interesse heeft.
Alleen ben ik het wel met je eens dat je niet echt een vloeiend en fijn gesprek, cq dialoog kunt voeren met zo iemand, via de app.
Het wordt door meer een soort mail-wisseling met elkaar, alsof je elkaar steeds een mail / brief stuurt.
Jij vindt het prettiger om wat vaker, niet hele uitgebreide apps te sturen, die ander vindt het weer prettiger om minder vaak, wel hele uitgebreide apps te sturen.
Tja, als je dit niet prettig vindt, (ik zou dit ook niet prettig vinden eerlijk gezegd, ook al bedoelt de ander het goed) dan matchen jullie qua communicatie niet ben ik bang; en dat kan dan inderdaad invloed hebben op de relatie; dat gaat dan toch irriteren...
Alleen ben ik het wel met je eens dat je niet echt een vloeiend en fijn gesprek, cq dialoog kunt voeren met zo iemand, via de app.
Het wordt door meer een soort mail-wisseling met elkaar, alsof je elkaar steeds een mail / brief stuurt.
Jij vindt het prettiger om wat vaker, niet hele uitgebreide apps te sturen, die ander vindt het weer prettiger om minder vaak, wel hele uitgebreide apps te sturen.
Tja, als je dit niet prettig vindt, (ik zou dit ook niet prettig vinden eerlijk gezegd, ook al bedoelt de ander het goed) dan matchen jullie qua communicatie niet ben ik bang; en dat kan dan inderdaad invloed hebben op de relatie; dat gaat dan toch irriteren...
vrijdag 21 januari 2022 om 15:11
Bedankt voor jullie tips! Ik vind het echt niet erg dat ik een paar dagen niets van iemand verneem als diegene gewoon niet echt vaak op zijn telefoon kijk. Maar tochhh wil ik ook wel graag weten of ik een tweede date kan verwachten, want ja daar hoop je natuurlijk wel op haha.
Ik heb hem gisterochtend geappt en gevraagd of hij binnenkort een drankje wil doen, maar hij heeft het gelezen en weer geen reactie.
Dus ik heb nu vanaf maandag niets gehoord.. ik ga er dan toch wel een beetje van uit dat hij geen interesse heeft.
Ik heb hem gisterochtend geappt en gevraagd of hij binnenkort een drankje wil doen, maar hij heeft het gelezen en weer geen reactie.
Dus ik heb nu vanaf maandag niets gehoord.. ik ga er dan toch wel een beetje van uit dat hij geen interesse heeft.

vrijdag 21 januari 2022 om 15:20
Hooofdzaken schreef: ↑21-01-2022 15:11
Oh, duidelijke vraag van jou, of hij met jou een drankje wil doen. Goed gedaan! Wel gelezen maar nog niet beantwoord na meer dan 30 uur...
Nee, dan is hij idd niet geïnteresseerd in een 2e date met jou. Daar hoef je niet een beetje van uit te gaan, maar 100% van uit te gaan.
Laten gaan dan deze man. Hij verdient jouw aandacht niet. Maar nu heb je wel duidelijkheid.
vrijdag 21 januari 2022 om 15:34
Ja ik neem jullie tips zeker mee!
Wel echt frustrerend hoor.. vind het altijd zo apart dat mensen je compleet gaan negeren na zo'n date. Vooral omdat hij zelf het eerste contact legde en ook zelf het voorstel deed voor een tweede date.
Ik zeg als ik geen interesse heb gewoon "Was gezellig maar voor mij zit er niet meer in dan dit".
Achjaa... op naar de volgende dag maar haha.
Wel echt frustrerend hoor.. vind het altijd zo apart dat mensen je compleet gaan negeren na zo'n date. Vooral omdat hij zelf het eerste contact legde en ook zelf het voorstel deed voor een tweede date.
Ik zeg als ik geen interesse heb gewoon "Was gezellig maar voor mij zit er niet meer in dan dit".
Achjaa... op naar de volgende dag maar haha.
vrijdag 21 januari 2022 om 15:46
NOU MENSEN!
Ik had net vorig bericht geplaatst en 3x raden van wie ik een appje krijg...
Hij gaf aan dat hij overwerkt is en veel stress heeft maar dat het hem leuk lijkt om binnenkort op 2e date te gaan. Alleen hij weet niet zo goed wanneer want hij heeft op dit moment weinig tijd.
Dus de conclusie: ik overdreef en maakte me veel teveel zorgen.
Bedankt voor alle tips, ik pieker veel en door jullie kon ik het van een ander perspectief bekijken.
Ik ga proberen om in de toekomst wat meer te relaxen en zelf mijn telefoon ook wat vaker weg te leggen. En inderdaad... voor een gesprek gewoon bellen.
Thanks allemaal!
Ik had net vorig bericht geplaatst en 3x raden van wie ik een appje krijg...
Hij gaf aan dat hij overwerkt is en veel stress heeft maar dat het hem leuk lijkt om binnenkort op 2e date te gaan. Alleen hij weet niet zo goed wanneer want hij heeft op dit moment weinig tijd.
Dus de conclusie: ik overdreef en maakte me veel teveel zorgen.
Bedankt voor alle tips, ik pieker veel en door jullie kon ik het van een ander perspectief bekijken.
Ik ga proberen om in de toekomst wat meer te relaxen en zelf mijn telefoon ook wat vaker weg te leggen. En inderdaad... voor een gesprek gewoon bellen.
Thanks allemaal!
vrijdag 21 januari 2022 om 15:47
Ja, want als het gesprek over de al dan niet tweede date via de telefoon was gevoerd, dan zat to nu niet met dat rotgevoel van genegeerd te worden.
WA is een laagdrempelig medium, maar ook iemand laten ´hangen´ is heel makkelijk.
Zeker als het een moeilijke boodschap is gaan mensen dat toch wat vaker uitstellen.
Hoeveel topics worden er hier niet geopend over problemen met WA? Maar de conclusie: mss is bellen soms toch handiger (en rijker, kwalitatiever) als communicatievorm, volgt blijkbaar niet.
Edit: ik zie nu de update van to, maar mijn post blijft relevant denk ik.
aliva wijzigde dit bericht op 21-01-2022 15:48
5.35% gewijzigd