Ik val op donkere mannen

21-01-2022 12:27 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Cruve
larazest wijzigde dit bericht op 24-01-2022 17:38
99.59% gewijzigd
Larazest schreef:
21-01-2022 13:14
Ik denk omdat het kan overkomen alsof ik een bepaalde ethniciteit fetishize, zoiets?
Denk je dat er iets mis is met je als je vindt dat donkere mannen aantrekkelijk zijn, of heb je alleen dat gevoel omdat het niet doorsnee is voor blanke vrouwen?
Ik val op mannen met vrouwelijke trekken. Ben uiteindelijk toch getrouwd met een volledige hetero. Wat je leuk vindt is niet per se waar je mee eindigt.
Avage schreef:
21-01-2022 19:30
Ik ben al diverse keren aan het kruis genageld vanwege deze uitspraak.

:-?
droompiloot schreef:
21-01-2022 21:26
Tsja ik ben een getinte vrouw en val juist vaak niet op donkere mannen. Een voorkeur hebben is prima.
Ik ben een blanke man en val juist wel op donkere vrouwen, ben er ook nog nooit op aangekeken ofzo.
Delta91 schreef:
21-01-2022 21:45
Ik ben een blanke man en val juist wel op donkere vrouwen, ben er ook nog nooit op aangekeken ofzo.
Mijn vriendin is een mix. Ik kon niet kiezen. ;)
Ik vind het raar dat je zo generaliseert en mensen niet gewoon zichzelf laat zijn, maar een type kun je toch wel hebben denk ik.
cleo schreef:
21-01-2022 13:52

Daarbij druipt de OP van voordelen, met name wat betreft het macho gebeuren.

Dit is wel een punt ja. Je koppelt uiterlijk aan macho-cultuur en vult dus al in bij een donkere man dat die dominant/macho zal zijn (of zelfverzekerd, hoe je het wil noemen). In elk geval een stuk vaker dan een Nederlandse man. Je kijkt daarbij dus niet naar de persoon of zijn karakter. Daar zou je wel bij stil kunnen staan.
Wat een debiel topic.
cleo schreef:
Ik ben zelf bruin en zou wel een beetje argwanend zijn als iemand zijn voorkeur zo beschrijft als in de OP. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen op donker vallen, maar dat uiteindelijk niet als een serieuze optie voor een relatie zien om voor te stellen aan je ouders. Uiteindelijk willen ze daarvoor dan toch liever een leuk wit, Nederlands type.

Bij hoe je het ervaart en hier beschrijft gaan bij mij wel wat alarmbellen af. Vooral omdat je het ziet als een soort afwijkende voorkeur. Nee, dank je. Geen behoefte om de tropische verrassing van de week te zijn.

Dit. Problematisch.
Ik snap je punt niet. Als ik mijn leven met iemand deel vind ik het fijn als diegene er in mijn ogen ook nog eens leuk uit ziet zodat het er tussen de lakens en op het aanrecht ook lekker aan toe gaat. Dat is toch normaal? Waarom heb jij daar zoveel moeite mee?
cleo schreef:
Ik ben zelf bruin en zou wel een beetje argwanend zijn als iemand zijn voorkeur zo beschrijft als in de OP. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen op donker vallen, maar dat uiteindelijk niet als een serieuze optie voor een relatie zien om voor te stellen aan je ouders. Uiteindelijk willen ze daarvoor dan toch liever een leuk wit, Nederlands type.

Bij hoe je het ervaart en hier beschrijft gaan bij mij wel wat alarmbellen af. Vooral omdat je het ziet als een soort afwijkende voorkeur. Nee, dank je. Geen behoefte om de tropische verrassing van de week te zijn.

Nou, dit dus. Leuk ook voor de man, dat je het feit dat je bij hem bent eigenlijk als een soort afwijking ziet. Heb je dat in je vorige relatie met je vriend besproken?
Zit je in een omgeving waar dit sterk wordt afgekeurd?
Voornu schreef:
21-01-2022 23:11
Nou, dit dus. Leuk ook voor de man, dat je het feit dat je bij hem bent eigenlijk als een soort afwijking ziet. Heb je dat in je vorige relatie met je vriend besproken?
Zit je in een omgeving waar dit sterk wordt afgekeurd?
Nee, ik heb zelf geen relaties gehad met mannen die er zo tegenover stonden hoor! Ik zou daar echt wel doorheen prikken. Ik reageer alleen op hoe de denkwijze van de OP op mij overkomt en ook op wat ik soms in mijn omgeving heb gezien. Daar zou ik dus direct voor passen.

Ik zit in een vrij witte, ietwat elitaire omgeving. En ik heb vaak genoeg gezien dat mannen of vrouwen in hun studententijd wel open stonden voor eens wat “anders”. Maar uiteindelijk vonden ze dat ofwel niet leuk genoeg voor een echt duurzame relatie, ofwel ze durfden daar bij hun omgeving niet mee aan te komen zetten. Toch liever iemand uit hun eigen milieu.

Ik vind het zeer veelzeggend als je denk dat een voorkeur voor een donker iemand als een fetisj gezien kan worden. Ik denk toch niet dat veel mensen een voorkeur voor blond met blauwe ogen als een fetisj zouden zien. Dus de daar zit al een onderliggende gedachte achter die mij niet bevalt.
Bij LLDL zat laatst een donkere man en die was zo leuk. Mooie donkere stem, complimentjes geven aan de date, vriendelijk. Ik val niet op mannen, maar als ik een vrouw was, had ik het wel geweten. Maar hij had wat kilo's teveel en viel helaas af.
Beerlover schreef:
22-01-2022 06:04
. Maar hij had wat kilo's teveel en viel helaas af.
Daarna was hij weer slank ;)

On topic: ik snap het wel, je vindt denk ik van jezelf dat je niet mag kijken naar oppervlakkigheden. Ik val zelf op lang en slank en eigenlijk is dat dan lullig naar kleine dikke mensen. Maar wat je aantrekkelijk vindt is niet te sturen
Ooooh, dat mag niet he. Rasicme.
Je moet echt iedereen gelijke kansen geven hoor.

Oh, hoe doen we dat als iemand b.v. een "vervelende stem of accent" heeft?

Flauwekul natuurlijk.
Je kunt dit niet sturen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
cleo schreef:
22-01-2022 01:49
Nee, ik heb zelf geen relaties gehad met mannen die er zo tegenover stonden hoor! Ik zou daar echt wel doorheen prikken. Ik reageer alleen op hoe de denkwijze van de OP op mij overkomt en ook op wat ik soms in mijn omgeving heb gezien. Daar zou ik dus direct voor passen.

Ik zit in een vrij witte, ietwat elitaire omgeving. En ik heb vaak genoeg gezien dat mannen of vrouwen in hun studententijd wel open stonden voor eens wat “anders”. Maar uiteindelijk vonden ze dat ofwel niet leuk genoeg voor een echt duurzame relatie, ofwel ze durfden daar bij hun omgeving niet mee aan te komen zetten. Toch liever iemand uit hun eigen milieu.

Ik vind het zeer veelzeggend als je denk dat een voorkeur voor een donker iemand als een fetisj gezien kan worden. Ik denk toch niet dat veel mensen een voorkeur voor blond met blauwe ogen als een fetisj zouden zien. Dus de daar zit al een onderliggende gedachte achter die mij niet bevalt.
Oh, de vragen waren voor TO, misschien wat onduidelijk. Wat jij schreef was helder!
Als Arabische vrouw ben ik oprecht niet geïnteresseerd in Arabische mannen ook. Het is denk ik geen taboe meer om NIET met je eigen komaf te gaan. En als je daar negatieve reactie’s van krijgt uit de omgeving dan ligt het meer aan je omgeving dan aan je denkwijze. Ik ben nu trouwens wel een goede tijd met een Surinaamse man, daarbij sluiten de normen en waarden, culturele aspecten en alles beter bij mij aan dan wat ik van de gemiddelde man van mijn afkomst heb mogen ervaren.

Ik denk niet dat het dan nog om uiterlijk draait of een bepaalde stereotypering wat er overgebracht wordt? Keur jezelf dus inderdaad gewoon niet teveel hiervoor af en date wie je wil daten.
Wat een gedoe; alsof er ook maar iets mis zou zijn met voorkeuren.

Ik val zelf niet op zwart, latino, aziatisch, en zelfs bij blanke mannen zijn er veel dealbreakers (om maar te zwijgen wanneer het over intellect gaat), en daar is absoluut niets verkeerd mee. Dat verkeerd vinden, is al even zinvol als je druk maken dat iemand melkchocolade boven pure chocloade verkiest, of dat iemand ananas op pizza's lekker vindt (Italianen zullen me dus ook niet snel leuk vinden :biggrin: ).
bumblebijtje schreef:
22-01-2022 19:12
Wat een gedoe; alsof er ook maar iets mis zou zijn met voorkeuren.

Ik val zelf niet op zwart, latino, aziatisch, en zelfs bij blanke mannen zijn er veel dealbreakers (om maar te zwijgen wanneer het over intellect gaat), en daar is absoluut niets verkeerd mee. Dat verkeerd vinden, is al even zinvol als je druk maken dat iemand melkchocolade boven pure chocloade verkiest, of dat iemand ananas op pizza's lekker vindt (Italianen zullen me dus ook niet snel leuk vinden :biggrin: ).
Leuk geprobeerd, maar zo simpel en onschuldig zijn die voorkeuren helemaal niet altijd, hoewel veel mensen dat lijken te geloven. Als voorkeuren gekoppeld zijn aan vooroordelen zijn die helemaal niet zo onschuldig. Wat te denken van mannen die op Aziatische vrouwen vallen omdat ze zo lekker onderdanig en zorgzaam zouden zijn, of vrouwen die op donkere mannen vallen omdat ze zo dominant/passievol/x zijn. Je zou ze maar tegen komen tijdens het daten. Bah.
cleo schreef:

Ik herken wat je zeg, sluit me daar wel bij aan.
Misschien is de issue ook , to zegt ik val op zwarte mannen alleen. Waarvan iedereen zegt wat is het probleem. Als to zou zeggen ik val alleen op blanke mannen enz enz hoe word ze dan beoordeeld? Word ze dan racistisch genoemd enz?
To waar jij op valt daar val jij op. Niemand die daar iets mee te maken heeft. Ik zelf moet niet denken aan een donkere man in mijn bed daar dat mijn aantrekkingskracht niet heeft. Zo ook geen mensen uit China Japan etc dat is voor mij, let wel ik zeg voor mij, geen optie daar ik daar lichamelijk gezien niks mee heb. Doe en kies lekker waar jij blij van wordt meer niet
cleo schreef:

Scheelt mij typen. Dit.
Am Yisrael Chai!
cleo schreef:

Ik heb dat echt zoooooooo vaak mee gemaakt. Ook gewoon dat het letterlijk tegen me gezegd werd, dat de man in kwestie me superleuk vond maar echt niet thuis zou kunnen komen met mij.
En wat ik ook heel veel heb meegemaakt is toch wel dat mannen denken dat ik een hyperseksueel wezen ben en me dus ook deep down alleen as seksmaatje zien. De mythe van de "geile negerin" zeg maar. En ook dat is meermaals letterlijk tegen me gezegd. Het ergste was wel de keer dat de man waar ik zelf echt verliefd op was tijdens de seks die woorden letterlijk tegen me zei, vergezeld van nog meer heel platte, denigrerende praat. En het was echt geen aso of ordinaire gast ofzo, maar een blonde kakker die golf speelde.
Am Yisrael Chai!
Zolang je de mens achter het uiterlijk blijft zien, is er geen probleem toch? Ik vind veel donkere mannen ook prachtig en aantrekkelijk. Vaker dan witte mannen. Bij die laatste val ik juist weer op de wat nonchalantere man.
Verder wil ik lachen met ze, gesprekken kunnen voeren en mezelf kunnen zijn. En alles mag mee naar de familie hoor!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Brie schreef:
22-01-2022 06:48
Daarna was hij weer slank ;)

On topic: ik snap het wel, je vindt denk ik van jezelf dat je niet mag kijken naar oppervlakkigheden. Ik val zelf op lang en slank en eigenlijk is dat dan lullig naar kleine dikke mensen. Maar wat je aantrekkelijk vindt is niet te sturen

Precies. En zolang je je gewoon fatsoenlijk gedraagt ten opzichte van kleine dikke mensen is er niks met je voorkeur voor lang en slank.
Here am I in my little bubble
fashionvictim schreef:
22-01-2022 20:49
Ik heb dat echt zoooooooo vaak mee gemaakt. Ook gewoon dat het letterlijk tegen me gezegd werd, dat de man in kwestie me superleuk vond maar echt niet thuis zou kunnen komen met mij.
En wat ik ook heel veel heb meegemaakt is toch wel dat mannen denken dat ik een hyperseksueel wezen ben en me dus ook deep down alleen as seksmaatje zien. De mythe van de "geile negerin" zeg maar. En ook dat is meermaals letterlijk tegen me gezegd. Het ergste was wel de keer dat de man waar ik zelf echt verliefd op was tijdens de seks die woorden letterlijk tegen me zei, vergezeld van nog meer heel platte, denigrerende praat. En het was echt geen aso of ordinaire gast ofzo, maar een blonde kakker die golf speelde.
Verschrikkelijk om mee te maken.
En ik zie TO als die blonde kakker die golf speelde. Triest. Vooral door de vraag 'hoe kom ik hier vanaf'? Ik denk door een bezoek aan de psycholoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven