Op zoek naar een originele babynaam
zaterdag 15 januari 2022 om 23:08
Hoi hoi 
Wij verwachten ons eerste kindje en we zijn op zoek naar een leuke, (originele ?), niet heel veel voorkomende naam!
Liever geen naam wat je in elk namenlijstje tegenkomt. Een Engelse (of engels-klinkende naam) past niet echt bij ons.
We weten nog niet of ons kindje een jongetje of meisje is, maar we willen wel al graag inspiratie opdoen.
Welke bijzondere, mooie naam ben jij eens tegen gekomen die je niet vaak hoort?
Ik kan natuurlijk googlen, maar via Viva vind ik het veel leuker om ideeën op te doen!
NB: met 'origineel' bedoel ik vooral: een naam die niet in elke schoolklas voorkomt en waarbij de eerste reactie niet direct is van: wat zei je? Hoe heet hij/zij?! Dat het dus een naam is die je niet eerst 3x moet zeggen voordat iemand het goed uit kan spreken.

Wij verwachten ons eerste kindje en we zijn op zoek naar een leuke, (originele ?), niet heel veel voorkomende naam!
Liever geen naam wat je in elk namenlijstje tegenkomt. Een Engelse (of engels-klinkende naam) past niet echt bij ons.
We weten nog niet of ons kindje een jongetje of meisje is, maar we willen wel al graag inspiratie opdoen.
Welke bijzondere, mooie naam ben jij eens tegen gekomen die je niet vaak hoort?
Ik kan natuurlijk googlen, maar via Viva vind ik het veel leuker om ideeën op te doen!
NB: met 'origineel' bedoel ik vooral: een naam die niet in elke schoolklas voorkomt en waarbij de eerste reactie niet direct is van: wat zei je? Hoe heet hij/zij?! Dat het dus een naam is die je niet eerst 3x moet zeggen voordat iemand het goed uit kan spreken.
dutch_moonlight wijzigde dit bericht op 16-01-2022 12:54
Reden: Verduidelijking
Reden: Verduidelijking
28.93% gewijzigd
dinsdag 18 januari 2022 om 18:16
AnAppleADay schreef: ↑18-01-2022 17:43Toevallig 3 in mijn omgeving de afgelopen 2 jaar (2x Lucie, 1x Lucy)
echt weinig toch??
dinsdag 18 januari 2022 om 20:06
Ons ziekenhuis deed dat niet. Maar check ook vooral de geboortekaartjes die bij verloskundige hangen. Daardoor zagen wij welke er laatste paar maanden veel gebruikt warenCicil schreef: ↑18-01-2022 15:52Mijn tip: veel ziekenhuizen en verloskundige praktijken 'publiceren' maandelijks een overzicht (op social media) met alle baby's die er die maand geboren zijn en vaak is dat met voornamen erbij. Zo viel onze favoriete meisjesnaam (die niet in de landelijke top 20 voorkwam) af. Sommige namen zijn erg regionaal populair, blijkbaar.
Wij hebben gekozen voor een meisjes- en een jongensnaam die ook in het Engels uit te spreken is. (Geen Engelse voornaam.) Wij werken allebei in een internationale omgeving en mijn naam wordt door mijn internationale collega's meestal verkeerd uitgesproken. (Terwijl het voor Nederlanders geen lastige, ingewikkelde naam is.)

zondag 23 januari 2022 om 16:31
Dankjewel!a_nick_is_crini schreef: ↑16-01-2022 00:37Ik heb mijn meisjesnamenlijstje (pagina 2) nog even aangevuld, want ik herinner me.er steeds meer.
zondag 23 januari 2022 om 16:39
Dankjewel voor de tip!Due-scimmie schreef: ↑16-01-2022 08:35Ik zou vooral kijken hoe vaak ze in je regio worden gegeven. Naam van mijn kind staat sinds zijn geboortejaar ineens in de top 10 maar hij is de enige ermee op school. In zijn hele klas van 30 kids zitten maar 3 top 10 namen. En om iemand nou een naam niet te geven omdat die in een andere provincie megapopulair is, is ook weer zoiets.
zondag 23 januari 2022 om 16:44
ClaireSophie schreef: ↑16-01-2022 08:38Ik vind Bo ook heel erg leuk, staat hier ook op het lijstje. Vind Bo wel leuker voor een meisje dan voor een jongen.
Bodil vind ik ook leuk. Alleen hebben wij wel de letters BO ook in onze achternaam dus het is misschien wat 'B-erig'.
Kun je wat met de namen TO?
Heeft je partner nog voorkeur? (man en ik lagen ver uit elkaar qua smaak, vond ik heeeeel lastig)
Ik kan zeker wat met de namen. We zijn er nog niet uit, maar dat hoeft gelukkig ook nog niet. Partner en ik liggen redelijk op één lijn, maar soms ook mijlenver bij elkaar vandaan. Maar ik heb er vertrouwen in dat we een naam vinden die wij beide mooi vinden

vrijdag 28 januari 2022 om 11:05
Ik begrijp je volkomen, dan je geen naam wilt die nu heel populair is. Ik ben zelf dol op de naam 'Noah', maar ja... Die staat in de top 10, helaas. En het is ook wel zo handig om een naam te kiezen, die je niet elke keer moet uitspellen. Zo'n naam heb ik. Als iemand mijn naam wilt noteren, dan begin ik direct met spellen. Want nog nooit heeft iemand mijn naam direct goed geschreven.
dinsdag 22 februari 2022 om 20:12
Lilevee (Spreek uit: Lielevee. Ooit bedacht voor de kat, dat werdt uiteindelijk Lilly)
Verder heb ik een klasgenoot gehad die Yosra heette, ook origineel
Zelf heet ik trouwens Dani, hoor je niet veel bij een vrouw. Krijg ik vaak complimenten over.
Verder heb ik een klasgenoot gehad die Yosra heette, ook origineel
Zelf heet ik trouwens Dani, hoor je niet veel bij een vrouw. Krijg ik vaak complimenten over.
lilevee wijzigde dit bericht op 22-02-2022 20:16
35.53% gewijzigd