Aangifte mishandeling?
zaterdag 22 januari 2022 om 18:00
Ik woon met een vriend van mij. In het begin hadden wij een fling, soort van fwb maar daana niks meer. Hij had mij overtuigt om met hem te wonen, ik ben maar met spoed ingetrokken. De afgelopen 3 maanden doet hij verbaal erg aggressief, zoals als ik een beker laat vallen dat hij gelijk begint met mij uit te schelden of dat ik smerig ben omdat ik een handdoek op mijn bed laat liggen. Etc. Zulke domme dingen. Ik kan nergens heen en vandaag heeft hij mij tijdens een ruzie geslagen. Ik was het zo zat dat ik aangifte heb gedaan op hem. Politie heeft hem meegenomen maar ik zit nog steeds hier, ik kan nergens terecht en hen tijd nodig om een plek te vinden. Overdrijf ik nou dat ik aangifte heb gedaan? Niet alleen voor het slaan maar ook voor het uitschelden.
maandag 24 januari 2022 om 14:01
Wat heeft dat voor nut als jullie elkaar steeds in de haren vliegen? Jij kiest er niet voor dat hij zich zo gedraagt, maar jij kiest wel om bij iemand in huis te wonen die je slaat en uitscheldt. Iemand waar je verder geen relatie mee hebt.
Ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken. Succes.
maandag 24 januari 2022 om 14:44
maandag 24 januari 2022 om 15:28
Rust als in ‘ik zit op de bank en wil niet dat je tegen me praat’? Rust als in ‘ik ga op de slaapkamer in zijn huis zitten met de deur dicht’?
Rust als in ‘ik ben gisteren bij die kamer die een vriend voor me had gaan kijken, en daar verhuis ik morgen heen’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 24 januari 2022 om 15:41
Je voelt je rot omdat je nog bij hem bent. Je voelt je rot omdat je nog steeds naar hem luistert. Je voelt je rot omdat je denkt dat negatieve aandacht ook liefde is. Je voelt je rot omdat hij dat wil.
Pas als jij weg bent, hem blokkeert en negeert en hulp krijgt, dan pas ga je je beter voelen. Want dan pas snap je dat je fout denkt over wat liefde is.
maandag 24 januari 2022 om 16:22
Da's niet heel gek, toch..? Dat zal voor hem ook een beetje aanvoelen als stank voor dank. In zijn ogen biedt hij je onderdak in een moeilijke situatie, jij betaalt hem terug door aangifte te doen.
Krijg je hulp van een professional? Want ik lees hier toch wel een aantal dingen die mij doen vermoeden dat je menselijk gedrag niet helemaal goed kunt lezen.
maandag 24 januari 2022 om 16:49
Maar dat wilt hij, hij kiest daarvoor, hij koos ervoor om mij te slaan. Hij heeft geen spijt. Ik ben ook bang om alleen te zijn nu. Alleen op mezelf. Het lijkt alspf hij geen verantwoordelijkheid wilt nemen. Het ging om het verbale dat aggressief was. Mij de schuld geven van alles. Zeggen dat ik vies ben en smerig en dom etc. Ik snap dat jullie zeggen ga weg maar hij haat mij en ik ben kapot.vilya schreef: ↑24-01-2022 16:22Da's niet heel gek, toch..? Dat zal voor hem ook een beetje aanvoelen als stank voor dank. In zijn ogen biedt hij je onderdak in een moeilijke situatie, jij betaalt hem terug door aangifte te doen.
Krijg je hulp van een professional? Want ik lees hier toch wel een aantal dingen die mij doen vermoeden dat je menselijk gedrag niet helemaal goed kunt lezen.
maandag 24 januari 2022 om 17:08
Beetje meten met twee maten he? Jij neemt namelijk geen verantwoordelijkheid voor jezelf als je daar blijft.Hyani32 schreef: ↑24-01-2022 16:49Maar dat wilt hij, hij kiest daarvoor, hij koos ervoor om mij te slaan. Hij heeft geen spijt. Ik ben ook bang om alleen te zijn nu. Alleen op mezelf. Het lijkt alspf hij geen verantwoordelijkheid wilt nemen. Het ging om het verbale dat aggressief was. Mij de schuld geven van alles. Zeggen dat ik vies ben en smerig en dom etc. Ik snap dat jullie zeggen ga weg maar hij haat mij en ik ben kapot.
maandag 24 januari 2022 om 17:11
Ik zou niet op een forum om hulp vragen. Mensen genieten ervan nog een trap na te geven en snappen doorgaans geen snars van de dynamiek. Ga naar de huisarts en zorg dat je een ander onderkomen vind. Hoe moeilijk ook, je moet daar nu echt weg.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
maandag 24 januari 2022 om 17:25
jij zegt werkelijk precies hetzelfde als de rest, maar van de anderen vind je het trappen?Quaintrelle schreef: ↑24-01-2022 17:11Ik zou niet op een forum om hulp vragen. Mensen genieten ervan nog een trap na te geven en snappen doorgaans geen snars van de dynamiek. Ga naar de huisarts en zorg dat je een ander onderkomen vind. Hoe moeilijk ook, je moet daar nu echt weg.
hoe dan?
maandag 24 januari 2022 om 17:36
Ik zeg hetzelfde als de mensen die bv zeggen : blijf lekker zitten? Of andere onzin. Tuurlijk.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
maandag 24 januari 2022 om 19:42
maandag 24 januari 2022 om 19:49
Lieve TO, zou het kunnen dat je gezins situatie vroeger niet zo goed was? Je lijkt niet veilig gehecht te zijn en een ongezond beeld te hebben van hoe je met elkaar om gaat. Fijn als je hulp kunt krijgen om uit te zoeken hoe je goed voor jezelf kunt zorgen. Je bent nu volwassen, dus jij bent degene die verantwoordelijk is voor jou.
maandag 24 januari 2022 om 21:15
maandag 24 januari 2022 om 21:44
maandag 24 januari 2022 om 22:46
To ik herken eigenlijk best veel in wat jij zegt en hoe jij je voelt.
Ik heb dat heel erg gehad in de relatie met mijn ex. En eigenlijk voel ik de angst 3 jaar later nog steeds voor hem.
Niets was goed aan mij , was lui , was lelijk , was niet goed genoeg geschoold , was niet van zijn niveau, moest blij zijn dat hij me wilde want niemand zou me willen , mensen mochten me niet maar deden uit beleefdheid gewoon aardig tegen mij , mijn vriendinnen hebben mij voor schut laten lopen en niet het beste met mij voor , mijn familie was gek , ik was gek enz enz enz. Ik kan nog wel even 10 minuten door typen.
Hij praatte zoveel met mij en legde alles in mijn schoenen en dat alle fouten bij mij lagen dat ik hem op een gegeven moment begon te geloven.
Ik kreeg ook "straffen" en dan legde hij het zo uit dat het voor mijn eigen bestwil is omdat ik er anders niet van zou leren.
Hij heeft mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde tot het niveau 0 weten te krijgen.
Ik denk dat jij niet meer goed ziet wat goed en fout is en dat je ontzettend aan jezelf twijfelt. Ook lees ik dat je eigenlijk constant bevestiging zoekt van andere mensen. Waarschijnlijk omdat je het zelf niet meer weet of niet meer weet hoe je ermee om moet gaan.
Hij zal je waarschijnlijk zo bepraten dat je constant twijfelt en dan maar de voordeel van de twijfel geeft. Hij wint weer je vertrouwen tot het volgende moment hij weer kan toeslaan en jou klein kan krijgen.
Nee het ligt niet aan jou en nee je bent niet fout.
Maar je moet nu wel meer van jezelf gaan houden en echt weg gaan. Hoe moeilijk dat misschien ook voor je is.
Want je zit behoorlijk vast in zijn web.
Mijn ervaring is dat zodra je weg bent de eerste tijd heel moeilijk zal zijn en je onmacht en angst voelt. Maar je moet even "afkicken" van de situatie.
Op het moment dat je rust krijgt ga je dingen veel beter inzien en ga je ook zelf weer zien dat je niet fout zit en dat het niet aan jou ligt. En je zal merken dat je echt heel opgelucht zal zijn.
Neem je rust en pak je spullen.
Laat je niet meer ompraten en bespelen.
Alles is 1 grote mind fuck !!
Ik heb dat heel erg gehad in de relatie met mijn ex. En eigenlijk voel ik de angst 3 jaar later nog steeds voor hem.
Niets was goed aan mij , was lui , was lelijk , was niet goed genoeg geschoold , was niet van zijn niveau, moest blij zijn dat hij me wilde want niemand zou me willen , mensen mochten me niet maar deden uit beleefdheid gewoon aardig tegen mij , mijn vriendinnen hebben mij voor schut laten lopen en niet het beste met mij voor , mijn familie was gek , ik was gek enz enz enz. Ik kan nog wel even 10 minuten door typen.
Hij praatte zoveel met mij en legde alles in mijn schoenen en dat alle fouten bij mij lagen dat ik hem op een gegeven moment begon te geloven.
Ik kreeg ook "straffen" en dan legde hij het zo uit dat het voor mijn eigen bestwil is omdat ik er anders niet van zou leren.
Hij heeft mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde tot het niveau 0 weten te krijgen.
Ik denk dat jij niet meer goed ziet wat goed en fout is en dat je ontzettend aan jezelf twijfelt. Ook lees ik dat je eigenlijk constant bevestiging zoekt van andere mensen. Waarschijnlijk omdat je het zelf niet meer weet of niet meer weet hoe je ermee om moet gaan.
Hij zal je waarschijnlijk zo bepraten dat je constant twijfelt en dan maar de voordeel van de twijfel geeft. Hij wint weer je vertrouwen tot het volgende moment hij weer kan toeslaan en jou klein kan krijgen.
Nee het ligt niet aan jou en nee je bent niet fout.
Maar je moet nu wel meer van jezelf gaan houden en echt weg gaan. Hoe moeilijk dat misschien ook voor je is.
Want je zit behoorlijk vast in zijn web.
Mijn ervaring is dat zodra je weg bent de eerste tijd heel moeilijk zal zijn en je onmacht en angst voelt. Maar je moet even "afkicken" van de situatie.
Op het moment dat je rust krijgt ga je dingen veel beter inzien en ga je ook zelf weer zien dat je niet fout zit en dat het niet aan jou ligt. En je zal merken dat je echt heel opgelucht zal zijn.
Neem je rust en pak je spullen.
Laat je niet meer ompraten en bespelen.
Alles is 1 grote mind fuck !!
Blijf in jezelf geloven !