Aangifte mishandeling?
zaterdag 22 januari 2022 om 18:00
Ik woon met een vriend van mij. In het begin hadden wij een fling, soort van fwb maar daana niks meer. Hij had mij overtuigt om met hem te wonen, ik ben maar met spoed ingetrokken. De afgelopen 3 maanden doet hij verbaal erg aggressief, zoals als ik een beker laat vallen dat hij gelijk begint met mij uit te schelden of dat ik smerig ben omdat ik een handdoek op mijn bed laat liggen. Etc. Zulke domme dingen. Ik kan nergens heen en vandaag heeft hij mij tijdens een ruzie geslagen. Ik was het zo zat dat ik aangifte heb gedaan op hem. Politie heeft hem meegenomen maar ik zit nog steeds hier, ik kan nergens terecht en hen tijd nodig om een plek te vinden. Overdrijf ik nou dat ik aangifte heb gedaan? Niet alleen voor het slaan maar ook voor het uitschelden.
woensdag 26 januari 2022 om 13:51
Hoezo?? Dat is pubertaal.
Waarom? Omdat deze hele situatie te belachelijk is voor woorden. Je zegt je huis op om bij een fwb te gaan wonen. Deze scheldt je uit vernederd je en je blijft gewoon. Inmiddels geen fwb meer en zelfs nadat hij je slaat, je aangifte doet en een eigen huis hebt gevonden blijf je nog bij hem wonen.
Het kan gewoon niet dat je dit allemaal laat gebeuren en zelfs als je een uitweg hebt je bewust kiest om in deze situatie te blijven.
De manier waarop je hier en in je andere topics spreekt hebben niks weg van een accountant. Eerder van iemand die hier al een hele lange tijd de boel loopt op te naaien.
Als dit wel waar is allemaal, mijn excuses. Ik zou je dan wel willen aanraden hulp te zoeken van een professional. Van het forum neem je niks aan en de situatie wordt steeds ernstiger.
woensdag 26 januari 2022 om 14:18
Waar de schuld ligt is minder interessant dan wie met de brokken zit opgescheept. Nu loop jij met de brokken rond. Dus als je dit niet nog een keer wilt kan je beter weg gaan uit zijn woning.
Iets meer dan een jaar geleden woonde ik bij mijn ex. Die deed soms ook heel gemeen. In een boze bui schreeuwde hij dan (op 5 cm afstand van mijn gezicht) dat ik er per direct uit moest. Achteraf bromde hij dan dat ik hem niet serieus moest nemen als hij in een opwelling zulke dingen zei. Ik heb in zijn kalme momenten herhaaldelijk met hem overlegd of we niet beter weer apart konden wonen. Dat wilde hij dan niet. Waarschijnlijk deels omdat hij ook aan mij gehecht was en deels omdat ik de helft van de huur betaalde.
Uiteindelijk ben ik toch achter zijn rug om gaan zoeken. Ik ben toen opgehouden met te overleggen en heb met veel (onterechte) schuldgevoel gedaan wat in mijn belang was.
Toen ik iets vond heb ik dat tegen hem gezegd. Hij was boos en zei dat als ik dat deed we definitief uit elkaar zouden gaan. Uiteindelijk heb ik een maand bij mijn familie overbrugd tot ik in mijn nieuwe woning kon want het was weer eens zo uit de hand gelopen dat de politie er aan te pas kwam.
Nu denk ik nog wel eens terug aan die tijd en wat ik mij steeds meer besef is dat hij niet in staat was om zijn grenzen te bewaken, er hoogstwaarschijnlijk niet eens van bewust was dat hij ze had, en dat hij op zijn manier erg zijn best voor me heeft gedaan. Helaas is dit dan op zijn Egels gezegd: 'The road to hell is paved with good intentions'. Ik heb op mijn manier ook mijn best voor hem gedaan maar het was gewoon een toxische dynamiek omdat we allebei niet goed onze grenzen kenden en bewaarden. De toxiciteit zagen we door de vingers.
Als iemands acties en woorden niet overeenkomen dan houdt het gewoon op. Dan doe je elkaar geen plezier door te blijven.
Dus, trek je grenzen, bewaar die grenzen, en zeg vaarwel tegen mensen die jouw grenzen niet respecteren. Die ander ga je niet veranderen, jezelf kan je wel veranderen. Is overigens hard werken: Ik heb veel therapie gehad, heb een coach, en zit al bijna een jaar bij Codependents Anonymous. Daarnaast kijk ik honderden Youtube filmpjes en maak ik hele zelfhulp werkboeken om mezelf gezond gedrag aan te leren.
Maar ik geef hem in ieder geval nergens de schuld van. In plaats daarvan trek ik gewoon mijn eigen plan. Heerlijk, al die vrijheid.
Edit: En ondanks er hard aan werken blijft het vallen en opstaan. Maar ik leer telkens iets sneller op te staan.
bijnasoms wijzigde dit bericht op 26-01-2022 14:25
2.70% gewijzigd
woensdag 26 januari 2022 om 14:26
Beste bijnasoms,
Deze to reageert nergens inhoudelijk op en opent om de zoveel maanden zo’n soort topic. Ze is zogenaamd accountant maar kan geen volzinnen schrijven.
Ze heeft helemaal geen relatie met haar huisgenoot.
Ze dropt af en to iets zodat mensen weer gaan reageren. Jij nu ook, heel openhartig terwijl TO daar dus niks mee doet of kan of de ballen uit haar broek lacht in het hoge noorden.
Overigs fijn te lezen dat het goed met je gaat. Ik ken jouw topic nog wel
Deze to reageert nergens inhoudelijk op en opent om de zoveel maanden zo’n soort topic. Ze is zogenaamd accountant maar kan geen volzinnen schrijven.
Ze dropt af en to iets zodat mensen weer gaan reageren. Jij nu ook, heel openhartig terwijl TO daar dus niks mee doet of kan of de ballen uit haar broek lacht in het hoge noorden.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
woensdag 26 januari 2022 om 14:29
eens, TO heeft een hele dikke duim. Je vergeet nog de ruzies met haar moeder en zus.Lorrelies schreef: ↑26-01-2022 14:26Beste bijnasoms,
woensdag 26 januari 2022 om 14:30
Ik ben getraumatiseerd door deze ervaring. Heel erg. Mijn instinct had gelijk over hem. Ik ben van uitmijzelf heel timide en hij is heel ruig en confronterend. En hij intimideerd mij. Dat weg ik ben betekent niet dat ik hem heb vergeten, hij was ruig en heftig, en ik zal hem vaker tegenkomen.Bijnasoms schreef: ↑26-01-2022 14:18Waar de schuld ligt is minder interessant dan wie met de brokken zit opgescheept. Nu loop jij met de brokken rond. Dus als je dit niet nog een keer wilt kan je beter weg gaan uit zijn woning.
Iets meer dan een jaar geleden woonde ik bij mijn ex. Die deed soms ook heel gemeen. In een boze bui schreeuwde hij dan (op 5 cm afstand van mijn gezicht) dat ik er per direct uit moest. Achteraf bromde hij dan dat ik hem niet serieus moest nemen als hij in een opwelling zulke dingen zei. Ik heb in zijn kalme momenten herhaaldelijk met hem overlegd of we niet beter weer apart konden wonen. Dat wilde hij dan niet. Waarschijnlijk deels omdat hij ook aan mij gehecht was en deels omdat ik de helft van de huur betaalde.
Uiteindelijk ben ik toch achter zijn rug om gaan zoeken. Ik ben toen opgehouden met te overleggen en heb met veel (onterechte) schuldgevoel gedaan wat in mijn belang was.
Toen ik iets vond heb ik dat tegen hem gezegd. Hij was boos en zei dat als ik dat deed we definitief uit elkaar zouden gaan. Uiteindelijk heb ik een maand bij mijn familie overbrugd tot ik in mijn nieuwe woning kon want het was weer eens zo uit de hand gelopen dat de politie er aan te pas kwam.
Nu denk ik nog wel eens terug aan die tijd en wat ik mij steeds meer besef is dat hij niet in staat was om zijn grenzen te bewaken, er hoogstwaarschijnlijk niet eens van bewust was dat hij ze had, en dat hij op zijn manier erg zijn best voor me heeft gedaan. Helaas is dit dan op zijn Egels gezegd: 'The road to hell is paved with good intentions'. Ik heb op mijn manier ook mijn best voor hem gedaan maar het was gewoon een toxische dynamiek omdat we allebei niet goed onze grenzen kenden en bewaarden. De toxiciteit zagen we door de vingers.
Als iemands acties en woorden niet overeenkomen dan houdt het gewoon op. Dan doe je elkaar geen plezier door te blijven.
Dus, trek je grenzen, bewaar die grenzen, en zeg vaarwel tegen mensen die jouw grenzen niet respecteren. Die ander ga je niet veranderen, jezelf kan je wel veranderen. Is overigens hard werken: Ik heb veel therapie gehad, heb een coach, en zit al bijna een jaar bij Codependents Anonymous. Daarnaast kijk ik honderden Youtube filmpjes en maak ik hele zelfhulp werkboeken om mezelf gezond gedrag aan te leren.
Maar ik geef hem in ieder geval nergens de schuld van. In plaats daarvan trek ik gewoon mijn eigen plan. Heerlijk, al die vrijheid.
Edit: En ondanks er hard aan werken blijft het vallen en opstaan. Maar ik leer telkens iets sneller op te staan.![]()
woensdag 26 januari 2022 om 14:40
En wat zegt dat over jou als jij je instinct niet vertrouwt? Ik hoop dat je daar naar leert luisteren. Echt, er zijn zoveel mensen die wel te vertrouwen zijn. En leer ook voor jezelf op te komen:
https://www.youtube.com/watch?v=bt-4l32yGI0
https://www.youtube.com/watch?v=bt-4l32yGI0
woensdag 26 januari 2022 om 15:06
Wat bedoel je hiermee?
woensdag 26 januari 2022 om 15:11
TO verdient dit wel hoor, vindt ze zelf
daarom blijft ze
woensdag 26 januari 2022 om 15:13
woensdag 26 januari 2022 om 15:22
Hahahaha, stank voor dank. Als je iemand mishandelt, heb je kans dat er aangifte gedaan wordt. Schokkend hè.vilya schreef: ↑24-01-2022 16:22Da's niet heel gek, toch..? Dat zal voor hem ook een beetje aanvoelen als stank voor dank. In zijn ogen biedt hij je onderdak in een moeilijke situatie, jij betaalt hem terug door aangifte te doen.
Krijg je hulp van een professional? Want ik lees hier toch wel een aantal dingen die mij doen vermoeden dat je menselijk gedrag niet helemaal goed kunt lezen.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 26 januari 2022 om 15:22
GAHyani32 schreef: ↑24-01-2022 16:49Maar dat wilt hij, hij kiest daarvoor, hij koos ervoor om mij te slaan. Hij heeft geen spijt. Ik ben ook bang om alleen te zijn nu. Alleen op mezelf. Het lijkt alspf hij geen verantwoordelijkheid wilt nemen. Het ging om het verbale dat aggressief was. Mij de schuld geven van alles. Zeggen dat ik vies ben en smerig en dom etc. Ik snap dat jullie zeggen ga weg maar hij haat mij en ik ben kapot.
WEG
woensdag 26 januari 2022 om 15:23
Nou, niet hard genoeg geschrokken blijkbaar.Hyani32 schreef: ↑25-01-2022 14:26Het is ool heel erg leuk allemaal, eruit en dat ga ik ook doen. Vrijdagavond ben ik weg. Alleen hij is was zo verbaal sterker dan ik dat ik achteraf ook gewoon echt mezelf in de spiegel moet aankijken om te zeggen dat ik er mag zijn. Hij noemde mij dom, smerig mens, kan nlet wachten tot je weg bent echt heel ruig en aggressief en gemeen. Ik ben ervan geschrokken
woensdag 26 januari 2022 om 16:37
Ja, TO moet liefst gisteren nog weg daar, maar daarmee is de kous nog lang niet af. Daarna heeft ze langdurig hulp nodig van lotgenoten en mensen die daarvoor zijn opgeleid.
En uiteindelijk kan alleen TO het doen. Kunnen anderen zich druk over maken dat ze niet luistert en dat uitspreken maar wat is daar het nut van? Gaat ze daarvan ineens het licht zien?
En uiteindelijk kan alleen TO het doen. Kunnen anderen zich druk over maken dat ze niet luistert en dat uitspreken maar wat is daar het nut van? Gaat ze daarvan ineens het licht zien?