annuleringsverzekering
donderdag 27 januari 2022 om 15:11
Voor zijn opleiding gaat een van onze kinderen voor de zomervakantie een werkweek naar de bergen.
Als advies geeft school het afsluiten van een annuleringsverzekering. Wij hebben dit achter nog nooit zo losstaand gedaan maar altijd in combinatie met de reis. Wie kan ons advies geven over welke maatschappij en hoe dit gaat met een schoolreis? Zijn er wel verzekeringen die in deze tijd afzeggen vanwege corona vergoeden? We hebben een doorlopende reisverzekering dus die is niet nodig.
Als advies geeft school het afsluiten van een annuleringsverzekering. Wij hebben dit achter nog nooit zo losstaand gedaan maar altijd in combinatie met de reis. Wie kan ons advies geven over welke maatschappij en hoe dit gaat met een schoolreis? Zijn er wel verzekeringen die in deze tijd afzeggen vanwege corona vergoeden? We hebben een doorlopende reisverzekering dus die is niet nodig.
donderdag 27 januari 2022 om 15:15

donderdag 27 januari 2022 om 15:18
Als je kind bij de doorlopende reis en annuleringsverzekering van jullie op de polis staat dan is je kind al verzekerd en hoef je het niet apart af te sluiten tenzij jullie alleen Europa dekking hebben en hij gaat buiten Europa. Het kan zijn dat de reis meer kost dan dat je annuleringsverzekering vergoed, dan kun je of je verzekering op hogen of een aparte verzekering erbij nemen voor het deel wat niet bij de ander verzekerd is. Maar dat zou ik even overleggen met je verzekeraar want sommigen doen daar moeilijk over.
Ik heb zelf wel eens losse verzekeringen afgesloten bij de ANWB en Ohra. O.a. omdat mijn doorlopende maar 1500 vergoed en mijn reis destijds ruim 3000 was.
En het is natuurlijk geheel aan jezelf of je het nuttig vind om zo'n verzekering af te sluiten. Je kunt er ook voor kiezen het niet te doen maar dan ben je wel je geld kwijt mocht het niet doorgaan.
Ik heb zelf wel eens losse verzekeringen afgesloten bij de ANWB en Ohra. O.a. omdat mijn doorlopende maar 1500 vergoed en mijn reis destijds ruim 3000 was.
En het is natuurlijk geheel aan jezelf of je het nuttig vind om zo'n verzekering af te sluiten. Je kunt er ook voor kiezen het niet te doen maar dan ben je wel je geld kwijt mocht het niet doorgaan.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 27-01-2022 15:20
12.84% gewijzigd
donderdag 27 januari 2022 om 15:18

donderdag 27 januari 2022 om 15:22
Doorlopende annuleringsverzekering een optie? Daar zit meestal wel een voorwaarde aan voor maximale reissom. Met een werkweek kom je daar niet aan.
Als je zoon besmet is met corona is dat een geldende reden van annulering. Immers kan hij niet reizen, net als hij bijvoorbeeld zijn been breekt.
Is corona het argument voor een annuleringsverzekering vanuit school? Of wijst school gewoon op het afsluiten van een annuleringsverzekering, wat natuurlijk heel verstandig van ze is.
Annuleren kan natuurlijk om veel meer redenen noodzakelijk zijn. Of je een annuleringsverzekering noodzakelijk vindt is een eigen afweging. Lees de voorwaarden eens door.
Als je zoon besmet is met corona is dat een geldende reden van annulering. Immers kan hij niet reizen, net als hij bijvoorbeeld zijn been breekt.
Is corona het argument voor een annuleringsverzekering vanuit school? Of wijst school gewoon op het afsluiten van een annuleringsverzekering, wat natuurlijk heel verstandig van ze is.
Annuleren kan natuurlijk om veel meer redenen noodzakelijk zijn. Of je een annuleringsverzekering noodzakelijk vindt is een eigen afweging. Lees de voorwaarden eens door.

donderdag 27 januari 2022 om 15:22
Ik zou even kijken of je kind dan bij jullie op de polis staat want dan is hij al verzekerd. En als dat niet zo is dan kun je je kind wellicht toevoegen aan je polis mits hij op hetzelfde adres woont. Bij de ANWB was het destijds zo dat het 2de kind zowiezo gratis mee verzekerd kon worden.Blauwbloemetje schreef: ↑27-01-2022 15:20Wij hebben alleen een doorlopende reisverzekering geen annuleringsverzekering. De reis is in Europa.

donderdag 27 januari 2022 om 15:24
Zo'n verzekering dekt natuurlijk veel meer, ook als hij zijn been breekt bijvoorbeeld. Of als er plotseling een overlijden is. Of hij zware griep krijgt. Enz. enz..Blauwbloemetje schreef: ↑27-01-2022 15:18Het gaat om ongeveer € 800,-. Voor hem natuurlijk veel geld als hij het "kwijt" is omdat de reis afgezegd word of omdat hij corona zou krijgen. Wij hopen natuurlijk ook dat het voor de zomer redelijk opgelost is maar dat kan niemand beloven.
donderdag 27 januari 2022 om 15:27
Ze hebben GEEN annuleringsverzekering, alleen een reisverzekering.TsumTsum schreef: ↑27-01-2022 15:22Ik zou even kijken of je kind dan bij jullie op de polis staat want dan is hij al verzekerd. En als dat niet zo is dan kun je je kind wellicht toevoegen aan je polis mits hij op hetzelfde adres woont. Bij de ANWB was het destijds zo dat het 2de kind zowiezo gratis mee verzekerd kon worden.

donderdag 27 januari 2022 om 15:31
Oke dat wist ik niet, bedankt voor alle reacties ik heb net eens bij de OHRA gekeken wat hiervoor iemand zei en daar kost een verzekering rond de € 40, dus dat is te overzien. Ik ga gewoon eens contact opnemen met onze verzekering.
donderdag 27 januari 2022 om 16:55
Je neemt niet alleen een annuleringsverzekering omwille van Covid. Er kan zoveel gebeuren waardoor de reis voor of tijdens de reis geannuleerd moet worden. Wij hebben zelf een doorlopende annuleringsverzekering. Dat is voor ons goedkoper dan voor iedere reis steeds weer een losse annuleringsverzekering af te sluiten.
donderdag 27 januari 2022 om 18:02

donderdag 27 januari 2022 om 18:05
Vraag even goed door op de voorwaarden ivm annuleren Corona.Blauwbloemetje schreef: ↑27-01-2022 15:31Oke dat wist ik niet, bedankt voor alle reacties ik heb net eens bij de OHRA gekeken wat hiervoor iemand zei en daar kost een verzekering rond de € 40, dus dat is te overzien. Ik ga gewoon eens contact opnemen met onze verzekering.
donderdag 27 januari 2022 om 18:12

donderdag 27 januari 2022 om 18:14
Dat kan. Maar niet van toepassing op de situatie van TO.
donderdag 27 januari 2022 om 18:16
Dat wilde ik ook even zeggen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
donderdag 27 januari 2022 om 18:20
Heb je de OP sowieso gelezen?
Honey, you should see me in a crown

donderdag 27 januari 2022 om 18:37
Nee hoor. Een annuleringsverzekering keert bij veel meer annuleringsredenen uit.
In bijvoorbeeld 2020 waren er heel wat mensen blij met hun annuleringsverzekering toen hun jaarcontract ineens niet verlengd werd vanwege de lockdown of het bedrijf op de fles ging.
Aan TO om te bekijken wat voor haar van toepassing kan zijn en wat het risico is.
Ik bekijk dat ook per jaar.
vrijdag 28 januari 2022 om 08:39
Anwb ja. Ik heb mijn doorlopende reis en annuleringsverzekering overgesloten bij de Anwb, omdat zij als een van de weinigen een goede coronadekking hebben.
.
vrijdag 28 januari 2022 om 08:41
Als de reis wordt afgezegd vergoedt een annuleringsverzekering niet hoor. Alleen als je zelf moet annuleren omdat je bv ziek bent.Blauwbloemetje schreef: ↑27-01-2022 15:18Het gaat om ongeveer € 800,-. Voor hem natuurlijk veel geld als hij het "kwijt" is omdat de reis afgezegd word of omdat hij corona zou krijgen. Wij hopen natuurlijk ook dat het voor de zomer redelijk opgelost is maar dat kan niemand beloven.
impala wijzigde dit bericht op 28-01-2022 10:28
0.11% gewijzigd
.

vrijdag 28 januari 2022 om 08:44
Dat het hier om schoolreis gaat ontgaat je even?
Annuleringsverzekering dekt veel meer.
vrijdag 28 januari 2022 om 09:36
Bij navraag en nakijken bij de ANWB willen we zeker een annuleringsverzekering afsluiten bij of onze verzekering of bij de ANWB. Wat het wel lastig maakt is dat het vaak binnen 1-2 weken na boeken moet en aangezien het via school gaat moet zoon nu eerst de boekingsdatum gaan navragen. Is al geboekt dan is de kans groot dat die tijd al voorbij is. Gaat nog geboekt worden dan zal school ons op dat moment moeten waarschuwen en de vraag is of dat gebeurt. Geen idee hoe dat gaat op school wie boekt en weten de leraren die meegaan dat ook dan op tijd. Maar in ieder geval bedankt voor alle reacties.