Welke wachtwoordmanager?

28-01-2022 07:47 40 berichten
Ik wil graag een wachtwoordmanager gaan gebruiken ivm cybersecurity. Nu gebruik ik nog veel te vaak hetzelfde wachtwoord.
Welke wachtwoordmanager gebruiken jullie? En wat kun je daar allemaal mee? Is hij fijn? Betaalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schriftje :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
28-01-2022 07:49
:-o
:HA:
Nouschi schreef:
Wel het meest veilig idd 😃
Nouschi schreef:

En dan net als mijn vader; gebruikersnaam en wachtwoord op verschillende pagina's. En dan ook nog gedecodeerd. :-D
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik gebruik gewoon de sleutelhanger toegang op mijn mac of samsung pass op mijn telefoon. En ik heb er een paar opgeschreven en in een kluisje gedaan. Dat opschrijven is niet zo slim maar vind het een betere oplossing dan overal hetzelfde wachtwoord of een simpel wachtwoord te gebruiken. Bij de wachtwoorden die ik wel op schrijf zet ik niet waarvoor het is. Dus mocht iemand ooit mn wachtwoorden vinden dan moet die persoon nog wel goed gokken welke waar bij hoort.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 28-01-2022 08:10
3.67% gewijzigd
hamerhaai schreef:
28-01-2022 08:02
En dan net als mijn vader; gebruikersnaam en wachtwoord op verschillende pagina's. En dan ook nog gedecodeerd. :-D
Neuh :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik gebruik Bitwarden. Kan je installeren als app en als browser extensie, zodat je je wachtwoorden op al je apparaten bij de hand hebt. Hij genereert ook willekeurige wachtwoorden voor je en is gratis te gebruiken.
Chrome11 schreef:
28-01-2022 08:09
Ik gebruik Bitwarden. Kan je installeren als app en als browser extensie, zodat je je wachtwoorden op al je apparaten bij de hand hebt. Hij genereert ook willekeurige wachtwoorden voor je en is gratis te gebruiken.
Dank je Chrome, ik ga die even bekijken. Vind dat wachtwoorden genereren wel handig, want dan staat er sowieso nergens meer een vast wachtwoord.
Ik gebruik degene van Google zelf. Die stelt ook een sterk wachtwoord voor als je ergens wat in moet vullen en slaat hem dan op.
La_Galette schreef:
28-01-2022 08:12
Ik gebruik degene van Google zelf. Die stelt ook een sterk wachtwoord voor als je ergens wat in moet vullen en slaat hem dan op.
Dank je voor de tip.
Ik gebruik degene die standaard op mijn telefoon staat. Op mijn computer gebruik ik keepass. Hier is een leuk artikel van Tweakers over 5 populaire opties:

https://tweakers.net/reviews/8726/vijf- ... en-ze.html
Ik gebruik lastpass premium. Deze heeft two factor authenticatie en kan je op al je apparaten gebruiken. Op mijn telefoon erg handig met fingerprint. Ik gebruikte tot vorig jaar twee wachtwoorden voor alles, maar een daarvan was in een datalek gekomen. Gelukkig niet degene voor belangrijke dingen. In elk geval leek het me wel belangrijk om iets fatsoenlijks te gebruiken.
Ik heb een beveiligd Excelsheet op de laptop en mijn telefoon.
madamecannibale schreef:
28-01-2022 08:28
Ik gebruik degene die standaard op mijn telefoon staat. Op mijn computer gebruik ik keepass. Hier is een leuk artikel van Tweakers over 5 populaire opties:

https://tweakers.net/reviews/8726/vijf- ... en-ze.html
Dank je voor de tip en het artikel!
LadyA schreef:
28-01-2022 08:31
Ik gebruik lastpass premium. Deze heeft two factor authenticatie en kan je op al je apparaten gebruiken. Op mijn telefoon erg handig met fingerprint. Ik gebruikte tot vorig jaar twee wachtwoorden voor alles, maar een daarvan was in een datalek gekomen. Gelukkig niet degene voor belangrijke dingen. In elk geval leek het me wel belangrijk om iets fatsoenlijks te gebruiken.
Ja, precies. Het is gewoon te link om vaak hetzelfde password te gebruiken. Voor mij zeker ook omdat ik een onderneming heb.
Ga lastpass even bekijken.
Griebus67 schreef:
28-01-2022 08:33
Ik heb een beveiligd Excelsheet op de laptop en mijn telefoon.
Dank je, maar dat is niet wat ik zoek.
Ook hier lastpass Premium, ben er prima tevreden mee.
LadyA schreef:
28-01-2022 08:31
Ook belangrijk inderdaad, zet voor belangrijke applicaties 2FA aan.
Maar zo’n automatisch wachtwoord wat wordt gegenereerd op mijn telefoon: als ik dan een keer op mijn laptop in wil loggen op die website (want groter enzo) dan weet ik toch nooit meer dat ingewikkelde wachtwoord?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kerstroos schreef:
28-01-2022 08:44
Ook hier lastpass Premium, ben er prima tevreden mee.
Dank je!
himalaya schreef:
28-01-2022 08:48
Maar zo’n automatisch wachtwoord wat wordt gegenereerd op mijn telefoon: als ik dan een keer op mijn laptop in wil loggen op die website (want groter enzo) dan weet ik toch nooit meer dat ingewikkelde wachtwoord?
Daar ben ik dus ook bang voor, vandaar dat ik al mijn accountnamen, bijbehorende mailadressen en wachtwoorden in een beveiligde Excel opsla. Dan kan ik dat tenminste vanaf telefoon, zakelijke telefoon, laptop en tablet openen.
himalaya schreef:
28-01-2022 08:48
Zolang ik Chrome als browser gebruik start hij op met mijn Google account en vult hij de wachtwoorden desgevraagd voor je in. Het maakt niet uit of dat op telefoon of laptop is.
Griebus67 schreef:
28-01-2022 08:51
Daar ben ik dus ook bang voor, vandaar dat ik al mijn accountnamen, bijbehorende mailadressen en wachtwoorden in een beveiligde Excel opsla. Dan kan ik dat tenminste vanaf telefoon, zakelijke telefoon, laptop en tablet openen.
Maar die kan je toch gewoon inzien. Als je naar de wachtwoorden op je telefoon gaat zie je ze netjes in een overzicht. Ik weet uiteraard niet wat voor telefoon je hebt en hoe je het opslaat maar het lijkt me dat elke telefoon deze functionaliteit heeft.
madamecannibale schreef:
28-01-2022 08:52
Maar die kan je toch gewoon inzien. Als je naar de wachtwoorden op je telefoon gaat zie je ze netjes in een overzicht. Ik weet uiteraard niet wat voor telefoon je hebt en hoe je het opslaat maar het lijkt me dat elke telefoon deze functionaliteit heeft.
Idd, als ik op het werk account inlog en ik heb een wachtwoord nodig dan zoek ik die op in mijn account op mijn telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven