Vraag open relatie

30-01-2022 16:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
zouden jullie een open relatie aan gaan vanaf het begin?

Open relatie van de start

Totaal aantal stemmen: 169

Ja alleen niet vanaf het begin (10%)
Ja vanaf het begin (10%)
Nee niks voor mij (80%)
Vanuit mijn vriendenkring 2 stellen die ook sinds een tijdje een open relatie hebben. Ik heb dit met veel nieuwsgierigheid gevolgd. Waren 2 gelukkige stellen maar nu ligt alles op scherp. Jaloezie, waar de bedoeling alleen lust was, komen er nu verliefde gevoelens kijken. Laten we eerlijk zijn: Het idee klinkt als een sprookje maar de uitvoering brengt toch een hoop ingewikkeldheden met zich mee..
Je praat geen poep- maar wat ruik ik dan?
Niks voor mij, ik vind het een beetje viezig, ik zou mijn partner dan vragen eerst een half uur onder de douche te staan voordat hij bij mij in bed kruipt.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
TO begint altijd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
30-01-2022 16:58
TO begint altijd.
Dat.
En nee, niks voor mij.
Waarom wil je dat weten?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 30-01-2022 17:00
9.51% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Muselet schreef:
30-01-2022 16:49
Niks voor mij, ik vind het een beetje viezig, ik zou mijn partner dan vragen eerst een half uur onder de douche te staan voordat hij bij mij in bed kruipt.
Dat vind ik ook wel een beetje inderdaad.
Ik sluit niets 100% uit, maar ik heb er ervaring mee, zowel zelf als van buitenaf en het gaat vaak niet goed.

Sowieso moet het bij je passen.
himalaya schreef:
30-01-2022 16:58
TO begint altijd.
Oke haha, nee ik denk niet dat het iets voor mij is Ik geloof zeker in elkaar vrij laten maar dat staat los van open een relatie hebben.. IK vraag me gewoon af hoe spreek je dat af, want iemand vaker zien is gewoon daten en dat leidt tot gevoelens is het niet van je vriend/vriendin dan van de andere kant en zorgt voor problemen. Vanaf het begin vind ik ook weer anders dan als je bijv 10 jr een relatie heb en soms zoent met een ander dan in het begin al op datingsapps etc zit.
Zelfde als poly, relatie gelijktijdig met meerdere mensen, nee misschien ben ik niet zo open minded als ik hoopte, staat los van jaloezie voor mij maar eerder dat ik het zo vreemd zou vinden, vertel je dan je partner dat je een date hebt?
Mama8417 schreef:
30-01-2022 16:47
Vanuit mijn vriendenkring 2 stellen die ook sinds een tijdje een open relatie hebben. Ik heb dit met veel nieuwsgierigheid gevolgd. Waren 2 gelukkige stellen maar nu ligt alles op scherp. Jaloezie, waar de bedoeling alleen lust was, komen er nu verliefde gevoelens kijken. Laten we eerlijk zijn: Het idee klinkt als een sprookje maar de uitvoering brengt toch een hoop ingewikkeldheden met zich mee..
nou precies dat, ik ben overigens gewoon nieuwsgierig. Toevallig iemand ontmoet die dat had toch maar bij die ene date gelaten :p
Heb je een vriend ? En zo ja, wat vind hij ervan ?
creativeguy schreef:
30-01-2022 17:30
Heb je een vriend ? En zo ja, wat vind hij ervan ?
open relatie heb je samen niet alleen
openminded is in mijn ogen meer dan openstaan om zelf een andere manier van relaties aangaan te willen. Het is voor mij vooral anderen niet veroordelen, omdat zij er wel voor kiezen.
Ik zou zelf geen open relatie willen of een poly-amoreuze relatie, maar als anderen dat wel willen, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Een open relatie werkt volgens mij alleen als de relatie zelf goed is, dus geen downs en veel ups. Veel mensen gooien hun relatie open omdat het juist niet zo lekker loopt. Dat gaat dus niet werken. Zelf heb ik wel ervaring met open relaties, zowel op de goede als de verkeerde manier.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
rosanna08 schreef:
30-01-2022 17:38
openminded is in mijn ogen meer dan openstaan om zelf een andere manier van relaties aangaan te willen. Het is voor mij vooral anderen niet veroordelen, omdat zij er wel voor kiezen.
Ik zou zelf geen open relatie willen of een poly-amoreuze relatie, maar als anderen dat wel willen, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Mee eens. Ik versta onder open minded ook dat je anderen niet zo snel veroordeeld en open staat voor andere zienswijze. Maar niet dat je dan per se zelf alles maar moet willen.
oudebaas schreef:
30-01-2022 17:42
Een open relatie werkt volgens mij alleen als de relatie zelf goed is, dus geen downs en veel ups. Veel mensen gooien hun relatie open omdat het juist niet zo lekker loopt. Dat gaat dus niet werken. Zelf heb ik wel ervaring met open relaties, zowel op de goede als de verkeerde manier.
maar dan zou je toch een open relatie aangaan wanneer er al een relatie is en niet vanaf moment 1
Ik heb ook een open relatie. M'n partner heeft er een relatie naast, ik zelf niet. Soms heeft hij ook gewoon een losse date. Dit wordt gewoon vertelt. We hebben wel bepaalde regels, zoals niet in ons huis. Zelf heb ik niet echt behoefte aan iets er naast. Maar zou wel kunnen natuurlijk. We wonen samen en ik sta wel op nr 1.
Guurtje schreef:
30-01-2022 18:25
Ik heb ook een open relatie. M'n partner heeft er een relatie naast, ik zelf niet. Soms heeft hij ook gewoon een losse date. Dit wordt gewoon vertelt. We hebben wel bepaalde regels, zoals niet in ons huis. Zelf heb ik niet echt behoefte aan iets er naast. Maar zou wel kunnen natuurlijk. We wonen samen en ik sta wel op nr 1.
dat is meer poly toch? maar vanaf de eerst dag dat je elkaar ontmoeten?
Niks mis met een open relatie....bij een ander. Ik Ou mijn man niet willen delen. Het idee dat hij net sex met een ander gehad heeft als hij bij mij in bed kruipt.

Ik kan me wel voorstellen dat het bij andere wel past. Ik denk alleen dat daar wel een goede basis voor nodig is om.een open relatie te kunnen hebben.
Als je vanaf het begin al een open relatie hebt kun je voor mijn gevoel niet echt van een open relatie spreken maar eerder van scharrelen met 1 vaste scharrel in de hoofdrol.
Ik heb een ervaring mee en het is niet bevallen. Achteraf denk ik dat ik gewoon niet meer happy was in mijn relatie maar dat niet zo zag.

Nu sta ik daar 0÷ voor open. Mijn vriend en ik vinden dat beide niks. Ik wil niet eens met een ander sexen en als mijn vriend dat wel zou willen zou ik de relatie verbreken.
Guurtje schreef:
Mocht ik ooit een open relatie krijgen/willen, dan zou ik afspreken dat je niet nog een relatie ernaast kan hebben. Dus wel daten enzo met anderen maar niet ook dat nog als relatie bestempelen..
Niks voor mij. Ik wil mijn man niet delen en hij mij niet.
Als aanvulling op m'n reactie van net:

Ik las hier op Viva bijvoorbeeld een keer over een man die actief steeds op zoek was naar nieuwe relaties voor erbij. Dat zou ik niet willen.
Guurtje schreef:
Een open relatie istich dat je naast je relatie meerdere sexpartners hebt? Tich niet dat je er een volledige relatie naast hebt? Daar zou ik als partner echt voor passen. Ik ben best open minded maar een open relatie zou voor mij alleen werken als hij een relatie en echte gevoelens voor mij zou hebben en de dates verder alleen op lust gebaseerd zouden zijn een relatie naast onze relatie zou voor mij een stap te ver zijn.
Naambedenkenislastig schreef:
30-01-2022 19:11
Als aanvulling op m'n reactie van net:

Ik las hier op Viva bijvoorbeeld een keer over een man die actief steeds op zoek was naar nieuwe relaties voor erbij. Dat zou ik niet willen.
de man die ik tegen kwam ook. zat op datingsapps en had vanaf dag 1 een open relatie met zn ex, naar mn idee is dat dan gewoon een vaste scharrel... snap wel dat ej het na een x aantal jr evt kan doen als de basis goed en stevig is, maar vanaf dag 1? vind ik toch beetje ingewikkeld
Wij zijn begonnen als open relatie. Inmiddels 9 jaar samen. Door corona en drukte al hele tijd 'gewoon' met zn tweeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven