Vraag open relatie

30-01-2022 16:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
zouden jullie een open relatie aan gaan vanaf het begin?

Open relatie van de start

Totaal aantal stemmen: 169

Ja alleen niet vanaf het begin (10%)
Ja vanaf het begin (10%)
Nee niks voor mij (80%)
soulseek_ schreef:
30-01-2022 19:31
de man die ik tegen kwam ook. zat op datingsapps en had vanaf dag 1 een open relatie met zn ex, naar mn idee is dat dan gewoon een vaste scharrel... snap wel dat ej het na een x aantal jr evt kan doen als de basis goed en stevig is, maar vanaf dag 1? vind ik toch beetje ingewikkeld
Dat is geen open relatie wat hij met jou wilde maar scharrelen.
Sjaantje37 schreef:
30-01-2022 19:38
Dat is geen open relatie wat hij met jou wilde maar scharrelen.
eh lees je wel goed deze man is single... hij zei wat hij in t verleden had gedaan, dus vanaf het begin met zn ex een open relatie en op datingsapps zitten.
Hm, ik denk wel dat relaties die open starten misschien gelijkwaardiger zijn. Dan weet je waar je aan begint van tevoren. Ik weet wel van een aantal mensen dat het na jaren werd opengegooid, maar dat liep niet goed af en bleek dan toch vooral op initiatief van één partner, waarbij de ander daar dan maar in mee ging.
soulseek_ schreef:
30-01-2022 18:24
maar dan zou je toch een open relatie aangaan wanneer er al een relatie is en niet vanaf moment 1
Je kunt ook een open relatie beginnen natuurlijk. Dan kan de relatie goed blijken te zijn of niet. Eigenlijk net als in een exclusieve relatie.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Ik denk juist dat als je niet monogaam bent aangelegd dat een open relatie vanaf het begin veel grotere kansen heeft dan een relatie die pas na jaren wordt open gegooid omdat 1 van 2 opeens behoefte krijgt aan een ander. Ook denk ik dat iemand die niet monogaam is aangelegd beter een open relatie kan aangaan dan een monogame omdat die behoefte anders zeker boven komt na een tijdje en dan ga je uit elkaar of iemand gaat vreemd.

Deze man past gewoon niet bij je.
Ik vind m’n eigen relatie niet echt open omdat we niet los van elkaar op pad gaan. Het is meer een gastvrije relatie waarin we anderen toelaten tussen de lakens.

We zijn hier in gegroeid, heel organisch. Het is nooit echt een besluit geweest. Of een idee van een van ons. Het kan ook nog steeds op elke moment stoppen.

Ik zou het niet vanaf het begin willen of kunnen. Ik heb een basis nodig waar ik me helemaal aan kan overgeven. Daarna ben ik vrij makkelijk en vrij.
soulseek_ schreef:
30-01-2022 18:44
dat is meer poly toch? maar vanaf de eerst dag dat je elkaar ontmoeten?
Nee niet vanaf het begin en het begon als open en later werd het idd meer Poly. Het gaat al 11 jaar eigenlijk hartstikke goed. Duidelijke afspraken zijn zeker wel belangrijk.
kindrebel schreef:
30-01-2022 21:30
Ik vind m’n eigen relatie niet echt open omdat we niet los van elkaar op pad gaan. Het is meer een gastvrije relatie waarin we anderen toelaten tussen de lakens.

We zijn hier in gegroeid, heel organisch. Het is nooit echt een besluit geweest. Of een idee van een van ons. Het kan ook nog steeds op elke moment stoppen.

Ik zou het niet vanaf het begin willen of kunnen. Ik heb een basis nodig waar ik me helemaal aan kan overgeven. Daarna ben ik vrij makkelijk en vrij.
Dat klinkt relaxed.
Ooit had ik een open relatie. Toch zat deze vol met leugens en bedrog. Anderen kwamen er uiteindelijk toch tussen en van alle mooie voornemens (niet verder gaan met iemand als je gevoelens te ver gaan en de relatie gevaar loopt) kwam natuurlijk niets terecht.

Ik vind het veel gedoe, en de opwinding niet waard.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven