Tv budget alles in 1 hapert

31-01-2022 20:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost!

Wij zijn geswitched van KPN naar Budget alles in 1 en nu blijft het beeld van de tv constant hangen (haperen). Het gekke is: internet doet het goed, netflix doet het goed, tv kijken via de laptop doet het goed. Alles werkt goed, behalve het tv signaal via de tv.

We hebben al een nieuwe tv ontvanger gehad, een nieuwe modem, we hebben de tv ontvanger gereset, de tv gereset en ook wat kabels vervangen. Het is dus een raadsel waarom het ene wel werkt en het andere niet.

Eerlijk gezegd verwacht ik geen oplossing, maar mocht er toevallig iemand zijn die hetzelfde heeft meegemaakt, dan hoor ik het graag.
libe wijzigde dit bericht op 10-02-2022 13:17
0.90% gewijzigd
Groetjes!
De tv lijkt dus moeite te hebben met het tv-signaal. Is het een oude of nieuwe tv?
Heb je enkel alles bekabelt aangesloten of maak je ook gebruik van devolo's?

Is er in snelheid iets verandert?
Ik ga nooit meer weg bij KPN. Hiervoor had ik Ziggo en daarvoor een ander, maar dat was altijd gedoe. KPN is niet goedkoop, maar stabiel internet en tv zijn ook wat waard.
De tv is een smart tv van 10 jaar oud, werkte voorheen met KPN altijd prima, met netflix werkt het nu nog steeds prima, dus het kan volgens mij niet aan de tv liggen.
Groetjes!
Is het analoog, als in coax kabel of glasvezel?
Maar als internet en netflix het goed doen, kun je wellicht ook je tv zenders streamen middels de app?

In de slaapkamers hier is geen tv aansluiting dus stream ik het vanuit de app van onze internet aanbieder naar de tv.
libe schreef:
31-01-2022 22:04
De tv is een smart tv van 10 jaar oud, werkte voorheen met KPN altijd prima, met netflix werkt het nu nog steeds prima, dus het kan volgens mij niet aan de tv liggen.

Ja, kan wel. Als de decoder bijvoorbeeld 4K is en de tv dat signaal niet aankan dan krijg je dat gestotter.

Maar goed, het kunnen ook nog tig andere dingen zijn. Kun je bij deze provider geen monteur krijgen?
Ja, ik ga proberen of er nog een keer een monteur kan langskomen. Morgen even bellen. Monteur verwacht ik trouwens ook niet zo heel veel van. Eerste keer was het ook al niet goed. Hij zei even een nieuw tv kastje opsturen en toen was hij weg.

Tv is trouwens gewoon bekabeld aangesloten. Weet niet wat devolo's zijn.
Groetjes!
Het is glasvezel. Streamen kan denk ik wel, maar tv moet gewoon werken.
Groetjes!
Weet je zeker dat de kabel tussen de decoder en de tv goed is? Dat kan het ook zijn namelijk.
Ik wilde ook hiervoor gaan maar vanwege de slechte reviews toch maar vanaf gezien. Hopelijk valt het bij jou uiteindelijk mee!
Had je voorheen ook glasvezel bij KPN?
Hoe vaak is het happeren?
Heb je nu bijvoorbeeld andere type tvkastjes en/of ander modem?
Kunnen zij de storing meten op je tv kastje? Als dat niet zo is dan kan het de kabel tussen tv kastje en tv zijn.
Als dat wel zo is dan moet je het daarvoor zoeken, dus of de kabel van tv kastje naar modem of het signaal dat op het modem binnen komt.
Gravinnetje schreef:
31-01-2022 22:08
Is het analoog,
Het is KPN, niet analoog dus.
Tv is gemaakt. Budget had een kapot kastje geleverd waarop het tv signaal in de meterkast binnen komt. Dat is nu vervangen door een monteur. Hij doet het gelukkig weer.
Groetjes!
libe schreef:
10-02-2022 13:14
Tv is gemaakt. Budget had een kapot kastje geleverd waarop het tv signaal in de meterkast binnen komt. Dat is nu vervangen door een monteur. Hij doet het gelukkig weer.
Gvz kastje dus stuk? Fijn dat het weer werkt!
Oja, fijn dat je de naam van het kastje nog even noemt, want dat was ik vergeten aan de monteur te vragen.😊
Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven