Man en ik zijn niet leuk met bezoek erbij

07-02-2022 00:10 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Laat ik als eerste zeggen dat mijn man en ik over het algemeen een goed en liefdevol huwelijk hebben en respectvol met elkaar omgaan.

Maar als er bezoek is verandert dat enorm en dat viel me dit weekend ineens op toen we zowel gisteren als vandaag mensen over hadden. We hebben weinig gemeenschappelijke vrienden dus dit soort situaties komen weinig voor (behalve met familie maar daar gaat het toch anders, beiden veel afleiding dus niet echt met elkaar bezig).

Gister was er een vriendin van mij en hij was er ook en we aten met z’n drieën. Hij was een beetje kortaf (doodmoe van werk dus kan) en ging een beetje “grappig” over mij zeuren (kleine dingetjes, niet zo boeiende dingen) en ik ging dan heel krampachtig doen en negeerde het maar een beetje.

Goed, vanavond waren we uitgenodigd bij kennissen van hem die ik voor het eerst ontmoette. Hele gezellige avond op zich, maar de volgende zaken vielen me op en hebben we ook naar elkaar uitgesproken:
- hij viel een keer tegen me uit (niet schreeuwen ofzo maar wel bozig, ik vond dat echt niet fijn met die anderen erbij)
- hij begon over privézaken waar we het over oneens zijn en nog over in gesprek zijn, en zo’n gesprek wil ik echt niet voeren waar anderen bij zijn (over opvoeding van eventueel toekomstige kinderen)
- hij vond dat ik sarcastische opmerkingen over hem maakte (ik dacht grapjes maar hij vatte dat anders op)
- hij vond dat ik hem te weinig ruimte gaf om te praten en steeds door hem heen praatte en het gesprek overnam

Ok nou hier kunnen we het dus over hebben en in het vervolg op letten maar ik vind het gewoon zo raar dat we blijkbaar zo anders tegen elkaar doen als er anderen bij zijn. Ik heb er echt een naar gevoel aan dit weekend overgehouden, ik snap niet waarom we niet gewoon liefdevol naar elkaar doen zoals normaal en ineens een soort strijd hebben zodra er iemand anders bij is. Ik vind het ook niet leuk dat mensen nu denken dat we het helemaal niet zo leuk hebben samen.

Is dit herkenbaar? Raar toch?!
viva-amber schreef:
07-02-2022 07:53
Je hij-bakt. Je hebt alleen invloed op je eigen gedrag. Waar ben je zelf op die avonden? Er staat nergens ik...jullie verwijten elkaar hetzelfde, namelijk dat je elkaar afvalt in gezelschap en daarvoor zal je ook naar je eigen gedrag moeten kijken ipv alleen maar denken: wat doet hij raar.
Dat was hier wel de clou ja. Ik ben nogal kattig en dat valt in het openbaar anders dan als we met zijn tweeën zijn. Dus ik gedraag me zoals ik wil dat hij zich naar mij gedraagt.
allesbestaatal schreef:
07-02-2022 09:53
Ok helder bedankt voor de reacties!
een iets uitgebreidere reactie mag wel hoor. Je betaalt hier niet per letter.
hoi
allesbestaatal schreef:
07-02-2022 00:10
Ik heb er echt een naar gevoel aan dit weekend overgehouden, ik snap niet waarom we niet gewoon liefdevol naar elkaar doen zoals normaal en ineens een soort strijd hebben zodra er iemand anders bij is. Ik vind het ook niet leuk dat mensen nu denken dat we het helemaal niet zo leuk hebben samen.

Is dit herkenbaar? Raar toch?!
Ik denk dat je naar je gevoel moet luisteren en niet zozeer bezig moet zijn met wat anderen (zouden kunnen) denken.
Als ik je verhaal als buitenstaander lees, ontstaat bij mij de indruk dat jullie eigenlijk niet bij elkaar passen. Of misschien had je dat gevoel zelf ook al wel, maar is het ingewikkeld dat naar jezelf toe toe te geven omdat je niet snapt waarom jullie ineens strijd lijken te hebben als er anderen bij zijn. Het is een rode vlag denk ik. Weet je zeker dat je met hem verder wilt? Ik zou, net wat anderen hier al schreven, voorlopig zeker niet met hem aan kinderen beginnen. Dan is de ellende al helemaal niet meer te overzien TO.
Ik heb ook zo'n relatie gehad.

De man was hartstikke lief voor mij. Niets was hem te gek om mij te behagen, wilde zo vaak mogelijk bij me zijn, we woonden niet samen, en hij had alles voor me over.

Maar zodra er anderen bij waren, volgens mij was het alleen bij mijn familie, maakte hij grapjes over mij: Gisselle doet dit, Gisselle doet dat, Gisselle is gierig enz.. Ik vond dat altijd heel vervelend, heb nooit begrepen waarom hij dat deed.
En dit valt je nu pas op ? Na jaren samen zijn? Gingen jullie nooit ergens op bezoek of mensen bij jullie over de vloer?
New76 schreef:
07-02-2022 11:17
En dit valt je nu pas op ? Na jaren samen zijn? Gingen jullie nooit ergens op bezoek of mensen bij jullie over de vloer?

Nou waarschijnlijk is het al eerder opgevallen maar ze schrijft toch dat hun relatie voor de rest fijn is?
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat het gewoon helemaal niet leuk is om zo met je neus op de feiten te worden gedrukt. Je hoopt dat het toch anders is of anders kan worden.

Veel mensen vinden het moeilijk om een relatie (ongeacht met wie) die niet meer werkt op te geven. Verandering, verlating; dat soort issues kunnen dan een rol spelen.
Ik lees in jouw andere topics dat je man eerder niet lekker in zijn vel zat. Hoe gaat dit nu? Ik lees ook dat jullie wat stressfactoren in jullie leven hebben zoals een medisch traject. Waren jullie voor die tijd anders in gezelschap?
Gisselle schreef:
07-02-2022 11:12

De man was hartstikke lief voor mij. Niets was hem te gek om mij te behagen, wilde zo vaak mogelijk bij me zijn, we woonden niet samen, en hij had alles voor me over.

Maar zodra er anderen bij waren, volgens mij was het alleen bij mijn familie, maakte hij grapjes over mij: Gisselle doet dit, Gisselle doet dat, Gisselle is gierig enz.. Ik vond dat altijd heel vervelend, heb nooit begrepen waarom hij dat deed.
Ik heb dit gelukkig nooit in liefdesrelaties meegemaakt. Wel in vriendschappen, dat men zich anders gaat gedragen in gezelschap. Erg lomp en arrogant bijv, om maar zich beter te voelen.
Voor iedereen een groene tuin
Pikachu schreef:
07-02-2022 10:59
een iets uitgebreidere reactie mag wel hoor. Je betaalt hier niet per letter.
Genoeg om over na te denken, en (bijna) alles komt op hetzelfde neer: uit elkaar gaan
allesbestaatal schreef:
07-02-2022 17:24
Genoeg om over na te denken, en (bijna) alles komt op hetzelfde neer: uit elkaar gaan
Je kunt het om te beginnen eens met elkaar bespreken? Waarom nou meteen uit elkaar gaan?
Ik lees niks ernstigs hoor... ik heb zat stellen meegemaakt die raar plagerig gaan doen tegen elkaar als anderen erbij zijn. Of dat je in een relatie het niet eens bent over dingen en dat dat ineens besproken wordt doordat anderen het ter sprake brengen. Is dat ongemakkelijk en soms niet leuk, vast wel... maar je leert elkaar er wel beter door kennen dan wanneer je alleen met zijn tweeën zaken bespreekt. Het is pas een probleem als je er een probleem in wil zien. Ik ken ook stellen die zo erg een team vormen dat ik ze niet leuk vindt om uit te nodigen want ze laten helemaal niks los en dan staat het gek als je zelf wel openhartig bent. Waarschijnlijk is het een kwestie van een beetje leren aanvoelen met wie jullie welke chemie hebben... maar ook leren wanneer je elkaar absoluut niet af wil vallen of je het nou eens bent of niet is wel een aanrader trouwens. Maar dat heet eerder zelfbeheersing denk ik.
Lorem Ipsum
Gisselle schreef:
07-02-2022 11:12

TO, maakt zelf ook van die leuke grapjes over hem, dus het is niet zo dat het van 1 kant komt dat gedrag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
allesbestaatal schreef:
07-02-2022 17:24
Ik denk iig niet dat jullie op het punt staan om uit elkaar te gaan of dat dat een oplossing is. Leer samen op een prettige manier over moeilijke dingen te praten, dat is de oplossing, denk ik.
Of aangeven dat je het naar vindt om het onderwerp te bespreken waar anderen bij zijn. Dus vanuit ik, Ik vind het niet fijn om dat onderwerp nu te bespreken, kunnen we het parkeren voor een ander moment wanneer wij samen zijn

en zelf ook niet leuk sarcastisch over hem doen, wanneer je zelf ook niet van dat soort grapjes houdt.

Een beetje fatsoen, het is echt niet zo moelijk hoor. Het is geen wedstrijd: wie krijgt de meeste aandacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
turquasi schreef:
07-02-2022 18:59
Of dat je in een relatie het niet eens bent over dingen en dat dat ineens besproken wordt doordat anderen het ter sprake brengen. Is dat ongemakkelijk en soms niet leuk, vast wel... maar je leert elkaar er wel beter door kennen dan wanneer je alleen met zijn tweeën zaken bespreekt.
Dit inderdaad!! Ik ben ook zeker niet tof tegen hem hoor, het is een hele rare dynamiek die we ineens hebben. We hebben het er vandaag weer over gehad en begrijpen nu beter waar het vandaan komt, er zijn bepaalde onderwerpen waarvan hij totaal niet doorhad dat ik dat erg privé vind en andersom dacht ik dat mijn grapjes leuk waren, maar hij vond dat denigrerend. Apart dat we dit zo hebben want als we samen zijn gaat het gewoon organisch.

Bedankt voor de reacties
allesbestaatal schreef:
07-02-2022 20:48
Dit inderdaad!! Ik ben ook zeker niet tof tegen hem hoor, het is een hele rare dynamiek die we ineens hebben. We hebben het er vandaag weer over gehad en begrijpen nu beter waar het vandaan komt, er zijn bepaalde onderwerpen waarvan hij totaal niet doorhad dat ik dat erg privé vind en andersom dacht ik dat mijn grapjes leuk waren, maar hij vond dat denigrerend. Apart dat we dit zo hebben want als we samen zijn gaat het gewoon organisch.

Bedankt voor de reacties
Wat mij een beetje verbaast is dat jullie daar nu pas achter komen. Zijn jullie maar pas getrouwd en daarvoor nooit samen gewoond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven