Facebook en geen wachtwoord weten.

08-02-2022 16:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meerdere gezinsleden zijn lid van een vereniging. Deze vereniging heeft al meerdere jaren een Facebookpagina. Door allerlei omstandigheden heeft deze echter een aantal jaren bijna stil gelegen. Er is een persoon die er wel iets kan op plaatsen maar is niet de originele account maker. Die persoon beschikt dus niet over het wachtwoord. Nu is deze persoon geen lid meer van de vereniging en nu wil ik het wel overnemen en weer meer gaan gebruiken heel zeker als alles weer normaal is over een tijdje. Echter bij navragen weet dus niemand meer wie het facebookaccount heeft aangemaakt en dus weet ook niemand het wachtwoord. Weet iemand hoe we dit kunnen aanpakken? Als we contact opnemen met Facebook zeggen ze ( volgens mij een computerantwoord) dat je het wachtwoord moet weten. Misschien is er iemand die een andere oplossing weet of die weet of je persoonlijk contact kunt krijgen?
Makkelijkste oplossing is een nieuw account aanmaken, ervan uitgaande dat wachtwoordherstel niet kan of lukt. Je zou in theorie Facebook kunnen verzoeken het wachtwoord vrij te geven maar dat schijnt een ingewikkeld proces te zijn. Geen idee hoe je contact met Facebook opneemt. Je kan in het account in ieder geval wel zien welk mailadres aan het account is gekoppeld.
monica1973 wijzigde dit bericht op 08-02-2022 16:38
14.06% gewijzigd
Logisch dat Facebook hier niet zomaar bij helpt anders kan iedereen zo een Facebook pagina van een ander over nemen. Ik zou de beheerder/maker van de Facebook pagina een bericht sturen voor het wachtwoord. Weet die persoon het wachtwoord ook niet meer dan kan die wellicht een nieuw wachtwoord aanmaken of contact opnemen met FB. Wil die persoon echt niet meewerken dan denk ik dat je pech hebt.
Kan je niet een oproepje plaatsen op die FB pagina zelf of die een bericht sturen? De eigenaar van de pagina zal dan waarschijnlijk ook wel meldingen krijgen van nieuwe berichten etc. en misschien contact opnemen?
TsumTsum schreef:
08-02-2022 16:34
Logisch dat Facebook hier niet zomaar bij helpt anders kan iedereen zo een Facebook pagina van een ander over nemen. Ik zou de beheerder/maker van de Facebook pagina een bericht sturen voor het wachtwoord. Weet die persoon het wachtwoord ook niet meer dan kan die wellicht een nieuw wachtwoord aanmaken of contact opnemen met FB. Wil die persoon echt niet meewerken dan denk ik dat je pech hebt.
Dat is juist het probleem, niemand weet wie de beheerder/ maker is. De meeste personen die ervoor in aanmerking komen zijn al benaderd en zeggen het niet te zijn.
_melon schreef:
08-02-2022 16:35
Kan je niet een oproepje plaatsen op die FB pagina zelf of die een bericht sturen? De eigenaar van de pagina zal dan waarschijnlijk ook wel meldingen krijgen van nieuwe berichten etc. en misschien contact opnemen?
Dat zouden we eens kunnen proberen en dan maar hopen dat diegene nog de pagina volgt.
Huh, de beheerder/eigenaar staat toch als zodanig vermeld op de fb pagina?

Oh, of is de pagina niet vanuit een bestaande fb account gemaakt, maar helemaal op naam van de vereniging met bijbehorende email account? Wie beheert (in dat geval) de emailaccount en kan er zodoende geen "wachtwoord vergeten" aangevraagd worden?
Zijn er wel mensen die als mede-beheerder in kunnen loggen en "achter de schermen" kunnen zien wie de originele beheerder is. Of heeft niemand beheersrechten?
Wat ik begrepen heb is het emailaccount niet een account wat nu nog gebruikt word, wel een afgeleide ervan zoals bestuur @ vereniging of secretariaat. Diegene die er nu nog op kan zegt dat ze verder niets kan ontdekken. Maar ik zal het nogmaals vragen want " ww vergeten" had ik natuurlijk als voorgesteld maar er werd toen gezegd dat dat niet kon.
WW vergeten heeft geen zin, want dan gaat er een herstel mail naar het adres waar het account origineel op aangemaakt is. En daar kunnen jullie ook niet bij toch?
Voor zover ik nu weet niet, maar ik zal nog eens vragen.
En anders gewoon een nieuwe pagina aanmaken. Als het al een paar jaar stil is, lijkt me dat ook geen ramp.
Berichtje in de comments op de oude pagina plaatsen: vanaf heden gaan we verder op... (naamnieuwepagina).
Iedereen uitnodigen en hoppa, van start op de nieuwe pagina in eigen beheer.
Blauwbloemetje schreef:
08-02-2022 17:13
Wat ik begrepen heb is het emailaccount niet een account wat nu nog gebruikt word, wel een afgeleide ervan zoals bestuur @ vereniging of secretariaat. Diegene die er nu nog op kan zegt dat ze verder niets kan ontdekken. Maar ik zal het nogmaals vragen want " ww vergeten" had ik natuurlijk als voorgesteld maar er werd toen gezegd dat dat niet kon.
dan komt mail toch bij secretariaat binnen als je kiest voor 'wachtwoord vergeten' optie?
Ik heb dit gehad met een pagina van het bedrijf waar ik werkzaam ben. Niemand wist meer wie de pagina had opgericht, de inbox die toen gebruikt werd was opgeheven en het wachtwoord was nergens te vinden.

Het heeft inside mensen en de allergrootste moeite gekost om het terug te krijgen. Voor iemand zonder inside-connecties bij FB is het niet te doen vermoed ik. Wij zijn ruim een half jaar bezig geweest en het heeft uiteindelijk het opsturen van documenten van de notaris met onze bedrijfsnaam en eigenaarschap + kopie id van de hoogste baas gekost om het terug te krijgen.
Dat zal het niet gaan worden, het is gewoon een vereniging. Ik ga alle tips doorgeven en dan maar afwachten wat het gaat worden.
Bedankt iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven