Na 10 jaar klaar met single zijn: en nu?

09-02-2022 10:53 514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt. Mocht je me toch herkennen, zeg dat dan maar niet. ;-D

Ik ben nu bijna tien jaar alleen, na een vrij lange relatie. Bijna 50, geen kinderen. Al die tijd had ik allerlei redenen waarom ik heus geen nieuwe relatie hoefde: eerst was ik er nog niet aan toe, daarna zat ik met mijn hoofd bij heel veel andere zaken en de laatste tijd riep ik steeds dat het echt príma was alleen.

Maar eigenlijk is dat niet waar. Ik mis het soms best. Ik mis sowieso de intimiteit: knuffels, tegen iemand aan liggen, hand in hand lopen, zoenen. De laatste keer dat ik iemand heb gezoend is zeven jaar geleden! Maar ook wel het dingen met iemand kunnen delen. Aan de andere kant vind ik het alleen wonen heerlijk, mijn eigen tijd in kunnen delen, tijd voor mezelf, mijn huis precies hebben zoals ik het graag wil.

Onlangs kwam ik iemand tegen die om meerdere redenen geen relatiemateriaal was, maar met wie ik wel meteen een enorme klik had. Waarbij ik me veilig voelde en vertrouwd en het idee had, hoe cliché ook, echt mezelf te kunnen zijn. Toen besefte ik: ik ben ook gewoon bang. Bang om gekwetst te worden, of afgewezen, bang om te moeten laten zien wie ik echt ben, met al mijn onzekerheden en issues en gekkigheid.

En dus trok ik de stoute schoenen aan en ging dus maar eens op een datingsite. Maar oh help, wat een ellende... de mannen die ik leuk vind reageren niet op mijn berichtjes. En voor de rest trek ik van alles aan waar ik he-le-maal geen trek in heb. Ik weet: niet te lang chatten maar gewoon afspreken. Maar ik kom niet eens aan leuk chatten toe!

Ik heb het de afgelopen jaren wel eens vaker (kort) geprobeerd, en steeds loop ik hier tegenaan en dan roep ik weer dat ik gewoon iemand 'ergens' wil tegenkomen. Maar ja, dat gebeurt dus duidelijk ook niet. Dus, wat nu?

Moet ik hier gewoon doorheen en hoe doe je dat dan? Moet ik toch ergens anders zoeken? Hoe komen al die mensen toch iedere keer zo snel aan een nieuwe relatie?
Timetraveler schreef:
09-02-2022 16:39
Oké ik ben bijna 20 jaar jonger en ook single, maar mijn ervaring is (klinkt misschien heel pessimistisch maargoed, ik zie het meer als realistisch ;-) ) dat er gewoon heel weinig leuke vrijgezelle mannen zijn en ontzettend veel leuke single vrouwen. Ik heb soms echt de indruk (zal natuurlijk vast niet zo zijn) dat vrijwel alle leuke mannen simpelweg bezet zijn.
Dat denk ik dus ook..
Mimali schreef:
09-02-2022 17:00
Dat denk ik dus ook..
Meeste mannen hebben geen zin om na een relatie eerst jaren single te zijn voordat ze weer een nieuwe relatie aangaan dus die zul je niet veel tegenkomen.
Mimali schreef:
09-02-2022 16:59
Dit valt zeker in corona tijd echt niet mee..
Als je gevaccineerd bent kun je toch gewoon weer bijna overal naartoe?
Mimali schreef:
09-02-2022 17:00
Dat denk ik dus ook..
Maar dat zou inhouden dat er veel meer leuke vrouwen zijn dan leuke mannen, of er vrouwen zijn die mannen verzamelen (dat komt voor, maar zo populair is polyamorie ook weet niet).

Dat zal beiden wel meevallen. Zat mannen die klagen dat er geen leuke vrouwen te vinden zijn. Ik denk altijd dat als je ze niet kan vinden, dat je niet op de juiste manier voor jou zoekt, of... en dat zie ik ook vaak: niet heel erg realistisch bent. Je hebt immers ook mensen die een complete waslijst aan eisen hebben. Dat mag natuurlijk en als je die waslijst niet heel strikt hanteert, ook goed, maar als je daaraan vast gaat houden, dan maak je het jezelf ook wel heel erg moeilijk.
Timetraveler schreef:
09-02-2022 16:39
Oké ik ben bijna 20 jaar jonger en ook single, maar mijn ervaring is (klinkt misschien heel pessimistisch maargoed, ik zie het meer als realistisch ;-) ) dat er gewoon heel weinig leuke vrijgezelle mannen zijn en ontzettend veel leuke single vrouwen. Ik heb soms echt de indruk (zal natuurlijk vast niet zo zijn) dat vrijwel alle leuke mannen simpelweg bezet zijn.

Dit valt mij ook altijd op.
Alleen al als je gewoon over straat loopt: het is echt heel zelden dat ik een man zie en denk ‘leuk type’, en bij vrouwen denk ik dat regelmatig.
Metallover schreef:
09-02-2022 17:54
Dit valt mij ook altijd op.
Alleen al als je gewoon over straat loopt: het is echt heel zelden dat ik een man zie en denk ‘leuk type’, en bij vrouwen denk ik dat regelmatig.
Maar tenzij je biseksueel bent beoordeel je (lijkt mij) mannen toch heel anders dan vrouwen?
DS1971 schreef:
09-02-2022 17:26
Als je gevaccineerd bent kun je toch gewoon weer bijna overal naartoe?
Klopt, maar irl is echt zo simpel niet hoor..
DS1971 schreef:
09-02-2022 17:30
Maar dat zou inhouden dat er veel meer leuke vrouwen zijn dan leuke mannen, of er vrouwen zijn die mannen verzamelen (dat komt voor, maar zo populair is polyamorie ook weet niet).

Dat zal beiden wel meevallen. Zat mannen die klagen dat er geen leuke vrouwen te vinden zijn. Ik denk altijd dat als je ze niet kan vinden, dat je niet op de juiste manier voor jou zoekt, of... en dat zie ik ook vaak: niet heel erg realistisch bent. Je hebt immers ook mensen die een complete waslijst aan eisen hebben. Dat mag natuurlijk en als je die waslijst niet heel strikt hanteert, ook goed, maar als je daaraan vast gaat houden, dan maak je het jezelf ook wel heel erg moeilijk.
Er zijn veel meer leuke vrouwen single dat is wat anders..
Tja die leeftijd... ik vind hem lastig. Ik hoef echt geen vent die tien jaar jonger is, zo realistisch ben ik heus wel. Bovendien zitten die inderdaad nog in een groep waarvan er veel zeggen: ik sta nog wel open voor kinderen. Maar als ik kijk in de groep van mijn eigen leeftijd of net erboven (3-6 jaar ouder dan ik) dan zie ik echt mannen die zowat met pensioen zijn of zich in ieder geval zo gedragen.

Ik scheer misschien teveel mensen over een kam, maar het is vrijwel allemaal ofwel supersportief, veel stappen en andere kijk-mij-nog-jong-zijn ofwel vissen en netflixen.

In mijn profiel ben ik volgens mij behoorlijk duidelijk geweest als het gaat over seks, en leeftijd en dat soort dingen. De eerste vraag die ik van de week kreeg in mijn eerste chat: 'orgasme, must of niet echt?'. Ik knap dan echt zooooooo af.

En dan wat betreft erop uit gaan: ik vind dat ik er veel op uit ga. En ik ben dan absoluut van het kletsen met Jan en alleman, contact maken etc. Zowel privé als wanneer ik aan het werk ben. Maar het is echt serieus jaren geleden dat iemand die ik leuk vond, ook interesse in mij leek te hebben. Iemand schreef dat ik niet veel zelfvertrouwen uitstraalde: nee, dat klopt daarom dus wel. Net als de mannen die ik nu op die site leuk vind (en ook al tijdens eerdere pogingen): degene van wie ik hoop dat ze reageren doen dat dus nooit.
Lorem_Ipsum schreef:
09-02-2022 16:05
Haha! Dit herken ik ook. Ik denk al snel, wat een oude knar. Maar ja, ben zelf ook begin 40 (dan krijg je dus veel vijftigers op je dak).

Ik ben 49 en heb dus serieus 70'ers en 20'ers op mijn dak...
maree schreef:
09-02-2022 16:18
Mijn gouden tip zou zijn (maar dat is nu wat minder makkelijk met Corona): groepsreizen/singlereizen. Zo ben ik zelf aan mijn man gekomen en opvallend veel mensen in mijn omgeving ook aan hun partner (collega's, vrienden). Ik heb zelf goed gelet op de leeftijden van de andere inschrijvers voor die reis en een wat gelijke man/vrouw-verdeling. Het fijne is dat je al meteen in een groep komt met mensen met dezelfde interesse, in elk geval wat de reis betreft :) En ik vond het ook los van de relatie erg leuk om op die manier allerlei mensen te leren kennen. Ik heb er ook een goede vriendin aan overgehouden.

Groepsreizen doe ik echt echt echt niet meer: been there that, got too many T-shirts. ;-) Maar de man waarover ik mijn OP sprak ben ik wel op zo'n soort manier tegengekomen ja. Hele leuke klik, maar duidelijk te jong en met andere toekomstverwachtingen (en bovendien woont hij niet in NL).
Sluit je aan bij de nmlk.
Leuke mannen genoeg.
Ga lekker tennissen, mannen genoeg.
P80 schreef:
09-02-2022 16:41
Ga eens de wijde wereld in. Ik snap dat dat swipen lekker veilig is voor je. Maar spreek zelf eens mannen aan die je leuk vind. Het is geen 1952 meer. Ook jíj mag er best wat voor doen!

En waar lees jij precies dat ik dat niet doe?
Mimali schreef:
09-02-2022 18:04

Vrouwen hebben nou eenmaal een langere houdbaarheidsdatum dan mannen. Plus de groep mannen die "undateable" zijn is ook groter dan bij vrouwen, dus die blijven voor eeuwig op de dating site staan en kom jij dus tegen.
Hee Avocado,
Voor een hart onder de riem, ik kwam op mijn 53 de man van mijn dromen tegen. Hij was toen 50. Beetje jonger dus en nog niet uitgezakt. We zijn nu al anderhalf jaar heel gelukkig samen. Ik vond hem op OKcupid waar je een hoop testen invult om te zien waarmee je matcht. We hadden een 99% score en de vlam sloeg meteen in de pan. Hij had wel kinderen (net als ik) maar met allebei pubers is dat goed te doen. Ik zou mannen met oudere kinderen niet zo maar afschrijven. Het zijn mannen met alle ruimte om te gaan en staan waar ze willen en met empathie (vaak dan).
Hij en ik hebben veel geluk gehad. In de tijd dat we samen zijn is onze liefde alleen maar gegroeid. Hiervoor had ik vele jaren de verkeerde man. Dat is het ook niet. Dan liever alleen. Maar ik zou blijven dromen en zoeken. De jouwe loopt vast ergens rond! En alleen door iedere keer weer op zoek te gaan kom je elkaar tegen!
Mimali schreef:
09-02-2022 18:02
Klopt, maar irl is echt zo simpel niet hoor..
Wat bedoel je dan? Je kan toch gewoon ergens wat eten of drinken? Ik zie eigenlijk alleen maar een voordeel: vervroegde sluitingstijd, dus goede reden om een gezellige date thuis voort te zetten. ;)
Mimali schreef:
09-02-2022 18:04
De meeste relaties zijn 1 man en 1 vrouw, dus ik snap niet wat dat onderscheid het anders maakt.
Antoon69 schreef:
09-02-2022 18:16
Vrouwen hebben nou eenmaal een langere houdbaarheidsdatum dan mannen.
Say what?
DS1971 schreef:
09-02-2022 18:23
De meeste relaties zijn 1 man en 1 vrouw, dus ik snap niet wat dat onderscheid het anders maakt.
Dit is bijv. toch ook een fenomeen in sommige steden (Utrecht?)? Dat (jonge) mannen en vrouwen elkaar niet vinden, bijv. doordat er steeds meer hoogopgeleide vrouwen zijn die ook allemaal graag een hoogopgeleide man willen?
Avocado schreef:
09-02-2022 18:09
Tja die leeftijd... ik vind hem lastig. Ik hoef echt geen vent die tien jaar jonger is, zo realistisch ben ik heus wel. Bovendien zitten die inderdaad nog in een groep waarvan er veel zeggen: ik sta nog wel open voor kinderen. Maar als ik kijk in de groep van mijn eigen leeftijd of net erboven (3-6 jaar ouder dan ik) dan zie ik echt mannen die zowat met pensioen zijn of zich in ieder geval zo gedragen.

Ik scheer misschien teveel mensen over een kam, maar het is vrijwel allemaal ofwel supersportief, veel stappen en andere kijk-mij-nog-jong-zijn ofwel vissen en netflixen.

In mijn profiel ben ik volgens mij behoorlijk duidelijk geweest als het gaat over seks, en leeftijd en dat soort dingen. De eerste vraag die ik van de week kreeg in mijn eerste chat: 'orgasme, must of niet echt?'. Ik knap dan echt zooooooo af.

En dan wat betreft erop uit gaan: ik vind dat ik er veel op uit ga. En ik ben dan absoluut van het kletsen met Jan en alleman, contact maken etc. Zowel privé als wanneer ik aan het werk ben. Maar het is echt serieus jaren geleden dat iemand die ik leuk vond, ook interesse in mij leek te hebben. Iemand schreef dat ik niet veel zelfvertrouwen uitstraalde: nee, dat klopt daarom dus wel. Net als de mannen die ik nu op die site leuk vind (en ook al tijdens eerdere pogingen): degene van wie ik hoop dat ze reageren doen dat dus nooit.
Mensen vallen doorgaans op mensen waarmee ze iets gemeen hebben. Dus ofwel het type man waar jij op valt wijkt af van het type dat jij bent, ofwel ze denken dat dat zo is.

Sportieve mensen vallen bv op sportieve mensen. Niet altijd, maar vaak wel. Logisch, want dan sport je leuk samen, je wil dan ook beiden gezond eten, enz. Mensen die van reizen houden zullen niet gelukkig worden van mensen die al heimwee hebben als ze het bord einde bebouwde kom zien staan. Enz.

Dus toch eens jezelf afvragen wat je bv in je uitstraling kan veranderen. En ja: zelfvertrouwen scheelt al een slok op een borrel!
Timetraveler schreef:
09-02-2022 18:33
Dit is bijv. toch ook een fenomeen in sommige steden (Utrecht?)? Dat (jonge) mannen en vrouwen elkaar niet vinden, bijv. doordat er steeds meer hoogopgeleide vrouwen zijn die ook allemaal graag een hoogopgeleide man willen?
Ja, plaatselijk kan dat heel goed.

Maar nu je het zo zegt schiet mij te binnen dat ik regelmatig hoor dat vrouwen vooral een man willen die even hoog of hoger opgeleid is en evenveel of meer verdient.

En ja, als je dan weet dat vrouwen tegenwoordig gemiddeld gezien hoger opgeleid zijn, dan zie je al een probleem ontstaan…
Emergo schreef:
09-02-2022 18:12
Sluit je aan bij de nmlk.
Leuke mannen genoeg.
Ga lekker tennissen, mannen genoeg.
Daar moet je hoger voor opgeleid zijn(hbo+) , ook zoiets raars
DS1971 schreef:
09-02-2022 18:22
Wat bedoel je dan? Je kan toch gewoon ergens wat eten of drinken? Ik zie eigenlijk alleen maar een voordeel: vervroegde sluitingstijd, dus goede reden om een gezellige date thuis voort te zetten. ;)
Ja dat wel uiteraard maar de kans dat je dan in contact komt met een leuke vent is echt niet zo groot..
Maar het lijkt voor jou allemaal heel makkelijk is, dus deel je ervaringen is dan?
Antoon69 schreef:
09-02-2022 18:16
Vrouwen hebben nou eenmaal een langere houdbaarheidsdatum dan mannen. Plus de groep mannen die "undateable" zijn is ook groter dan bij vrouwen, dus die blijven voor eeuwig op de dating site staan en kom jij dus tegen.
Dat bovenste weet ik niet hoor, in welk opzicht denk je dat?
Dat laatste is zeker waar, je komt heel regelmatig dezelfde tegen, maar dan denk ik ook gelijk ze komen mij dus ook steeds weer tegen🙈
DS1971 schreef:
09-02-2022 18:23
Dat er meer leuke vrouwen single zijn dan leuke mannen, dan heb je toch een overschot.. wat snap je daar niet aan?.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven