Rule maken in Outlook

donderdag 10 februari 2022 om 10:03
Ik werk als secretaresse, ben geautoriseerd voor diverse agenda's in Outlook en krijg ook alle uitnodigingen, "geaccepteerd"-mails etc. Dat is prima voor de mensen waar ik direct voor werk, al die mails wil ik ook zien. Alleen krijg ik ze ook voor mensen waar ik alleen de back-up van hun secretaresse ben, bij ziekte en vakantie. Die mails hoef ik dus niet standaard te zien, maar de meldingen helemaal uitzetten is ook niet handig, voor de momenten dat ik wel moet bijspringen.
Ik wil dus graag dat deze specifieke uitnodigen e.d. direct naar een mapje gaan, maar ik krijg het niet voor elkaar om een "rule" in te stellen, ik zal vast iets fout doen, maar ik weet niet wat.
Ik wil dus graag dat deze specifieke uitnodigen e.d. direct naar een mapje gaan, maar ik krijg het niet voor elkaar om een "rule" in te stellen, ik zal vast iets fout doen, maar ik weet niet wat.
donderdag 10 februari 2022 om 10:13
Wat gaat er fout?
Rechtsklik op een mailtje -> Create Rule...
Kies hoe jij je rule wil hebben. Dus in jouw geval van afzender X (of wil je misschien alleen onderwerp Y?) en dan naar mapje Z. Klik OK, daarna vraagt ie of hij de rule moet toepassen op alle mails die NU in je postvak in staan, of alleen voor toekomstige mails (heel handig als je zoals ik een server had gesloopt die 9000 mails is gaan sturen naar mezelf).
Rechtsklik op een mailtje -> Create Rule...
Kies hoe jij je rule wil hebben. Dus in jouw geval van afzender X (of wil je misschien alleen onderwerp Y?) en dan naar mapje Z. Klik OK, daarna vraagt ie of hij de rule moet toepassen op alle mails die NU in je postvak in staan, of alleen voor toekomstige mails (heel handig als je zoals ik een server had gesloopt die 9000 mails is gaan sturen naar mezelf).

donderdag 10 februari 2022 om 10:20
De rule doet gewoon niks, de mails gaan in ieder geval niet naar het betreffende mapje.
De moeilijkheid is misschien ook dat het niet om afzender gaat, maar om de agenda uitnodigingen en updates die naar persoon X gestuurd worden, maar niet de agenda uitnodigingen en updates voor persoon Y en Z, die moeten wel in m'n Postvak In blijven.
De moeilijkheid is misschien ook dat het niet om afzender gaat, maar om de agenda uitnodigingen en updates die naar persoon X gestuurd worden, maar niet de agenda uitnodigingen en updates voor persoon Y en Z, die moeten wel in m'n Postvak In blijven.
donderdag 10 februari 2022 om 10:34

donderdag 10 februari 2022 om 10:48
donderdag 10 februari 2022 om 10:49
Het mooie van internet is dat je eigenlijk niets hoeft te vragen. Je kan het ook gewoon opzoeken.
https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 62b67cbd41
Succes!
Succes!
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

donderdag 10 februari 2022 om 10:58
Het is duidelijk dat TO al bekend was met het instellen van rules, het ging om dit specifieke voorbeeld dat niet werkte.RoamingZombie schreef: ↑10-02-2022 10:49Het mooie van internet is dat je eigenlijk niets hoeft te vragen. Je kan het ook gewoon opzoeken.
Succes!
donderdag 10 februari 2022 om 11:15
Hij kijkt naar de e-mail, niet naar de agenda. Dus als de secretaresse de mail krijgt, moet je die blokken ja.Oplader schreef: ↑10-02-2022 10:48Ik geloof dat het toch gelukt is. Gek genoeg moest ik bij geadresseeerde niet de naam van degene wiens agenda het is invullen, maar die van de secretaresse. Helemaal snappen doe ik het niet, maar het lijkt te werken nu.
De advanced options had ik inderdaad al gevonden![]()