Na 10 jaar klaar met single zijn: en nu?

09-02-2022 10:53 514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt. Mocht je me toch herkennen, zeg dat dan maar niet. ;-D

Ik ben nu bijna tien jaar alleen, na een vrij lange relatie. Bijna 50, geen kinderen. Al die tijd had ik allerlei redenen waarom ik heus geen nieuwe relatie hoefde: eerst was ik er nog niet aan toe, daarna zat ik met mijn hoofd bij heel veel andere zaken en de laatste tijd riep ik steeds dat het echt príma was alleen.

Maar eigenlijk is dat niet waar. Ik mis het soms best. Ik mis sowieso de intimiteit: knuffels, tegen iemand aan liggen, hand in hand lopen, zoenen. De laatste keer dat ik iemand heb gezoend is zeven jaar geleden! Maar ook wel het dingen met iemand kunnen delen. Aan de andere kant vind ik het alleen wonen heerlijk, mijn eigen tijd in kunnen delen, tijd voor mezelf, mijn huis precies hebben zoals ik het graag wil.

Onlangs kwam ik iemand tegen die om meerdere redenen geen relatiemateriaal was, maar met wie ik wel meteen een enorme klik had. Waarbij ik me veilig voelde en vertrouwd en het idee had, hoe cliché ook, echt mezelf te kunnen zijn. Toen besefte ik: ik ben ook gewoon bang. Bang om gekwetst te worden, of afgewezen, bang om te moeten laten zien wie ik echt ben, met al mijn onzekerheden en issues en gekkigheid.

En dus trok ik de stoute schoenen aan en ging dus maar eens op een datingsite. Maar oh help, wat een ellende... de mannen die ik leuk vind reageren niet op mijn berichtjes. En voor de rest trek ik van alles aan waar ik he-le-maal geen trek in heb. Ik weet: niet te lang chatten maar gewoon afspreken. Maar ik kom niet eens aan leuk chatten toe!

Ik heb het de afgelopen jaren wel eens vaker (kort) geprobeerd, en steeds loop ik hier tegenaan en dan roep ik weer dat ik gewoon iemand 'ergens' wil tegenkomen. Maar ja, dat gebeurt dus duidelijk ook niet. Dus, wat nu?

Moet ik hier gewoon doorheen en hoe doe je dat dan? Moet ik toch ergens anders zoeken? Hoe komen al die mensen toch iedere keer zo snel aan een nieuwe relatie?
Pioen00 schreef:
11-02-2022 16:25
Wat jij omschrijft lijkt me inderdaad niet veeleisend. Ik ben gelukkig nooit werkloze, dakloze mannen met schulden tegengekomen toen ik nog aan het daten was. Het lijkt me ook dat er daar niet zoveel van zijn.
Ze zijn het gelukkig ook niet allemaal tegelijkertijd, maar mijn ervaring tijdens daten is dat veel mannen toch wel één van deze boxen aantikken.
Pioen00 schreef:
11-02-2022 16:25
Wat jij omschrijft lijkt me inderdaad niet veeleisend. Ik ben gelukkig nooit werkloze, dakloze mannen met schulden tegengekomen toen ik nog aan het daten was. Het lijkt me ook dat er daar niet zoveel van zijn.

Wel mannen die "in between jobs" zitten of zeggen ZZP-er te zijn en een appartementje hebben dat ze in de datingfase hun mancave noemen, maar later blijkt dat ze dat beschouwen als een tijdelijk ietsje omdat ze zo snel mogelijk willen samenwonen.

Echt, een LEUKE man die gewoon een normale baan heeft en niet jankt over ongelijkwaardigheid als-ie minder verdient dan jij, die in een net bijgehouden en smaakvol ingericht huis woont, een aardig diner op tafel weet te zetten en een fijne, stabiele relatie met zijn kinderen heeft zonder gelazer met een ex, wat leuke vrienden om zich heen heeft verzameld en er een heul klein beetje appetijtelijk uit ziet - die mannen zijn boven de 50 echt erg moeilijk te vinden.
Discobar schreef:
11-02-2022 16:16
Ik denk echt dat het wel meevalt met die waslijst hoor. Het begint met de basis zoals inderdaad geen schulden hebben, het liefst geen diagnose van het een of ander, een eigen woning (en dat hoeft echt geen koop te zijn of heel groot of luxe), het liefst een rijbewijs, een baan (hoeft echt geen dikbetaalde interessante topfunctie te zijn, zo lang iemand maar plezier heeft in wat hij doet) en dat er een beetje geld is om leuke dingen te doen samen (en dat hoeft echt geen superluxe vakantie naar de Malediven te zijn, maar af e toe uit eten, bioscoop, weekendje weg). Ik, en veel vrouwen van mijn leeftijd en ouder (ik ben eind 30) hebben dat allemaal op orde, dus ik vind het echt niet veeleisend om dat ook in een potentiële partner te verlangen.
Precies dit inderdaad.

Ik was ook niet de persoon die over een lijst begon he. Juist andersom: er werd gesuggereerd dat vrouwen veel te veeleisend zijn en zelf niet zoveel in te brengen hebben terwijl ze een enorme waslijst aan eisen zouden hebben.

Terwijl inderdaad in mijn ervaring heel veel single vrouwen zelf hun leven prima op orde hebben. En dus juist hartstikke veel in te brengen hebben en hele normale wensen hebben in een partner.

Maar zelfs dat is dan al ‘veeleisend’.

Eigenlijk moet je als vrouw bij voorbaat al blij zijn dat een man voor jou ‘overstag’ gaat voor een relatie ofzo. En daarmee van alles op de koop toe nemen. Newsflash: zo werkt het gelukkig al lang niet meer. En inderdaad verkiezen daardoor ook steeds meer vrouwen een single bestaan over een relatie die meer ellende dan geluk meebrengt. Good for them.
LadyTramp schreef:
11-02-2022 16:34
Wel mannen die "in between jobs" zitten of zeggen ZZP-er te zijn en een appartementje hebben dat ze in de datingfase hun mancave noemen, maar later blijkt dat ze dat beschouwen als een tijdelijk ietsje omdat ze zo snel mogelijk willen samenwonen.

Echt, een LEUKE man die gewoon een normale baan heeft en niet jankt over ongelijkwaardigheid als-ie minder verdient dan jij, die in een net bijgehouden en smaakvol ingericht huis woont, een aardig diner op tafel weet te zetten en een fijne, stabiele relatie met zijn kinderen heeft zonder gelazer met een ex, wat leuke vrienden om zich heen heeft verzameld en er een heul klein beetje appetijtelijk uit ziet - die mannen zijn boven de 50 echt erg moeilijk te vinden.
Onder de vijftig ook al. Het is echt treurnis.
Positivevibes schreef:
11-02-2022 16:36
Onder de vijftig ook al. Het is echt treurnis.

Ik geloof je direct.
Tja. Als je als man wel voldoet aan de genoemde (normale!) wensen dan kan je ook kiezen voor makkelijk te vinden casual sex met verschillende vrouwen, zonder de lasten (maar ook lusten) van een vaste relatie.
LadyTramp schreef:

Omdat mannen zonder problemen niet gescheiden zijn. Vrouwen gooien hun vent namelijk niet zomaar de deur uit., daar hebben ze een reden voor. Het is maar zelden zo dat een man zelf het initiatief neemt om te scheiden.
En als ze 50 zijn en nog nooit een relatie hebben gehad, heeft dat óók een reden.
Ik denk dat je het op een gegeven moment moet hebben van weduwnaars. Maar ja, vrouwen leven meestal langer dan mannen, dus dat schiet ook niet op. En als een leuke man weduwnaar wordt, staan er meestal al (jarenlang) genoeg vrouwen in de rij om hem liefdevol op te vangen. Dus daar kom je ook niet zomaar tussen.
.
Zalmsnipper schreef:
11-02-2022 16:41
Tja. Als je als man wel voldoet aan de genoemde (normale!) wensen dan kan je ook kiezen voor makkelijk te vinden casual sex met verschillende vrouwen, zonder de lasten (maar ook lusten) van een vaste relatie.
Het is gemakkelijk om seks te vinden... Inderdaad.
Als je ook daar de lat laag legt...
Zo somber zie ik het niet in, maar je moet inderdaad wel een beetje geluk hebben.
LadyTramp schreef:

Boven de 40 ook, helaas.
Am Yisrael Chai!
Zalmsnipper schreef:
11-02-2022 16:41

O ja, maar voor single vrouwen is casual sex ook heel makkelijk te vinden. Ik kan met gemak komend weekend een leuke jonge knul opsnorren om een avond mee te gymnastieken (God weet dat ik dat ook weleens gedaan heb trouwens), en ik ben heus geen Miss Universe. In dat soort contacten ben ik alleen helemaal niet meer geinteresseerd. Dus viste ik in de vijver van die zogenaamde ZZPers met een mancave etc., en daar werd ik dan weer zo treurig van dat ik ermee opgehouden ben. Liever alleen dan dat stomme gedate.
Positivevibes schreef:
11-02-2022 16:35
Precies dit inderdaad.

Ik was ook niet de persoon die over een lijst begon he. Juist andersom: er werd gesuggereerd dat vrouwen veel te veeleisend zijn en zelf niet zoveel in te brengen hebben terwijl ze een enorme waslijst aan eisen zouden hebben.

Terwijl inderdaad in mijn ervaring heel veel single vrouwen zelf hun leven prima op orde hebben. En dus juist hartstikke veel in te brengen hebben en hele normale wensen hebben in een partner.

Maar zelfs dat is dan al ‘veeleisend’.

Eigenlijk moet je als vrouw bij voorbaat al blij zijn dat een man voor jou ‘overstag’ gaat voor een relatie ofzo. En daarmee van alles op de koop toe nemen. Newsflash: zo werkt het gelukkig al lang niet meer. En inderdaad verkiezen daardoor ook steeds meer vrouwen een single bestaan over een relatie die meer ellende dan geluk meebrengt. Good for them.
Ja, dat dikgedrukte dekt inderdaad de lading wel. Die houding hebben mannen op datingapps ook. Hij wil best met je daten, en daar mag jij enorm blij om zijn, maar dan moet je niet gaan zeiken over dingen die bij een relatie horen. Want ze gaan daarvoor alleen overstag als Doutzen Kroes met een seksverslaving zich aanbiedt.

En dan zijn het zelf uitgezakte veertigers met inhammen, een shitbaan en een Skoda Fabia.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-02-2022 17:17
Ja, dat dikgedrukte dekt inderdaad de lading wel. Die houding hebben mannen op datingapps ook. Hij wil best met je daten, en daar mag jij enorm blij om zijn, maar dan moet je niet gaan zeiken over dingen die bij een relatie horen. Want ze gaan daarvoor alleen overstag als Doutzen Kroes met een seksverslaving zich aanbiedt.

En dan zijn het zelf uitgezakte veertigers met inhammen, een shitbaan en een Skoda Fabia.

Youp van t Hek zei: "de arrogantie van een Lada met een TREKHAAK!!!"
impala schreef:
11-02-2022 16:50
Omdat mannen zonder problemen niet gescheiden zijn. Vrouwen gooien hun vent namelijk niet zomaar de deur uit., daar hebben ze een reden voor. Het is maar zelden zo dat een man zelf het initiatief neemt om te scheiden.
En als ze 50 zijn en nog nooit een relatie hebben gehad, heeft dat óók een reden.
Ik denk dat je het op een gegeven moment moet hebben van weduwnaars. Maar ja, vrouwen leven meestal langer dan mannen, dus dat schiet ook niet op. En als een leuke man weduwnaar wordt, staan er meestal al (jarenlang) genoeg vrouwen in de rij om hem liefdevol op te vangen. Dus daar kom je ook niet zomaar tussen.
Grappig, bij mij was het op het moment dat mijn vrouw meer verdiende als ik, dat ze besloot dat het op was tussen ons. Niet dat dat de enigste reden was, zo had ze ook een grote voorliefde gekregen voor "overwerken" en kreeg ze opeens een acute weerzin van het eten dat ik haar dagelijks voorschotelde. Als ik daarop wat zei, was het antwoord ook dat ik jaloers was op haar werk en dat ik daar niet mee om kon, euh neen, ik vond het gewoon niet fijn dat ze liet merken dat ik te min voor haar geworden was. Van die steeds terugkerende bacteriële vaginoses na haar werktrips werd ik ook niet bepaald vrolijk.
zurimat schreef:
11-02-2022 17:31
Grappig, bij mij was het op het moment dat mijn vrouw meer verdiende als ik, dat ze besloot dat het op was tussen ons. Niet dat dat de enigste reden was, zo had ze ook een grote voorliefde gekregen voor "overwerken" en kreeg ze opeens een acute weerzin van het eten dat ik haar dagelijks voorschotelde. Als ik daarop wat zei, was het antwoord ook dat ik jaloers was op haar werk en dat ik daar niet mee om kon, euh neen, ik vond het gewoon niet fijn dat ze liet merken dat ik te min voor haar geworden was. Van die steeds terugkerende bacteriële vaginoses na haar werktrips werd ik ook niet bepaald vrolijk.
Da's klote.
Speeddaten is zo'n drie minuten per ronde. Elkaar diep in de ogen kijken en je na afloop vooral niet in de rugnummers vergissen.
zurimat schreef:
11-02-2022 17:31
Dus ook bij jou nam de vrouw het initiatief om te scheiden. Heb je nu een nieuwe relatie en zo ja, hoe ben je daaraan gekomen?
.
snug schreef:
11-02-2022 17:37
Speeddaten is zo'n drie minuten per ronde. Elkaar diep in de ogen kijken en je na afloop vooral niet in de rugnummers vergissen.
Als ik ooit vrijgezel word, ga ik 100x liever speeddaten dan internetdaten. Na die drie minuten weet je veel beter of het klikt dan na 30 mails. Sterker nog: na 30 seconden al.
Het is al eerder gezegd : wie leuk is op papier of een scherm, hoeft dat in het echt helemaal niet te zijn. En omgekeerd.
Of een relatie ook gaat werken, daar kom je sowieso pas later achter.
.
fashionvictim schreef:

Die ervaring heb ik vooral met de dunne spoeling populaire mannen op de apps.
Net maar weer eens flink teleurgesteld dus momenteel kunnen ze voor mijn part allemaal de pot op. (Dat is morgen weer over hoor... mss zelfs al binnen een uur... ;-) )
Een date die ik zondag staan had is net met een kutsmoes afgezegd... Waarschijnlijk een 'leukere match' want het contact wat daarvoor vlot verliep was sinds gisteren zo goed als stil gevallen.
Dat ik al die shit als 50+ nog moet meemaken...
LadyTramp schreef:

Of ze zijn niet op zoek :-D
When in doubt, the auditor is always right!
impala schreef:
11-02-2022 17:45
Als ik ooit vrijgezel word, ga ik 100x liever speeddaten dan internetdaten. Na die drie minuten weet je veel beter of het klikt dan na 30 mails. Sterker nog: na 30 seconden al.
Het is al eerder gezegd : wie leuk is op papier of een scherm, hoeft dat in het echt helemaal niet te zijn. En omgekeerd.
Of een relatie ook gaat werken, daar kom je sowieso pas later achter.
Ja.
Tricky is wel: speeddaten is ook een heleboel mannen speedafwijzen, dat vind ik best lastig. Zeker als ze in potentie wel een goede vriend zouden kunnen zijn, maar je niet op ze valt.
KamilleT schreef:
11-02-2022 14:19
Opleiding zegt echt niet alles. Mijn eerste echtgenoot was hoogbegaafd maar heeft pas op zijn 21e een mbo-opleiding afgerond (zonder middelbare schooldiploma) en 10 jaar later hbo. Aan de andere kant ken ik ook academici die echt niet de snuggersten zijn.
Verder kun je op papier erg goed matchen, maar in de praktijk totaal niet klikken. Ik vind uiterlijk ook niet het belangrijkst, maar fysieke aantrekkingskracht wel een must. Ik heb het idee dat dat wel samenhangt met de persoonlijkheid, want ik ben eigenlijk alleen bij die hb ex op zijn uiterlijk gevallen (waar nu 30 jaar later vrij weinig van over is haha).
Mee eens. De mannen die ik heb gekend met een zeer hoog IQ waren op andere vlakken weer compleet retarted dus ja of het echt uitmaakt? Ik hecht sowieso niet veel waarde aan opleidingsniveau en beroepen met hoog aanzien. Ik vind het vooral belangrijk dat iemand in staat is om een fatsoenlijk gesprek te voeren, reflecteert op zijn gevoelens en gedachtes, eerlijk naar zichzelf durf te kijken, af en toe andere perspectieven durft aan te nemen (niet altijd denkt dat-ie het wel beter weet, een zeer irritante eigenschap van bepaalde mannen) en sympathiek overkomt. En zorgzaam is. Dat was het wel.
wij slapen nooit.
snug schreef:
11-02-2022 17:55
Ja.
Tricky is wel: speeddaten is ook een heleboel mannen speedafwijzen, dat vind ik best lastig. Zeker als ze in potentie wel een goede vriend zouden kunnen zijn, maar je niet op ze valt.
Inderdaad, een kennis had met geen enkele man een klik maar dan kon ze toch tegen haar zin 3 minuten lang tegenover al die mannen gaan zitten waarvan een deel nog aangenaam was maar ze een deel ook nooit zou aangesproken hebben op een app en met wie die 3 minuten telkens een eeuwigheid duurde.
snug schreef:
11-02-2022 17:55
Ja.
Dat afwijzen hoeft toch niet live? Achteraf kruis je aan wie je nog eens zou willen zien, heb ik begrepen en dat lijstje lever je dan in bij de organisatie. Lijkt mij niet zo'n probleem dan, om geen kruisje te zetten.
impala wijzigde dit bericht op 11-02-2022 18:05
7.55% gewijzigd
.
fashionvictim schreef:

Haha precies dit ja. Mijn beste vriendin stuurt me zo vaak screenshots door van die gesprekken en het is niet te doen. God’s gift to women, natuurlijk, dat ben jij: Martin de accountmanager met twee vechtscheidingen uit Roelofarendsveen :flirting:

:P :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven