Na 10 jaar klaar met single zijn: en nu?
woensdag 9 februari 2022 om 10:53
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt. Mocht je me toch herkennen, zeg dat dan maar niet.
Ik ben nu bijna tien jaar alleen, na een vrij lange relatie. Bijna 50, geen kinderen. Al die tijd had ik allerlei redenen waarom ik heus geen nieuwe relatie hoefde: eerst was ik er nog niet aan toe, daarna zat ik met mijn hoofd bij heel veel andere zaken en de laatste tijd riep ik steeds dat het echt príma was alleen.
Maar eigenlijk is dat niet waar. Ik mis het soms best. Ik mis sowieso de intimiteit: knuffels, tegen iemand aan liggen, hand in hand lopen, zoenen. De laatste keer dat ik iemand heb gezoend is zeven jaar geleden! Maar ook wel het dingen met iemand kunnen delen. Aan de andere kant vind ik het alleen wonen heerlijk, mijn eigen tijd in kunnen delen, tijd voor mezelf, mijn huis precies hebben zoals ik het graag wil.
Onlangs kwam ik iemand tegen die om meerdere redenen geen relatiemateriaal was, maar met wie ik wel meteen een enorme klik had. Waarbij ik me veilig voelde en vertrouwd en het idee had, hoe cliché ook, echt mezelf te kunnen zijn. Toen besefte ik: ik ben ook gewoon bang. Bang om gekwetst te worden, of afgewezen, bang om te moeten laten zien wie ik echt ben, met al mijn onzekerheden en issues en gekkigheid.
En dus trok ik de stoute schoenen aan en ging dus maar eens op een datingsite. Maar oh help, wat een ellende... de mannen die ik leuk vind reageren niet op mijn berichtjes. En voor de rest trek ik van alles aan waar ik he-le-maal geen trek in heb. Ik weet: niet te lang chatten maar gewoon afspreken. Maar ik kom niet eens aan leuk chatten toe!
Ik heb het de afgelopen jaren wel eens vaker (kort) geprobeerd, en steeds loop ik hier tegenaan en dan roep ik weer dat ik gewoon iemand 'ergens' wil tegenkomen. Maar ja, dat gebeurt dus duidelijk ook niet. Dus, wat nu?
Moet ik hier gewoon doorheen en hoe doe je dat dan? Moet ik toch ergens anders zoeken? Hoe komen al die mensen toch iedere keer zo snel aan een nieuwe relatie?

Ik ben nu bijna tien jaar alleen, na een vrij lange relatie. Bijna 50, geen kinderen. Al die tijd had ik allerlei redenen waarom ik heus geen nieuwe relatie hoefde: eerst was ik er nog niet aan toe, daarna zat ik met mijn hoofd bij heel veel andere zaken en de laatste tijd riep ik steeds dat het echt príma was alleen.
Maar eigenlijk is dat niet waar. Ik mis het soms best. Ik mis sowieso de intimiteit: knuffels, tegen iemand aan liggen, hand in hand lopen, zoenen. De laatste keer dat ik iemand heb gezoend is zeven jaar geleden! Maar ook wel het dingen met iemand kunnen delen. Aan de andere kant vind ik het alleen wonen heerlijk, mijn eigen tijd in kunnen delen, tijd voor mezelf, mijn huis precies hebben zoals ik het graag wil.
Onlangs kwam ik iemand tegen die om meerdere redenen geen relatiemateriaal was, maar met wie ik wel meteen een enorme klik had. Waarbij ik me veilig voelde en vertrouwd en het idee had, hoe cliché ook, echt mezelf te kunnen zijn. Toen besefte ik: ik ben ook gewoon bang. Bang om gekwetst te worden, of afgewezen, bang om te moeten laten zien wie ik echt ben, met al mijn onzekerheden en issues en gekkigheid.
En dus trok ik de stoute schoenen aan en ging dus maar eens op een datingsite. Maar oh help, wat een ellende... de mannen die ik leuk vind reageren niet op mijn berichtjes. En voor de rest trek ik van alles aan waar ik he-le-maal geen trek in heb. Ik weet: niet te lang chatten maar gewoon afspreken. Maar ik kom niet eens aan leuk chatten toe!
Ik heb het de afgelopen jaren wel eens vaker (kort) geprobeerd, en steeds loop ik hier tegenaan en dan roep ik weer dat ik gewoon iemand 'ergens' wil tegenkomen. Maar ja, dat gebeurt dus duidelijk ook niet. Dus, wat nu?
Moet ik hier gewoon doorheen en hoe doe je dat dan? Moet ik toch ergens anders zoeken? Hoe komen al die mensen toch iedere keer zo snel aan een nieuwe relatie?
vrijdag 11 februari 2022 om 23:41
vrijdag 11 februari 2022 om 23:52
zaterdag 12 februari 2022 om 00:19
Ik denk even met je mee TO.
Heb 3 collega's tussen de 45 en 55. Nog nooir een partner gehad, op een flirt in hun jeugd na. Hartstikke leuke mannen. Maar zo onzeker, als het op vrouwen aankomt ineens sociaal onhandig, niet gekleed volgens de laatste mode en introvert.
Waarbij ik zeker weet dat als ze eenmaal een vrouw treffen ze helemaal opbloeien. Het zijn schatten en staan altijd klaar voor anderen. Echt niks mis mee.
Als ik kijk naar mijn mannelijke vrienden van mijn leeftijd, de goedgeklede en makkelijke praters zijn altijd onder de pannen. Terwijl de minst leuk geklede en sociaal onhandige flirter altijd vrijgezel zijn terwijl het echte leukerds zijn als je ze kent.
Hier wil ik dus mee aangeven dat je als vrouw zijnde misschien in het begin iets minder de nadruk moet leggen op de goedgeklede en welbespraakte man (niet dat jij dat doet hoor). Ik bedoel, kleding kan je altijd nog veranderen en het makkelijker praten leren ze wel. Het hoeven echt niet mannen te zijn die een beperking of trauma hebben. Soms hebben ook zij net de boot gemist.
Misschien kan je eerst proberen gesprekken te hebben op je datingsites, zonder meteen er in te staan als dit MOET relatiemateriaal zijn. Dat is ook een druk die je jezelf oplegt en de ander ook. Eerst eens gesprekken proberen met jan en alleman en wie weet wat er uit voortkomt!
Heb 3 collega's tussen de 45 en 55. Nog nooir een partner gehad, op een flirt in hun jeugd na. Hartstikke leuke mannen. Maar zo onzeker, als het op vrouwen aankomt ineens sociaal onhandig, niet gekleed volgens de laatste mode en introvert.
Waarbij ik zeker weet dat als ze eenmaal een vrouw treffen ze helemaal opbloeien. Het zijn schatten en staan altijd klaar voor anderen. Echt niks mis mee.
Als ik kijk naar mijn mannelijke vrienden van mijn leeftijd, de goedgeklede en makkelijke praters zijn altijd onder de pannen. Terwijl de minst leuk geklede en sociaal onhandige flirter altijd vrijgezel zijn terwijl het echte leukerds zijn als je ze kent.
Hier wil ik dus mee aangeven dat je als vrouw zijnde misschien in het begin iets minder de nadruk moet leggen op de goedgeklede en welbespraakte man (niet dat jij dat doet hoor). Ik bedoel, kleding kan je altijd nog veranderen en het makkelijker praten leren ze wel. Het hoeven echt niet mannen te zijn die een beperking of trauma hebben. Soms hebben ook zij net de boot gemist.
Misschien kan je eerst proberen gesprekken te hebben op je datingsites, zonder meteen er in te staan als dit MOET relatiemateriaal zijn. Dat is ook een druk die je jezelf oplegt en de ander ook. Eerst eens gesprekken proberen met jan en alleman en wie weet wat er uit voortkomt!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.

zaterdag 12 februari 2022 om 00:26
louti schreef: ↑12-02-2022 00:19Ik denk even met je mee TO.
Zou je er zelf op vallen, die mannen? En zo ja, waarom ben je dan niet met 1 van hen?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 februari 2022 om 00:33
Avocado schreef: ↑11-02-2022 23:20Ik geloof dat ik nog steeds niet duidelijk ben: er IS niks om genoegen mee te nemen. Geen dates, geen chats, niks. Als ik via werk de afgelopen jaren iemand tegen kwam die ik leuk vond en waar ik een tijdje mee kletste, en dan voegde ik diegene toe op social media of zo, werd het niet geaccepteerd. Ik word continu genegeerd of gefriendzoned.
En ik vraag echt feedback aan de mensen om me heen: niemand snapt waarom ik alleen ben. Nieuwe mensen die ik tegenkom zijn ook altijd verbaasd dat ik geen relatie heb.
Dat lijkt me stug, dat er 'niks' is om genoegen mee te nemen. Dat is er wel want je opent niet voor niets een topic erover.
Als je om wat voor reden dan ook twijfelt, waarom date je dan/wil je daten? Het moet niet nl.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 februari 2022 om 00:52
Volgens mij schrijft TO dat ze nu duidelijk(er) voelt wel te willen, maar dat bij een potentiële match steeds niets van de grond komt.iceteapeach schreef: ↑12-02-2022 00:33Dat lijkt me stug, dat er 'niks' is om genoegen mee te nemen. Dat is er wel want je opent niet voor niets een topic erover.
Als je om wat voor reden dan ook twijfelt, waarom date je dan/wil je daten? Het moet niet nl.
zaterdag 12 februari 2022 om 00:54
Dus volgens de redenaties in dit topic moeten nu eigenlijk wel deze drie mannen onder de pannen komen onder de vele vrouwen die hier beweerd hebben dat als er een man aan die lijst over die baan en dat huis etc. voldoet. Want deze mannen hebben dus in ieder geval een baan, want ze zijn iemands collega, en ze zijn normaal zei bovenstaande schrijfster, en kunnen ze ook een pan eten op tafel zetten?fashionvictim schreef: ↑12-02-2022 00:26Zou je er zelf op vallen, die mannen? En zo ja, waarom ben je dan niet met 1 van hen?
zaterdag 12 februari 2022 om 00:59
Ja. Alleen moet je dan wel een beetje buiten je comfortzone denken.

zaterdag 12 februari 2022 om 01:51
Omdat ik gelukkig ben met mijn partner en minstens 15 jaar jonger ben en niet op oudere mannen val.fashionvictim schreef: ↑12-02-2022 00:26Zou je er zelf op vallen, die mannen? En zo ja, waarom ben je dan niet met 1 van hen?
Waarom maak jij altijd zulke net niet leuke opmerkingen naar andere posters? Ik probeer mee te denken, maar jij valt meteen weer aan. Als iemand andersdenkend is of iets post waar jij het niet mee eens bent volgt er bijna altijd wel weer zo'n opmerking.
In het begin las ik je graag maar dat is steeds minder zo.
louti wijzigde dit bericht op 12-02-2022 02:17
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
37.46% gewijzigd
zaterdag 12 februari 2022 om 02:02
Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat er echt niet alleen maar sneue thuiswonende mannen zitten op sites met een moedercomplex of een narcistische stoornis. Maar ook zelfstandige en volwassenen mannen die alleen niet goed uit de verf zijn gekomen. En dat als je misschien niet meteen iemand afwijst op onhandig chatten of onhandige foto er best leuke exemplaren tussen kunnen zitten.Dina1980 schreef: ↑12-02-2022 00:54Dus volgens de redenaties in dit topic moeten nu eigenlijk wel deze drie mannen onder de pannen komen onder de vele vrouwen die hier beweerd hebben dat als er een man aan die lijst over die baan en dat huis etc. voldoet. Want deze mannen hebben dus in ieder geval een baan, want ze zijn iemands collega, en ze zijn normaal zei bovenstaande schrijfster, en kunnen ze ook een pan eten op tafel zetten?

zaterdag 12 februari 2022 om 02:20
Oh sorry! Ik heb het niet goed verwoord dan. In elk geval bedoelde ik dat ik het met je eens ben.

zaterdag 12 februari 2022 om 02:32
Dit viel mij ook op, een goede vriend van me, een leuke man, werd weduwnaar. Vijftig, kinderen al de deur uit, niet echt rijk maar wel een leuke baan en een eigen huis in een mooi dorp. Na twee jaar ging hij eens Bumble uitproberen en had binnen een week een date met een leuke vrouw. Een paar dagen later zegde hij z'n account maar op. Onder de pannenfashionvictim schreef: ↑11-02-2022 18:15Wat ik zo zie bij leuke collega's of kennissen die single worden is dat ze eigenlijk direct op datingapps gaan maar er ook binnen een maand ofzo alweer vanaf zijn want onder de pannen.

For whom the bell tolls
zaterdag 12 februari 2022 om 07:21
Zie jij dan zo veel mensen die snel in een leuke, langdurige relatie zijn terechtgekomen?
Ik niet.
Ik ken een hele boel normale mensen die al Jaaaaaren ongewenst single zijn en af en toe eens enkele maanden daten maar niets blijft duren. Zowel in mijn omgeving als op Viva.
Lees hier maar eens de single topics...
zaterdag 12 februari 2022 om 07:36
Wel makkelijk dan he om te zeggen dat wij maar met onzekere mannen moeten gaan daten en dan maar hopen dat ze 'openbloeien' en aan hun hand meesleuren naar een kledingwinkel en hen kleding opdringen die ze eigenlijk niet willen.
Leuk, echt...

zaterdag 12 februari 2022 om 07:45
Ik zie juist weer wel dat veel mensen snel weer iemand leuks ontmoeten. Maar ook mensen die daarna helemaal niemand meer ontmoeten.Attraverso schreef: ↑12-02-2022 07:21Zie jij dan zo veel mensen die snel in een leuke, langdurige relatie zijn terechtgekomen?
Ik niet.
Ik ken een hele boel normale mensen die al Jaaaaaren ongewenst single zijn en af en toe eens enkele maanden daten maar niets blijft duren. Zowel in mijn omgeving als op Viva.
Lees hier maar eens de single topics...
Het verschil voel je vaak instinctief. Je hebt mensen die energie afgeven en mensen die energie zuigen als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus ja: verzorgd, beetje sportief/actief in het leven staan, spontaan, optimistisch… dat helpt gewoon.
zaterdag 12 februari 2022 om 07:46
Ik vond je post gewoon niet leuk, want het was geen meedenken, maar een verkapt “stel toch niet zulke hoge eisen”. Terwijl je zelf ook niet met die types wil daten.louti schreef: ↑12-02-2022 01:51Omdat ik gelukkig ben met mijn partner en minstens 15 jaar jonger ben en niet op oudere mannen val.
Waarom maak jij altijd zulke net niet leuke opmerkingen naar andere posters? Ik probeer mee te denken, maar jij valt meteen weer aan. Als iemand andersdenkend is of iets post waar jij het niet mee eens bent volgt er bijna altijd wel weer zo'n opmerking.
In het begin las ik je graag maar dat is steeds minder zo.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 12 februari 2022 om 07:46
Ja, het blijkt dan toch maar weer wat genuanceerder te zijn…Dina1980 schreef: ↑12-02-2022 00:54Dus volgens de redenaties in dit topic moeten nu eigenlijk wel deze drie mannen onder de pannen komen onder de vele vrouwen die hier beweerd hebben dat als er een man aan die lijst over die baan en dat huis etc. voldoet. Want deze mannen hebben dus in ieder geval een baan, want ze zijn iemands collega, en ze zijn normaal zei bovenstaande schrijfster, en kunnen ze ook een pan eten op tafel zetten?
zaterdag 12 februari 2022 om 07:51
Volgens mij is er niemand die gezegd heeft dat een vijftiger die nog nooit een relatie heeft gehad, sociaal niet mee komt en ook nog eens onaantrekkelijk is op haar wensenlijstje stond. Iedereen zei juist dat ze gewoon een leuke man met baan, huis en vrienden zocht. Louti smeert het tegenovergestelde aan.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 12 februari 2022 om 07:52
Ik heb het idee dat je die ongewenste reacties een veel te grote rol geeft. Daten is nu eenmaal zoeken naar een speld in een hooiberg. Laat je niet door die rare reacties ontmoedigen, die zijn de wanhoop niet waard. Stug volhouden.