Ghosting

15-02-2022 15:41 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi leve lezers,

Ik ben alweer een tijdje actief op dating apps en heb inmiddels twee dates gehad (met 2 verschillende mannen). Toch zit mij iets echt ontzettend dwars.. na beide dates werd ik namelijk "geghost".
Ik had deze term eerst nog niet gehoord maar blijkbaar is dit helemaaal een trend..

Doordat de persoon na de eerste date niets meer laat horen voel ik mij onzeker en blijf ik maar malen en malen en malen.. ik kan het niet loslaten. Ook vind ik het gewoon echt onbeschoft, hoe moeilijk is het om iemand even te laten weten dat je geen interesse meer hebt?

Online is er veel over ghosting te vinden, men schrijft dan dat je het maar moet negeren en door moet gaan met je leven... dat is opzich ook prima. Maar ik merk dat ik bij de volgende date weer denk "Deze jongen laat ook vast niets meer van zich horen". Ik ga eigenlijk al angstig de date in.. en dat vind ik zonde.

Hoe gaan jullie met ghosting om of wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ben erg benieuwd naar jullie verhalen.
Stoutehond schreef:
15-02-2022 16:37
Maandag was wel Valentijnsdag. Ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.
Tja. Of hij vindt net als heel veel andere mensen Valentijnsdag niet heel relevant.
fairy1 schreef:
15-02-2022 16:15
Je kan ook appen 'he Piet het was gezellig, wanneer spreken we weer af?'
Een vraag of je de dag hebt overleefd klinkt niet als heel geïnteresseerd, misschien denkt hij daarom: laat maar
hmm ja daar heb je wel gelijk in, het was niet het meest spannende berichtje ever haha..
Pioen00 schreef:
15-02-2022 16:29
Hoeveel matches had je in die tijd dat je actief bent op dating apps?
Ik heb Tinder nu een maand (had het daarvoor even verwijdert). En heb nu 90 matches.
Hij zei dat hij 500 matches heeft..
Avage schreef:
15-02-2022 16:44
Of misschien heeft hij letterlijk de maandag niet overleefd. Maar dat valt eigenlijk ook wel onder 'ghosten'.
o_o
Hooofdzaken schreef:
15-02-2022 17:00
Ik heb Tinder nu een maand (had het daarvoor even verwijdert). En heb nu 90 matches.
Hij zei dat hij 500 matches heeft..
Hij gaat dus voor kwantiteit met 500 matches
90 is ook veel, spaar je ze ofzo?

Maar ik vind je therm gosthing wat overdreven .

Het was gewoon een date, geen sex date denk ik?

En de date was pas zondag

Ga gewoon verder met je leven. Hij is niet verplicht jou mede te delen wat hij verder wil, laat het gewoon voor nu voor wat het is
Esmeralda9 schreef:
15-02-2022 17:17
Hij gaat dus voor kwantiteit met 500 matches
90 is ook veel, spaar je ze ofzo?

Maar ik vind je therm gosthing wat overdreven .

Het was gewoon een date, geen sex date denk ik?

En de date was pas zondag

Ga gewoon verder met je leven. Hij is niet verplicht jou mede te delen wat hij verder wil, laat het gewoon voor nu voor wat het is
Haha nee ik spaar ze niet maar er zitten gewoon echt veel mensen op Tinder.

Het was inderdaad een gewone date..

Hij heeft inderdaad geen verplichting, en het is inderdaad nog maar 2 dagen geleden.
Maar aan de andere kant.. als je dagelijks contact hebt en na de date 2 dagen niets hoort dan is dat toch niet echt een goed voorteken lijkt mij.
Hooofdzaken schreef:
15-02-2022 17:20

Hij heeft inderdaad geen verplichting, en het is inderdaad nog maar 2 dagen geleden.
Maar aan de andere kant.. als je dagelijks contact hebt en na de date 2 dagen niets hoort dan is dat toch niet echt een goed voorteken lijkt mij.
Dan haal je je schouders op en ga je door met je leven.
Hooofdzaken schreef:

Vind je hem leuk? Zou je hem weer willen zien? Nu vul je ook veel in, wie bepaalt die termijn van 2 dagen? Vraag hem op date 2 als dat is wat je wil, wat heb je te verliezen?
viva-amber schreef:
15-02-2022 16:03
Ik zou proberen om wat minder op te hangen aan 1 date. Niets horen binnen 2 dagen na 1 date, terwijl dat niet jouw stijl is, is vooral een teken dat de betreffende persoon niet bij je past. Ik zou iemand die je 1x in je leven hebt gezien niet zoveel macht geven.
Dit.

Zie een date gewoon als een leuke avond, niet als de eerste grote stap richting een huwelijk.

Als het verder klikt, leuk. Als niet, dan volgende leuke avond met andere man (of niet als je er geen zin in hebt).
Hooofdzaken schreef:
Dat zie je helemaal goed.
Wat iemand daarnet zei dat het normaal is om minder contact te hebben na een date omdat de spanningsopbouw weg is klopt alleen wanneer de interesse na de date is weggeëbt. Als je beide de ander leuk vond en contact wil houden gaat dat na de date zoals daarvoor gewoon door.
90 matches :-o

Ben ik dan zo kieskeurig?
Dat zijn er best veel.

Van mannen is bekend dat ze alles naar rechts swipen, om hun kansen te vergroten.

Maar on topic:

Ik herken het en het lijkt de nieuwe stijl van daten. Zelf een keer geghost na een date en een keer geghost een kwartier voordat we een date hadden. Nooit meer iets gehoord.
Best frustrerend en het doet wel wat met je. Maar als je er goed over nadenkt, zegt het vooral wat over de man. Zij zijn dusdanig beperkt dat ze niet kunnen zeggen dat ze geen interesse (meer) hebben. Zo’n man moet je al helemaal niet willen.

Ik zal ook nog wel eens geghost worden, maar ik heb mij voorgenomen niet hetzelfde te doen, juist omdat ik weet hoe het voelt.

Het advies is om met meerdere mensen tegelijk te daten, het is toch een soort onderzoeksfase. Als er dan een afhaakt, heb je nog anderen.

Maar 90 stuks tegelijk is wel een beetje veel ;-)
Pffff wat een ellende die datingapps. Het is wel meer moeite maar ik ontmoet mannen toch liever irl.
Sjaantje37 schreef:
15-02-2022 18:24
Pffff wat een ellende die datingapps. Het is wel meer moeite maar ik ontmoet mannen toch liever irl.
En nu alles weer opengaat, kan dat ook weer! :cheer:
Zo iemand vermoedt dat je een relatie wil, denk ik. Dat maakt hij op aan de manier waarop je je uit: aanhankelijk, lief, misschien jezelf wegcijferend en dan hoort hij in de verte de kerkklokken al luiden. En dan doet hij datgene wat hem weer lucht geeft: hij doet of jij lucht bent. Hij weet dan zeker dat er geen bruiloft van komt.

Terwijl een dumpgesprek altijd een gevoel geeft dat je een hork bent.

Nu kan je denken: juist niet, maar voor hem wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hooofdzaken schreef:
15-02-2022 16:07
Ja op zondag appte hij of ik heel thuis was gekomen.
Maandag heb ik heb geappt en gevraagd of hij de maandag had overleefd.. maar daar heb ik niks op gehoord.
Terwijl we daarvoor dagelijks contact hadden.
Ik vraag me af hoe lang je dan dagelijks contact had ..?
Veritas vos liberabit
Felidaes schreef:
15-02-2022 15:51
Ik heb geen ervaring, maar ik zou gewoon tijdens zo'n eerste date zeggen dat je een hekel hebt aan ghosting en dat je liever hebt dat iemand even zegt dat hij geen interesse heeft.
Zelfs dat helpt niet :)

Accepteer dat het gebeurt, het is ontzettend stom, achterlijk en kinderachtig kut gedrag maar zegt alles over die persoon, niet over jou. Ik ben dan ook gelijk helemaal klaar met zo iemand, met zo'n kleuter wil ik helemaal geen contact meer ook.
I wanna live my life with the volume full!
Dat is gewoon zo tegenwoordig.
De mensen zijn real-life-sociale contacten niet gewend. Regelen alles via hun beeldscherm. Liefst tikkend en niet bellend.
We worden wereldvreemd, zonder normen en waarden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Felidaes schreef:
15-02-2022 15:51
Ik heb geen ervaring, maar ik zou gewoon tijdens zo'n eerste date zeggen dat je een hekel hebt aan ghosting en dat je liever hebt dat iemand even zegt dat hij geen interesse heeft.
Dat heeft geen zin hoor.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen dan zeggen dat het beter is om iemand in real life tegen te komen, ook single mannen die op apps zitten zn leuke mannen met goede banen, vrienden bla bla bla.. als je een lul bent ben je gewoon een lul of dat nu in RL is of op datingsapp.. dus ook mannen die je ontmoet in RL kunnen je gosthen, probleem is dat mensen steeds knapper, leuker etc willen en blijven zoeken
Ik denk dat het de verarming is van ons digitale leven. Hoe makkelijk is het om iemand gewoon op de negeer te zetten. Wat je niet meer ziet is er niet toch? Ik vind het een kwalijke zaak.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Wat mij het meest dwars zit is dat je je tijdens zo'n date kwetsbaar opstelt. Eerst hebben we in het park afgesproken en daarna gingen we naar zijn huis. We hadden het over hobby´s, familie, vrienden, dingen die je belangrijk vindt in het leven..
Hij heeft bijvoorbeeld ook aan mijn borsten gezeten.. en dan vind ik het gewoon echt ronduit onbeschoft dat hij mij gewoon compleet negeert.

Het probleem is ook dat ik door dit soort dingen steeds minder vertrouwen krijg in mannen en dat is zonde.
Daten is deels je kwetsbaar opstellen, dat hoort erbij. Je zal ook niet al-tijd geghosted worden hoor.

Via bericht enkele keren geghosted maar ook bij een eerste date. Goede klik, enkele dagen chatten, afgesproken. Dag zelf nog gestuurd dat ie er zin in had om dan 's avonds niets meer te laten weten, terwijl ik daar zat met mijn eten.
Schouders is opgehaald, beetje gebaald & verder gedatete.

De eerste maanden van mijn daten was vermoeiend, confronterend & verwarrend. Na een half jaartje heb ik mijn weg gevonden: lekker egoistisch ronddaten - in alle eerlijkheid.
Uiteindelijk zelfzekerder ervan geworden, het is echt hoe je erin staat.
Hooofdzaken schreef:
17-02-2022 14:14
Wat mij het meest dwars zit is dat je je tijdens zo'n date kwetsbaar opstelt. Eerst hebben we in het park afgesproken en daarna gingen we naar zijn huis. We hadden het over hobby´s, familie, vrienden, dingen die je belangrijk vindt in het leven..
Hij heeft bijvoorbeeld ook aan mijn borsten gezeten.. en dan vind ik het gewoon echt ronduit onbeschoft dat hij mij gewoon compleet negeert.

Het probleem is ook dat ik door dit soort dingen steeds minder vertrouwen krijg in mannen en dat is zonde.
Hoe lang had je ervoor dagelijks contact?

Zou zeker niet te lang wachten met afspreken.
Dan maak je (of hij) een beeld in je hoofd van de ander, die er wellicht niet aan kan voldoen
Veritas vos liberabit
Eerste date al bij hem thuis?
Vond je dat niet eng?
Voor hetzelfde geld heeft hij slechte bedoelingen en word je aangerand of zelfs verkracht..
Hij heeft aan je borsten gezeten, zeg je..
Met jouw goedkeuring hoop ik toch wel?
Liebeskind² schreef:
17-02-2022 12:50
Ik denk dat het de verarming is van ons digitale leven. Hoe makkelijk is het om iemand gewoon op de negeer te zetten. Wat je niet meer ziet is er niet toch? Ik vind het een kwalijke zaak.
Dat kon toch net zo makkelijk voor het digitale leven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven