Hoe denken jullie over vreemdgaan?

zondag 20 februari 2022 om 09:04
Ik weet niet op welke uitingen je doelt, maar wellicht op de het stelde niets voor uitingen. Maar dat is meer een slap excuus wat mij betreft en vreemdgaande vrouwen zijn wat dat betreft geen haar beter.

zondag 20 februari 2022 om 09:06
Stouteboel schreef: ↑19-02-2022 22:22Ik zou er klaar mee zijn. Zelf ga ik niet vreemd, als je voor iemand kiest, kies er dan ook voor seks met alleen hem of haar te delen. Het is zo intiem.
Vreemdgangers zijn zwakke sukkels.
Mochten stellen met elkaar afspreken dat ze elkaar vrij laten hierin dan vind ik dat wat anders. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook een zwaktebod. Want waarom zou je?
Eerlijk gezegd vind ik seks om de seks minder intiem dan een diepe connectie op mentaal vlak.
En waarom is de afspraak seks met anderen een zwaktebod? Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom je dat wel of niet zou willen binnen je relatie maar ik vind het verre van een zwaktebod. Dat jij het niet kunt begrijpen wil niet zeggen dat het voor anderen niet kan werken toch?
zondag 20 februari 2022 om 09:08
Ik weet het echt niet. Ik ben bedrogen in mijn vorige huwelijk. Dat was echt heel naar. Maar een gescheiden gezin hebben vond ik ook heel ruk. Ik zou omwille van het gezin wel overwegen om Iedergeval te kijken of er nog iets te lijmen is.
Liever zou ik het niet weten als er een slippertje plaats vindt.
Liever zou ik het niet weten als er een slippertje plaats vindt.

zondag 20 februari 2022 om 09:13
Je hebt keuzes. Als je je zo niet prettig voelt in een huwelijk dat je over een ander nadenkt dat heb je meerdere keuzes. Praten met je partner, vertrekken of vreemdgaan. Dan overkomt vreemdgaan je moet dan maak je een keuze.
En als je monogamie niks vind heb je ook keuzes. Praten met je partner hoe die erin staat, vertrekken of vreemdgaan.
Voor mij valt vreemdgaan nooit goed te praten omdat je iets doet wat je partner niet wil. Je beschaamt het diepste vertrouwen
En als je monogamie niks vind heb je ook keuzes. Praten met je partner hoe die erin staat, vertrekken of vreemdgaan.
Voor mij valt vreemdgaan nooit goed te praten omdat je iets doet wat je partner niet wil. Je beschaamt het diepste vertrouwen

zondag 20 februari 2022 om 09:16
Ik ben er net een paar maanden achter dat ik altijd bedrogen ben (man blijkt obsessieve hoerenloper, ook al voor mijn tijd) en ik weet nu dat ik er nog niet uit ben. Ik wil dat hij zijn fuckedup gedrag uitpluist en oplost, voor onze kinderen, zichzelf en misschien ook voor mij. Ik weet niet wat er nog mogelijk is, maar het was in elk geval niet meteen einde verhaal voor mij. Mijn theoretische oordeel en handelen zijn veel harder gebleken dan wat het werkelijk was. Ik weet nog niet of ik hier overheen kan komen, maar ik lijk vooralsnog wel bereid het te proberen. Voorwaarde is wel een transformatie bij mijn man, geen seksverslaving meer en eerlijkheid als hoogste goed. Die transformatie lijkt voorzichtig gaande. Ik wacht af en zorg ondertussen goed voor mezelf en mijn kinderen.

zondag 20 februari 2022 om 09:19
Vreemdgaan is voor mij seks met iemand anders terwijl je weet dat je partner dit moet zou accepteren.
Als er afspraken zijn heb je een open huwelijk en ga je dus ook niet vreemd
zondag 20 februari 2022 om 09:23
Mensen doen elkaar van alles aan in relaties
Vreemdgaan is daar maar 1 voorbeeld van.
Er zijn nog zoveel andere manieren om je partner diep te kwetsen. Ik ben menselijk en doe soms dus ook mijn partner pijn. Andersom ook.
Je kan wel zeggen dat je nooit vreemdgaan zal gaan maar het is aan de orde van de dag, alsof er een scheiding is tussen slechte mensen die vreemdgaan en goede mensen die trouw blijven. Dat is wrs een fijn beeld om aan vast te houden, alleen niet realistisch.
Er zijn nog zoveel andere manieren om je partner diep te kwetsen. Ik ben menselijk en doe soms dus ook mijn partner pijn. Andersom ook.
Je kan wel zeggen dat je nooit vreemdgaan zal gaan maar het is aan de orde van de dag, alsof er een scheiding is tussen slechte mensen die vreemdgaan en goede mensen die trouw blijven. Dat is wrs een fijn beeld om aan vast te houden, alleen niet realistisch.
zondag 20 februari 2022 om 09:29
Ik ben in een vorige relatie vreemdgegaan. Nu ben ik 14 jaar samen met mijn man en monogaam. Voor mijn man is dat belangrijk en onze relatie is fijn, dus ik kies voor monogamie. Zelf vind ik onze vertrouwdheid, het team dat we zijn, veel en veel belangrijker dan monogamie van zijn kant. Dus als hij vreemdgaat dan zal ik daar de relatie waarschijnlijk niet om verbreken.
Onzinnig dat je stelt dat voor mannen seks niet zoveel voorstelt. Dat kun je echt niet zo algemeen stellen. Mensen verschillen daarin heel erg. Bij ons is het dus zo dat seksuele trouw voor mijn man belangrijker is dan voor mij.

zondag 20 februari 2022 om 10:25
Saivash schreef: ↑20-02-2022 01:14Dit. En degene die zichzelf belangrijker vond dan al het andere, hield dan blijkbaar niet genoeg van zijn of haar gezin, om niet stelselmatig stiekem buiten de deur te wippen. Waarom zou een scheiding dan slechter zijn voor dat gezin, dan iemand er in te houden, die toch eigenlijk niet om ze geeft?
Het gezin was al die tijd al kapot, alleen wist niet iedereen dat nog.
+1

zondag 20 februari 2022 om 10:27

zondag 20 februari 2022 om 10:31
Natuurlijk kan ik dat zeggen. Ik ken mezelf toch?
Wat dat met een scheiding g tussen goede en slechte mensen te maken heeft begrijp ik niet.

zondag 20 februari 2022 om 10:38
Ik vind het juist onvoorstelbaar dat iemand zich niet in kan houden voor een dom kwartiertje. Wat voor primitief dier ben je dan? Ik heb er gewoon geen respect voor.Muselet schreef: ↑20-02-2022 08:17Tja daar zeg je zo wat, ik ben geen voorstander van vreemdgaan maar carnaval, de lof der zotheid![]()
Overigens vind ik sex overgewaardeerd, voor een dom kwartiertje een hele relatie weggooien ik denk niet dat ik dat zou doen. Het is anders als er een langer contact zou zijn dan zet ik 'm bij de kraak.
zondag 20 februari 2022 om 10:44
zondag 20 februari 2022 om 10:46
Het is juist andersom.....Kennelijk zit er dus veel waarde in dat kwartiertje dat men bereid is alles er voor op te spel te zitten......Lorem_Ipsum schreef: ↑20-02-2022 10:38Ik vind het juist onvoorstelbaar dat iemand zich niet in kan houden voor een dom kwartiertje. Wat voor primitief dier ben je dan? Ik heb er gewoon geen respect voor.
en vreemdgaan gaat nooit over sex
en ja, we zijn primitieve dieren

zondag 20 februari 2022 om 10:48
Lorem_Ipsum schreef: ↑20-02-2022 10:38Ik vind het juist onvoorstelbaar dat iemand zich niet in kan houden voor een dom kwartiertje. Wat voor primitief dier ben je dan? Ik heb er gewoon geen respect voor.
Iedereen kan fouten maken, een dom kwartiertje zou ik kunnen vergeven, maar alleen met carnaval

De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.

zondag 20 februari 2022 om 10:50
Daar begrijp ik dus niets van. Ben je zo zwak dan dat je op een dag ontdekt dat je geen integriteit hebt? Ik ken mezelf echt wel wat beter dan dat hoor.

zondag 20 februari 2022 om 10:50
Ik vind juist dat het verschil tussen mens en dier is dat je jezelf onder controle hebt. Ik wel in ieder geval. En ja, ervaring mee.feniks02 schreef: ↑20-02-2022 10:46Het is juist andersom.....Kennelijk zit er dus veel waarde in dat kwartiertje dat men bereid is alles er voor op te spel te zitten......
en vreemdgaan gaat nooit over sex
en ja, we zijn primitieve dierenal ligt er een keurig laagje beschaving over, het viva forum is daar een mooi voorbeeld van.

zondag 20 februari 2022 om 10:53
Dit realiseer ik me steeds meer. Ik zie stellen om me heen waarbij langs elkaar heen geleefd wordt, de een de ander vernedert of verwaarloost, waarbij de taken niet eerlijk verdeeld zijn, waarbij de man zich nauwelijks met de kinderen bemoeit. Het stomme is dus dat mijn vreemdganger me bruut altijd bedrogen heeft, maar tegelijkertijd hadden we het in onze wereld samen (waarin ik van niets wist) het heel gezellig met elkaar, waren we maatjes, een fijn ouderpaar, geliefden en deden we alles als team. Ik probeer nu uit te vogelen of dat allemaal niks meer waard is nu ik van het bedrog weet of dat nu het bedrog is opgehouden er nog veel over is om voor bij elkaar te blijven. Het is voor mij ingewikkelder dan ik ooit van tevoren had kunnen bedenken.feniks02 schreef: ↑20-02-2022 09:23Mensen doen elkaar van alles aan in relaties
zondag 20 februari 2022 om 10:55
een foute keuze, maar ach mensen maken fouten...
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.