Mijn vader is ziek
zaterdag 19 februari 2022 om 20:51
Hoi lieve meiden,
Afgelopen week heb ik gehoord dat mijn vader waarschijnlijk prostaatkanker heeft. PSA ligt tegen de 100 aan. Volgende week intake uroloog.
Geen idee dus nog wat de status is van de 'kanker'.
Begin april was het plan om een mooie reis te maken met mijn man en kinderen. We zijn max 3 weken weg. Dit hebben we door corona al 2 jaar uitgesteld....
Ik weet nu niet wat wijsheid is. Wat is de doorlooptijd van gesprek uroloog tot....behandeling (operatie, bestraling etc). ?
Ben benieuwd naar de adviezen.
PS. Ondertussen gaat het er natuurlijk om dat hij zo snel mogelijk beter wordt en is een vakantie niet het belangrijkste....
Afgelopen week heb ik gehoord dat mijn vader waarschijnlijk prostaatkanker heeft. PSA ligt tegen de 100 aan. Volgende week intake uroloog.
Geen idee dus nog wat de status is van de 'kanker'.
Begin april was het plan om een mooie reis te maken met mijn man en kinderen. We zijn max 3 weken weg. Dit hebben we door corona al 2 jaar uitgesteld....
Ik weet nu niet wat wijsheid is. Wat is de doorlooptijd van gesprek uroloog tot....behandeling (operatie, bestraling etc). ?
Ben benieuwd naar de adviezen.
PS. Ondertussen gaat het er natuurlijk om dat hij zo snel mogelijk beter wordt en is een vakantie niet het belangrijkste....

zondag 20 februari 2022 om 11:08
Roosss1985 schreef: ↑20-02-2022 10:32
Vakantie met ons gezin staat begin april gepland. Mijn vader gaat overigens niet mee....
Het valt alleen heel cru als hij net een diagnose heeft om het vliegtuig te pakken en vakantie te vieren. Hoe staan jullie hierin?
En ervaringsverhalen zijn meer dan welkom..
Ik zou eerst even de resultaten afwachten en het daarna gewoon met jouw vader overleggen, als ik jou was.
Ik heb een familielid die al jaren met prostaatkanker leeft (hij is inmiddels al 87!) en die vindt het juist fijn dat het normale leven gewoon doorgaat.
zondag 20 februari 2022 om 11:45
Ik zou de mening van je vader hierin zwaar laten meewegen.Roosss1985 schreef: ↑20-02-2022 10:32Dank voor alle lieve reacties!
Hopelijk valt het allemaal mee en heeft hij nog jaren te leven. Vooral de onzekerheid is erg zwaar.
Online lees ik veel berichten dat een psa boven de 100 altijd is uitgezaaid...
Maar ook uit jullie berichten haal ik dat je zelfs daarmee nog heel wat jaren hebt. Dat is hoopvol.
Vakantie met ons gezin staat begin april gepland. Mijn vader gaat overigens niet mee....
Het valt alleen heel cru als hij net een diagnose heeft om het vliegtuig te pakken en vakantie te vieren. Hoe staan jullie hierin?
En ervaringsverhalen zijn meer dan welkom..
Mijn eigen vader zou echt zoiets hebben van: wat heb ik er in godsnaam aan als jullie thuis gaan zitten sippen ipv lekker op vakantie.
Maar als jouw vader jullie het liefst dichtbij wil hebben, dan stel je de vakantie uit.
zondag 20 februari 2022 om 11:45
Maar waarom?redbulletje schreef: ↑20-02-2022 10:49Ik zou alleen op reis gaan als de uitslag meevalt en de operatie al achter de rug is.
zondag 20 februari 2022 om 13:12
Eens met de andere die zeggen overleggen met je vader.
Ik heb nog even andere familieleden gevraagd hoe het nou precies met oom zit voor je. Diagnose was 3 jaar terug. Toen was het niet uitgezaaid. Hij heeft een half jaar gewacht op de operatie waar zijn prostaat verwijderd werd. Hij is toen zelf hiervoor uitgebreid op vakantie geweest met vrouw. 4 maanden geleden toch uitzaaien ontdekt. Nu houden de behandelingen niet echt op want hij heeft de zoveel tijd chemo.
Maar het is niet echt vakantie vieren. Je gaat er tussenuit omdat je het nodig hebt, speciaal nu. Uit ervaring, wel anders dan jouw situatie, zat ik er in een waas.
Sterkte to
Ik heb nog even andere familieleden gevraagd hoe het nou precies met oom zit voor je. Diagnose was 3 jaar terug. Toen was het niet uitgezaaid. Hij heeft een half jaar gewacht op de operatie waar zijn prostaat verwijderd werd. Hij is toen zelf hiervoor uitgebreid op vakantie geweest met vrouw. 4 maanden geleden toch uitzaaien ontdekt. Nu houden de behandelingen niet echt op want hij heeft de zoveel tijd chemo.
Maar het is niet echt vakantie vieren. Je gaat er tussenuit omdat je het nodig hebt, speciaal nu. Uit ervaring, wel anders dan jouw situatie, zat ik er in een waas.
Sterkte to

zondag 20 februari 2022 om 13:14
Hoezo?redbulletje schreef: ↑20-02-2022 10:49Ik zou alleen op reis gaan als de uitslag meevalt en de operatie al achter de rug is.

zondag 20 februari 2022 om 14:00
Mijn vader zei ook dat ik best een weekje op vakantie mocht gaan, maar ik ben blij dat niet gedaan te hebben. Hij overleed 10 maanden na de diagnose (darmkanker) Ben blij dat we die tijd samen hebben doorgebracht.Zanahoria schreef: ↑20-02-2022 11:45Ik zou de mening van je vader hierin zwaar laten meewegen.
Mijn eigen vader zou echt zoiets hebben van: wat heb ik er in godsnaam aan als jullie thuis gaan zitten sippen ipv lekker op vakantie.
Maar als jouw vader jullie het liefst dichtbij wil hebben, dan stel je de vakantie uit.
Nu heeft prostaatkanker meer kans om nog lang mee te kunnen leven, maar dat hoor je vast voor april wel en dan kun je altijd nog beslissen toch weg te gaan danwel thuis te blijven.

zondag 20 februari 2022 om 15:24
redbulletje schreef: ↑20-02-2022 14:03Ik vond elke dag met mijn vader belangrijker dan op reis gaan. En dat zeg ik als reisverslaafde.
Maar darmkanker kan inderdaad heel snel gaan. Als jouw vader de diagnose prostaatkanker had gekregen en de dokter had tegen hem gezegd “je kunt nog wel 20 jaar mee”, dan was jij vast ook op reis gegaan.
zondag 20 februari 2022 om 15:38
Hoe lang was jouw vader ziek?redbulletje schreef: ↑20-02-2022 14:03Ik vond elke dag met mijn vader belangrijker dan op reis gaan. En dat zeg ik als reisverslaafde.

zondag 20 februari 2022 om 15:44
Ja maar pas na de operatie en voorspoedig herstel. Nu neem ik aan dat TO in april ook wel weet waar ze aan toe zijn op dat gebied dus dan kan ze alsnog besluiten mee op reis te gaan.Nummer*Zoveel schreef: ↑20-02-2022 15:24Maar darmkanker kan inderdaad heel snel gaan. Als jouw vader de diagnose prostaatkanker had gekregen en de dokter had tegen hem gezegd “je kunt nog wel 20 jaar mee”, dan was jij vast ook op reis gegaan.

zondag 20 februari 2022 om 15:46
10 maanden tussen diagnose en overlijden, gelukkig nog een aantal goeie maanden gehad waarin we nog veel gezellige uitstapjes konden doen als gezin en mijn vader en ik maakten vrijwel dagelijks met z'n twee een lange wandeling.
zondag 20 februari 2022 om 20:46
Oh jij bedoelt op vakantie dus weg van zieke vader.redbulletje schreef: ↑19-02-2022 23:01Zou de reis uitstellen als het ernstig en/of uitgezaaid is. Had zelf in het laatste jaar van mijn vader geen week weg willen zijn. De weken die je nog samen hebt zijn kostbaar. Vakantie komt daarna wel weer.
Ik had juist begrepen dat het een vakantie met zieke vader was. Die zou ik namelijk zsm toch doen. Ook al gaat t nog heel lang goed. Maar had blijkbaar de OP niet goed gelezen.
dinsdag 1 maart 2022 om 07:54
Hoi lieve dames,
De uitslag ziet er niet goed uit tot nu toe. Medio maart weten we pas definitief waar we aan toe zijn...
Vakantie is in deze niet belangrijk, maar ik ben helemaal uitgeblust...ik wil er zijn voor mijn vader maar 'ik' ben er zelf amper. Ik sleep mezelf naar werk, ben onaardig tegen de kinderen....gevoelsmatig wil ik deze situatie ontvluchten. Bah.
De uitslag ziet er niet goed uit tot nu toe. Medio maart weten we pas definitief waar we aan toe zijn...
Vakantie is in deze niet belangrijk, maar ik ben helemaal uitgeblust...ik wil er zijn voor mijn vader maar 'ik' ben er zelf amper. Ik sleep mezelf naar werk, ben onaardig tegen de kinderen....gevoelsmatig wil ik deze situatie ontvluchten. Bah.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in