Uitgerekend oktober 2022

02-02-2022 14:21 334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie schrijft er mee?

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Vind het allemaal weer spannend en zou het leuk vinden om te kunnen kletsen met anderen die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Ik zal ergens begin oktober uitgerekend zijn, 22 februari staat de eerste echo en zullen we beter weten waar we aan toe zijn.
NaamLftdhoeveelste kindUD:heart: :duckie: j/mvk/gyn
Nickii30211-10:heart:, :duckie:16-04 geslachtsbepaling
Eierkoek33216-10:heart: :redrose: :duckie:04-05 controle, 19-05 20 weken echo
Indian_summers16-10:heart: :duckie:j25-04 echo
Raindance13-10:heart: :duckie:
-_-31228-09:heart:, :duckie:05-05 20 weken echo
Romyvh19-10:heart:
Jessica249216-10:heart: :duckie:02-05 "geslachtsbepaling", 23-05 20 weken echo
Dunedaine33216-10:heart:17-05 20 weken echo
Dinsdag34305-10:heart: :duckie:
HomeSweetHome311:heart:
ranonkeltje33218-10:heart: :duckie:20-04 13 weken echo, 30-04 geslachtsbepaling, 25-05 20 weken echo
Elyani30231-10:heart:
Andijviestamppot107-10:heart:29-04 15 weken echo, 13-05 20 weken echo
Zonnebloem943101-10:heart: :duckie:15-05 geslachtsbepaling
:heart: = hartje op echo
:duckie: = goede nipt

:redrose: Zuid87
nickii wijzigde dit bericht op 13-04-2022 14:45
73.42% gewijzigd
Nickii schreef:
22-02-2022 20:50
Er was alleen een vruchtzakje te zien, volgens de vk kloppend met een termijn van 6 weken. Ik had een onregelmatige cyclus inderdaad, was net gestopt met borstvoeding. Ook geen ovulatietesten gebruikt, dus wat dat betreft zou het kunnen. Het weekend dat ik dacht ongesteld te moeten worden, had ik ook klachten die achteraf gezien ook passen bij een ovulatie, dus waar dat betreft kan het zeker (dat is nu 4 weken terug). Mijn test één week na dat weekend was ook maar heel licht positief, terwijl het een gevoelige test was en de clearblue wekenindicator gaf 2-3 weken aan net geen week later, dus toen ik op basis van deze echo bijna 4 weken was zeg maar. Dat zou in principe allemaal kunnen volgens de verloskundige, vandaar dat ze nog niet wilde zeggen dat het mis zat.
Vanochtend voelde ik me nog heel erg zwanger, ook na de echo nog, nu weet ik het niet meer en heb het gevoel dat het mis zit. Dit terwijl ik vanmiddag juist sterk het gevoel had dat het nog wel kon. Wordt alle kanten op geslingerd wat dat betreft, hoop dat dit vanavond nu gewoon angsten zijn.

Ranonkeltje, dank je voor je verhaal, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat zijn zoals bij jouw dochter.

Indian_summers, hopelijk is het minder worden van de klachten een tijdelijke gewenning aan het huidige hcg niveau en zegt het verder niets :hug:

Dus er was wel een kloppend hartje te zien?
Ik hoop voor je dat het gewoon goed zit! Die onzekerheid is echt niks hè. Ik heb dat met mijn zoontje gehad, tot 25 weken bloedverlies. Was telkens bang dat het mis was.
Helaas geen kloppend hartje, alleen een vruchtzakje. Dat kan wel kloppen bij een termijn van 6 weken zwanger. Om ervoor te zorgen dat volgende keer dat hartje wel echt zou moeten kloppen als het niet mis is nu, mocht ik ook pas eind volgende week terug komen.

Die onzekerheid is echt vreselijk inderdaad, ik kan daar echt slecht tegen.

Ja, dat bloedverlies steeds lijkt me ook echt vreselijk! Daar heb je nu nog geen last van toch? Had je dat vorige zwangerschap al in het begin meteen?
Nickii schreef:
22-02-2022 21:27
Helaas geen kloppend hartje, alleen een vruchtzakje. Dat kan wel kloppen bij een termijn van 6 weken zwanger. Om ervoor te zorgen dat volgende keer dat hartje wel echt zou moeten kloppen als het niet mis is nu, mocht ik ook pas eind volgende week terug komen.

Die onzekerheid is echt vreselijk inderdaad, ik kan daar echt slecht tegen.

Ja, dat bloedverlies steeds lijkt me ook echt vreselijk! Daar heb je nu nog geen last van toch? Had je dat vorige zwangerschap al in het begin meteen?

Ohh sorry, dan heb ik het verkeerd gelezen. 6 weken is inderdaad nog vroeg.
Ga voor jou duimen dat het dan goed zit!

Nee deze zwangerschap tot nu toe geen last van. Ja, toen had ik het al gelijk vanaf 4 weken zwangerschap.

Maar deze zwangerschap ben ik zo erg misselijk dat ik niet kan eten. En dan wordt er gezegd je moet wel eten maar ik zit te kokhalzen tot net niet spugen. Ik ga morgen bellen want ik hou dit niet vol. Ik heb ook nog een kleintje te verzorgen en ik moet gewoon werken. Daarbij ben ik al een paar kg afgevallen.
Jeetje Jessica, wat heftig zeg zo misselijk. Ik zou zeker gaan bellen.. Kijken of evt medicatie je kan helpen.

Ik ga heel erg voor je duimen Nickii!

Wij zijn zo om 9.35 aan de beurt. Ontzettend slechte nacht gehad, ben zo nerveus.. Ga ook gelijk bloedprikken om mijn waardes te laten checken qua vitamines. Is een extra controle die ik (geloof ik) elke 3 maanden heb ivm de maagverkleining.
Ranonkeltje, heel veel succes zo, ik duim voor je!

Jessica, hopelijk willen ze jou beter helpen ermee dan mij gisteren!
Ik ben ook zo misselijk dat ik mezelf moet dwingen te eten, kokhalzen heb ik ook steeds meer, voel me nauwelijks in staat om mijn kleine te verzorgen. Gisteren met de verloskundige besproken maar die was er geen fan van om medicatie al te gaan gebruiken, omdat het dus zo onzeker is. Ik moest maar meer rust nemen, geen idee hoe, want of de kleine is thuis voor wie ik moet zorgen of ik moet werken. Man kan ook niet meer inspringen, doet al zoveel hij kan naast zijn werk.

Gisteravond is vertrouwen in de zwangerschap enorm afgenomen (nergens op gebaseerd). Daardoor voel ik me nog rotter met die misselijkheid, want voelt als voor niets. Gelukkig heeft mijn man nog alle vertrouwen erin, dat helpt wel.
Ik heb contact gehad met de verloskundige, ik mocht de huisarts bellen voor medicatie. Emesafene gaf ze aan. Zij gaf aan dat het wel een goed teken is als je zo misselijk bent maar dat het ook niet goed is dat ik al aan het afvallen ben. Ik woog sowieso al maar 55,5 maar ik ben ook best klein 1.65 dus kwa lengte was mijn gewicht prima. Ik weeg nu nog maar 53 en dat op een paar dagen. Dus dat gaat best vlug. Ik moet tussen 2 en 5 terug bellen, hopelijk schrijven ze het gewoon voor.
Wat vervelend van jullie misselijkheid Jessica en Nickii. Ik zou de huisarts even bellen voor medicatie. Juist omdat je nu in die onzekerheid zit Nickii wil je dat er nu toch niet bij hebben. En medicatie tegen misselijkheid tijdens de zwangerschap is nou eenmaal goedgekeurd en veilig....

Succes straks Ranonkeltje! Hopelijk een mooi kloppend hartje
ranonkeltje88 schreef:
23-02-2022 07:34
Jeetje Jessica, wat heftig zeg zo misselijk. Ik zou zeker gaan bellen.. Kijken of evt medicatie je kan helpen.

Ik ga heel erg voor je duimen Nickii!

Wij zijn zo om 9.35 aan de beurt. Ontzettend slechte nacht gehad, ben zo nerveus.. Ga ook gelijk bloedprikken om mijn waardes te laten checken qua vitamines. Is een extra controle die ik (geloof ik) elke 3 maanden heb ivm de maagverkleining.
Succes! Hopelijk een goede echo.
Lieve meiden,

Ik ben net thuis, en we hebben een hele mooie knipper gezien :heart:
Ben wel behoorlijk terug gezet. Ruim een week. Ik ging er van uit nu 6w5d te zijn en de gene die de echo maakte schat me om 5,5 week a 6 weken zwanger nu.

Ben gelijk door de verloskundigepraktijk gebeld of ik behoefte had aan een extra echo volgende week omdat het toch allemaa priller is als gedacht. Echt superlief dat ze meteen na de echo even belde. Dat is echt nieuw voor mij gezien mijn vorige medische zwangerschap, maar zo fijn!
Wat fijn Ranonkel! En super fijn dat ze zo met je meedenken voor een extra echo
ranonkeltje88 schreef:
23-02-2022 11:16
Lieve meiden,

Ik ben net thuis, en we hebben een hele mooie knipper gezien :heart:
Ben wel behoorlijk terug gezet. Ruim een week. Ik ging er van uit nu 6w5d te zijn en de gene die de echo maakte schat me om 5,5 week a 6 weken zwanger nu.

Ben gelijk door de verloskundigepraktijk gebeld of ik behoefte had aan een extra echo volgende week omdat het toch allemaa priller is als gedacht. Echt superlief dat ze meteen na de echo even belde. Dat is echt nieuw voor mij gezien mijn vorige medische zwangerschap, maar zo fijn!
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!
Nickii ik wil je geen valse hoop geven, maar bij mijn schoonzus zagen ze helemaal niks bij de eerste echo rond 6 a 7 weken. Toen is ze 2 x bloed moeten gaan prikken om te kijken of het hcg hormoon wel omhoog ging. En ze is nu 23 weken in verwachting. Dus zo kan het ook gaan.
Wat naar de onzekerheid Nickii. Ik duim dat je echo deze week goed is.
Mijn schoonzus is bij 3 zwangerschappen een week teruggezet en elke keer bleek het toch goed, ondanks de spanning. Hopelijk geldt dat voor jou ook.

Gefeliciteerd met het kloppende hartje Rankonkeltje! Heb je dan volgende week een nieuwe echo?

Mijn echo was goed! De uitgerekende datum staat voorlopig op 2 oktober. De verloskundige kon ook zien dat er een hoop bloed zit aan de andere kant van mijn baarmoeder, dus dat verklaarde waarschijnlijk mijn bloed verlies en dat ik nu nog steeds oud bloed verlies. Voor nu hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Heel herkenbaar Jessica. De medicijnen helpen mij om eten binnen te houden en maken me ook iets minder misselijk. Ik ben aan het aftellen tot de 13 weken. Hopelijk helpt het voor jou ook.
-_- schreef:
23-02-2022 12:30
Heel herkenbaar Jessica. De medicijnen helpen mij om eten binnen te houden en maken me ook iets minder misselijk. Ik ben aan het aftellen tot de 13 weken. Hopelijk helpt het voor jou ook.
Fijn dat je een goede echo had!

Ik hoef niet over te geven maar ik kan gewoon niet eten bij elke hap zit ik te kokhalzen tot bijna spugen toe. Ik ben straal misselijk de hele dag door.
Vervelend kwaaltje he. Hopen dat het bij mij ook iets helpt.
Nickii, het feit dat je een onregelmatige cyclus hebt in combinatie met je toenemende kwalen doet me wel echt geloven dat je gewoon iets minder ver bent dan je dacht. Maar inderdaad heel vervelend om tussen hoop en vrees te leven :hug:

Jessica, super vervelend dat je zo misselijk bent dat je amper kunt eten (evenals voor jou Nickii en -_-). Helemaal doordat je werk en de zorg van je andere kindje gewoon doorgaan. Ik hoop dat de medicijnen helpen!

Ranonkeltje, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! :heart: En ook dat ze zo goed meedenken en je volgende week weer een echo krijgt.

-_-, jij ook al een goede echo, super! :heart: Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over het bloedverlies.

Ik ben tot nu toe amper misselijk geweest (paar keer in totaal), maar ik voel me wel een beetje weeïg, lastig uit te leggen. Ik heb daarnaast echt 1,5 keer zoveel honger als normaal. Dat vind ik wel echt vervelend! Ik ben bang dat ik veel ga aankomen zo... Gelukkig kan ik het hebben, maar ik zou het wel vervelend vinden. Weet iemand of het hongergevoel na het eerste trimester vaak ook weer wegebt?
Met de allergrootste voorzichtigheid zou ik willen vragen of er nog een plekje in jullie groepje is. Ik begrijp dat jullie al een tijdje samen kletsen, en indien jullie denken "mwah het is goed zo", schuif ik zeker door naar een eventueel november-topic!

Ik ben uitgerekend op 31 oktober van ons tweede kindje en ben vandaag 4+3 zwanger. Sinds 8dpo heb ik voorzichtig positieve testen in mijn handen en heb ik vol ongeloof het streepje zien klimmen naar een écht duidelijk positief. Ik heb in onze 9 rondes proberen 2 miskramen en 4 chemische zwangerschappen achter de kiezen, waardoor ik me niet eerder in een groepje durfde melden. Mijn hcg waarden in het bloed lijken echter wel de goede kant op te gaan, waardoor ik nu toch denk dat het misschien tijd wordt om gezelschap op te zoeken.

Sorry dat ik nog niet in jullie verhalen bijgelezen heb, jullie hebben al heel wat afgekletst! :-)
Bedankt voor de positieve verhalen allemaal, dat geeft me wel hoop!

-_- en Ranonkeltje, fijn die goede echo's!

Jessica, heb je nog gehoord van de huisarts of je de medicatie krijgt?

Ik denk dat ik morgen ook ga bellen, vandaag overdag was het iets minder dus ik wilde het maar even zo laten, maar nu toch weer in volle hevigheid terug (waar ik blij mee was want werd alweer onzeker erdoor :facepalm:)

Indian_summers, bij mij werd dat na eerste trimester wel minder bij vorige zwangerschap. Of in ieder geval zag je het niet meer aan mijn gewicht. Ging in eerste trimester toen best snel voor mijn gevoel, maar uiteindelijk maar 11kg aangekomen en viel dus erg mee.

Elyani, gefeliciteerd! Wat fijn dat je nu wat meer vertrouwen begint te krijgen! Heb je ook al een verloskundige gebeld?
Van mij mag je trouwens zeker nog meeschrijven hoor :)
Nickii schreef:
23-02-2022 17:00
Bedankt voor de positieve verhalen allemaal, dat geeft me wel hoop!

-_- en Ranonkeltje, fijn die goede echo's!

Jessica, heb je nog gehoord van de huisarts of je de medicatie krijgt?

Ik denk dat ik morgen ook ga bellen, vandaag overdag was het iets minder dus ik wilde het maar even zo laten, maar nu toch weer in volle hevigheid terug (waar ik blij mee was want werd alweer onzeker erdoor :facepalm:)

Indian_summers, bij mij werd dat na eerste trimester wel minder bij vorige zwangerschap. Of in ieder geval zag je het niet meer aan mijn gewicht. Ging in eerste trimester toen best snel voor mijn gevoel, maar uiteindelijk maar 11kg aangekomen en viel dus erg mee.

Elyani, gefeliciteerd! Wat fijn dat je nu wat meer vertrouwen begint te krijgen! Heb je ook al een verloskundige gebeld?
Van mij mag je trouwens zeker nog meeschrijven hoor :)
Ik was bij mijn zoontje ook terug gezet trouwens, de allereerste echo zag je alleen een vruchtzakje met een piep klein vruchtje. Toen was ik volgens de verloskundige 5 weken en 4 dagen.

Ik heb de medicatie opgehaald, enige nadeel is dat je er suf van kunt worden en dan mag je geen auto rijden. Wat nogal lastig is ik werk in de verpleging (thuiszorg)

Welkom elyani!
Welkom Elyani, gefeliciteerd!

@Jessica, volgens de informatie die ik van de apotheek heb gekregen mag je na een aantal dagen weer rijden, omdat je lichaam er dan aan gewend is. Dit is wel bij dagelijks gebruik. De eerste dag was ik heel suf van de medicijnen, maar inmiddels heb ik daar geen last meer van.
@Indian, ik weet van mijn vorige zwangerschap dat de symptomen in periodes gaan. Redelijke kans dat het straks afneemt. Het is natuurlijk wel normaal dat je iets meer moet eten tijdens de zwangerschap.

Sterkte Nickii. Ene kant fijn dat je klachten weer toenemen, omdat je je dan minder onzeker voelt. Maar liefst wil je normaal kunnen eten en alles doen wat je normaal doet.

Ik vind het nu wel pittiger omdat we al een kind hebben rondlopen die de hele dag aanstaat. Wel weet ik iets beter welke producten beter gaan, bijvoorbeeld chocomel werkt nu heel goed op mijn maag (kwam ik bij de vorige zwangerschap achter toen de misselijkheidsperiode zo goed als voorbij was).
-_- schreef:
24-02-2022 09:33
Welkom Elyani, gefeliciteerd!

@Jessica, volgens de informatie die ik van de apotheek heb gekregen mag je na een aantal dagen weer rijden, omdat je lichaam er dan aan gewend is. Dit is wel bij dagelijks gebruik. De eerste dag was ik heel suf van de medicijnen, maar inmiddels heb ik daar geen last meer van.
Ik ben helemaal niet suf geweest, heb gisteren rond 18:15 de eerste ingenomen want de misselijkheid werd zo erg. Vandaag nog geen ingenomen. Ik wil eens kijken hoe het gaat.
Ik ben normaal sowieso niet van iets innemen maar die misselijkheid wat ik deze zwangerschap heb is niet te harden. En het is ook zielig voor m’n zoontje als mama niks kan en alleen maar ligt te kokhalzen.
Welke medicatie heb jij dan? Ik heb emesafene gekregen en die mag ik dus maar 7 tot 10 dagen gebruiken. Maar ik weet uit ervaring dat mijn misselijkheid dan echt nog niet weg is.

Ik had gisteren mijn oma aan de telefoon en toen zei ik voor de grap dadelijk zijn het er twee. Zegt ze dat zou kunnen want bij haar kant en bij mijn opa’s kant komen tweelingen voor. Ik zeg hou op! Haha. Ben nu wel een beetje zenuwachtig voor de echo.
Och Nickii wat vervelend die onzekerheid! Hoop dat de tijd vliegt en dat je gauw naar een mooie echo kan kijken. Aan je verhaal te lezen, zou het niet heel gek zijn dat je minder ver bent dan gedacht! Maar kan me voorstellen dat de hoop je alle kanten opgooit.
Ik leef echt met je mee!

En voor de meiden die zo misselijk zijn, wat een naar kwaaltje! Wel fijn dat er medicatie voor beschikbaar is. Ik kan zelf geen warm eten meer zien, ruiken of proeven. Daar moet ik dus van kokhalzen haha. Vreemde gewaarwording. Maar dat is niks met wat jullie de hele tijd voelen.

En elyani welkom! Wat mij betreft mag je zeker meeschrijven hoor! Gefeliciteerd!
Ik heb net een aantal pagina's teruggelezen!

Nickii Het klinkt voor mij persoonlijk ook alsof je je gewoon vergist hebt van termijn en dat het allemaal nog kan. En ik ben, met mijn geschiedenis, écht niet het type persoon dat heel erg optimistisch naar deze zaken kijkt, dus dat wil echt wat zeggen haha. Ik snap dat je de onzekerheid tot volgende week tergend vindt, ik zou het ook bijna niet overleven. Maar ik heb wel echt gewoon hele goede hoop!

Ik zie dat er veel meiden met stevige misselijkheid zijn. Ik heb zelf HG gehad in mijn eerste zwangerschap, met tot wel 50 keer overgeven per dag en verschillende ziekenhuisopnames omdat het zo heftig was en ik volledig aan het uitdrogen was. Ik vermoed dat ik daar deze zwangerschap ook mee te maken zal krijgen. Ik had nochtans echt maar één kindje, dus het hoeft niet meteen een tweeling te zijn Jessica! Ik heb trouwens gewoon dagelijks medicatie genomen vanaf week 5 of 6 tot de bevalling, dus ik zou gewoon bellen als er iemand echt last heeft. Die medicatie is hartstikke veilig en waarom zou je meer lijden dan nodig is?

Nog even voor de tabel: ik ben zelf net 30 geworden en mijn eerste lekker vroege echo is 10 maart met 6+4 omwille van mijn geschiedenis.
Ik ben bij de verloskundige geweest, uitwendig was nog niet heel veel te zien. Inwendig iets meer en zelfs het hartje gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven