Ex niet losgelaten

23-02-2022 10:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Benieuwd hoe jullie over deze situatie denken.

4 maanden geleden heb ik iemand leren kennen. Ze had een relatie van 11 jaar gehad en was 6 maanden single toen we begonnen te praten. We zijn beide vrouw en haar ex ook niet dat dat er verder aan toe doet maar benoem het voor de duidelijkheid.

Vanaf het begin werd er veel over haar ex gepraat. Heel erg negatief. Hun relatie was niet goed. De ex behandelde haar slecht. Veel dingen gebeurd, tot geweld toe. Klonk als een hele ongezonde relatie. In het begin dacht ik prima als je zo lang een relatie hebt gehad die zo ging is het normaal om daar over te praten en het nog moeten verwerken. Maar nu 4 maanden later is het nog steeds zo en kan ik er steeds minder tegen.

Ik heb zoiets van als je met zoveel woede en haat over een ex praat dan heb je het niet verwerkt en losgelaten. Ze gaat zelfs niet naar een supermarkt uit angst om haar ex tegen te komen. Ook heeft alles 2 kanten, hoe zij het verteld lijkt het alsof haar van alles is aangedaan en zij had er geen rol in.

Ook wou ze me een keer een naaktfoto van haar ex laten zien die ze op haar tel had bewaard. Toen ik aangaf dat vreemd te vinden was het voor het geval zij iets raars zou doen. Los van het feit dat het heel onrespectvol is naar haar ex toe vind ik het gewoon vreemd.

Naast het constant hebben over haar ex in een hele negatieve manier had ze wel hun foto's op fb pas kort geleden verwijderd.

Ik had aangegeven het niet fijn te vinden dat het zoveel over haar ex gaat en dan krijg ik een foto gestuurd van haar blauw oog die haar ex haar bezorgd zou hebben. Wat moet ik daar mee? Ze had me het verhaal al meerdere keren verteld, waarom moet ik een foto zien? Los van dat ik sowieso vind dat geweld in een relatie behoorlijk ver gaat en waarom iemand dan zo lang blijft. Zelf heeft ze ook dingen gedaan die ik te ver vind gaan. Dus de ex was niet de enige die dit soort dingen deed.

Denken jullie dat ze te snel aan iets met mij is begonnen? Ik ben geen jaloers type en denk ook niet dat ze haar ex terug wil maar toch zit het me niet lekker.
Je zegt dat ze zelf ook dingen heeft gedaan die je te ver vindt gaan. Heb je er vertrouwen in dat ze dat in jullie relatie niet gaat doen?
In het kanaal ermee.
Zou ik geen zin in hebben, zeker niet nu je weet dat ook zij niet helemaal zuiver op de graat is (geweest). Zij is nog helemaal niet aan iets nieuws toe en jij zit er zometeen helemaal doorheen omdat ze je leegzuigt.
There is always something happening, and it's usually right now
Zoals je zelf al aangeeft, heeft ze haar gewelddadige relatie helemaal niet verwerkt. De ins en outs ken ik natuurlijk niet, maar het klinkt alsof het een goed idee is als ze hier professionele hulp bij zoekt.

Jij bent niet haar therapeut; ik neem aan dat je een gelijkwaardige, gezonde relatie wil en dat zit er met haar niet in.

Ik vind het sowieso een enorme afknapper als de ander tijdens een eerste date al nare verhalen over een ex of ex'en begint. Dan zit er vaak nog zo veel wrok/verdriet en is die persoon niet klaar voor een nieuwe relatie.
Dit word niks
ik denk dat wanneer iemand in die mate met haar ex bezig is, ze er inderdaad misschien niet helemaal overheen is (en dat hoeft niet te zijn; ze wil terug met haar ex, maar eerder, ze heeft niet verwerkt wat er allemaal is gebeurd).

ik zou het gewoon bespreekbaar maken en haar vragen waarom zij het er zoveel over heeft. zit ze er nog mee? als het antwoord nee is, zeg dan dat ze gewoon moet stoppen erover te praten en er mee bezig te zijn (of iig in zekere mate), omdat het jullie relatie in de weg gaat zitten

en met bespreekbaar dan ook face-to-face, niet een appje
Hmmm dit gaat wel heel ver. Mijn vriend praatte in het begin ook veel over zijn ex of tenminste over zijn vorige relatie. Ik vind dat niet heel erg ofzo maar op een gegeven moment werd het me wel te veel. Hij ging toen op vakantie met vrienden en ij heb gezegd dat hij maar na moest denken tijdens de vakantie. Als hij met mij verder wilde dan moest hij het met zijn ex wel echt afsluiten en anders was het ook prima maar dan zou ik de relatie wel verbreken. Toen hij terug kwam heeft ie t nooit meer over zijn ex gehad. Of tenminste niet over hun relatie. Ze is de moeder van zijn kinderen en soms is er nog contact en hebben we het wel over haar maar niet meer over het verleden.

Het lijkt alsof je vriendin nog midden in het verwerken van een geweldadige relatie zit. Ik zou haar echt vragen wat ze wil. Wil ze in het verleden blijven hangen of met jou verder? Dan zal ze dat soort dingen echt los moeten laten. Naaktfoto's van exen laten zien vind ik echt wel over een giga grens gaan en dat zou ik niet accepteren. Hoezo zou ze nog iets uit kunnen halen dan? En hoezo heb je daar een verzekering voor nodig? Wis die foto gewoon en ga verder met je leven denk ik dan.
Ik zou eigenlijk gewoon geen relatie hoeven met iemand die zoveel bezig is met alles dat niet onze relatie is.

Wat is precies de reden dat jij hier genoegen mee neemt?
.
Ik zou in elk geval zorgen dat je haar nooit een naaktfoto van jezelf stuurt.
Ik zou hier geen zin in hebben en haar therapie aanraden om het een plekje te kunnen geven.
Ik vraag me af of haar verhaal klopt. Want mocht het allemaal waar zijn, ze gaat wel op een rare manier met de situatie om. Ze wil je een naaktfoto van haar ex laten zien en als je aangeeft dat je wil dat ze het minder over haar ex heeft stuurt ze jou en foto van een blauw oog, raar...
Ik heb het idee dat er met haar ook wel wat aan de hand is.
nanouk wijzigde dit bericht op 23-02-2022 16:58
1.88% gewijzigd
Het kan goed zijn dat ze een nare relatie heeft gehad, maar ik zou de kriebels krijgen van hoe zij er mee omgaat. Gediplomeerd slachtoffer, noem ik dat.
En naaktfoto’s van een ex laten zien? Why?!

Bij mij zou de verliefdheid al over zijn.
Vertel haar dat het lijkt alsof:
- dat ze haar ex nog niet heeft afgesloten.
- dat je een relatie hebt met haar EN HAAR EX.

Vraag haar oprecht of ze echt wel toe is aan een nieuwe relatie, zonder haar ex mee te nemen.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Wanneer ik met iemand begin te daten wil ik het leuk hebben. Naar verhalen over een ex luisteren is niet leuk, die was bij mij aan max 2 dates geraakt....
Maar je kan niet anders verwachten van iemand die nog maar 6 maand uit een lange relatie is...
Als dates/ nieuwe relaties zo slecht en zoveel over hun ex praten is dat wel echt een rode vlag.
Denk aan hoe je zelf over je exen praat. Toch ook gewoon respectvol neem ik aan?
En sowieso in een nieuwe relatie moet er niet zoveel gedoe zijn, maar moet je het samen leuk hebben en het misschien sporadisch een keer over de ex hebben, niet constant.
Rennen!
Elf jaar is natuurlijk wel een hele tijd en het lijkt me alleen maar logisch dat die periode verwerkt moet worden, zeker als de relatie moeilijk liep. Maar dit continu bij jou verhalen is natuurlijk niet helpend voor jullie relatie.
Hoe vaak haalt ze het aan? Kan ze het zich laten op momenten die enkel rond jullie tweetjes zouden moeten draaien?

Het feit dat ze angstig is om naar een bepaalde supermarkt te gaan omdat ze daar mogelijk haar ex tegenkomt doet me vermoeden dat ze een trauma overgehouden heeft aan de relatie - wat normaal is aangezien het blijkbaar gewelddadig kon zijn. Wat niet normaal is, is dat jij haar therapeute speelt. Ze heeft duidelijk hulp nodig, maar niet van jou.
Ook niet bijster handig is het doorsturen van een foto met een blauw oog. Ze zit duidelijk vast in haar slachtofferrol; aantrekkelijk zou ik het niet vinden...

Je partner komt bij mij over als iemand die haar eigen aandeel niet zien kan, iemand die ervan uit gaat dat het leven haar overkomt, in plaats van dat ze het zelf kan dirigeren. Er is vast ook een reden dat ze elf jaar in haar vorige relatie bleef hangen...
Wat haal jij eigenlijk uit deze relatie?
Nog even en je gaat haar ex nog begrijpen...
Lorem Ipsum
Zie je zelf de rode vlaggen niet? Heb je extra bevestiging nodig? Je vriendin zal heus wel haar goede kanten hebben, maar als je niet lijdt aan het redderssyndroom en liever een gelijkwaardige relatie hebt: dan weet je zelf het antwoord. Sterkte!!
Mensch durf te leven
Dat ze het vaak over een akelige ex heeft... nou ja. Daarvan zou je verwachten dat het weg ebt, misschien kun je het nog wat meer tijd geven.

Maar wanneer je aangeeft aan dat je wat minder 'ex' wil zet ze juist een tandje bij door die foto op te sturen... daarmee negeert ze de grenzen die je aangeeft gewoon. Beetje raar passief agressief komt het over. Geen goed teken :nope:
For whom the bell tolls
In mijn ogen is het zo negatief praten over een ex echt een fikse rode vlag. Naast dat het gewoon niet leuk is voor jou, zegt het veel over de persoon en dat is niet echt positief.
Het getuigt vaak van weinig zelfreflectie als iemand de ex als grote boeman afschildert. Uitzonderingen daargelaten, ligt het zelden zo zwart-wit.
En ze diskwalificeert zichzelf er ook een beetje mee, het was haar partnerkeuze en zij heeft jarenlang vrijwillig in die relatie gezeten. Grote kans dat dat ook wat over haar zegt, en niet alleen over haar ex.
Ze is net uit een 11 jarige relatie, die is gewoon nog niet klaar voor wat anders. En misschien is ze ook nog gewoon een heel raar mens.

Ik zou dit lekker voorbij laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven