date werkt wel erg weinig en is een beetje lui

25-02-2022 12:26 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

ik heb nu een paar dates gehad met iemand die ik opzich leuk vind, maar ik merk dat er ook een beetje een rode vlag is. Ik wilde even met jullie checken of jullie dit ook zien als rode vlag.

Het gaat om een volwassen man, maar hij werkt 3 dagen in de week. De baan waar hij werkt ligt onder zijn niveau, wat ik echt geen probleem vindt. Hij doet dit al 15 jaar. Precies hetzelfde werk, zonder dat daar groei in heeft plaatsgevonden en er is ook geen zicht op verandering. In die 4 (!) dagen per week waarin hij vrij is doet hij eigenlijk niks. Hij heeft weinig vrienden, staat op die vrije dagen laat op (rond 11.00 soms) en hangt een beetje in z'n huis rond of gaat naar een winkel. Hij heeft geen kinderen of huisdieren oid. Hij kan financieel gezien net rondkomen op deze manier maar klaagt soms dat het geen vetpot is. Maar meer werken is dan weer iets wat hij niet wil. Dit werk wil hij sowieso niet 'voor altijd' doen, maar wat hij dan wel wil weet hij niet. Het vervelende of moeilijke vind ik soms dat hij dan klaagt dat zijn leven zo hectisch is. Of als we elkaar zien is hij regelmatig moe. Waarvan? denk ik dan.. Terwijl hij gewoon echt gezond is.

Ik vind dit vrij bijzonder en vraag me af of er niet meer aan de hand is.
bieslook88 wijzigde dit bericht op 25-02-2022 12:27
6.36% gewijzigd
Ik vind het geen rode vlag, als in: voor deze man moet je oppassen, of zoiets.
Maar het is prima om iemand die wat lui of ambitieloos is niet aantrekkelijk te vinden.
Skadí schreef:
25-02-2022 12:46
Zeker. Het zou voor mij alleen verschil maken of iemand zegt A: deze persoon past niet bij mij. Ik heb liever iemand die actiever in het leven staat en waarmee ik verre reizen kan maken (bijvoorbeeld) of B: wat is er mis met deze persoon? Waarom werkt hij maar 3 dagen, is hij lui? Waar is hij nou moe van?

Potato, potahto.
Je beschrijft inderdaad de gemiddelde Nederlandse vrouw.
Het blijft verbazingwekkend dat die toch iedere keer een partner kunnen vinden.
Je hebt een paar dates gehad
Hij is regelmatig moe

Hoe vaak hebben jullie elkaar gezien dan?

Raar.

En wat er aan de hand met hem is, kunnen wij toch niet weten? Vraag het hem zelf
Veritas vos liberabit
Ik zou dit ook irritant vinden. Wat mij betreft hoeft iemand echt niet fulltime te werken. Maar als je drie dagen werkt en zeurt dat je daar niet van rond kunt komen, ligt de oplossing voor de hand. Uiteraard zou het anders zijn als meer werken fysiek of mentaal niet mogelijk is, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Maar goed, dit lijkt me dus geen match.
Als je ermee verder gaat zou je er goed aan doen om je ogen wel goed open te houden voor deze eigenschappen. Stel dat je wat leuks wil gaan doen, gaat hij daar dan wel de financien en de energie voor hebben? En wanneer je wil gaan samenwonen en daar eventueel wat hogere kosten bij komen kijken, zal hij dan gaan aanpakken daarvoor, volgens mij wordt er al voorzichtig aangegeven van niet.
En nog veel meer van zulke dingen.

En hoe leuk is het om wanneer je zelf wel fulltime werkt, tegen iemand aan te kijken die 3 dagen werkt, verder niet veel doet en toch moe is. Hou er rekening mee dat je dan naast je fulltime baan ook het huishouden kan gaan runnen. Goed dat je deze dingen op tijd weet, doe er je voordeel mee.
We wachten nog op een update uit je vorige topic: list_message/33705522 nu zijn er wat teveel losse eindjes.

Help ons even op weg met een update voordat we je kunnen adviseren of dit de man van je dromen is.
Birdie schreef:
25-02-2022 12:42
Waarom? Ze mag toch constateren dat dit voor haar niet oké is?
Dit inderdaad. Als ze niets met hem te maken zou hebben dan zou ze er waarschijnlijk niet over oordelen, maar in dit geval is ze aan het daten, dus aan het onderzoeken of hij eventueel bij haar zou passen, dan mag ze dit toch gewoon meewegen, en tot de conclusie komen dat ze dat niet aantrekkelijk vindt in een partner?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
jo12345 schreef:
25-02-2022 12:51
Ten eerste is er dan wel vaak een gezin, en ten tweede, wat heeft zij daarmee te maken? Omdat anderen, of die nou man of vrouw zijn, het wel prima vinden in een partner moet zij dat ook maar vinden, anders is het niet eerlijk of zoiets?
ik had ook een vriendin, ik zeg ik ben moe, maar toen deed ze iets, toen verdween die moeheid van het een op andere moment.
dwaas in ertensoeppan
Hij is een volwassen man zonder kinderen, dus ik vind dat hij zelf mag invullen hoe hij zijn vrije dagen indeelt. Al loopt hij de hele dag te gamen. Door 3 dagen te werken doet hij wel mee aan de maatschappij.
Ik doe als ik vrij ben ook niet zoveel nuttigs in de winter. Zomers wel veel buiten. Nu vooral beetje in huis rommelen, bankhangen. Als mijn partner daarover gaat klagen, dan zoekt-ie maar een andere vrouw die actief wil zijn de hele dag en in de steigers hangt bij jan en alleman. Dat is gewoon niet mijn ding. Ben wat meer op mezelf (en dan vooral dus 's winters) en daar hoeft niemand een mening over te hebben.

Dat geldt dus ook voor jou. Jij hebt niks te vinden van hoe hij zijn leven leidt. Je hebt alleen een keus om dat te accepteren of niet. En als jij dat 'lui' vindt als mensen wat meer op zichzelf zijn en niet zo nodig tussen alle sociale rompslomp willen zitten, dan moet je die man een leukere vrouw gunnen die hem accepteert zoals hij is.
Binnusje schreef:
25-02-2022 13:00
We wachten nog op een update uit je vorige topic: list_message/33705522 nu zijn er wat teveel losse eindjes.

Help ons even op weg met een update voordat we je kunnen adviseren of dit de man van je dromen is.
Inderdaad TO is dat dezelfde man?

Zo ja, dan is hij wel enorm passief.

Niet mijn type, maar goed... misschien wel van TO?
Veritas vos liberabit
Ik kan er vanalles van vinden, maar bovenal kan ik het samenvatten met dat jullie gewoon niet bij elkaar passen.

Helemaal ok, mits je dat ook accepteert.
Vlamtosti schreef:
25-02-2022 13:20
Hij is een volwassen man zonder kinderen, dus ik vind dat hij zelf mag invullen hoe hij zijn vrije dagen indeelt. Al loopt hij de hele dag te gamen. Door 3 dagen te werken doet hij wel mee aan de maatschappij.

Tuurlijk mag dat. Maar TO mag dat ook een voor haar persoonlijk rode vlag vinden. Ze matchen niet.
Birdie schreef:
25-02-2022 13:29
Tuurlijk mag dat. Maar TO mag dat ook een voor haar persoonlijk rode vlag vinden. Ze matchen niet.
Ja dat is zeker waar.
jo12345 schreef:
25-02-2022 12:51
Ik vind dit helemaal waar! Hoewel veel vrouwen wel hobbies hebben, clubjes en het huishouden (dat laatste moet ik altijd om lachen, als alleenwonende is dat echt niet veel). En dat is wel sociaal geaccepteerd vreemd genoeg....
LaFolie schreef:
25-02-2022 12:36
Ik vind niks mis met mensen die drie dagen werken, ik heb juist niks met mensen die leven om te werken (in vaak stomme, zinloze banen). Maar de andere eigenschappen die je omschrijft zouden wel afknappers zijn.

Jullie zijn dus inderdaad gewoon geen match.
Dan moeten die mensen niet klagen als zijn niet rond kunnen komen en hun hand ophouden voor allerlei toeslagen.

Ik heb dan weer respect voor mensen die hun eigen broek ophouden en ondanks hun inzet niet verder kunnen komen dan een in jouw ogen vaak stomme en zinloze baan en zich wel fulltime inzetten. En wat zijn die stomme zinloze banen eigenlijk volgens jou? Schoonmaker? Stratenmaker? Vuilnisman? Produktiemedewerker? Heb je het over mensen met laagbetaalde banen die we in Nederland hard nodig hebben en die zich een slag in de rondte werken om rond te kunnen komen?
Snel afkappen TO. Ik zou ook niet blij worden van zo'n man. Slechts 3 dagen werken, weinig geld hebben, zodat jullie waarschijnlijk nooit iets leuks kunnen ondernemen (tenzij jij betaalt). En dan die houding van hem op zijn vrije dagen. Ik zou daar ook echt op afknappen. Ik knap al af als een man geen auto heeft (en verwacht dat ik hem ga rondrijden)

NEXT
Gisselle schreef:
25-02-2022 13:37
Snel afkappen TO. Ik zou ook niet blij worden van zo'n man. Slechts 3 dagen werken, weinig geld hebben, zodat jullie waarschijnlijk nooit iets leuks kunnen ondernemen (tenzij jij betaalt). En dan die houding van hem op zijn vrije dagen. Ik zou daar ook echt op afknappen. Ik knap al af als een man geen auto heeft (en verwacht dat ik hem ga rondrijden)

NEXT
Eens! Die man lijkt mij een slome duikelaar.
Je zou trouwens mijn broer omschreven kunnen hebben. Hoewel hij op zich een baan met aanzien heeft en die best goed verdient, heeft hij het met 3 dagen werken prima naar zijn zin en kan hij de dingen betalen die hij wil doen. Beetje gamen, beetje sporten, beetje klussen. Hij heeft echt geen zin meer te moeten gaan verdienen omdat zijn date dat zou willen.
Ga een man daten die je wel leuk vindt.
En laat hem lekker zijn leven leiden. Ik snap niet dat vrouwen altijd een vent willen veranderen.
evelien2010 schreef:
25-02-2022 12:36
Hier is toch laatst al een topic over geweest? Zelfde soort situatie.

Maar TO ik zou verder kijken. Deze man kiest voor dit leven en is liever lui dan moe zeg maar. Niet iemand die graag aanpakt en zaken voor elkaar krijgt.

Daar zit weinig toekomst in. Hij zal heus niet opeens veranderen. Als jij in de toekomst ook nog eens een gezin zou willen heb je niets aan dit soort types. Heb je er een kind bij zeg maar (en jij maar hard werken om huis, baan, opvoeding en financiën rond te krijgen).

lp

Geen toekomstperspectief. Swipe snel verder op je app.
Genoeg leuke, geschikte mensen die single zijn en genoeg weirdo's die wel in een relatie zitten.
Zegt dus niks.

De wijze waarop TS over hem spreekt, zegt alles. Wordt hem niet.
Hij klinkt als een saaie man. En lui inderdaad. Dat is geen schande, maar mijn klokje zou er niet van tikken. Op zoek naar een ander dus.
parkietmeniet schreef:
25-02-2022 13:42
Ga een man daten die je wel leuk vindt.
En laat hem lekker zijn leven leiden. Ik snap niet dat vrouwen altijd een vent willen veranderen.
Ik lees nergens dat ze dat wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven