date werkt wel erg weinig en is een beetje lui

25-02-2022 12:26 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

ik heb nu een paar dates gehad met iemand die ik opzich leuk vind, maar ik merk dat er ook een beetje een rode vlag is. Ik wilde even met jullie checken of jullie dit ook zien als rode vlag.

Het gaat om een volwassen man, maar hij werkt 3 dagen in de week. De baan waar hij werkt ligt onder zijn niveau, wat ik echt geen probleem vindt. Hij doet dit al 15 jaar. Precies hetzelfde werk, zonder dat daar groei in heeft plaatsgevonden en er is ook geen zicht op verandering. In die 4 (!) dagen per week waarin hij vrij is doet hij eigenlijk niks. Hij heeft weinig vrienden, staat op die vrije dagen laat op (rond 11.00 soms) en hangt een beetje in z'n huis rond of gaat naar een winkel. Hij heeft geen kinderen of huisdieren oid. Hij kan financieel gezien net rondkomen op deze manier maar klaagt soms dat het geen vetpot is. Maar meer werken is dan weer iets wat hij niet wil. Dit werk wil hij sowieso niet 'voor altijd' doen, maar wat hij dan wel wil weet hij niet. Het vervelende of moeilijke vind ik soms dat hij dan klaagt dat zijn leven zo hectisch is. Of als we elkaar zien is hij regelmatig moe. Waarvan? denk ik dan.. Terwijl hij gewoon echt gezond is.

Ik vind dit vrij bijzonder en vraag me af of er niet meer aan de hand is.
bieslook88 wijzigde dit bericht op 25-02-2022 12:27
6.36% gewijzigd
Gisselle schreef:
25-02-2022 13:37
Snel afkappen TO. Ik zou ook niet blij worden van zo'n man. Slechts 3 dagen werken, weinig geld hebben, zodat jullie waarschijnlijk nooit iets leuks kunnen ondernemen (tenzij jij betaalt). En dan die houding van hem op zijn vrije dagen. Ik zou daar ook echt op afknappen. Ik knap al af als een man geen auto heeft (en verwacht dat ik hem ga rondrijden)

NEXT
Het blijft toch raar, hoe er met twee maten gemeten wordt, ook op deze site.
parkietmeniet schreef:
25-02-2022 13:42
Ga een man daten die je wel leuk vindt.
En laat hem lekker zijn leven leiden. Ik snap niet dat vrouwen altijd een vent willen veranderen.

Waar staat dat?
jo12345 schreef:
25-02-2022 13:45
Aan de andere kant zijn er ook genoeg mannen die afknappen op vrouwen die hun broek zelf niet op kunnen houden.
jo12345 schreef:
Werkt TO ook maar 3 dagen en hangt ze de rest van de tijd op de bank?
Hij doet dit al 15 jaar.

Hij is in elk geval loyaal en is tevreden met en blijft trouw aan wat hij heeft ;-)

Ik werk zelf ook geen 40 uur meer, dus ik zou het wel een pré vinden als een man ook meer vrije tijd heeft. Mits hij wel wat leuks wil doen in die tijd natuurlijk, anders dan bankhangen. En niet elk dubbeltje om hoeft te draaien omdat hij zo weinig werkt.
impala wijzigde dit bericht op 25-02-2022 13:53
2.60% gewijzigd
.
Nou kan date van TO juist wel zn broek ophouden met 3 dagen dus dat is niet echt een vergelijking. Jullie matchen niet TO. Je vindt hem lui en spreekt negatief over hem. Laat hem iemand vinden die naast hem op de bank wil gaan zitten.

Je kan het namelijk ooo omdenken; best een slimme gast dat hij met 3 dagen werk rond kan komen en (in zijn ogen) lekker geniet van zijn vrije tijd.

Betekent alleen niet dat jij dat aantrekkelijk hoeft te vinden.
Je mag vinden dat jij geen man wilt die maar drie dagen werkt, klaagt over te weinig geld, en verder niks doet.

Hij mag gewoon drie dagen werken, klagen over te weinig geld, en verder niks doen. Dat mag, er is geen wet die dat verbiedt.

Maak hem project van deze man, dit is niet jouw ideale man, en je kunt van deze man ook nooit jouw ideale man maken.

Stop met daten, dit is niet de laatste man op aarde.
Bbubbels schreef:
25-02-2022 13:52
Nou kan date van TO juist wel zn broek ophouden met 3 dagen dus dat is niet echt een vergelijking. Jullie matchen niet TO. Je vindt hem lui en spreekt negatief over hem. Laat hem iemand vinden die naast hem op de bank wil gaan zitten.

Je kan het namelijk ooo omdenken; best een slimme gast dat hij met 3 dagen werk rond kan komen en (in zijn ogen) lekker geniet van zijn vrije tijd.

Betekent alleen niet dat jij dat aantrekkelijk hoeft te vinden.

Waar blijkt volgens jou uit dat hij geniet van zijn tijd? Hij is ontevreden, klaagt, maar wil niets aan zijn situatie veranderen/ verbeteren. En blijkbaar kan hij ook niet goed rondkomen, is het krap aan.
Vlamtosti schreef:
25-02-2022 13:20
Hij is een volwassen man zonder kinderen, dus ik vind dat hij zelf mag invullen hoe hij zijn vrije dagen indeelt. Al loopt hij de hele dag te gamen. Door 3 dagen te werken doet hij wel mee aan de maatschappij.
Tuurlijk mag dat. En TO mag daar op afknappen.
impala schreef:
Hij doet dit al 15 jaar.

Hij is in elk geval loyaal en is tevreden met en blijft trouw aan wat hij heeft ;-)

Ik werk zelf ook geen 40 uur meer, dus ik zou het wel een pré vinden als een man ook meer vrije tijd heeft. Mits hij wel wat leuks wil doen in die tijd natuurlijk, anders dan bankhangen. En niet elk dubbeltje om hoeft te draaien omdat hij zo weinig werkt.
Bijzondere woordkeus in deze context, dat klinkt haast alsof je niet loyaal en niet trouw bent als je meer of minder uren gaat werken, een carrièreswitch maakt, et cetera.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gisselle schreef:
25-02-2022 13:55
Waar blijkt volgens jou uit dat hij geniet van zijn tijd? Hij is ontevreden, klaagt, maar wil niets aan zijn situatie veranderen/ verbeteren. En blijkbaar kan hij ook niet goed rondkomen, is het krap aan.
Inderdaad, maar al geniet hij er wel van, dan nog kan het zijn dat zij het niet vindt passen.
Susan schreef:
25-02-2022 13:58
Bijzondere woordkeus in deze context, dat klinkt haast alsof je niet loyaal en niet trouw bent als je meer of minder uren gaat werken, een carrièreswitch maakt, et cetera.
Dat zeg ik dus niet. En dat vind ik ook niet.
Je kunt een argument niet zomaar omdraaien.
.
Pinaco schreef:
25-02-2022 13:51
Werkt TO ook maar 3 dagen en hangt ze de rest van de tijd op de bank?
Gok dat deze forummer op het feit doelt dat vrouwen vaak meer wegkomen met parttime werken, niet specifiek TS.
Gisselle schreef:

Dat zou ik dus het alleronaantrekkelijkst (is dat een woord?) vinden.
3 dagen werken prima. Maar dan lekker leven en niet zeiken.
Bbubbels schreef:
Je vindt hem lui en spreekt negatief over hem.
Ja dit zegt al genoeg toch.

Het lijkt soms net alsof mensen verplicht zijn om een partner uit te zoeken ofzo, overal zitten haken en ogen aan en het is allemaal niet optimaal, maarja het moet dan maar, met frisse tegenzin, er zit een penis aan dusja beter dan niets.
Ik beken dat ik er op zou afknappen.
Ik ben zelf een vrouw die parttime werkt, echter ik heb ambitie. Die ambitie zoek ik ook in een ander.
Hoeft geen ambitie te zijn om wereldleider te worden. Of de jongste miljardair. Maar een beetje ambitie, iets waarvan je hart sneller gaat kloppen, is echt heel fijn. Dat kan werkgerelateerd zijn, dat kan iets zijn dat hobbymatig is.
Ik hou wel van wat pit, en een goed gesprek kunnen voeren over dingen die er toe doen. Gehang, geklaag en niets veranderen aan die situatie past niet bij mij.
Bieslook:
Je klinkt in de eerste instantie niet verliefd op deze man (hooguit vind je hem op zich wel een beetje leuk :yawnee: ).

Waarom ga je niet op zoek naar een andere man waar je wel stapelverliefd op kan worden?

En laat deze man verder in zijn waarde, en probeer hem niet te veranderen (= mission impossible).
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Hoe weet je eigenlijk dat hij gezond is? En verder je spreekt totaal niet lief over hem.
Dat wordt dus niks.
Gisselle schreef:
Hmm ja ik had wat snel gelezen. Dat lijkt me ook onaantrekkelijk; dat hij zelf degene is die dit kan veranderen maar het enige wat hij doet is klagen.

Dat iemand 3 dagen werkt zou me dan weer niks boeien en zou ik in een andere context zelfs erg slim vinden 🤭
Wat een lul
Damned if I don’t
andnowwedance schreef:
25-02-2022 14:01
Gok dat deze forummer op het feit doelt dat vrouwen vaak meer wegkomen met parttime werken, niet specifiek TS.
Ik gok dat ook ;-)) Lijkt me nogal logisch dat men in die brede context meet met twee maten. Het is nou niet alsof we zo'n geëmancipeerde maatschappij hebben dat we de situatie van mannen en vrouwen (en parttime/fulltime werken) 1 op 1 kunnen vergelijken.
Birdie schreef:
Waar staat dat?
Hij is niet goed genoeg als hij maar 3 dagen per week werkt. Gaat hij 5 dagen in de week werken dan is hij wel geschikt relatie materiaal.

Dat is dus iemand willen veranderen.
Ik hoor hem al denken: Altijd fijn om iemand te leren kennen en te daten, die direct mijn levenswaarden overhoop wil gooien. Dat is een blijvertje.
grenada wijzigde dit bericht op 25-02-2022 14:20
49.25% gewijzigd
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
jo12345 schreef:
Inderdaad iedereen is zogenaamd zo geëmancipeerd.
We leven niet meer in de jaren 50 wordt vaak geschreven.

Masr als het er op aan komt wil de vrouw gewoon een man die haar kan onderhouden.
sugarmiss schreef:
25-02-2022 14:18
Hij is niet goed genoeg als hij maar 3 dagen per week werkt. Gaat hij 5 dagen in de week werken dan is hij wel geschikt relatie materiaal.

Dat is dus iemand willen veranderen.
Ja dag, dat kun je dan wel roepen over elke reden om geen relatie met iemand te willen. Dat is echt niet hetzelfde als iemand willen veranderen. Iemand willen veranderen is dus wel een relatie met hem aangaan en dan gaan pushen dat hij meer moet gaan werken, of actiever moet zijn.

Wat moet ze volgens jouw logica dan? Gewoon een relatie beginnen met degene die je aan het daten bent, al zijn er dingen waar je op afknapt, want anders wil je diegene veranderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven