Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vriend wil afstand houden nu ik corona heb [lege OP]

02-03-2022 21:01 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic verwijderd
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-03-2022 22:53
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
96.64% gewijzigd
Misschien gaat ie wel op een andere kamer slapen. Lijkt mij niet zo raar dat ie afstand houdt.
Lijkt me heel verstandig van vriend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lijkt me heel verstandig van hem, wat je zegt, je zeurt
anoniem_406188 wijzigde dit bericht op 02-03-2022 21:07
26.44% gewijzigd
Goed idee van 'm. Is ook het advies dat het RIVM geeft. Maar als je in hetzelfde bed slaapt, heeft t geen zin nee. Dan moet ie op de bank de hele week
Ik snap je vriend wel. Vriend en ik hebben beide nog geen corona gehad, maar mocht hij het krijgen zou ik ook afstand bewaren (indien mogelijk). Zijn argument om collega's niet te besmetten vind ik dan ook alleen maar solidair.

Ik weet alleen niet wat jullie woonsituatie is. Als jullie (zoals je ook schrijft) in hetzelfde bed slapen lijkt me afstand houden inderdaad niet heel zinvol. Kunnen jullie beide volledig afgeschermd leven (behalve badkamer/keuken), dan zou ik afstand bewaren.
Er is al bijna 2 jaar een advies om in isolatie te gaan bij besmetting, dus ik vind je vriend helemaal niet raar.

Ga je ook een test doen bij de GGD? De zelftesten zijn niet betrouwbaar.
Je vriend zal wel op de bank willen slapen. Dan kun jij in jullie slaapkamer in isolatie. En als hij zich netjes aan de quarantaine houdt kan hij geen collega's besmetten.
Als anti-vaxxer heeft hij dan blijkbaar toch een klein beetje verstand in zijn hoofd dat ie zijn collega's niet wil besmetten :-). Oef.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Gaat verder wel alles goed tussen jullie? Je vriend "meneer" noemen klinkt best wel een beetje vreemd.
Hij heeft de afgelopen twee nachten al jouw adem in liggen ademen (en wat nog meer) dus nu nog afstand houden lijkt me niet heel zinvol.

Zouden wij hier niet eens kunnen, afstand houden, dus ben best blij dat we, as we speak, alle drie besmet zijn. Ik behoorlijk ziek, man alleen een natte neus, en zoon (dreumes) alleen koorts (en oké, beetje hangerig, mopperig).
Mijn man blijft momenteel uit mijn buurt, het is niet anders, hij heeft corona. Mag hij lekker op zolder liggen blaffen.

Ik heb dit gecommuniceerd met mijn collega en we hebben in goed overleg onze maatregelen genomen op het werk (ventilatie, afstand).

Mijn volledige gezin is gevaccineerd en geboosterd. Mijn collega en haar man zijn ook gevaccineerd en geboosterd. Hun kind is nog te jong.

Wat ik niet begrijp is dat jullie niet gevaccineerd zijn.
Dat impliceert dat jullie een natuurlijke weerstand willen opbouwen. Dan zou je vriend toch juist bij je willen zijn om wat corona op te lopen?
snoesje666 wijzigde dit bericht op 02-03-2022 21:32
21.18% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waarom is dat nou weer raar? Jij hebt een besmettelijke ziekte waar de hele wereld al twee jaar van op zijn kop staat. Advies is ook gewoon afstand houden/isolatie, waarom is het dan raar als hij dat ook daadwerkelijk doet?
Logisch toch !!!
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Je klinkt nu nogal verongelijkt, door hem meneer en vriendlief te noemen. Hij volgt gewoon de richtlijnen, neem het niet zo persoonlijk, joh.
Er zijn er genoeg die dat doen, maar dan wel echt, dus ook apart slapen. Als hij wel in hetzelfde bed slaapt heeft het natuurlijk absoluut geen zin.

Ik kan me wel voorstellen dat het bevreemdend is als hij de hele tijd met een boogje om je heen loopt of terugdeinst, ik zou, als je kiest voor isolatie, denk ik sowieso in aparte kamers gaan zitten. En ook slapen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je vriend niet gevaccineerd is en niet recentelijk hersteld is van corona, moet hij in quarantaine en zich laten testen. Dan kan hij dus ook zijn collegas niet meer besmetten.

Mijn vriend is in isolatie gegaan na zijn positieve test. Waarschijnlijk is het via dochter gekomen en dochter en ik bleken later ook positief, dus toen allemaal in quarantaine (we hadden allemaal klachten, wel gevaccineerd)
Wat vinden jullie in deze situatie? Het vriendje van dochter is vrijdag besmet geraakt en heeft symptomen sinds maandag. Ze zijn beide gevaccineerd, nog niet geboosterd (want <18) en dochter heeft zelf begin januari Corona gehad. Dan kan ze zaterdag toch wel naar hem toe, als hij niet meer echt ziek is?
Toen dochter ziek was en ik ook op de uitslag van mijn test zat te wachten, wilde mijn vriend wel gewoon dat ik zou komen. Nu denk ik ook dat wij het niet kunnen krijgen want ik heb inmiddels als zo vaak in de buurt gezeten van mensen met Corona. Dan krijgt iedereen het, behalve ik.
Is er eigenlijk al langer iets anders aan de hand TO?
Wissewis schreef:
02-03-2022 21:09
Als anti-vaxxer heeft hij dan blijkbaar toch een klein beetje verstand in zijn hoofd dat ie zijn collega's niet wil besmetten :-). Oef.
Ons hiervoor niet ingeënt te hebben betekent niet meteen dat we anti-vaxxer zijn. Een onnodige reactie.
Hmm ja ik vind het ook wel verstandig dat hij voorzichtig is en afstand wil houden, maar je behandelen alsof je de pest hebt, is wel weer het andere uiterste. Een vriendin van me was pas ook positief getest met een thuistest en haar man deed ook zo raar over dat ze een mondkapje op moest zetten bij het omkleden en verschonen van hun dreumes en uit zijn buurt moest blijven, maar nam dan weer niet het koken en brood smeren voor het gezin voor zijn rekening en hij sliep uiteindelijk wel gewoon naast haar in bed (geen logeerkamer), dus dan vind ik het wel een beetje zeuren om het zeuren worden.
happyapple wijzigde dit bericht op 02-03-2022 21:22
9.83% gewijzigd
KamilleT schreef:
02-03-2022 21:17
Wat vinden jullie in deze situatie? Het vriendje van dochter is vrijdag besmet geraakt en heeft symptomen sinds maandag. Ze zijn beide gevaccineerd, nog niet geboosterd (want <18) en dochter heeft zelf begin januari Corona gehad. Dan kan ze zaterdag toch wel naar hem toe, als hij niet meer echt ziek is?
Toen dochter ziek was en ik ook op de uitslag van mijn test zat te wachten, wilde mijn vriend wel gewoon dat ik zou komen. Nu denk ik ook dat wij het niet kunnen krijgen want ik heb inmiddels als zo vaak in de buurt gezeten van mensen met Corona. Dan krijgt iedereen het, behalve ik.

Als hij nog klachten heeft, niet dus
Hier ook beide niet gevaccineerd.
Ik heb nu corona en afstand genomen van partner en dochter. Geen knuffels en geen kussen e.d . We slapen echter wel samen met de raam open. Tot nu toe heeft hij nog geen corona. Maar al zou die het wel krijgen dan is dat maar zo. Wel doet hij elke dag een zelftest en is nog steeds negatief.
Ik was trouwens na 2 dagen al klachten vrij dus dat is wel fijn
eef-- schreef:
02-03-2022 21:07
Ik snap je vriend wel. Vriend en ik hebben beide nog geen corona gehad, maar mocht hij het krijgen zou ik ook afstand bewaren (indien mogelijk). Zijn argument om collega's niet te besmetten vind ik dan ook alleen maar solidair.

Ik weet alleen niet wat jullie woonsituatie is. Als jullie (zoals je ook schrijft) in hetzelfde bed slapen lijkt me afstand houden inderdaad niet heel zinvol. Kunnen jullie beide volledig afgeschermd leven (behalve badkamer/keuken), dan zou ik afstand bewaren.
We wonen vrij klein in een flatje, ventileren is dan zo beetje alles wat we kunnen doen. Dat van de collega's snap ik dan ook wel, het voelt alleen wat onnatuurlijk dat afstand willen houden. Maar dat is natuurlijk het nieuwe waar we allemaal mee te maken hebben met dit virus
ca726647543 schreef:
02-03-2022 21:09
Gaat verder wel alles goed tussen jullie? Je vriend "meneer" noemen klinkt best wel een beetje vreemd.
Oh daar was helemaal niks vreemds aan bedoeld 🙈 Ik gebruik allerlei benamingen
Lilevee schreef:
02-03-2022 21:21
We wonen vrij klein in een flatje, ventileren is dan zo beetje alles wat we kunnen doen. Dat van de collega's snap ik dan ook wel, het voelt alleen wat onnatuurlijk dat afstand willen houden. Maar dat is natuurlijk het nieuwe waar we allemaal mee te maken hebben met dit virus
Het is maar voor een paar dagen, doe niet zo dramatisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven