Camerabewaking woning

03-03-2022 16:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit onder de juiste categorie valt.

Voor onze woning ben ik op zoek naar een camerabewaking in de voor en achtertuin. Ik heb er alleen niet zoveel verstand van en zie bij het googlen door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand tips of wellicht ervaring met een bepaalde soort? Waar moet ik op letten?

Alvast dank!
Zorg voor goede beeldkwaliteit, ook in het donker. Aan een camera met slecht beeld heb je niks namelijk :) en ja, die zijn vrij prijzig. Ik heb 2 van dit soort camera’s hangen. Niet precies deze, maar wel zo iets :

https://www.netcamshop.nl/hikvision-ds- ... /pid=76274

Ik heb geen draadloze. Ze hangen bij de dakrand en de kabel gaat door het dak naar binnen. Beelden kan ik op de iPad of computer zien en worden tijdelijk opgeslagen.
Als je er zelf weinig verstand van hebt, zou ik je aanraden om een beveiligingsbedrijf in de arm te nemen en je te laten adviseren. Afhankelijk van hoe zwaar je de beveiliging wilt hebben, zijn er nogal wat afhankelijkheden zoals grootte van je tuin, aanwezigheid van tuin- of straatverlichting, koppeling aan een alarmsysteem, periodiek onderhoud etc.
Irregular_Choice schreef:
03-03-2022 16:41
Zorg voor goede beeldkwaliteit, ook in het donker. Aan een camera met slecht beeld heb je niks namelijk :) en ja, die zijn vrij prijzig. Ik heb 2 van dit soort camera’s hangen. Niet precies deze, maar wel zo iets :

https://www.netcamshop.nl/hikvision-ds- ... /pid=76274

Ik heb geen draadloze. Ze hangen bij de dakrand en de kabel gaat door het dak naar binnen. Beelden kan ik op de iPad of computer zien en worden tijdelijk opgeslagen.

Hikvision was vorig jaar in het nieuws omdat ze super kwetsbaar zijn voor hijacking. Zou niet echt mijn eerste keus zijn.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Op letten:

- ben je verplicht een duur abonnement af te sluiten omdat beelden naar een ‘cloud’ gaan of niet? (Om die reden heb ik bijvoorbeeld geen Ring maar sla ik de beelden op op een externe harde schijf)
- nachtzicht voldoende?
- draadloos of bedraad met backup? (Ik heb bedraad maar als iemand de kabels door zou knippen dan neemt ‘ie nog steeds op via draadloze verbinding)
- gebruiksvriendelijkheid app. Sommige van die dingen zijn Chinese troep met een app die na een half jaar al niet meer geüpdatet wordt
- spreekfunctie als je dat wenst
- mogelijkheden tot instellen en afstellen (bereik, close up, draaien camerabeelden)
RoamingZombie schreef:
03-03-2022 17:08
Hikvision was vorig jaar in het nieuws omdat ze super kwetsbaar zijn voor hijacking. Zou niet echt mijn eerste keus zijn.
Daarom zeg ik ook, zoiets. Ik heb dus een dome camera. Niet dit specifieke merk. En hijacking? Wat gaan ze kapen dan?
Irregular_Choice schreef:
03-03-2022 17:35
Daarom zeg ik ook, zoiets. Ik heb dus een dome camera. Niet dit specifieke merk. En hijacking? Wat gaan ze kapen dan?
Misschien dat als ze op één of andere manier aan de WiFi gekoppeld zijn je WiFi? Schijnt met zonnepanelen ook veel te gebeuren...

Misschien ook wel niet hoor, ik heb er de ballen verstand van, maar ik lees wel even mee; er wordt zoveel ingebroken hier de laatste tijd dat we er ook aan zitten te denken om camera’s te laten installeren.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
03-03-2022 17:56
Misschien dat als ze op één of andere manier aan de WiFi gekoppeld zijn je WiFi? Schijnt met zonnepanelen ook veel te gebeuren...

Misschien ook wel niet hoor, ik heb er de ballen verstand van, maar ik lees wel even mee; er wordt zoveel ingebroken hier de laatste tijd dat we er ook aan zitten te denken om camera’s te laten installeren.
Dat is dan toch gewoon hacken?
Ik heb er ook geen verstand van maar zorg dat je ook echt alleen je voor en achtertuin filmt en niet ook die van de buren. Dat laatste mag niet tenzij je daar toestemming voor hebt. En zorg dat je de camera goed beveiligd en niet de goedkoopste neemt want je wilt niet dat ze gehackt worden door criminelen.
Geen ervaring mee. Vergeet niet een sticker op te plakken dat je camera bewaking hebt en de beelden opgeslagen worden…
Ik ken mensen die ooit via beelden zo een stalking hebben willen bewijzen, maar die hadden geen sticker en daar werd dus totaal niks mee gedaan.
TsumTsum schreef:
03-03-2022 19:51
Ik heb er ook geen verstand van maar zorg dat je ook echt alleen je voor en achtertuin filmt en niet ook die van de buren. Dat laatste mag niet tenzij je daar toestemming voor hebt. En zorg dat je de camera goed beveiligd en niet de goedkoopste neemt want je wilt niet dat ze gehackt worden door criminelen.
Onze buren hebben destijds gevraagd of we het goed vonden dat onze oprit ook gefilmd zou worden of dat ze er aan onze kant zo’n kapje op moesten doen; wij vonden het eigenlijk wel best dat onze oprit ook gefilmd werd, en de beelden zijn ook nog een keer goed van pas gekomen!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Thanks voor jullie tips!
Ik hoef indd niet per se een duur abonnement waarop alles wordt opgeslagen. Tijdelijke opslag is eigenlijk wel voldoende. Ik zie alleen niet bepaalde modellen of merken voorbij komen. Iemand daar tips in?
Wij hebben camera’s van KlikAanKlikUit.
Die zijn er voor binnen en buiten.
Ik vond het belangrijk dat ik niet aan een abonnement vast zou zitten voor de ooslag van de beelden. Bij deze camera’s wordt alles op sd-kaartjes opgenomen. Als ze de camera meenemen ben je dus wel de sjaak maar goed.
Je kunt live meekijken en filmpjes op je mobiel terugkijken en downloaden.
Het is niet het beste van het beste, maar wel het beste voor hetgeen wij willen gebruiken.

Je hebt er wel een controlstation voor nodig om alles te kunnen besturen en op afstand te bekijken… deze is rond de €100 en daar kun je ook weer allerlei lampen mee bedienen van hue/ikea etc.
De beeldkwaliteit is overigens erg goed vind ik 👍🏼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven