Overstappen Heathrow

06-03-2022 13:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar vluchten naar Nassau. Dat is nog niet eenvoudig als je korter dan 18 uur wilt reizen. Nu vind ik op sommige dagen wel vluchten via Londen, maar met resp een uur en twee uur overstaptijd. Beide lijken me nogal krap, maar ik vond online dat 60 minuten sowieso de minimaal benodigde tijd is. Ik heb daar slechte ervaringen mee, ooit eens een vlucht gemist omdat het vliegtuig weliswaar op tijd aan de gate stond maar ik vervolgens pas na 25 minuten buiten stond (en KLM die niet thuis gaf want ik had toch een uur de tijd gehad om mijn aansluiting te halen).
Hoe zijn jullie ervaringen op Heathrow? Is het daar een beetje te vinden zodat je een krappe overstaptijd haalt?
Op zich wel. Het vervelende is wel, dat ze vaak je bagage niet op tijd meekrijgen. Ik neem altijd een langere overstap, 2-3 uur.
Lees dit eens: https://www.ikvliegveel.nl/londen-heath ... _conclusie
Virgin vliegt direct vanaf Heathrow, 9 en een half uur. Met een vlucht daarvoor en overstaptijd moet het toch lukken voor ruim onder de 18 uur?
Ooit op een vlucht naar Vegas moeten overstappen op Heathrow. In eerste instantie hadden we 1 uur en 15 minuten hiervoor. Ik vond dat vrij kort, zeker omdat we van terminal moesten wisselen en het vaak al een kwartier of langer in de bus is dan. Ik las ook overal dat 1,5-2 uur het minimale is daar. Uiteindelijk verviel onze originele vlucht naar Heatrow en gingen we 3 uur eerder. En dat was echt heel prettig! Genoeg tijd om over te stappen. We kwamen aan bij terminal 5 en zijn toen meteen naar terminal 3 gegaan vanaf waar we weer vertrokken. Daar lekker zitten ontbijten en wat gewinkeld. Ik vond het fijn om wat meer overstaptijd te hebben, want met die 1.15 uur hadden we het denk ik niet gehaald. Snap ook niet dat ze zulke korte overstaptijden doen op zo’n groot vliegveld. Met 1 uur zou ik dus niet boeken. Met 2 uur zou ik wel aan durven denk ik.
Star⁴ schreef:
06-03-2022 13:52
Virgin vliegt direct vanaf Heathrow, 9 en een half uur. Met een vlucht daarvoor en overstaptijd moet het toch lukken voor ruim onder de 18 uur?
Op sommige dagen wel. Ik wilde het liefst terugvliegen op zondag, maar dan zijn er geen mogelijkheden via Londen. Maandag terug wel, maar dan krijg ik dus maar een uur overstap (BA). Ik wil alles bij een maatschappij boeken, omdat je anders geen rechten hebt bij vertraging.
KamilleT schreef:
06-03-2022 14:09
Op sommige dagen wel. Ik wilde het liefst terugvliegen op zondag, maar dan zijn er geen mogelijkheden via Londen. Maandag terug wel, maar dan krijg ik dus maar een uur overstap (BA). Ik wil alles bij een maatschappij boeken, omdat je anders geen rechten hebt bij vertraging.
Ik neem aan dat er van Heathrow naar Amsterdam meerdere vluchten op een dag gaan. Kun je niet een latere vlucht naar Adam selecteren?
Twee uur overstaptijd lijkt me oké. Een uur zou ik inderdaad niet doen.
Rosalind* schreef:
06-03-2022 14:13
Ik neem aan dat er van Heathrow naar Amsterdam meerdere vluchten op een dag gaan. Kun je niet een latere vlucht naar Adam selecteren?
Twee uur overstaptijd lijkt me oké. Een uur zou ik inderdaad niet doen.
Ja, dat lijkt mij ook. Het is nog wel een beetje zoeken, de prijzen variëren nogal per tijdstip en dan is een andere maatschappij misschien aantrekkelijker. Ik ga voor 3+ uur, heb ik bedacht. Nooit meer de stress van een vlucht missen, want dat was echt niet fijn.
Interessante bestemming! Voor vakantie neem ik aan?
KamilleT schreef:
1 uur zou ik er niet op wagen inderdaad.

Kan je niet terugvliegen met KLM? Zowel Virgin als KLM zijn Star Alliance, dan gelden zelfde rechten bij vertraging meen ik, maar dat moet je even opzoeken.
Rosalind* schreef:
06-03-2022 14:19
Interessante bestemming! Voor vakantie neem ik aan?
Mijn vriend zit er een paar maanden dus ‘familiebezoek’. En een mooie bestemming natuurlijk.
KamilleT schreef:
06-03-2022 14:23
Mijn vriend zit er een paar maanden dus ‘familiebezoek’. En een mooie bestemming natuurlijk.
Leuk!
Ik vond Heathrow niet zo fijn. Het is erg groot en vind het zelf niet altijd even duidelijk daar. Als je vanaf Brussel vliegt heb je een overstaptijd van 3 uur zag ik met BA. Wellicht is dat een optie? Terug kan je dan bijv op Amsterdam vliegen.
Ik zou KLM even bellen of een berichtje sturen via Whatsapp/Facebook. KLM heeft zoveel vluchten naar Heathrow elke dag; ze geven die van 3+u overstap waarschijnlijk gewoon niet weer in hun regular search omdat de meeste mensen dat niet willen/ hij automatisch de kortste weg zoekt.

Heb ik ook weleens gedaan zo, ze kijken goed met je mee en sturen dan gewoon een betaallinkje voor exact de combinatie van vluchten die jij graag wilt :)

En prachtig hoor, Nassau, zou ik ook wel heen willen!
snoopy1983 schreef:
06-03-2022 14:57
Ik zou KLM even bellen of een berichtje sturen via Whatsapp/Facebook. KLM heeft zoveel vluchten naar Heathrow elke dag; ze geven die van 3+u overstap waarschijnlijk gewoon niet weer in hun regular search omdat de meeste mensen dat niet willen/ hij automatisch de kortste weg zoekt.

Heb ik ook weleens gedaan zo, ze kijken goed met je mee en sturen dan gewoon een betaallinkje voor exact de combinatie van vluchten die jij graag wilt :)

En prachtig hoor, Nassau, zou ik ook wel heen willen!
Dat zal het wel worden. Zowel mijn vriend als zijn zoon hadden ineens een gecancelde vlucht (als je naar zo’n eiland gaat, wil wel ineens iedereen op bezoek komen :) ), en hebben telefonisch de boeking aangepast. Ik wacht nog even tot hij er zit, en hoe soepel het bij hem ging. Hij heeft 2 uur overstaptijd, maar kan wat beter zijn weg vinden en opschieten.
Als het alleen op de terug weg is dan zou ik me niet zo druk maken
Ooit een overstap gehad waarbij we maareen uur hadden
We vertrokken met een half uur vertraging in het vliegtuig kwamde stewardess al naar ons toe dat we al op de vlucht van een uur later waren gezet
Was overigs britisch airways
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Inmiddels geboekt met 2 uur overstaptijd heen en 1,20 uur terug. Ik heb nog geprobeerd BA te bellen maar ik kwam er niet door bij de klantenservice. Ik waag het er dus maar op. Het hele boeken was al een gestress omdat ik er pas bij de laatste stap achter kwam dat ik nog in de Skyscanner omgeving zat (doen ze slim). Hopelijk betaal ik dan niet teveel, want het was 200 euro duurder dan de laatste keer dat ik keek. Nou ja, dat ga ik dus niet meer uitzoeken :)
KamilleT schreef:
25-03-2022 11:08
Inmiddels geboekt met 2 uur overstaptijd heen en 1,20 uur terug. Ik heb nog geprobeerd BA te bellen maar ik kwam er niet door bij de klantenservice. Ik waag het er dus maar op. Het hele boeken was al een gestress omdat ik er pas bij de laatste stap achter kwam dat ik nog in de Skyscanner omgeving zat (doen ze slim). Hopelijk betaal ik dan niet teveel, want het was 200 euro duurder dan de laatste keer dat ik keek. Nou ja, dat ga ik dus niet meer uitzoeken :)
Dat kan best met je cookies te maken hebben. Ik heb ooit eens een vlucht bij skyscanner gezocht, €500,- met prima vluchttijden enz. Paar keer zitten zoeken via de iPad en uiteindelijk wilden we gaan boeken. Hele vlucht niet meer te vinden, alleen maar duurdere. Paniek dus, tot ik bedacht de laptop te pakken ipv de iPad. En ja hoor, daar was hij weer. Cookies op de iPad verwijderd en ineens vond ik hem daar ook gewoon weer.
Irregular_Choice schreef:
25-03-2022 11:16
Dat kan best met je cookies te maken hebben. Ik heb ooit eens een vlucht bij skyscanner gezocht, €500,- met prima vluchttijden enz. Paar keer zitten zoeken via de iPad en uiteindelijk wilden we gaan boeken. Hele vlucht niet meer te vinden, alleen maar duurdere. Paniek dus, tot ik bedacht de laptop te pakken ipv de iPad. En ja hoor, daar was hij weer. Cookies op de iPad verwijderd en ineens vond ik hem daar ook gewoon weer.
Dat ga ik dus niet meer uitzoeken. Ik vind het wel best zo. Blij dat het geboekt is.
KamilleT schreef:
25-03-2022 11:19
Dat ga ik dus niet meer uitzoeken. Ik vind het wel best zo. Blij dat het geboekt is.
Ik bedoelde het meer als iets om voor een volgende keer in ieder geval even te doen voor het boeken. Die cookies verwijderen.
Heathrow is een hele grote luchthaven met terminals die mijlenver van elkaar af liggen. Wij hadden eens een overstap en moesten met een shuttlebus van de ene terminal naar de andere en zaten 25 minuten in die bus.

Wat je kunt doen is de terminal checken. Als de aankomst- en vertrekterminal hetzelfde zijn, dan zijn die 2 uren meer echt oke.
bergje65 wijzigde dit bericht op 25-03-2022 15:27
0.44% gewijzigd
KamilleT schreef:

als het probleem alleen zit in de terugvlucht, dan zou ik het er persoonlijk wel op wagen. er gaan zo veel vluchten per dag terug naar NL dat je makkelijk nog ergens anders bijgeboekt kan worden (of desnoods zelf kan bijboeken).
Leuk dat je hebt geboekt! Ik zou me geen zorgen maken, je hebt juist alles op 1 ticket geboekt zodat ze je vanzelf op een nieuwe vlucht zetten mocht je die op Heathrow missen op de terugweg. Op de heenweg is 2u ruim genoeg, of iig in mijn ervaring wel.

Je hebt ook short connection lanes net zo als op Schiphol, dus aan boord mocht je vertraagd zijn of je zorgen maken even aan een steward(ess) vragen en die helpt je dan verder. Bij mij stond er toen 1x een personeelslid om mij en anderen snel door te loodsen naar onze intercontinentale vlucht, en de 2e keer lieten ze ons bij landen in vrije business class stoelen zitten zodat we snel konden uitstappen. Maar tenzij je op een peak day reist zou ik het met vertrouwen tegemoet zien.
Voor de terugweg zal je niet de enige zijn die een aansluitende vlucht naar Amsterdam moet hebben. Dus mocht er vertraging zijn dan wordt er wel wat geregeld.
Inmiddels weer terug. Zowel op de heen- als de terugvlucht heb ik de overstap gehaald. Heen was wel een beetje rennen, maar ze namen nogal de tijd voor het boarden dus ik heb zelfs nog even staan wachten. De afstanden op Heathrow zijn heel groot, je moet altijd met een treintje, ook binnen dezelfde terminal, maar alles staat heel goed aangegeven.
Nadeel vind ik dat ze de uiteindelijke gate pas laat aangeven, maar dat is in het hele VK zo (althans de luchthavens waar ik ben geweest).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven