Mailchimp nieuwsbrief GRRRRRR!

10-03-2022 11:22 13 berichten
Voor een klant edit sinds kort een nieuwsbrief in mailchimp. Er is een nieuwsbrief opgesteld met kopjes en daaronder vaste categorien. In principe hoef ik alleen maar nieuwe teksten en foto's in te voeren. Soms echter moet een tekstblok toegevoegd of verwijderd worden. En daar gaat het fout: ik heb al verschillende keren meegemaakt dat content opeens verdween. Het lijkt alsof nieuwe content over oude content heen gezet wordt, terwijl ik het er juist onder wil zetten.

Vast mijn eigen fout, want ik heb niet eerder met mailchimp gewerkt.

Maar......waar zit de undo knop? Hoe kan ik een actie die ik heb gedaan terugdraaien? Ik ziet dat nergens en dat is heel vervelend!

Weet iemand raad?
Alle reacties Link kopieren
Met de Recovered Content button?
https://mailchimp.com/help/my-campaign- ... sappeared/
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Explorista schreef:
10-03-2022 11:29
Met de Recovered Content button?
https://mailchimp.com/help/my-campaign- ... sappeared/

Ik heb gekeken, maar hier staat voor mij geen oplossing.
In de tekstvakjes staat 'ie wel - helemaal aan de rechterkant van het tekstscherm, krom pijltje naar links en krom pijltje naar rechts.

Maar qua blokken maken en verwijderen is dat er niet. Je kunt altijd het scherm afsluiten en dan kun je weer terug bij de vorige versie die je hebt opgeslagen.

Als ik je kan helpen: stuur maar pb. Sloom dagje hier en ik vind Mailchimp hartstikke leuk.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
10-03-2022 11:52
In de tekstvakjes staat 'ie wel - helemaal aan de rechterkant van het tekstscherm, krom pijltje naar links en krom pijltje naar rechts.

Maar qua blokken maken en verwijderen is dat er niet. Je kunt altijd het scherm afsluiten en dan kun je weer terug bij de vorige versie die je hebt opgeslagen.

Als ik je kan helpen: stuur maar pb. Sloom dagje hier en ik vind Mailchimp hartstikke leuk.
Ok, ik probeer het uit te leggen. Er is een nieuwsbrief met artikelen en tussenkopjes.

De tussenkopjes staan vast, daar hoef ik niets aan te doen.
Denk aan:
Van de directie
Nieuwe medewerkers
Van de MR
etc etc

Maar soms staat onder een kopje 1 stukje
soms staan er twee of meer

En die stukjes moet ik aanpassen, dus oude tekst eruit en nieuwe erin. Soms moet ik ook een stukje toevoegen. Dat doe ik dan helemaal onderaan, en zou het nieuwe stukje dan op zijn plaats moeten kunnen slepen. Maar....zodra ik zoiets wijzig lijkt het wel alsof het nieuwe stukje over andere stukken komt te staan, die dan weg zijn en die ik ook niet meer terugvind.
Ik word er echt helemaal gek van. Zit al de hele ochtend te prutsen en elke keer als ik denk dat het goed is ben ik weer een halve nieuwsbrief kwijt.
Wat ik zou doen:

- Maak een kopie van die oerversie die is gemaakt, dan heb je die altijd om op terug te vallen.
- Ga in je kopie aan het werk. Ga geen nieuwe blokjes maken, maar pas bestaande blokjes aan.
- Heb je twee blokjes nodig? Blokje dupliceren, dat verschijnt dan direct onder het blokje dat je hebt gekopieerd, en bewerken maar.

Heb je hier iets aan?
Of praten we langs elkaar heen?
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
10-03-2022 12:05
Wat ik zou doen:

- Maak een kopie van die oerversie die is gemaakt, dan heb je die altijd om op terug te vallen.
- Ga in je kopie aan het werk. Ga geen nieuwe blokjes maken, maar pas bestaande blokjes aan.
- Heb je twee blokjes nodig? Blokje dupliceren, dat verschijnt dan direct onder het blokje dat je hebt gekopieerd, en bewerken maar.

Heb je hier iets aan?
Of praten we langs elkaar heen?
Ik zit inmiddels in de template (die ik gedupliceerd heb). Daar zou ik in principe telkens een nieuw blok moeten kunnen toevoegen, tussenkopjes, artikel, artikel met foto etc. Ik zie onderaan een nieuw blok ook een + en als ik daarop ga staan kan ik kiezen wat ik precies in toe wil voegen. Alleen als ik iets toevoeg verdwijnt wat ik eerder heb gemaakt, alsof het overschreven wordt. Dus waar ik denk dat ik een blok toevoeg is wat werkelijk gebeurt dat het blok dan van "categorie" wijzigt. Dus een artikel verandert in een kopje etc. Dat kan ik in principe wel weer ongedaan maken, maar ik zou dan echt niet weten hoe ik een nieuw blok kan toevoegen.
Woll*Stone schreef:
10-03-2022 12:09
Ik zit inmiddels in de template (die ik gedupliceerd heb). Daar zou ik in principe telkens een nieuw blok moeten kunnen toevoegen, tussenkopjes, artikel, artikel met foto etc. Ik zie onderaan een nieuw blok ook een + en als ik daarop ga staan kan ik kiezen wat ik precies in toe wil voegen. Alleen als ik iets toevoeg verdwijnt wat ik eerder heb gemaakt, alsof het overschreven wordt. De blokken zijn niet allemaal hetzelfde, dus ze dupliceren heeft geen zin. Dat is ook niet mogelijk zie ik.
Aha, je zit in templates!

Ik zou eerst een campaign maken, gebaseerd op dat aangeleverde template.
En daarin gaan bewerken. Dan werkt het (hoop ik) zoals ik heb beschreven.
Wat eten we vanavond?
Dank je Makreel, ik denk dat ik het heb gevonden. Als ik een item, bijv. een artikel, heb gemaakt, dan klik ik op + en verschijnt er een kopie van dat item. Als ik dan klik op het uitklapmenu waarin alle diverse items staan,dan kan ik het gedupliceerde item veranderen in bijv een tussenkop.
Woll*Stone schreef:
10-03-2022 12:20
Dank je Makreel, ik denk dat ik het heb gevonden. Als ik een item, bijv. een artikel, heb gemaakt, dan klik ik op + en verschijnt er een kopie van dat item. Als ik dan klik op het uitklapmenu waarin alle diverse items staan,dan kan ik het gedupliceerde item veranderen in bijv een tussenkop.
Mooi, zet 'm op!

Er zijn veel Mailchimp tutorials online, mocht je vastlopen.
Of je vraagt het aan de mensen die het template voor je hebben ontworpen.
Of je huurt mij in, maar dat is een hele dure optie... ;-)
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
10-03-2022 12:22
Mooi, zet 'm op!

Er zijn veel Mailchimp tutorials online, mocht je vastlopen.
Of je vraagt het aan de mensen die het template voor je hebben ontworpen.
Of je huurt mij in, maar dat is een hele dure optie... ;-)
Haha, ik denk dat ik er wel uitkom nu. Pfff. Dank je voor je hulp.
Woll*Stone schreef:
10-03-2022 11:22
Voor een klant edit sinds kort een nieuwsbrief in mailchimp.
Heb je er erg in dat Mailchimp al een tijdje niet meer voldoet aan de AVG?
dawncutler schreef:
10-03-2022 12:29
Heb je er erg in dat Mailchimp al een tijdje niet meer voldoet aan de AVG?
Nee en daar ga ik me ook niet mee bezig houden. Dat mag de chef zelf bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven