Ex feliciteerde niet met dochtertje
vrijdag 11 maart 2022 om 18:26
Hoi allemaal,
zo'n anderhalf week geleden heb ik de relatie met mijn ex verbroken. Van mijn kant was het gevoel gewoon op, ik heb er wel een tijdlang over getwijfeld. Hij vatte de breuk gelukkig goed op, we hebben afgesproken om te kijken of we na een eerste afkoelingsperiode, vrienden kunnen blijven.
Nu was 2 dagen geleden mijn dochtertje jarig. Hij heeft haar nooit ontmoet nog, maar ik heb veel over haar verteld en het stond in de planning dat hij haar een keer zou ontmoeten. In mijn verhalen probeerde ik hem al een beetje bij haar te betrekken.
En toch, geen felicitatie op haar verjaardag. En dat stelt me wel wat teleur. Misschien overdrijf ik, maar een kleine app met gefeliciteerd had ik toch leuk gevonden, helemaal met het oog op dat we een hele normale en vreedzame breuk hadden, we uitspraken dat we oprecht vrienden of kennissen willen worden en ik hem zoveel over haar verteld heb. Is mijn lichte gevoel van teleurstelling terecht?
ps: hij wist dat ze jarig was, ik had dit in mijn stories gedeeld en die heeft hij gezien.
zo'n anderhalf week geleden heb ik de relatie met mijn ex verbroken. Van mijn kant was het gevoel gewoon op, ik heb er wel een tijdlang over getwijfeld. Hij vatte de breuk gelukkig goed op, we hebben afgesproken om te kijken of we na een eerste afkoelingsperiode, vrienden kunnen blijven.
Nu was 2 dagen geleden mijn dochtertje jarig. Hij heeft haar nooit ontmoet nog, maar ik heb veel over haar verteld en het stond in de planning dat hij haar een keer zou ontmoeten. In mijn verhalen probeerde ik hem al een beetje bij haar te betrekken.
En toch, geen felicitatie op haar verjaardag. En dat stelt me wel wat teleur. Misschien overdrijf ik, maar een kleine app met gefeliciteerd had ik toch leuk gevonden, helemaal met het oog op dat we een hele normale en vreedzame breuk hadden, we uitspraken dat we oprecht vrienden of kennissen willen worden en ik hem zoveel over haar verteld heb. Is mijn lichte gevoel van teleurstelling terecht?
ps: hij wist dat ze jarig was, ik had dit in mijn stories gedeeld en die heeft hij gezien.
vrijdag 11 maart 2022 om 19:00
Ik weet van mijn beste vrienden eigenlijk niet eens de precieze geboortedata van hun kinderen. Verder dan de maand kom ik niet, en nu ik dit type, twijfel ik er bij 1 ook over de maand.... Ik denk dat zij dat andersom ook niet weten eigenlijk, wanneer mijn kinderen jarig zijn. We vergeten ook elkaar wel eens te feliciteren met onze eigen verjaardagen. Lekker belangrijk, zon plichtmatig appje. Belangrijker is dat ik weet dat we er voor elkaar zijn als het echt nodig is.Daraknakat schreef: ↑11-03-2022 18:55Nou, ik vind het vooral lastig voor te stellen met het oog op dat we dus afgesproken hebben vrienden te blijven. Kijk, als we helemaal uit elkaars leven zouden verdwijnen dan zou het niet boeien. Maar ik ben gewend dat je bv ook even vrienden feliciteert met de verjaardag van hun kind. Gewoon een stukje betrokkenheid die mijns inziens wel hoort bij het zijn van 'vrienden'. Maar misschien denk ik daarin krom ofzo. Als die lichte betrokkenheid er niet is, dan hoeft een vriendschap voor mij ook niet. Misschien is dat ook wat ik hieruit kan concluderen; dat een vriendschap niet haalbaar is.
vrijdag 11 maart 2022 om 19:07
Daraknakat schreef: ↑11-03-2022 18:55Nou, ik vind het vooral lastig voor te stellen met het oog op dat we dus afgesproken hebben vrienden te blijven. Kijk, als we helemaal uit elkaars leven zouden verdwijnen dan zou het niet boeien. Maar ik ben gewend dat je bv ook even vrienden feliciteert met de verjaardag van hun kind. Gewoon een stukje betrokkenheid die mijns inziens wel hoort bij het zijn van 'vrienden'. Maar misschien denk ik daarin krom ofzo. Als die lichte betrokkenheid er niet is, dan hoeft een vriendschap voor mij ook niet. Misschien is dat ook wat ik hieruit kan concluderen; dat een vriendschap niet haalbaar is.
Als dit zo belangrijk voor je is, waarom kennen ze elkaar dan niet?

vrijdag 11 maart 2022 om 19:25
Ja en nergens een kindLady*Voldemort schreef: ↑11-03-2022 19:07Trouwens ik heb je voor de gein eens geloept en je hebt aldoor maar van dit soort problemen. Misschien eens tijd om je eigen verwachtingen onder de loep te nemen?

vrijdag 11 maart 2022 om 19:26
Nou ja dat kind kan toch gisteren geboren zijn? Dat is ook een soort verjaardag.
vrijdag 11 maart 2022 om 19:28
vrijdag 11 maart 2022 om 19:30
Dan hoop ik dat ex wel de vader is, anders word het wel heel lullig voor hem..Lady*Voldemort schreef: ↑11-03-2022 19:26Nou ja dat kind kan toch gisteren geboren zijn? Dat is ook een soort verjaardag.

vrijdag 11 maart 2022 om 19:32
Dus hij heeft het kind nooit ontmoet, jullie zijn uit elkaar maar hij zou ineens een wildvreemde moeten gaan feliciteren?
Tenzij kind 16 is, een eigen telefoon heeft, ze elkaars nummers hebben en hij haar trainer op de voetbal is zie ik toch écht niet waarom hij haar zou moeten feliciteren.
Al helemaal niet als die felicitatie via jou moet. The one met wie het net uit is.
Tenzij kind 16 is, een eigen telefoon heeft, ze elkaars nummers hebben en hij haar trainer op de voetbal is zie ik toch écht niet waarom hij haar zou moeten feliciteren.
Al helemaal niet als die felicitatie via jou moet. The one met wie het net uit is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 11 maart 2022 om 19:33
vrijdag 11 maart 2022 om 19:43
Je hebt hem gedumpt, er is een afkoelingsperiode maar hij moet wel vanwege een kind dat hij nog nooit gezien heeft felicitaties sturen.
Je kunt ook verslaafd zijn aan drama in je leven hè? Als je niks meemaakt verzin je het wel. Wat een getut. Moet hij dan wel nog straks in haar poesiealbum schrijven maar dan wél met zelfgetekende plaatjes en een zelfgeschreven gedicht anders telt het niet en houdt hij niet genoeg van haar? Het was uit hè?
Hell, ik vergeet de verjaardagen van de kinderen van mijn beste vriendinnen de helft van de tijd.
Je kunt ook verslaafd zijn aan drama in je leven hè? Als je niks meemaakt verzin je het wel. Wat een getut. Moet hij dan wel nog straks in haar poesiealbum schrijven maar dan wél met zelfgetekende plaatjes en een zelfgeschreven gedicht anders telt het niet en houdt hij niet genoeg van haar? Het was uit hè?
Hell, ik vergeet de verjaardagen van de kinderen van mijn beste vriendinnen de helft van de tijd.
Na zevenhonderd jaren
vrijdag 11 maart 2022 om 20:01
Daraknakat schreef: ↑11-03-2022 18:55Nou, ik vind het vooral lastig voor te stellen met het oog op dat we dus afgesproken hebben vrienden te blijven. Kijk, als we helemaal uit elkaars leven zouden verdwijnen dan zou het niet boeien. Maar ik ben gewend dat je bv ook even vrienden feliciteert met de verjaardag van hun kind. Gewoon een stukje betrokkenheid die mijns inziens wel hoort bij het zijn van 'vrienden'. Maar misschien denk ik daarin krom ofzo. Als die lichte betrokkenheid er niet is, dan hoeft een vriendschap voor mij ook niet. Misschien is dat ook wat ik hieruit kan concluderen; dat een vriendschap niet haalbaar is.
Ik vergeet de verjaardagen van mijn nichtjes ook als ik niet op de kalender kijk. Facebook helpt mijn attendheid enorm met hun herinneringen maar kom ik een dag niet op Facebook dan kan ik je zo maar vergeten te feliciteren. Maakt mij niet minder een tante of vriendin, meer iemand die in dat soort dingen niet zo handig is.

vrijdag 11 maart 2022 om 20:07
Dat is niet lief, het dochtertje is jarig en ...pfff , ach het wat wat leuker kunnen zijn.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
vrijdag 11 maart 2022 om 20:10