Verdeling zomervakantie na scheiding

zaterdag 12 maart 2022 om 22:40
Due-scimmie schreef: ↑12-03-2022 21:41Wij hadden vroeger 3weken om 3weken geloof ik maar gingen maar met 1 ouder op vakantie in de zomer. Met andere in meivakantie. Dan kon je thuis ook nog iets doen
Dat wordt met pubers steeds belangrijker. Thuis met vrienden leuke dingen doen. Of juist werken Inn een bij- of zomerbaan.
zaterdag 12 maart 2022 om 23:51
zondag 13 maart 2022 om 09:23
Dan kun je de andere weken toch de normale regeling aanhouden? Eventueel wel soepeler omgaan met als ze een dagje of 2 dagen met de andere ouder iets willen gaan doen. Of als de 1 wel een paar dagen naar de andere ouder wil in zijn eentje.
Vakantie hoort ontspanning te zijn, laat de vaste regels en ‘hoe het hoort’ een beetje los en geef de kinderen zelf een stem wat ze met de weken dat ze niet op vakantie gaan willen.
zondag 13 maart 2022 om 09:52
zondag 13 maart 2022 om 10:10
Hier is gewone regeling twee weken bij de een en twee weken bij de ander buiten de schoolvakanties om voor de jongste van 15. Vader werkt lange uren 's avonds dus in schoolvakanties vind puber het niet leuk hele dag alleen te zijn en is dus hier met haar andere zus die permanent bij mij woont en dan kan ze ook met vrienden afspreken overdag, oudste kind woont niet meer thuis. In de zomervakantie gaat ze max 10 dagen met haar vader weg en wij gaan samen ook max 1 week tot 10 dagen weg of twee midweken want ze is graag thuis om haar eigen dingen te doen en af te spreken met nichtjes en vrienden. Iedereen kan zich hier in vinden
zondag 13 maart 2022 om 11:37
zondag 13 maart 2022 om 14:11
Ik ga ook liefst maximaal 10 dagen weg. Het is wel eens voorgekomen dat juist in dezelfde zomervakantie zowel mijn ex als ik een vakantie van 15 dagen hadden geboekt. Dat vond ik toen echt wel sneu voor de kinderen, die hadden nog maar weinig vrije vakantietijd over. Vrienden maken op vakantie deden ze sowieso niet.
zondag 13 maart 2022 om 14:39
Ons idee van vakantie is weken ergens naar één plek gaan en het enige dat je die dag doet is uitslapen, brunchen, beetje zwemmen en tot laat spelen/hangen met leeftijdsgenoten. Als je als tiener mee wil naar een stadje, winkel, activiteit of bezienswaardigheid is dat prima, anders niet.KamilleT schreef: ↑13-03-2022 14:11Ik ga ook liefst maximaal 10 dagen weg. Het is wel eens voorgekomen dat juist in dezelfde zomervakantie zowel mijn ex als ik een vakantie van 15 dagen hadden geboekt. Dat vond ik toen echt wel sneu voor de kinderen, die hadden nog maar weinig vrije vakantietijd over. Vrienden maken op vakantie deden ze sowieso niet.
Iedereen ervaart vakantie weer anders, dat begrijp ik. Als ze ook geen vrienden maken op vakantie en ze zich vervelen kan ik me voorstellen dat jij ook geen vakantie hebt.
zondag 13 maart 2022 om 14:50
Wat jij noemt kunnen we allemaal thuisPioen00 schreef: ↑13-03-2022 14:39Ons idee van vakantie is weken ergens naar één plek gaan en het enige dat je die dag doet is uitslapen, brunchen, beetje zwemmen en tot laat spelen/hangen met leeftijdsgenoten. Als je als tiener mee wil naar een stadje, winkel, activiteit of bezienswaardigheid is dat prima, anders niet.
Iedereen ervaart vakantie weer anders, dat begrijp ik. Als ze ook geen vrienden maken op vakantie en ze zich vervelen kan ik me voorstellen dat jij ook geen vakantie hebt.

maandag 14 maart 2022 om 09:40
Hartelijk Dank voor alle reacties tot dusver.
Ik heb e.e.a. even terug gelezen.
Achtergrond is dat kinderen het niet prettig vinden en een te lang periode. Lees ook; langer dan week bij de ene ouder.
Ik probeer het al een paar jaar toch te organiseren 2 weken bij een en de ander zodat we beiden tijd en ruimte hebben, maar helaas hoef ik hier geen bijval van in te verwachten van de vader van mijn kinderen. Deze gaat volledig mee in het verhaal van het gemis naar de andere ouder met ze.
Achtergrond is dat kinderen het niet prettig vinden en een te lang periode. Lees ook; langer dan week bij de ene ouder.
Ik probeer het al een paar jaar toch te organiseren 2 weken bij een en de ander zodat we beiden tijd en ruimte hebben, maar helaas hoef ik hier geen bijval van in te verwachten van de vader van mijn kinderen. Deze gaat volledig mee in het verhaal van het gemis naar de andere ouder met ze.
maandag 14 maart 2022 om 10:02
Eehm nee en ik kan me dat ook niet voorstellen. Bij ons is het trouwens 3 weken bij iedere ouder en wij hebben co ouderschap. Wij gaan altijd allebei 2 weken op vakantie met de kids en ze zijn nog een paar dagen ervoor en erna bij die ouder.
Gaat die ouder dan niet op vakantie met de kinderen? En heb je geen co ouderschap?
Bij ons is het gewoon zo geregeld en eerlijk gezegd hebben ze ook niet heel veel te willen. Het hoort er gewoon bij tenzij ze zwaarwegende redenen hebben om niet te gaan.
Gaat die ouder dan niet op vakantie met de kinderen? En heb je geen co ouderschap?
Bij ons is het gewoon zo geregeld en eerlijk gezegd hebben ze ook niet heel veel te willen. Het hoort er gewoon bij tenzij ze zwaarwegende redenen hebben om niet te gaan.
maandag 14 maart 2022 om 10:04
In de zomervakantie staat dat toch al on hold?Lady*Voldemort schreef: ↑12-03-2022 19:22Hangt er ook een beetje vanaf hoe ver jullie uit elkaar wonen. Als zo'n regeling van twee weken achter elkaar inhoudt dat je kinderen meteen van alles on hold moeten zetten (sport en vrienden en zo) zou je daar wel rekening mee moeten houden.
Ik had er ook geen zin in hoor, als puber. Ik vond mijn vader een beste man en het was er altijd heel gezellig, maar de goede man woonde een stad verderop en ik was echt niet genegen mijn uitjes naar de plaatselijke kroeg/coffeeshop wekenlang op te geven![]()
Gelukkig hadden mijn ouders daar alle begrip voor.

maandag 14 maart 2022 om 10:35
Nee hoor, bijbaantjes, vrienden en bepaalde sporten gaan gewoon door.
maandag 14 maart 2022 om 10:54
Je brengt het als rust en ruimte voor jullie beiden, maar blijkbaar bestaat de behoefte alleen bij jou. Niet bij de kinderen en niet bij vader. Waarom kun je het dan niet loslaten? Waarom telt de zienswijze van vader minder dan die van jou?nestje82 schreef: ↑14-03-2022 09:40Hartelijk Dank voor alle reacties tot dusver.
Ge mee in waar de kinderen zich prettig bij voelen, helemaal als de andere ouder daar ook achter kan staan. Niet alles kan zo gaan als jij het het liefst ziet.
maandag 14 maart 2022 om 10:57
en waarom houd jij zo vast aan die twee weken??nestje82 schreef: ↑14-03-2022 09:40Hartelijk Dank voor alle reacties tot dusver.

maandag 14 maart 2022 om 11:00
Ik denk omdat ze ook ( net als pa) wel eens meer dan een week geen kinderen thuis zou willen.
En daar is helemaal niets mis mee, helaas willen de kinderen dat niet zo te lezen, dan zou het voor mij jammer zijn en mee gaan in hun wensen. Voor hen. Maar snap haar behoefte wel.
maandag 14 maart 2022 om 11:07
maar daar zijn mouwen aan te passen.LuciFee2022 schreef: ↑14-03-2022 11:00Ik denk omdat ze ook ( net als pa) wel eens meer dan een week geen kinderen thuis zou willen.
En daar is helemaal niets mis mee, helaas willen de kinderen dat niet zo te lezen, dan zou het voor mij jammer zijn en mee gaan in hun wensen. Voor hen. Maar snap haar behoefte wel.
de kinderen zijn al groot, je kunt, als zij vakantie hebben, gewoon je leven door laten gaan. gewoon werken etc
en daarna een week vrij pakken en bijtanken
de tijd, dat ik vakantie opnam omdat de kinderen vrij zijn, is al weer even geleden. ze vinden het prettig, om het huis voor zichzelf te hebben