doorgaan met deze date?
zondag 13 maart 2022 om 19:10
Hoi iedereen,
ik ben sinds kort weer vrijgezel en begeef me weer in de datewereld.
Nu heb ik 1 date gehad met een man, was een leuke date. Na die date was hij enthousiast, wilde snel een nieuwe date plannen en die was ook zo gepland. Elke dag wel even kort contact. We zouden ergens iets gaan drinken, maar opeens vroeg hij of ik het leuk zou vinden als hij voor me zou koken. Ik zei dat dat me leuk leek, maar dan op een later moment wellicht, omdat ik het voor een 2e date wel wat snel vind om bij iemand thuis af te spreken. Alle begrip daarvoor en we hebben donderdag een afspraak gemaakt om komende dinsdag ergens te borrelen (tijd en plek staan). Ik stuurde hem vrijdagochtend nog een appje, gewoon een normaal en leuk appje maar niet perse een vraag ofzo. Maar tot nu toe heb ik daar nog geen reactie op mogen ontvangen. Dus waar we elkaar normaal gesproken elke dag wel even appten, nu sinds vrijdagochtend geen contact, geen reactie op m'n laatste app. Ik twijfel of ik dan wel dinsdag naar onze afspraak moet of wil gaan. Het voelt niet goed om dubbel te appen of er nu weer achteraan te appen met de vraag of de afspraak doorgaat. Wat zouden jullie doen?
ik ben sinds kort weer vrijgezel en begeef me weer in de datewereld.
Nu heb ik 1 date gehad met een man, was een leuke date. Na die date was hij enthousiast, wilde snel een nieuwe date plannen en die was ook zo gepland. Elke dag wel even kort contact. We zouden ergens iets gaan drinken, maar opeens vroeg hij of ik het leuk zou vinden als hij voor me zou koken. Ik zei dat dat me leuk leek, maar dan op een later moment wellicht, omdat ik het voor een 2e date wel wat snel vind om bij iemand thuis af te spreken. Alle begrip daarvoor en we hebben donderdag een afspraak gemaakt om komende dinsdag ergens te borrelen (tijd en plek staan). Ik stuurde hem vrijdagochtend nog een appje, gewoon een normaal en leuk appje maar niet perse een vraag ofzo. Maar tot nu toe heb ik daar nog geen reactie op mogen ontvangen. Dus waar we elkaar normaal gesproken elke dag wel even appten, nu sinds vrijdagochtend geen contact, geen reactie op m'n laatste app. Ik twijfel of ik dan wel dinsdag naar onze afspraak moet of wil gaan. Het voelt niet goed om dubbel te appen of er nu weer achteraan te appen met de vraag of de afspraak doorgaat. Wat zouden jullie doen?
zondag 13 maart 2022 om 19:59
Eigenlijk weet je bij de titel van het topic helaas al het antwoord.
Sowieso is hier een wijsheid dat als je er een topic over moet openen dat het dan in vrijwel alle gevallen betekent dat er stront aan de knikker is, want dat betekent dat je al voelt dat het niet goed zit en gevoel zit meestal goed.
Ik denk dat, hoewel het theoretisch kan dat de date gewoon doorgaat, dat je wel voelt dat hij is afgehaakt.
Theoretisch kunnen er altijd allerlei redenen zijn, en is alles invullen en is alles nog mogelijk, in de praktijk blijkt meestal dat dat wat je aanvoelt ook dat de waarheid blijkt te zijn.
Sowieso is hier een wijsheid dat als je er een topic over moet openen dat het dan in vrijwel alle gevallen betekent dat er stront aan de knikker is, want dat betekent dat je al voelt dat het niet goed zit en gevoel zit meestal goed.
Ik denk dat, hoewel het theoretisch kan dat de date gewoon doorgaat, dat je wel voelt dat hij is afgehaakt.
Theoretisch kunnen er altijd allerlei redenen zijn, en is alles invullen en is alles nog mogelijk, in de praktijk blijkt meestal dat dat wat je aanvoelt ook dat de waarheid blijkt te zijn.
zondag 13 maart 2022 om 20:07
Ik zou persoonlijk een beetje moe worden van elke dag van die nietszeggende appjes ("hey hoe was je dag?")
En ik zou dus, als er een afspraak staat voor een date, in de tussentijd ook niet zo veel meer appen. En er dus ook niets achter zoeken als de ander niet appt.
Ik zou gewoon morgen even vragen of het nog doorgaat oid. En dan merk je het vanzelf.
En ik zou dus, als er een afspraak staat voor een date, in de tussentijd ook niet zo veel meer appen. En er dus ook niets achter zoeken als de ander niet appt.
Ik zou gewoon morgen even vragen of het nog doorgaat oid. En dan merk je het vanzelf.
.
zondag 13 maart 2022 om 20:14
Nou je kan toch wel even van te voren een locatie afspreken en een tijd. Deze gast is nadat TO zijn home cooked meal afwees afgehaakt.Barnsteen schreef: ↑13-03-2022 20:07Ik zou persoonlijk een beetje moe worden van elke dag van die nietszeggende appjes ("hey hoe was je dag?")
zondag 13 maart 2022 om 20:16
Locatie en tijd (a.s. dinsdag) staan toch? Of begrijp ik het verkeerd? Kan ook hoorSjaantje37 schreef: ↑13-03-2022 20:14Nou je kan toch wel even van te voren een locatie afspreken en een tijd. Deze gast is nadat TO zijn home cooked meal afwees afgehaakt.
.
zondag 13 maart 2022 om 20:17
voor de zekerheid: de tijd en locatie staan al wel, maar na mijn laatste appje vrijdag is er radiostilte, terwijl we daarvoor elke dag contact hadden. En ja, dat was 'toevallig' net nadat ik home cooked meal had afgewezenSjaantje37 schreef: ↑13-03-2022 20:14Nou je kan toch wel even van te voren een locatie afspreken en een tijd. Deze gast is nadat TO zijn home cooked meal afwees afgehaakt.

zondag 13 maart 2022 om 20:24
Of hij heeft corona gekregen waardoor hij nu doodziek in bed ligt, of een ongeluk waardoor ie in t ziekenhuis ligt? Telefoon kapot? Je weet t niet he..
Ik zou idd morgen nog even appen of anders bellen om te vragen of t nog door gaat. Of desnoods of t een half uurtje later ofzo kan, dan heb je een “reden” om te appen/een antwoord te krijgen.
Ik zou idd morgen nog even appen of anders bellen om te vragen of t nog door gaat. Of desnoods of t een half uurtje later ofzo kan, dan heb je een “reden” om te appen/een antwoord te krijgen.

zondag 13 maart 2022 om 20:56
Waarom dat moeilijke principiële gedoe over even een telefoontje plegen? Dat is toch zo gebeurd? Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Anders blijft het toch gissen.
zondag 13 maart 2022 om 21:43
Je hebt vrijdag een app gestuurd, waar verder geen vraag in stond. Dan is hij toch vrij om terug te reageren of niet.Haarcavia schreef: ↑13-03-2022 19:32nee geen ego-dingetje hoor. Meer een fatsoensnorm. Kijk, omdat ik al geen reactie heb gekregen op m'n app ga ik niet nog eens achter hem aanlopen. Als hij dan tot aan dinsdag geen initiatief neemt om contact op te nemen dan is het mij duidelijk dat hij gewoon niet echt graag op date wil. Als hij morgen nog wel contact opneemt, dan vind ik het prima en dan heeft hij gewoon lekker weekend gevierd.
Maar het stuit me tegen de borst als ik achter iemand aan moet lopen, dat zou niet nodig moeten zijn (van beide kanten niet).
Ik snap dus niet waarom je dan opeens twijfelt aan de date van dinsdag als hij geeneens heeft afgezegd, de afspraak staat toch nog steeds?
Lijkt me toch meer een ego dingetje, omdat je een reactie van hem had verwacht.
zondag 13 maart 2022 om 21:57
Eens met bovenstaande.ChloeJ schreef: ↑13-03-2022 21:43Je hebt vrijdag een app gestuurd, waar verder geen vraag in stond. Dan is hij toch vrij om terug te reageren of niet.
Ik snap dus niet waarom je dan opeens twijfelt aan de date van dinsdag als hij geeneens heeft afgezegd, de afspraak staat toch nog steeds?
Lijkt me toch meer een ego dingetje, omdat je een reactie van hem had verwacht.
Bovendien, is het nou zo wereldschokkend om 2x te appen?
Grow up en niet te moeilijk doen.
Gewoon morgen iets vragen over het weekend of een grapje of ie al zenuwachtig is voor dinsdag of al een limousine heeft gehuurd oid.
Ws is de beste MAN zich van geen kwaad bewust..
Niet alle mannen zijn slecht..
zondag 13 maart 2022 om 22:04

zondag 13 maart 2022 om 22:12
Inderdaad, ik snap ook echt niet waarom mensen zich dagen/wekenlang tot waanzin laten drijven door het wel/niet ontvangen van appjes en de inhoud ervan te herkauwen en analyseren als je met één telefoontje duidelijkheid kan hebben.
zondag 13 maart 2022 om 22:38
"we hebben donderdag een afspraak gemaakt om komende dinsdag ergens te borrelen (tijd en plek staan)"
Wat is hier nu in hemelsnaam onduidelijk aan? Je hebt een afspraak, je gaat er heen en je doet de date. Dat denkt die vent waarschijnlijk en dat kan jij ook prima doen. Hij zal wel contact met meer vrouwen hebben. Het is te pril voor hooggespannen verwachtingen hoor...
Wat is hier nu in hemelsnaam onduidelijk aan? Je hebt een afspraak, je gaat er heen en je doet de date. Dat denkt die vent waarschijnlijk en dat kan jij ook prima doen. Hij zal wel contact met meer vrouwen hebben. Het is te pril voor hooggespannen verwachtingen hoor...
For whom the bell tolls
zondag 13 maart 2022 om 22:42
Waarom zou TO naar een date gaan met iemand die duidelijk alleen interesse heeft in seks? Zelfs als hij daar komt opdagen zal dat alleen zijn in de hoop dat de volgende date dan wel een thuisdate zal zijn voor seks, om haar dan vervolgens alsnog daarna te ghosten. Het is heus geen toeval dat hij opeens bekoeld is nadat zij niet hapte op dat thuisvoorstel, dat voelt TO echt wel goed aan.
zondag 13 maart 2022 om 22:52
Dus omdat hij thuis wilde afspreken, is hij op seks uit. Wat een aannames worden hier gedaan. Misschien moet ie op de centen letten en is thuis eten goedkoper. Ook een aanname. De beste man kan ook druk zijn geweest op vrijdag, het wel gelezen hebben maar gedacht; reageer later wel. Vervolgens zakt dat weg, leuk weekend gehad etc. Hij is een man en zal denken; ik zie haar dinsdag. Ook een aanname. We weten het niet en zelfs To weet het niet. Maar om het nu voor hem in te vullen....Dina1980 schreef: ↑13-03-2022 22:42Waarom zou TO naar een date gaan met iemand die duidelijk alleen interesse heeft in seks? Zelfs als hij daar komt opdagen zal dat alleen zijn in de hoop dat de volgende date dan wel een thuisdate zal zijn voor seks, om haar dan vervolgens alsnog daarna te ghosten. Het is heus geen toeval dat hij opeens bekoeld is nadat zij niet hapte op dat thuisvoorstel, dat voelt TO echt wel goed aan.
zondag 13 maart 2022 om 23:25
Je kunt er niks over zeggen. Je weet ook niet of dat kookvoorstel bedoeld was om je in bed te krijgen, al is het natuurlijk wel iets wat een bepaald type mannen zou gebruiken.
Die paar dagen app-stilte had ik ook in een pril stadium. Ik dacht er ook van alles over. Toen bleek dat z'n ouders over waren uit het buitenland, dus daar was hij druk mee. Hij was zich van geen kwaad bewust dat het voor mij wel raar was dat er opeens geen antwoord meer kwam. Als je zelf druk bent ervaar je zo'n stilte anders. Er zat dus niks achter.
Het zou helpen als je er gewoon los in kunt staan. Ik zie geen reden om te denken dat die date dinsdag niet door zou gaan, er is toch iets afgesproken? Gewoon die dag bellen met de vraag of het nog doorgaat. Dat je dan al die tijd zit af te vragen hoe het zit zou ik op de koop toe nemen... het is niet zo dat het zonde van je tijd is omdat je anders voor dinsdag een ander wil uitzoeken. Als hij een dubbele agenda heeft, dan kun je 'm dinsdag alsnog afschrijven, wat zijn die paar dagen nou op een mensenleven.
Die paar dagen app-stilte had ik ook in een pril stadium. Ik dacht er ook van alles over. Toen bleek dat z'n ouders over waren uit het buitenland, dus daar was hij druk mee. Hij was zich van geen kwaad bewust dat het voor mij wel raar was dat er opeens geen antwoord meer kwam. Als je zelf druk bent ervaar je zo'n stilte anders. Er zat dus niks achter.
Het zou helpen als je er gewoon los in kunt staan. Ik zie geen reden om te denken dat die date dinsdag niet door zou gaan, er is toch iets afgesproken? Gewoon die dag bellen met de vraag of het nog doorgaat. Dat je dan al die tijd zit af te vragen hoe het zit zou ik op de koop toe nemen... het is niet zo dat het zonde van je tijd is omdat je anders voor dinsdag een ander wil uitzoeken. Als hij een dubbele agenda heeft, dan kun je 'm dinsdag alsnog afschrijven, wat zijn die paar dagen nou op een mensenleven.
vivinnetje wijzigde dit bericht op 13-03-2022 23:28
2.56% gewijzigd
zondag 13 maart 2022 om 23:26
Euhm... ´elke dag kort contact´ staat er in de op.
Ik vind het raar dat zoiets kleins als een app niet beantwoorden zo vroeg in de kennismaking al een dealbreaker is.
De beste man heeft geen glazen bol en weet niet dat to daar zo aan hecht. Zo´n dingen leer je als je elkaar beter leert kennen.
Maar als je elkaar al direct op zo´n dingen afserveert...
Kan zijn hoor, dat hij geen interesse meer heeft...
Dat zal dan wel blijken.
Maar als dit een leuke man is wiens grootste fout is niet genoeg te appen, is het toch jammer hem daar nu al op af te rekenen .