Man weigert douche droog te maken
zondag 13 maart 2022 om 10:43
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
maandag 14 maart 2022 om 11:52
Ik vind de douche/badkamer netjes achterlaten hetzelfde als de wc na gebruik schoon achterlaten. Ik zou een partner die dat voor mij zou laten liggen ook niet echt waarderen. Zoals ook na gebruik van de kookplaat en oven. Als je die na gebruik met een nat doekje met afwasmiddel afneemt, blijven ze schoon en hoef je die nooit te poetsen met zware reinigingsmiddelen. Nog duurzaam ook!

maandag 14 maart 2022 om 12:11
Ik denk ook dat douche-drogers sneller een relatie met elkaar krijgen dan met niet-douche-drogers, dus wat dat betreft regelen die dingen zich vast vanzelf. Ik heb best een aantal 'tics' van mijn man geaccepteerd, aanvankelijk met gezonde tegenzin, maar inmiddels ben ik eraan gewend dat hij elke dag een schone handdoek pakt en na het douchen ook míjn handdoek in de wasmand gooit. Gestoord, vind ik. Maar ja, ga ik er dood aan? Van hem mogen er ook absoluut geen pannen op tafel staan, eten hoort opgediend te worden op schalen. Dan moet je dus veel meer afwassen, maar hé, hij vindt het oprecht fijn en ik ben er allang aan gewend. Gelukkig heb ik hem nog nooit gehoord over het drogen van de douche. Ik heb mijn grenzen: daar zou ik niet aan beginnen.Lorem_Ipsum schreef: ↑14-03-2022 11:03Ik moet er gewoon oprecht om lachen, dus tja, dat maakt mij vast een naar persoon. Een ander vindt weer dingen van mij belachelijk.
Ik kan er niet bij dat iemand zich zo druk maakt om een badkamer. En ik ben ook niet bereid me daarin in te leven. Ik wil best wat voor een ander doen in een relatie, ook dingen waar ik het niet mee eens ben, maar ik denk dat ik dan op wel meer vlakken totaal anders in het leven zou staan als dit een ding is.
maandag 14 maart 2022 om 12:15
Ik gebruik echt nooit zware reinigingsmiddelen en haal nooit direct na gebruik een doekje over (vul maar in), behalve als de wc vies is.Urbanmom schreef: ↑14-03-2022 11:52Ik vind de douche/badkamer netjes achterlaten hetzelfde als de wc na gebruik schoon achterlaten. Ik zou een partner die dat voor mij zou laten liggen ook niet echt waarderen. Zoals ook na gebruik van de kookplaat en oven. Als je die na gebruik met een nat doekje met afwasmiddel afneemt, blijven ze schoon en hoef je die nooit te poetsen met zware reinigingsmiddelen. Nog duurzaam ook!
maandag 14 maart 2022 om 12:17
na 1 week? Dat is bij ons na een half jaar niet poetsen en trekkeren nog niet eens.
(en nee, wij hebben geen zacht water ofzo)

maandag 14 maart 2022 om 12:18
Ik vind het neigen naar emotionele chantage: "Als je dit al niet voor mij over hebt, dan...".
Liefde uit zich in hele andere dingen dan het doen van huishoudelijke klusjes, vind ik.

maandag 14 maart 2022 om 12:27
Ach, in ruil voor dat schoonwrijven, wrijf ik een keer extra zijn gevoelige plekjes……zie hoe snel hij akkoord is met dat minuscule extra taakje.

maandag 14 maart 2022 om 12:30
Toen mijn vriend en ik een relatie kregen hadden we allebei een trekker in onze douche. En omdat wij van netjes en onderhoudsarm houden, hebben wij in onze nieuwe badkamer geen glazen douchdeuren of -wanden gemaakt. Wij trekken de tegels droog en de schoonmaakster doet de rest.samarinde schreef: ↑14-03-2022 09:55Maar nu de hamvraag: van wie heeft Team Droogtrekken deze gewoonte geleerd? Zelf bedacht? Zo opgevoed? Ergens gelezen (op het forum bijvoorbeeld)? Of gedwongen door partner?
Ik kende het fenomeen niet en ben nu stiekem benieuwd wie van mijn vrienden na elke douchebeurt de beuk erin zet met trekker, microvezeldoek en föhn![]()
maandag 14 maart 2022 om 12:37
Als een vriendin dit tegen me zou zeggen, zou ik van m'n barkruk vallen van het lachen.kindrebel schreef: ↑14-03-2022 12:30Toen mijn vriend en ik een relatie kregen hadden we allebei een trekker in onze douche. En omdat wij van netjes en onderhoudsarm houden, hebben wij in onze nieuwe badkamer geen glazen douchdeuren of -wanden gemaakt. Wij trekken de tegels droog en de schoonmaakster doet de rest.
Dus ik denk dat het inderdaad waar is dat badkamer-droogtrekkers een relatie hebben met collega-badkamer-droogtrekkers, en badkamer-opdrogers liever met andere badkamer-opdrogers omgaan. Maar dat zou eens een keertje wetenschappelijk onderzocht moeten worden.
Wat eten we vanavond?
maandag 14 maart 2022 om 12:40
Woei, mijn grens ligt daar al wel ruim voor. Wat een werk!samarinde schreef: ↑14-03-2022 12:11Ik denk ook dat douche-drogers sneller een relatie met elkaar krijgen dan met niet-douche-drogers, dus wat dat betreft regelen die dingen zich vast vanzelf. Ik heb best een aantal 'tics' van mijn man geaccepteerd, aanvankelijk met gezonde tegenzin, maar inmiddels ben ik eraan gewend dat hij elke dag een schone handdoek pakt en na het douchen ook míjn handdoek in de wasmand gooit. Gestoord, vind ik. Maar ja, ga ik er dood aan? Van hem mogen er ook absoluut geen pannen op tafel staan, eten hoort opgediend te worden op schalen. Dan moet je dus veel meer afwassen, maar hé, hij vindt het oprecht fijn en ik ben er allang aan gewend. Gelukkig heb ik hem nog nooit gehoord over het drogen van de douche. Ik heb mijn grenzen: daar zou ik niet aan beginnen.
Moet je de schalen dan ook voorverwarmen?
maandag 14 maart 2022 om 12:49
Als ik sommige ovens, kookplaten en badkamers zie, gebruiken wel meer mensen dat niet. Bij ons ziet het er allemaal nog als nieuw uit. Toen we ons vorige huis verkochten, vroeg de koper of ik de oven nooit gebruikte. Nieuwe huis heb ik oven en kookplaat laten vervangen omdat die niet meer schoon waren te krijgen.
maandag 14 maart 2022 om 12:52
Ik heb een partner die alleen aan een gedekte tafel eet met kleed. Zeker geen pannen op tafel en zelfs broodmaaltijd met vork en mes.
Ben al blij dat ik half synthetische tafelkleden heb die niet gestreken hoeven worden. Hij droogt dan wel weer de douche af hoewel hij dat ook onzin vindt.
maandag 14 maart 2022 om 12:57
Urbanmom schreef: ↑14-03-2022 12:49Als ik sommige ovens, kookplaten en badkamers zie, gebruiken wel meer mensen dat niet. Bij ons ziet het er allemaal nog als nieuw uit. Toen we ons vorige huis verkochten, vroeg de koper of ik de oven nooit gebruikte. Nieuwe huis heb ik oven en kookplaat laten vervangen omdat die niet meer schoon waren te krijgen.
Ik vervang dus liever wat vaker iets dan dat ik al die tijd in schoonmaken steek.
Maar ieder zijn levenswijze.

maandag 14 maart 2022 om 12:59
TmiTtroeteltje schreef: ↑14-03-2022 12:27Ach, in ruil voor dat schoonwrijven, wrijf ik een keer extra zijn gevoelige plekjes……zie hoe snel hij akkoord is met dat minuscule extra taakje.

maandag 14 maart 2022 om 13:00
Ik denk dat de analyse hier boven klopt.Urbanmom schreef: ↑14-03-2022 12:52Ik heb een partner die alleen aan een gedekte tafel eet met kleed. Zeker geen pannen op tafel en zelfs broodmaaltijd met vork en mes.
Ben al blij dat ik half synthetische tafelkleden heb die niet gestreken hoeven worden. Hij droogt dan wel weer de douche af hoewel hij dat ook onzin vindt.
Dat mensen met een soortgelijke visie op schoonmaken elkaar opzoeken.
Ik zou dit dus echt onleefbaar vinden en weigeren. Ook al is het “maar even werk”.
maandag 14 maart 2022 om 13:02
Dit doe ik dan weer met veel plezier zonder tegenprestatie (buiten de slaapkamer).Ttroeteltje schreef: ↑14-03-2022 12:27Ach, in ruil voor dat schoonwrijven, wrijf ik een keer extra zijn gevoelige plekjes……zie hoe snel hij akkoord is met dat minuscule extra taakje.

maandag 14 maart 2022 om 13:09
Ik heb bij mij de indruk dat deze opsplitsing in de maatschappij zelfs tot mijn vriendenkeuze doortrekt. Ik weet vrij zeker dat de meeste van mijn vrienden dit ook niet doen.makreel schreef: ↑14-03-2022 12:37Als een vriendin dit tegen me zou zeggen, zou ik van m'n barkruk vallen van het lachen.
Dus ik denk dat het inderdaad waar is dat badkamer-droogtrekkers een relatie hebben met collega-badkamer-droogtrekkers, en badkamer-opdrogers liever met andere badkamer-opdrogers omgaan. Maar dat zou eens een keertje wetenschappelijk onderzocht moeten worden.
Mijn ene broer lijkt me wel een type voor droogtrekken van de badkamer, maar ik vind hem en zijn vrouw dan ook een vreselijke pietlutten met veel dingen. Ook ontzettend gelachen dat nou uitgerekend bij hen een monteur de hele plee had volgescheten met remsporen en zelfs poep op de muur. Maar goed, ik ben dan wel geen huishoudelijk type, maar dat zou ik ook niet leuk vinden.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 14-03-2022 13:41
1.08% gewijzigd

maandag 14 maart 2022 om 13:31
Hahaha, dat zal ik vanavond eens doen, kijken of het in de smaak valt. Gelukkig ruimt hij altijd af, hij kan niet stilzitten, dus die schalen zijn vooral extra werk voor hém.
maandag 14 maart 2022 om 13:37
Ik zou het ontzettend pietluttig vinden als mijn partner hierom zou zeuren vragen. Valt voor mij in dezelfde categorie als dopje op de tandenborstel of niet op de rand van de wasbak spugen.
Ik erger me niet zo aan dat soort dingen.
De vraag is of jij er de strijd voor over hebt.
Of kan je het beter zo laten, dan maar een keertje extra met ontkalker langs de muren, als jij je er wel aan ergert.
Ik erger me niet zo aan dat soort dingen.
De vraag is of jij er de strijd voor over hebt.
Of kan je het beter zo laten, dan maar een keertje extra met ontkalker langs de muren, als jij je er wel aan ergert.
maandag 14 maart 2022 om 13:40
maandag 14 maart 2022 om 13:42
Het " is" niet heel normaal, dat vind jij.Gisselle schreef: ↑13-03-2022 11:00Ik denk dat je hem dit topic moet laten lezen. Het is gewoon heel normaal om na het douchen even met een trekker over de wanden te gaan, en het daarna nog even na te drogen, kost een minuut, maar scheelt heel veel kalk- en schimmel ellende. Ik ken eigenlijk niemand die dit niet doet.
maandag 14 maart 2022 om 13:58
Dat ook. Bovendien staat alles of afgedekt in de oven of het wordt verwarmd tot >160 C. Het gaat dan alleen om het esthetische schoon.