Verplicht digitaal tekenen?
maandag 14 maart 2022 om 16:03
De verhuurder verzoekt mij en mijn partner om de nieuwe huurovereenkomst digitaal te onderteken. Na diverse mislukte pogingen om van beiden de handtekening en parafen in het document te krijgen heb ik het opgegeven en verzocht om een exemplaar per post. Ouderwets misschien maar het is niet anders. De verhuurder weigert dit echter en blijft bij het standpunt dat er digitaal getekend moet worden. Kan ik eisen dat ik een papieren exemplaar per post ontvang?
maandag 14 maart 2022 om 16:05
maandag 14 maart 2022 om 16:07
Dit dus

maandag 14 maart 2022 om 16:27
Vaak moet je het huurcontract tekenen in een beveiligde omgeving waar je bijv. alleen kunt komen via een persoonlijke link die de verhuurder heeft gestuurd. Maar als dat niet lukt zou ik inderdaad vragen of ze een gewone pdf-versie kunnen sturen.

maandag 14 maart 2022 om 17:40
Het is een voortgezette overeenkomst he, dus dikke kans dat TO al lang huurbescherming geniet. Ik wil de rechter wel eens spreken die ermee akkoord gaat dat iemand op straat wordt gezet omdat het digitaal tekenen niet lukken wil.

maandag 14 maart 2022 om 17:50
Dat is niet hetzelfde. In hun digitale bestanden is dat dan slechts een scan, niet een geverifieerde ondertekening. Als ze geen fysieke dossiers meer willen hoeven bijhouden hebben ze er dus niets aan.
Maar gelukkig zitten ze er al, dat scheelt.
maandag 14 maart 2022 om 19:37
Goed gedaan, ze kunnen je ook verplichten met zeven engelen te dansen op de top van een speld

De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.