Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
De kookplaat maak ik schoon als 'ie vies is, en de oven eh... nooit. Als het erg rommelig is onderin de oven met kruimels enzo, dan haal ik er een doekje doorheen. En dat is het dan. Het rooster kan in de vaatwasser.

Ik vind veel mensen erg schoonmakerig en opruimerig in dit topic, mijn keuken ziet er gewoon uit alsof er elke avond in wordt gekookt, niet alsof hij nieuw uit de showroom komt.

Douchecel elke keer schoonmaken met een trekker en een doekje: geen haar op m'n hoofd. De badkamer wordt elke week schoongemaakt, kost mij of de schoonmaakster ongeveer een kwartiertje, en klaaarrrrrrr.
Wat eten we vanavond?
Grappig hoe iedereen andere dingen zwaar vindt wegen. Kalk op mijn douchekraan stoort mij in het geheel niet. Eén keer per week poets ik de douche. Dan is het twee, drie dagen glimmend en daarna zie je hier en daar een watervlekje. Big deal. Maar het idee alleen al om een handdoek te gebruiken die ik de dag ervoor ook heb gebruikt vind ik om te rillen. Echt zo vies dat het wat mij betreft het hele nut van douchen teniet doet.
sprankelend schreef:
14-03-2022 17:50
Grappig hoe iedereen andere dingen zwaar vindt wegen. Kalk op mijn douchekraan stoort mij in het geheel niet. Eén keer per week poets ik de douche. Dan is het twee, drie dagen glimmend en daarna zie je hier en daar een watervlekje. Big deal. Maar het idee alleen al om een handdoek te gebruiken die ik de dag ervoor ook heb gebruikt vind ik om te rillen. Echt zo vies dat het wat mij betreft het hele nut van douchen teniet doet.
Ik weet niet wat jij in die douche uitsteekt ... maar ik kom toch écht nat, maar proper uit de douche.

Die handdoek moet dus enkel opdrogen nadat ik me er mee heb afgedroogd.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
14-03-2022 17:54
Ik weet niet wat jij in die douche uitsteekt ... maar ik kom toch écht nat, maar proper uit de douche.

Vochtige omgevingen zijn een fijne kweekvijver voor bacteriën. Nadat ik me heb afgedroogd zitten er huidcellen en water in die handdoek. Niks geks dus, gewoon wat iedereen zo'n beetje doet na het douchen.
Wissewis schreef:
14-03-2022 17:54

Ik vind dat ook helemaal niet fijn hoor. Eerst droog je er je kont mee af en je voeten en daarna weer je gezicht. Nee, ik pak gewoon elke keer een nieuwe handdoek. Ik ben thuis en niet op een camping. Ik snap die zuinigheid thuis niet. Je kunt toch een extra wasje draaien? Lekker boeiend.
Ik kreeg hier met mijn ex dus ruzie over. Wat een zinloos gedoe. Laat iedereen het lekker op zijn eigen manier doen, dacht ik dan.
Don’t grow up, it’s a trap
Maar is dit dan het eerste meningsverschil in jullie relatie, of wat maakt dat je hierbij advies nodig hebt?
sprankelend schreef:
14-03-2022 17:58
Vochtige omgevingen zijn een fijne kweekvijver voor bacteriën.
En daarom maak je dus de douche droog. Wie zegt dat dat met dezelfde handdoek moet als waarmee jij je afdroogt?
Ugli schreef:
14-03-2022 18:09
En daarom maak je dus de douche droog. Wie zegt dat dat met dezelfde handdoek moet als waarmee jij je afdroogt?
Het gaat om meerdere dagen dezelfde handdoek gebruiken. Team Sprankelend.
No way José dat ik twee dagen dezelfde handdoek gebruik. In de wasmand, nieuwe dag nieuwe handdoek.
Wat eten we vanavond?
Mevrouw75 schreef:
14-03-2022 16:38
Gerust.
Oké, met zo'n levensvisie dan snap ik de nietdroogtrekkers een stuk beter. Zijn de nietdroogtrekkers ook nietovenschoonmakers en nietkookplaatschoonmakers (een kookplaat is trouwens die zwarte glazen plaat waar je je pannen op zet om te koken)? En hoe zit het met nietstrijkers? En nietdeurenlichtknopschoonmakers?

Je kan hier zo een hele studie op loslaten.
Ugli schreef:
14-03-2022 18:09
Dus om de douche te drogen gebruik je een andere die wel in de wasmand gaat, en de handdoek waarmee je je hebt afgedroogd gaat aan een haakje om droog te dampen zodat je die morgen weer kunt gebruiken? Of is er dan een handdoek voor jou, voor je man, en voor de badkamer, die alledrie (of misschien meer) aan een haakje hangen of over de verwarming om te drogen?

Ik ben in verwarring.
Wat eten we vanavond?
Ugli schreef:
14-03-2022 18:13
Oké, met zo'n levensvisie dan snap ik de nietdroogtrekkers een stuk beter. Zijn de nietdroogtrekkers ook nietovenschoonmakers en nietkookplaatschoonmakers (een kookplaat is trouwens die zwarte glazen plaat waar je je pannen op zet om te koken)? En hoe zit het met nietstrijkers? En nietdeurenlichtknopschoonmakers?

Ik val in al die categorieën, ja.

Lichtknopjes schoonmaken?
Moet dat ook???
Wat eten we vanavond?
Ik geef je man gelijk in die zin dat ik ook geen slaaf van mijn douche zou willen worden, zoals een forumgenoot dat eens mooi omschreef.

Hier trekken wel de de vloer droog na het douchen, maar nit de tegels en de douchwand. Er zijn grenzen. Gelukkig wel erg zacht water hier.

Maarrrrrr, een paar mogelijkheden

- Als je veel kalk in het water hebt, kun je een ontkalkapparaat laten installeren.
- Laat je man meer schoonmaken.
Ugli schreef:

Check, niet check, check en check.
makreel schreef:
14-03-2022 18:14
Dus om de douche te drogen gebruik je een andere die wel in de wasmand gaat, en de handdoek waarmee je je hebt afgedroogd gaat aan een haakje om droog te dampen zodat je die morgen weer kunt gebruiken? Of is er dan een handdoek voor jou, voor je man, en voor de badkamer, die alledrie (of misschien meer) aan een haakje hangen of over de verwarming om te drogen?

Ik ben in verwarring.
Ik gebruik een uit de kluiten gewassen microvezeldoek om mijn douche te drogen. En die gebruik ik 1 of 2x afhankelijk van hoe ik zit in mijn was schema.
Oh en ik gebruik mijn handdoek 2 of 3x. Mijn vriend pakt elke keer een schone en daar maken wij geen ruzie om. :P
makreel schreef:
14-03-2022 18:15

Moet dat ook???
AHA.

Ik wil een nobelprijs. :biggrin:
Ik was laatst een tijd met een gast aan het daten die als ik uit de douche kwam ging controleren of ik het trekkertje goed had gebruikt. Het leek mij lichtelijk overdreven, maar ik zie nu dat het best een issue kan zijn. ;-D

Ik ging overigens wel met dat ding aan de slag, zijn huis zijn wensen.
makreel schreef:
14-03-2022 18:15

Moet dat ook???
Als je dan toch de lichtknoppen aan 't schoonmaken bent, vergeet dan de deurklinken niet :-D.
Is dit nu later?
Surebaby schreef:
14-03-2022 16:46

Ben ik ook raar dat ik de douche weleens stofzuig als de vloer droog is😬?
Nee, doe ik ook.
justagirly schreef:
14-03-2022 18:25
Nee, doe ik ook.
Mijn douche is nog geen 2 vierkante meter groot.
Daar past de stofzuiger niet eens in.
Is dit nu later?
Ik heb nu een verhoogde douchebak dus zuigen zou heel onhandig zijn maar mijn oude douche was gewoon de vloer met een glazen wand, die stofzoog ik ja.
Ik heb niet het hele bericht gelezen, maar ik kan iedereen aanraden om met ijskoud water de douchecel in zijn geheel na te sproeien. Het water loopt er dan in een film af en laat geen druppels of kalk na.

Dat is mijn tip, doe ermee wat je wilt!
Because schreef:
14-03-2022 18:29
Ik heb niet het hele bericht gelezen, maar ik kan iedereen aanraden om met ijskoud water de douchecel in zijn geheel na te sproeien. Het water loopt er dan in een film af en laat geen druppels of kalk na.

Dat is mijn tip, doe ermee wat je wilt!
Koud water laat ook gewoon kalk achter.
Ugli schreef:

Even denken:
-niet droogtrekker: want zie nooit kalk en/of viezigheid.
-wel iedere dag schone handdoek.
-iedere dag doek over toilet.
-oven maak ik niet schoon, hooguit het rooster of plaat als er wat gedrupt heeft. Schoonmaakster maakt oven misschien 1 keer per kwartaal schoon, denk ik.
-ik heb een rvs kookplaat, daar gaat wel even een doekje over als er geknoeid is of spatten. Zie ik niks? Dan ook geen doekje. Ik ben blijkbaar een ‘keurige’ koker, want knoei bijna nooit.
-bord, bestek, glas en mok gebruik ik door de dag heen wel steeds dezelfde, dat scheelt weer afwas en dan hoeft de vaatwasser minder vaak uitgeruimd te worden.
-ik heb geen strijkijzer en geen strijkplank. Als je je was zorgvuldig uithangt hoef je vaak ook niet te strijken.
-ik bedien mijn lampen met een app, dus lichtknoppen worden niet vies.

Ik vind schoonmaken niet leuk en een noodzakelijk kwaad. Wel woon ik graag in een schoon huis. Dus heb ik een schoonmaakster, koop ik kleding die snel kreukt niet, heb wat gemaksgadgets en ben ik zuinig op mijn spullen.

Dus, wat zegt die levensvisie over mij ;)

Ik vind het efficiënt, een ander zal het lui noemen denk ik.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven