Man weigert douche droog te maken
zondag 13 maart 2022 om 10:43
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
maandag 14 maart 2022 om 18:57
Heel simpel de laatste die doucht droogt de cabine .ik heb n cabine van helder glas dus .moet gewoon .
Is ook geen geneuzel of gezeur waarom zul je alles laten verschimmelen de tegels vallen je op n gegeven moment van de muur ,en dan heb je het voor elkaar .
En ik ben echt geen poetsmiep.
Is ook geen geneuzel of gezeur waarom zul je alles laten verschimmelen de tegels vallen je op n gegeven moment van de muur ,en dan heb je het voor elkaar .
En ik ben echt geen poetsmiep.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

maandag 14 maart 2022 om 19:01
Ik gebruik ook elke dag een schone, maar alleen omdat mijn man in zijn opruimwoede alle handdoeken in de wasmand stopt (en ze wast, dat gelukkig wel). Kijk, als ik het heel precies moet uitleggen, zou ik het liefst op maandag een handdoek gebruiken om me mee af te drogen, zodat ik diezelfde - inmiddels weer droge - handdoek op dinsdag om mijn natte haar kan vouwen, waarna ik me afdroog met een nieuwe handdoek, die op woensdag dan weer om mijn haar... enzovoort. Maar zo werkt dat hier thuis niet. Mijn man wil elke dag een schone handdoek, en hij vindt het geen probleem om al die dingen te wassen. Prima, dan doen we het zo.
maandag 14 maart 2022 om 19:04
Nou, zo’n opruimerige man wil ik ook wel.samarinde schreef: ↑14-03-2022 19:01Ik gebruik ook elke dag een schone, maar alleen omdat mijn man in zijn opruimwoede alle handdoeken in de wasmand stopt (en ze wast, dat gelukkig wel). Kijk, als ik het heel precies moet uitleggen, zou ik het liefst op maandag een handdoek gebruiken om me mee af te drogen, zodat ik diezelfde - inmiddels weer droge - handdoek op dinsdag om mijn natte haar kan vouwen, waarna ik me afdroog met een nieuwe handdoek, die op woensdag dan weer om mijn haar... enzovoort. Maar zo werkt dat hier thuis niet. Mijn man wil elke dag een schone handdoek, en hij vindt het geen probleem om al die dingen te wassen. Prima, dan doen we het zo.
Don’t grow up, it’s a trap

maandag 14 maart 2022 om 19:17
Ik liever niet. Discussies als in dit topic liggen dan op de loer. Ik ben blij dat wij op dezelfde lijn zitten als het gaat om wat we wel of niet belangrijk vinden.
maandag 14 maart 2022 om 19:31
Topic niet doorgelezen maar de douche afnemen dat doen wij (ouderlijk huis) ook. Met een trekkertje en een spons voor de kieren/hoeken.
Ik zag vroeger bij een vriendin thuis ook altijd een trekkertje staan op de badrand, en als ik daar bleef slapen dan deed ik dat dus ook na het douchen. Dus dat niemand het doet is niet waar; sterker nog, toen er eens een reparateur voor de badkamer langskwam merkte die op dat de tegels en de kit nog als nieuw waren, 3 jaar na de oplevering van dit huis.
Maar belangrijker nog dan of iets nodig is of niet, is dat je als koppel elkaars wensen probeert te respecteren of tegemoet komt. Jij vindt dit belangrijk en er zit een onmiskenbaar voordeel aan (badkamer blijft mooi). Het is aan de andere kant best kut om die hele muur en glaswand af te nemen net na een lekkere douche, maar ook weer geen drama... dus je man zal toch met een goede reden moeten komen om het niet te doen, of een alternatief (niet afnemen maar dan wel vaker schoonmaken, met groene zeep en azijn bijvoorbeeld).
Ik zag vroeger bij een vriendin thuis ook altijd een trekkertje staan op de badrand, en als ik daar bleef slapen dan deed ik dat dus ook na het douchen. Dus dat niemand het doet is niet waar; sterker nog, toen er eens een reparateur voor de badkamer langskwam merkte die op dat de tegels en de kit nog als nieuw waren, 3 jaar na de oplevering van dit huis.
Maar belangrijker nog dan of iets nodig is of niet, is dat je als koppel elkaars wensen probeert te respecteren of tegemoet komt. Jij vindt dit belangrijk en er zit een onmiskenbaar voordeel aan (badkamer blijft mooi). Het is aan de andere kant best kut om die hele muur en glaswand af te nemen net na een lekkere douche, maar ook weer geen drama... dus je man zal toch met een goede reden moeten komen om het niet te doen, of een alternatief (niet afnemen maar dan wel vaker schoonmaken, met groene zeep en azijn bijvoorbeeld).

maandag 14 maart 2022 om 19:37
Ik denk dat die man zijn reden een goede reden vindt. En dat hij daarnaast denkt: dit hebben we nooit gedaan, dus wat heb ik nu ineens aan mijn fiets hangen? Sowieso, voor het vernieuwen van de badkamer was dit overleg wel handig geweest, want je kan ook een douche hebben die helemaal niet zo onderhoudsgevoelig is.konwalia schreef: ↑14-03-2022 19:31Topic niet doorgelezen maar de douche afnemen dat doen wij (ouderlijk huis) ook. Met een trekkertje en een spons voor de kieren/hoeken.
Ook snap ik heel goed dat to de badkamer die ze nu heeft mooi wil houden, maar dan heeft ze veel meer aan een ontkalker.

maandag 14 maart 2022 om 19:37
Deurklinken en lichtknopjes maak ik dan wel weer heel regelmatig schoon, omdat die gewoon vies worden. Net als kranen, toetsenborden en telefoons.Ugli schreef: ↑14-03-2022 18:13Oké, met zo'n levensvisie dan snap ik de nietdroogtrekkers een stuk beter. Zijn de nietdroogtrekkers ook nietovenschoonmakers en nietkookplaatschoonmakers (een kookplaat is trouwens die zwarte glazen plaat waar je je pannen op zet om te koken)? En hoe zit het met nietstrijkers? En nietdeurenlichtknopschoonmakers?
Je kan hier zo een hele studie op loslaten.
Kookplaten en ovens vind ik veel minder interessant: die worden minder vies en de gevolgen zijn minder groot.
maandag 14 maart 2022 om 19:39
Ik ook, met mijn twee weken dezelfde handdoek

maandag 14 maart 2022 om 19:52
Wij hebben vroeger zeker wel discussies gehad, vooral over (in mijn ogen) pietluttige dingen als handdoeken en opruimen, maar we hebben allebei een beetje meegegeven en nu weet ik niet eens meer precies waar we het toen over hadden.
Het zou nu nooit meer bij me opkomen om een pan op tafel te zetten (we zitten niet aan de schaft

maandag 14 maart 2022 om 19:52
DS1971 schreef: ↑14-03-2022 19:37Ik denk dat die man zijn reden een goede reden vindt. En dat hij daarnaast denkt: dit hebben we nooit gedaan, dus wat heb ik nu ineens aan mijn fiets hangen? Sowieso, voor het vernieuwen van de badkamer was dit overleg wel handig geweest, want je kan ook een douche hebben die helemaal niet zo onderhoudsgevoelig is.
Ook snap ik heel goed dat to de badkamer die ze nu heeft mooi wil houden, maar dan heeft ze veel meer aan een ontkalker.
Maar haar man vindt het "onzin" en denkt dat niemand het doet... ik vind niet dat de persoon met wie je samen leeft jouw wensen of nukken zomaar kan afdoen als onzin. Dat is niet eens een reden, en het gaat er uiteindelijk toch om dat je beiden je best doet om comfortabel met elkaar te leven?
Mijn vriend desinfecteert nu standaard zijn telefoon met alcohol voordat hij in bed stapt, omdat ik het niet aankon dat hij met zijn vingers vol olie en zooi van een dag werken vanaf die telefoon naar mijn fris gewassen lichaam ging. Voor sommigen misschien pietluttig, maar ik ben erg dankbaar dat hij dat zonder klagen voor mijn gemoedsrust in zijn systeem wilde zetten, al is het voor hem totaal niet nodig.
maandag 14 maart 2022 om 19:54
Dat gaat toch een ietsje pietsje raar ruiken?
Ik ben geen poetser en doe 1x met een handdoek

De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
maandag 14 maart 2022 om 19:55
Nog nooit iets van gemerkt.
Hier hangen ze langer op

(Ik douche dan weer niet elke dag, dus dat ding wordt ook niet elke dag nat.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 14 maart 2022 om 19:56
En vervolgens gebruik je zelf 2 weken lang dezelfde handdoek?konwalia schreef: ↑14-03-2022 19:52Maar haar man vindt het "onzin" en denkt dat niemand het doet... ik vind niet dat de persoon met wie je samen leeft jouw wensen of nukken zomaar kan afdoen als onzin. Dat is niet eens een reden, en het gaat er uiteindelijk toch om dat je beiden je best doet om comfortabel met elkaar te leven?
Mijn vriend desinfecteert nu standaard zijn telefoon met alcohol voordat hij in bed stapt, omdat ik het niet aankon dat hij met zijn vingers vol olie en zooi van een dag werken vanaf die telefoon naar mijn fris gewassen lichaam ging. Voor sommigen misschien pietluttig, maar ik ben erg dankbaar dat hij dat zonder klagen voor mijn gemoedsrust in zijn systeem wilde zetten, al is het voor hem totaal niet nodig.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

maandag 14 maart 2022 om 20:03
Desinfectie haalt vuil helemaal niet van je handen. Ik mg toch hopen dat hij zijn handen wel eens wast.konwalia schreef: ↑14-03-2022 19:52Maar haar man vindt het "onzin" en denkt dat niemand het doet... ik vind niet dat de persoon met wie je samen leeft jouw wensen of nukken zomaar kan afdoen als onzin. Dat is niet eens een reden, en het gaat er uiteindelijk toch om dat je beiden je best doet om comfortabel met elkaar te leven?

maandag 14 maart 2022 om 20:04
Hahaha scherp!Chienandalou schreef: ↑14-03-2022 19:56En vervolgens gebruik je zelf 2 weken lang dezelfde handdoek?
Mijn theorie is trouwens ook dat een handdoek niet vies wordt van een schoongewassen lichaam, dus een paar dagen moet kunnen. Twee weken vind ik dan weer wat overdreven, dan staat zo’n handdoek rechtop van alle zeep-resten, lijkt me.

maandag 14 maart 2022 om 20:06
Alleen al wat je er aan huidschilfers afveegt. Zoveel werk kost een handdoek in de machine en in de droger stoppen niet. En de meest makkelijke was om te vouwen.