Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Avage schreef:
15-03-2022 15:59
Je ouders zijn in ieder geval wel flink tekeer gegaan met die paplepel, als je je zelfs niet kan voorstellen dat het ook anders zou kunnen.
Denk dat ik n badkamer trauma heb 😂toch maar eens n psych raadplegen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Wat een gedoe als je alles droog moet maken. Wat een strijd ook evt met luie pubers.

Hier een badmat voor de natte voeten (dagelijks in de was met de handdoeken).
Mijn man komt van de andere kant van het land en die doet het ook uit zich zelf .dus niet streek gebonden .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Blossom schreef:
15-03-2022 17:25
Wat een gedoe als je alles droog moet maken. Wat een strijd ook evt met luie pubers.

Hier een badmat voor de natte voeten (dagelijks in de was met de handdoeken).
Inderdaad, hoe dat met pubers gaat, vraag ik me serieus af. Die van mij zou het sowieso niet doen (boos op de wereld, vooral ‘s morgens vroeg (6) ) en als ik er echt een punt van zou maken, zou ze gewoon niet meer douchen, gok ik.
Ik deed het als puber ook gewoon. Als je gewoon je kinderen opvoed is er niks aan de hand lijkt me? Of hoeven ze ook niet naar school als ze niet willen? Niet kamer opruimen, huiswerk maken, 's avonds mee eten? Dat is toch hetzelfde idee?
petra123456 schreef:
15-03-2022 13:45
Wat zielig dat je dat ervan maakt.

Hij zeek over natte sokken als hij de badkamer inliep, ik gaf aan dat komt doordat hij na het douchen de badkamer niet droog maakt. Sindsdien doet hij dit.
Als jij kijkt.
ldp schreef:
15-03-2022 17:49
Als jij kijkt.
:-D
Ugli schreef:
15-03-2022 17:36
Ik deed het als puber ook gewoon. Als je gewoon je kinderen opvoed is er niks aan de hand lijkt me? Of hoeven ze ook niet naar school als ze niet willen? Niet kamer opruimen, huiswerk maken, 's avonds mee eten? Dat is toch hetzelfde idee?
Ja, maar ik vrees dat ik eerder had moeten beginnen, nu is de strijd verloren. Ik vertelde net aan mijn man en dochter over dit ritueel en ze keken me allebei met open mond aan :@@:
Ugli schreef:
Ik ben gelukkig zonder al dat soort regels opgevoed. Naar school moesten we wel, maar kamer opruimen en dat soort flauwekul hebben mijn ouders nooit gedoe van gemaakt. Ik ga nu dus heerlijk luchtig door het leven zonder het gevoel van alles te moeten in huis.
Ugli schreef:
Het is geen regel, wel een verzoek. School is inmiddels eigen verantwoording, kamer opruimen altijd al, huiswerk ook, mee-eten eigen keuze (die snap ik sowieso net). Zelfde idee dus inderdaad.
lisalai schreef:
15-03-2022 17:24
17 pagina´s, niet gelezen. Aan TO: een collega van mijn man moet de douche ook drogen van zijn vrouw sinds ze vorig jaar, na heel lang klussen, eindelijk een nieuwe badkamer hebben. Hij heeft daar geen zin in en dat gaat zo ver, dat hij tegenwoordig op het werk doucht. (echt waar)
Haha😃 Ideaal! Bij mijn man op kantoor hebben ze geen douche (en geen tijd🤐.)
Groetjes!
Wat wij hier niet doen is na elke wasbeurt een schone handdoek pakken. Met een dreumes in huis word ik nu al hoteldebotel van de hoeveelheid was die we hebben.
Ik vraag me af hoe je met een gezin van een man of vier na elke douchebeurt een schone handdoek kan pakken en toch bij kan blijven met de was.
Groetjes!
libe schreef:
15-03-2022 21:38
Wat wij hier niet doen is na elke wasbeurt een schone handdoek pakken. Met een dreumes in huis word ik nu al hoteldebotel van de hoeveelheid was die we hebben.
Ik vraag me af hoe je met een gezin van een man of vier na elke douchebeurt een schone handdoek kan pakken en toch bij kan blijven met de was.
Handdoeken zijn het makkelijke stukje van de was toch?
libe schreef:
15-03-2022 21:38
Met een paar grote pubers in huis kan ik je dat geheim verklappen: elke dag wassen en een flinke stapel handdoeken in de kast zodat je niet door de voorraad raakt. Het komt ook voor dat ze twee keer douchen op een dag en dat is twee keer een schone handdoek...
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
15-03-2022 21:52
Met een paar grote pubers in huis kan ik je dat geheim verklappen: elke dag wassen en een flinke stapel handdoeken in de kast zodat je niet door de voorraad raakt. Het komt ook voor dat ze twee keer douchen op een dag en dat is twee keer een schone handdoek...
Het voordeel is ook dat ze het gewoon zelf kunnen doen hè. Hoe meer mensen er zijn die handdoeken gebruiken, hoe meer mensen er kunnen wassen. En aan een handdoeken/ sokken/ onderbroekenwas kan niks mislukken, dus daar hoeven ze niet erg oud of bijzonder begaafd voor te zijn.
Wees blij dat het niet gaat over zittend vs staand plassen. Daarin is mijn man jouw man en dat is voor mij niet leuk. Als ik in een slechte bui ben denk ik weleens dat dit ons huwelijk nog eens kost. In je eigen mooie nieuwe huis steeds met je teentjes om druppels pis heen lopen, in het donker met je blote voeten mogelijk in pis staan, pis die langzaam in voegen trekt zodat die voorgoed worden verpest, daar kan ik wel om janken.
ldp schreef:
15-03-2022 21:55
Het voordeel is ook dat ze het gewoon zelf kunnen doen hè. Hoe meer mensen er zijn die handdoeken gebruiken, hoe meer mensen er kunnen wassen. En aan een handdoeken/ sokken/ onderbroekenwas kan niks mislukken, dus daar hoeven ze niet erg oud of bijzonder begaafd voor te zijn.
Er staat ook niet dat ik elke dag was he... Ze zijn zo hoogbegaafd dat ze zelfs een wasje met t-shirts en overhemden kunnen draaien, wauw!
Wat eten we vanavond?
Lorem_Ipsum schreef:
15-03-2022 18:56
Ik ben gelukkig zonder al dat soort regels opgevoed. Naar school moesten we wel, maar kamer opruimen en dat soort flauwekul hebben mijn ouders nooit gedoe van gemaakt. Ik ga nu dus heerlijk luchtig door het leven zonder het gevoel van alles te moeten in huis.
Wij hadden ook nauwelijks regels, en nu hebben we dat evenmin met onze kinderen. We kijken ook nooit op Magister, zoals mijn ouders ons vroeger ook zelf lieten aanklooien met huiswerk en school. We wisten dat we ons eindexamen moesten halen, dat was zo’n beetje de enige harde regel. Het heeft natuurlijk weinig te maken met douches drogen, maar ik denk dat het betuttelende en dwingende van dat soort regels beklemmend is, en als dan de enige winst is dat de voegen van de douche langer mooi blijven… dan kies ik liever voor méér vrijheid en zelfstandigheid en mínder mooie voegen :lol:
makreel schreef:
15-03-2022 22:00
Er staat ook niet dat ik elke dag was he... Ze zijn zo hoogbegaafd dat ze zelfs een wasje met t-shirts en overhemden kunnen draaien, wauw!
Ik quote misschien een beetje onnozel maar ik bedoelde jouw quote eigenlijk als onderbouwing voor mijn antwoord aan TO hoe je de was wegwerkt als daar veel handdoeken inzitten. Dat leek mij (en jou denk ik) geen enorm probleem.
Wat goed dat de pubers meehelpen met de was IDP. Als ze dan ook netjes de kleuren apart houden is dat heel fijn!

Elninjaa, jouw man plast dus staand neem ik aan? Volgens mij kan dat op zich wel toch? Maar dan moet hij wel goed richten en de bril omhoog zetten, anders kan hij beter zittend plassen...
Groetjes!
elninjaa schreef:
15-03-2022 21:58
Wees blij dat het niet gaat over zittend vs staand plassen. Daarin is mijn man jouw man en dat is voor mij niet leuk. Als ik in een slechte bui ben denk ik weleens dat dit ons huwelijk nog eens kost. In je eigen mooie nieuwe huis steeds met je teentjes om druppels pis heen lopen, in het donker met je blote voeten mogelijk in pis staan, pis die langzaam in voegen trekt zodat die voorgoed worden verpest, daar kan ik wel om janken.
:pukey: :pukey: :pukey:

En hij vindt het niet vies om in de pis te staan?
libe schreef:
15-03-2022 22:33
Wat goed dat de pubers meehelpen met de was IDP. Als ze dan ook netjes de kleuren apart houden is dat heel fijn!
Wat kan er nou mis gaan bij handdoeken dan? Het zijn geen zijden blouses? Bij ons is er keuze tussen wit en niet wit. Dat kunnen ze wel hoor.

Maar als ik zie hoe verschillend wij naar badkamergebruik kijken dan zullen we over het doen van de was ook wel uiteenlopende opinies hebben.
samarinde schreef:
15-03-2022 22:13
Wij hadden ook nauwelijks regels, en nu hebben we dat evenmin met onze kinderen. We kijken ook nooit op Magister, zoals mijn ouders ons vroeger ook zelf lieten aanklooien met huiswerk en school. We wisten dat we ons eindexamen moesten halen, dat was zo’n beetje de enige harde regel. Het heeft natuurlijk weinig te maken met douches drogen, maar ik denk dat het betuttelende en dwingende van dat soort regels beklemmend is, en als dan de enige winst is dat de voegen van de douche langer mooi blijven… dan kies ik liever voor méér vrijheid en zelfstandigheid en mínder mooie voegen :lol:
Ik vind het netjes houden van een douche niet betuttelend of beklemmend, evenals ik dat ook niet vind van GEEN PIS OP DE VLOER HEBBEN LIGGEN VAN MANLIEF.

:pukey: :pukey: :pukey:

Wat mijn oogballen toch allemaal te voorduren hebben op dit forum deze dagen.
elninjaa schreef:
In je eigen mooie nieuwe huis steeds met je teentjes om druppels pis heen lopen, in het donker met je blote voeten mogelijk in pis staan, pis die langzaam in voegen trekt zodat die voorgoed worden verpest, daar kan ik wel om janken.
Hier moet ik ook een beetje van janken.

Ik zat wel gelijk aan iets te denken. Als de douche en wasbak blijkbaar schoongepoetst wordt na elk gebruik, waarom dan niet ook het toilet. Dus iedereen die naar de wc is geweest, hup doekjes, wc eend, allesreiniger, alles. Voor het behoud van het toilet uiteraard.
menta wijzigde dit bericht op 15-03-2022 23:21
1.79% gewijzigd
elninjaa schreef:
Dat is gewoon goor gedrag, heeft niets met staand of zittend plassen te maken. No way dat ik voor man (of zoon) ga bepalen hoe hij naar de plee moet of het daar uberhaupt over ga hebben. De boel netjes achterlaten is een ander verhaal. Zoals jij het beschrijft lijkt mij echt vreselijk, wat een idioot, is hij niet helemaal goed ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven