Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
De stofzuiger staat hier al jaaaaaren in de woonkamer, dat is gewoon toch overal? En onder de bank stoffer en blik voor de kruimeltjes, zo blijft het netjes.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Vroeger nog wel eens bij mensen thuis geweest die een soort van plastic laagje over hun bank hadden, geseald leek het wel. Supermakkelijk schoonmaken.
abracadabra schreef:
16-03-2022 10:09
Hij kan t ook gewoon opruimen. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt mijn vriend te vragen zittend te plassen. Zolang je t maar opruimt. En zo niet dan mag hij zelf zorgen dat het vervangen wordt.
Sterker: ik wéét niet eens hoe mijn man en zoon plassen en ik WIL het ook niet weten, al doen ze het hangend aan de lamp. Maar ik heb altijd gedacht - ben ervan uitgegaan, zeg maar - dat ze het staand doen, omdat dat volgens mij is hoe mannen plassen. Maar niet, dus. Ze kunnen er ook bij gaan zitten, hoor ik hier. En is dat dan vanwege de druppelregen die anders ontstaat? Of komt er ook een stukje ‘gemak’ bij kijken?
samarinde schreef:
16-03-2022 10:21
Sterker: ik wéét niet eens hoe mijn man en zoon plassen en ik WIL het ook niet weten, al doen ze het hangend aan de lamp. Maar ik heb altijd gedacht - ben ervan uitgegaan, zeg maar - dat ze het staand doen, omdat dat volgens mij is hoe mannen plassen. Maar niet, dus. Ze kunnen er ook bij gaan zitten, hoor ik hier. En is dat dan vanwege de druppelregen die anders ontstaat? Of komt er ook een stukje ‘gemak’ bij kijken?
Het schijnt ook beter te zijn voor de prostaat, zittend plassen.

En ja, het toilet wordt hier iedere dag schoongemaakt. Maar ja, dreumesje doet ook z'n ding op het toilet. (op, naast, over.... die pielemuis is nog wat lastig onder controle te houden ;) )

Handdoeken gaan hier niet iedere dag in de was, maar we gebruiken dan ook een andere handdoek voor ons hoofd dan voor ons onderlichaam. We slaan ze buiten wel even uit voordat we gaan douchen.
samarinde schreef:
Mijn vriend gaat de laatste jaren zittend plassen omdat dat handiger appt. Zo zie je maar waar de techniek allemaal niet goed voor is.
samarinde schreef:
Thuis zit ik ook als ik plas. Op andere locaties ga ik staan. Het zitten is puur gemak inderdaad.
koekies zijn lekker
Muselet schreef:
16-03-2022 10:17
De stofzuiger staat hier al jaaaaaren in de woonkamer, dat is gewoon toch overal? En onder de bank stoffer en blik voor de kruimeltjes, zo blijft het netjes.
Wij eten alles buiten op de stoep. Blijft alles mooi netjes.
Nog even, en we hebben het over de manier waarop de wc-rol moet worden opgehangen: met het papier aan de bovenkant, of juist met het papier onder, tegen de muur.

Ik kies A :cheer2:
Wij doen het op de stoep van de buren. Scheelt toch weer :mrgreen:
samarinde schreef:
16-03-2022 10:32
Nog even, en we hebben het over de manier waarop de wc-rol moet worden opgehangen: met het papier aan de bovenkant, of juist met het papier onder, tegen de muur.

Of over het niet melden en vervangen van een lege rol..
samarinde schreef:
16-03-2022 10:33
Wij doen het op de stoep van de buren. Scheelt toch weer :mrgreen:
Wij in de tuin van de buren. Zij gratis mest, wij geen wc om schoon te maken. Iedereen blij!
samarinde schreef:

Ik hang random die rol op en begin eraan te sjorren en dan is het om het even welke kant hij op hangt.
samarinde schreef:

Én de vraag of je zou scheiden als je partner het anders doet. Het blijft wel de relatiepijler hè :lol:
samarinde schreef:

En de eeuwige Viva-discussie of je in huis schoen aan mag hebben.
Plinkie schreef:
16-03-2022 11:29
Én de vraag of je zou scheiden als je partner het anders doet. Het blijft wel de relatiepijler hè :lol:
Ik heb geen partner, maar het boeit me dus niet hoe mijn partner het doet want ik doe het zelf ook random. Als hij persé wil dat die rol 1 kant op hangt zou ik er wel rekening mee houden.
Ugli schreef:
16-03-2022 11:39
Ik heb geen partner, maar het boeit me dus niet hoe mijn partner het doet want ik doe het zelf ook random. Als hij persé wil dat die rol 1 kant op hangt zou ik er wel rekening mee houden.
Ik deed het eerst ook random, maar mijn partner heeft dus wel een voorkeur. Sindsdien probeer ik daar rekening mee te houden.

Hoewel er net zo vaak (of vaker) een leeg rolletje in de houder hangt en de nieuwe rol op het vuilnisbakje staat.
Lorem_Ipsum schreef:
16-03-2022 11:35
Is "hoe vaak verschoon jij je bed?" al geweest?
Fridaynight2020 schreef:
16-03-2022 11:55
En het aantal wassen per week?
samarinde schreef:

Alsjeblieft A, tegen de muur kan echt niet, je weet maar nooit wat er aan die muur ooit vastgeplakt heeft gezeten o_o
Lorem_Ipsum schreef:
16-03-2022 11:35

Bij de buren door de gratis mest lopen en dan thuis de schoenen aan, moet kunnen :)
Muselet schreef:
16-03-2022 12:14
Alsjeblieft A, tegen de muur kan echt niet, je weet maar nooit wat er aan die muur ooit vastgeplakt heeft gezeten o_o
Als je geen partner hebt die een pisballet van je plee maakt wel.

Of zijn er nog meer ranzigheden waar ik mee verblijd moet worden? :'(
Fridaynight2020 schreef:
16-03-2022 11:55

Nou ja, op zich ben ik redelijk van het to each his own principe. Maar mannen die zo hard in de pot spuiten dat hun piemel waarschijnlijk de concurrentie met mijn Kärcher aankan, HOE in vredesnaam vinden die het zelf geen probleem om in zo'n omgeving te leven? Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je dat veroorzaakt en er dan in je hersenen geen automatische feedback loop opstart. Variërend van "volgende keer minder hard plassen" tot "oh even opruimen". Dat maakt me echt niet. Maar dat zo'n situatie gewoon kan voortbestaan, echt, mind blown.
sprankelend schreef:
16-03-2022 14:00
Nou ja, op zich ben ik redelijk van het to each his own principe. Maar mannen die zo hard in de pot spuiten dat hun piemel waarschijnlijk de concurrentie met mijn Kärcher aankan, HOE in vredesnaam vinden die het zelf geen probleem om in zo'n omgeving te leven? Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je dat veroorzaakt en er dan in je hersenen geen automatische feedback loop opstart. Variërend van "volgende keer minder hard plassen" tot "oh even opruimen". Dat maakt me echt niet. Maar dat zo'n situatie gewoon kan voortbestaan, echt, mind blown.
Nou dit. Die mannen die dit doen zijn zeldzaam toch?

Zeg me alsjeblieft dat ze zeldzaam zijn.
petra123456 schreef:
16-03-2022 09:04
Hier spet het uit de wc pot. En dan zit het een meter hoog op de muren, op de spoelbak, de onderkant en het deksel van de bril, op de wasbak, op de pisser, over de hele vloer, aan de handdoek, op de prullenbak. Je ziet gewoon overal druppels ( niet op de handdoek maar er omheen ). Heeft niks te maken met mikken maar met een pot is niet bedoeld om staand te pissen.
Zowel mijn man als mijn vader en broer staan bij een urinoir maar zitten op en pot.
Toen wij net gingen samenwonen maakte mijn man het toilet beneden schoon en ik de badkamer (zonder toilet) boven schoon. Wij hadden een vlakspoeltoilet en de muren altijd wel vies. Dat kon je goed zien, zelfs mijn man zag dat. Hij vond dat erg vervelend met schoonmaken en plast sindsdien zittend of bij een urinoir. In de mancave zit ook een urinoir. Is nooit enige discussie over geweest.

De douche droogt hij overigens nooit, maar dat komt vooral omdat hij nooit doucht.
Muselet schreef:
16-03-2022 12:14
Je dankt dat de rest van de rol daar niet alsnog langsgaat? :rofl:
koekies zijn lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven