vrouwelijke collega geïnteresseerd of 'gewoon' vriendelijk?
zaterdag 19 maart 2022 om 13:04
hoi allemaal!
ik werk nu binnen een project samen met een vrouwelijke collega (ik ben ook een vrouw). Om de 1 of andere reden was ik altijd een beetje onder de indruk of geïntimideerd door deze vrouw. Erg mooi, zelfverzekerd. Ze valt op vrouwen, is wel vrijgezel. Omdat ze op een andere afdeling werkte kenden we elkaar alleen van horen zeggen en van af en toe eens een borrel of overleg. Had nooit echt met haar gesproken. Nu zitten we samen in een traject waarbij we eens per week meerdere uren samen doorbrengen. En om 1 of andere reden lijkt het of er spanning tussen ons hangt. Let wel; ik heb een vriend. Maar vrouwen kan ik zeker wel aantrekkelijk vinden. Zij weet niet van mijn geaardheid. Toen grappend in de groep ter sprake kwam wat voor mensen we aantrekkelijk vonden (niet op mijn initiatief) omschreef ze qua uiterlijkheden wel iemand zoals ik.
Soms LIJKT het alsof we behoorlijk intens oogcontact hebben, als ze praat in de groep kijkt ze me eigenlijk altijd wel aan, de anderen minder. Maar het kan ook dat dat toeval is. Sinds een paar weken appt ze me ook. Niet zozeer over privézaken, maar over dingen die wat hangen tussen werk en privé in. Bv een idee om op te pakken (wat we best in de groep kunnen plaatsen), een tip voor een interessante podcast, een opmerkelijke post van iemand op social media 'heb je dit al gezien??'. Dat soort dingen. We appen dan een paar keer heen en weer, daar blijft het bij. Eigenlijk hartstikke correct, maar ook een beetje overbodig, strikt zakelijk en vanuit collegiaal oogpunt gezien. De berichten komen bv ook in het weekend. Icm met het gevoel van spanning wat IK iig een beetje voel (geen idee of zij dat ook ervaart) houdt het me toch wel bezig. Is ze alleen 'vriendelijk' of speelt er iets meer?
ik werk nu binnen een project samen met een vrouwelijke collega (ik ben ook een vrouw). Om de 1 of andere reden was ik altijd een beetje onder de indruk of geïntimideerd door deze vrouw. Erg mooi, zelfverzekerd. Ze valt op vrouwen, is wel vrijgezel. Omdat ze op een andere afdeling werkte kenden we elkaar alleen van horen zeggen en van af en toe eens een borrel of overleg. Had nooit echt met haar gesproken. Nu zitten we samen in een traject waarbij we eens per week meerdere uren samen doorbrengen. En om 1 of andere reden lijkt het of er spanning tussen ons hangt. Let wel; ik heb een vriend. Maar vrouwen kan ik zeker wel aantrekkelijk vinden. Zij weet niet van mijn geaardheid. Toen grappend in de groep ter sprake kwam wat voor mensen we aantrekkelijk vonden (niet op mijn initiatief) omschreef ze qua uiterlijkheden wel iemand zoals ik.
Soms LIJKT het alsof we behoorlijk intens oogcontact hebben, als ze praat in de groep kijkt ze me eigenlijk altijd wel aan, de anderen minder. Maar het kan ook dat dat toeval is. Sinds een paar weken appt ze me ook. Niet zozeer over privézaken, maar over dingen die wat hangen tussen werk en privé in. Bv een idee om op te pakken (wat we best in de groep kunnen plaatsen), een tip voor een interessante podcast, een opmerkelijke post van iemand op social media 'heb je dit al gezien??'. Dat soort dingen. We appen dan een paar keer heen en weer, daar blijft het bij. Eigenlijk hartstikke correct, maar ook een beetje overbodig, strikt zakelijk en vanuit collegiaal oogpunt gezien. De berichten komen bv ook in het weekend. Icm met het gevoel van spanning wat IK iig een beetje voel (geen idee of zij dat ook ervaart) houdt het me toch wel bezig. Is ze alleen 'vriendelijk' of speelt er iets meer?

zaterdag 19 maart 2022 om 13:08
zaterdag 19 maart 2022 om 13:12
neeeenee, goed dat je dit noemt maar ik wil toch zeggen dat ik dezelfde vraag zou hebben als het bv een man zou zijn. Ik heb de vraag meer omdat ze bij het type wat ze aantrekkelijk vindt, precies mij omschreef en vanwege het vrij intense oogcontact wat we hebben en wat er bij de anderen niet zo is.
zaterdag 19 maart 2022 om 13:18
De 2 hoofdvragen des leven (wat heb je tussen je benen en met wie seks je) is in alle contacten relevant. Ook in deze situatie. Positioneren tegenover elkaar. Ik zou er zelf nu niet zoveel achter zoeken. Gewoon aardig blijven doen. Pas als ze flirterig gaat doen, complimentjes gaat geven en dubbelzinnige praat gaat uitslaan weet je dat er meer aan de hand is.
Dan is de vraag aan TO: ga je dit beantwoorden?
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
zaterdag 19 maart 2022 om 13:20
Veel interessanter is de vraag wat jij van haar zou willen. Jij hebt een vriend zeg je maar ik lijk een beetje door de regels heen te proeven dat een "vriendinnetje on the side" er best bij zou mogen.
Als jij haar voor deze rol uitgekozen hebt dan zou ik de knuppel maar een keer in het hoenderhok gooien. Nodig haar uit voor een drankje na werktijd en wees eerlijk over je intenties.
Als zij vooral heel erg openstaat voor een volwaardige relatie en ze heeft interesse in jou dan lijkt het me zaak dat zij zo snel mogelijk weet dat die volwaardigheid er bij jou niet inzit.
Als jij haar voor deze rol uitgekozen hebt dan zou ik de knuppel maar een keer in het hoenderhok gooien. Nodig haar uit voor een drankje na werktijd en wees eerlijk over je intenties.
Als zij vooral heel erg openstaat voor een volwaardige relatie en ze heeft interesse in jou dan lijkt het me zaak dat zij zo snel mogelijk weet dat die volwaardigheid er bij jou niet inzit.
.
zaterdag 19 maart 2022 om 13:38
Wil jij iets van haar? Zo nee dan boeit het toch helemaal niet of ze flirt of gewoon vriendelijk is? Zo ja, is dat een probleem nu je een vriend hebt? En in hoeverre zou je dat uberhaupt willen met een collega (zeker als het iets voor “on the side” is?)
bbubbels wijzigde dit bericht op 19-03-2022 13:39
Reden: Vraagteken toegevoegd
Reden: Vraagteken toegevoegd
0.78% gewijzigd
zaterdag 19 maart 2022 om 13:44
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Nou ik denk/dacht dat ik voornamelijk hetero ben, maar ik kan vrouwen dus ook erg aantrekkelijk vinden. Ik heb echter nog nooit een relatie met een vrouw gehad. De buitenwereld kent me dus als zijnde hetero.
voor 'on the side' zou ik dit nooit doen. Niet eerlijk richting veel partijen en ook niet waar ik behoefte aan heb. Ik merk van mezelf echter dat ik iets te vaak aan haar denk en er teveel naar uitkijk om haar weer te zien. Dat maakt nou juist ook dat ik nadenk over haar gedrag. Wat betekent het? Maak ik me druk of denk ik na over denken waar ik eigenlijk niet eens over na hoef te denken omdat ze 'gewoon vriendelijk' doet?
Ik zit nu in een relatie met een man maar over die relatie twijfel ik regelmatig. Misschien dat ik daardoor ook meer opensta voor dit soort dingen?
voor 'on the side' zou ik dit nooit doen. Niet eerlijk richting veel partijen en ook niet waar ik behoefte aan heb. Ik merk van mezelf echter dat ik iets te vaak aan haar denk en er teveel naar uitkijk om haar weer te zien. Dat maakt nou juist ook dat ik nadenk over haar gedrag. Wat betekent het? Maak ik me druk of denk ik na over denken waar ik eigenlijk niet eens over na hoef te denken omdat ze 'gewoon vriendelijk' doet?
Ik zit nu in een relatie met een man maar over die relatie twijfel ik regelmatig. Misschien dat ik daardoor ook meer opensta voor dit soort dingen?
zaterdag 19 maart 2022 om 13:55
dat we een monogame relatie hebben. Verder eigenlijk geen concrete afspraken
zaterdag 19 maart 2022 om 13:57
Ja, je hebt toch ook nog maar een paar maanden een relatie met je vriend en al twee keer een topic over hem gehad waarin je je twijfels hier besprak? (Als ik je niet verwar met iemand anders, het niet geloept) Dus misschien ben je sowieso nu wel erg ontvankelijk voor iemand anders en zou het wel goed zijn als je deze twee wel los van elkaar zou zien. Als je echt niet door wil gaan met je vriend zou het denk ik niet eerlijk zijn als je steeds meer gaat flirten met deze vrouw, mocht het wederzijds zijn. Dan kan je het beter eerst eindigen met hem, en daarna uitzoeken wat het met haar is.
zaterdag 19 maart 2022 om 14:00
Dan zou ik dit niet gaan voeden, voordat je uit je relatie bent. Prima, dat jij je andere kant wil ontdekken, maar bespreek het dan met je vriend of ga uit de relatie om je hart te volgen.Poreusbadeendje schreef: ↑19-03-2022 13:55dat we een monogame relatie hebben. Verder eigenlijk geen concrete afspraken
Je doet nu net alsof die collega belangrijk is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 19 maart 2022 om 14:07
Het is lastig om dit aan de hand van je geschreven tekst te beoordelen. Het gaat hierbij om de manier waarop iemand bepaalde dingen zegt, om gezichtsuitdrukkingen, mimiek, intonatie, langer aankijken etc. en dat laat zich niet in zinnen vangen.
Ik zou op je intuïtie vertrouwen en die zegt klaarblijkelijk dat zij wel meer met jou wilt dus zou ik daar vanuit gaan.
Je kunt neutraal met haar omgaan en dan houdt het vanzelf op, als je dat wilt tenminste.
Ik zou op je intuïtie vertrouwen en die zegt klaarblijkelijk dat zij wel meer met jou wilt dus zou ik daar vanuit gaan.
Je kunt neutraal met haar omgaan en dan houdt het vanzelf op, als je dat wilt tenminste.

zaterdag 19 maart 2022 om 14:22
Nou, ik heb wel even geloept. 
Als je dat zelf ook doet, TO, valt je dan iets op wellicht?
Ik zie een patroon van dates die je steevast relatie noemt en er lijkt altijd wel íets gaande (collega, hij getrouwd, geen app-contact meer, etc.). Je hebt ook al snel het idee dat iemand bovenmatig interesse in je heeft en je analyseert zo'n beetje alles wat er aan mannen voorbij komt. En nu bij een vrouw dus.
Ik vind je daardoor onzeker en niet 'stabiel' overkomen. Klinkt zwaarder dan ik het bedoel, maar heb even geen ander woord ervoor. Je lijkt nog een soort van aan het 'fladderen'. Waarbij ik je jonger inschatte dan je bent. Ben je wel toe aan een échte relatie?

Als je dat zelf ook doet, TO, valt je dan iets op wellicht?
Ik zie een patroon van dates die je steevast relatie noemt en er lijkt altijd wel íets gaande (collega, hij getrouwd, geen app-contact meer, etc.). Je hebt ook al snel het idee dat iemand bovenmatig interesse in je heeft en je analyseert zo'n beetje alles wat er aan mannen voorbij komt. En nu bij een vrouw dus.
Ik vind je daardoor onzeker en niet 'stabiel' overkomen. Klinkt zwaarder dan ik het bedoel, maar heb even geen ander woord ervoor. Je lijkt nog een soort van aan het 'fladderen'. Waarbij ik je jonger inschatte dan je bent. Ben je wel toe aan een échte relatie?
zaterdag 19 maart 2022 om 14:45
Waarom is het nodig om te bespreken wat je aantrekkelijk vindt met collega's?Poreusbadeendje schreef: ↑19-03-2022 13:12neeeenee, goed dat je dit noemt maar ik wil toch zeggen dat ik dezelfde vraag zou hebben als het bv een man zou zijn. Ik heb de vraag meer omdat ze bij het type wat ze aantrekkelijk vindt, precies mij omschreef en vanwege het vrij intense oogcontact wat we hebben en wat er bij de anderen niet zo is.
zaterdag 19 maart 2022 om 14:52
To ik zou me als eerste op je relatie met vriend richten. Mocht het niks worden dan kan je altijd verder kijken. Verder kijken terwijl je nog in een relatie zit is echt niet netjes.
Je bent nu nog met je vriend dus het boeit niet of zij interesse heeft of niet. Mocht het niks worden dan is t misschien een ander verhaal maar een collega kan ik toch ook echt niet aanraden.
Ik heb ook wel eens het gevoel dat iemand mij intressant vindt. Op dat moment maak ik altijd heel erg duidelijk dat ik een relatie heb en ga ik het verder uit de weg. Er zijn namelijk altijd wel mannen of vrouwen die iets van je willen als je er voor open staat. Maar ik richt me graag op mijn huidige relatie.
Ik lees dat je wel twijfelt over je vriend. Het lijkt me dan nuttig dat je daar je focus op legt. Ik denk zelf dat twijfelen terwijl je nog maar net samen bent geen goed teken is maar het kan ook gewoon zijn dat jij een persoon bent die veel twijfelt. Als dat het geval is dan helpt het om je op 1 ding tegelijk te richten. Als je namelijk open staat voor anderen dan wordt de twijfel alleen maar groter. Je bent nu met je vriend. Die vrouw is dus geen optie. En het is echt niet netjes om dingen open te houden voor het geval het niet goed gaat met je vriend
Je bent nu nog met je vriend dus het boeit niet of zij interesse heeft of niet. Mocht het niks worden dan is t misschien een ander verhaal maar een collega kan ik toch ook echt niet aanraden.
Ik heb ook wel eens het gevoel dat iemand mij intressant vindt. Op dat moment maak ik altijd heel erg duidelijk dat ik een relatie heb en ga ik het verder uit de weg. Er zijn namelijk altijd wel mannen of vrouwen die iets van je willen als je er voor open staat. Maar ik richt me graag op mijn huidige relatie.
Ik lees dat je wel twijfelt over je vriend. Het lijkt me dan nuttig dat je daar je focus op legt. Ik denk zelf dat twijfelen terwijl je nog maar net samen bent geen goed teken is maar het kan ook gewoon zijn dat jij een persoon bent die veel twijfelt. Als dat het geval is dan helpt het om je op 1 ding tegelijk te richten. Als je namelijk open staat voor anderen dan wordt de twijfel alleen maar groter. Je bent nu met je vriend. Die vrouw is dus geen optie. En het is echt niet netjes om dingen open te houden voor het geval het niet goed gaat met je vriend
zaterdag 19 maart 2022 om 15:51
Waarom niet? Als dingen bespreekbaar zijn en jij bemerkt vrouwencravings bij jezelf dan kan een vriendin erbij heel leuk zijn. Mits alle partijen daar helemaal akkoord mee zijn natuurlijk.Poreusbadeendje schreef: ↑19-03-2022 13:44
voor 'on the side' zou ik dit nooit doen. Niet eerlijk richting veel partijen
Maar ik lees hier dat je sowieso zwalkend bent. Je onderzoekt elke vorm van evt flirterij en je relatie is zozo.
Dat vind ik persoonlijk veel oneerlijker dan openheid over een bij-vrouw.
Ga eerst lekker schoon schip maken qua relaties en je eigen wensen voor je onderzoekt wat een vrouwelijke collega eventueel van je zou willen.
.

zaterdag 19 maart 2022 om 16:32
Ik wordt altijd een beetje nerveus van dit soort topics. Ik zit mensen ook weleens aan te staren, heb zeker wel collega's waar ik een klik mee heb en waar ik over en weer ook mee app buiten werktijd.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat ik een collega over de vloer had die ineens bij mij langskwam en zijn broek ging losmaken toen ik even naar de keuken liep om hem wat te drinken aan te bieden.
Want hij dacht dat er al maanden een grote flirtpartij gaande was.
Wat bij 10 collega's leuk en gezellig kan zijn kan dus bij de ene collega zo overkomen. Ik heb het vermoeden dat jij de 'broek ineens uit' collega bent in dit geval, to.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat ik een collega over de vloer had die ineens bij mij langskwam en zijn broek ging losmaken toen ik even naar de keuken liep om hem wat te drinken aan te bieden.
Want hij dacht dat er al maanden een grote flirtpartij gaande was.
Wat bij 10 collega's leuk en gezellig kan zijn kan dus bij de ene collega zo overkomen. Ik heb het vermoeden dat jij de 'broek ineens uit' collega bent in dit geval, to.