onhandig 'flirten' of gewoon slecht

19-03-2022 17:03 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb dus maandag een 2e date staan met een vrouw (ben biseksueel).
Ze vroeg of ik al wist wat ik zou dragen, ik zei dat ik nog geen idee heb en vroeg haar gekscherend of zij nog een idee had. Toen zei ze 'tja, misschien moeten we als dresscode gewoon 'lekker' doen?'.

Ik weet niet waarom, maar ik vind dat best een afknapper en ook niet echt grappig. Overdrijf ik of is dit gewoon kansloos en al snel de boel seksualiseren?
kuikenspons wijzigde dit bericht op 19-03-2022 17:08
0.34% gewijzigd
En ze zegt niet eens dat TO iets lekkers aan moet,maar dat ze dat allebei gaan doen
Pff, ze zijn niet op het werk: het gaat om een date, een grap en sexy-talk is dan echt niet meteen fout. Ik denk dat to die dame gewoon niet zo leuk vindt en al helemaal niet sexy en dat mag, maar wees dan gewoon lekker eerlijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MrsMorrison schreef:
19-03-2022 18:13
Dat kan ook... maar ik ben wel blij met dat milieu waarin je dat gewoon tegen elkaar kunt zeggen.

En als ik date zie ik het als een compliment wanneer hij zegt je ziet er lekker uit... hij kan ook zeggen je ziet er heerlijk uit. Net andere woorden, zelfde betekenis. Als hij zou zeggen je ziet er leuk uit zou ik dat een beetje lauw vinden...
Waarvan akte.
MrsMorrison schreef:
19-03-2022 18:07
Ja dat mag dus niet meer he? Dat is grensoverschrijdend... geil broekje kan ook echt niet meer...

Ik vind het jammer... zie het toch als een compliment als iemand zegt dat ik er lekker uitzie... of een geil broekje aan heb... maar ben ook nog van de oude stempel denk ik :A:
Ja ik ben ook van de oude stempel. Volgens mij is het er niet leuker op geworden voor de jonkies.
Beatrice1982 schreef:
19-03-2022 18:09
Niet oude stempel maar een iets ander milieu vermoed ik.
En wat mag je dan wel zeggen in jouw milieu?
ik mag toch hopen dat iemand waar ik mee date me ook lekker vindt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
xynix schreef:
19-03-2022 18:14
Ja ik ben ook van de oude stempel. Volgens mij is het er niet leuker op geworden voor de jonkies.
Ik ben net zo oud, en blij dat het niet normaal meer is, dat je ongewenste gore opmerkingen maar moest pikken.
Beatrice1982 schreef:
19-03-2022 18:09
Niet oude stempel maar een iets ander milieu vermoed ik.
Ik ben benieuwd. 🤣
Mimali schreef:
19-03-2022 18:14
En wat mag je dan wel zeggen in jouw milieu?
Keurige pantalon. Complimenten voor de manier waarop je de vouw er in hebt gestreken.
:HA:
lilalinda schreef:
19-03-2022 18:16
Ik ben net zo oud, en blij dat het niet normaal meer is, dat je ongewenste gore opmerkingen maar moest pikken.
Da’s waar, maar het is een date hè, niet een willekeurige voorbijganger of een collega. Ik heb toch vooral gedate met mensen die ik aardig vond.
Goh ik vind het toch ook best wel ordinair om iemand (waar je geen relatie mee hebt) geil te noemen of de kleding van die persoon. Dat soort gedrag ken ik alleen van straatratjes.
ldp schreef:
Keurige pantalon. Complimenten voor de manier waarop je de vouw er in hebt gestreken.
Blij dat ik uit een ander milieu kom dan blijkbaar..
To is toch geen mevr. Ten Kate: https://www.youtube.com/watch?v=P_5od8z2mcI

Afbeelding
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-03-2022 18:25
5.24% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sjulia schreef:
19-03-2022 18:19
Goh ik vind het toch ook best wel ordinair om iemand (waar je geen relatie mee hebt) geil te noemen of de kleding van die persoon. Dat soort gedrag ken ik alleen van straatratjes.
Nee hèhè, als het je buurvrouw of je manager of je secretaresse is dan is dat gek.

Dat er bij een date een zekere verkenning is van een eventuele seksuele klik, is toch niet zo gek?

Of dat je daar tegen je beste vriendin in een jolige setting iets over kunt zeggen is toch prima?

Mensen lijken wel totaal de weg kwijt als het gaat over wat je in welke situatie kunt zeggen.
Sjulia schreef:
19-03-2022 18:19
Daten is gewoon een selectieproces. Voor jou komen die zogenaamde straatratjes op de nee-stapel. Jij bij hen waarschijnlijk ook, dus niets aan de hand.
rosanna08 schreef:
19-03-2022 18:15
ik mag toch hopen dat iemand waar ik mee date me ook lekker vindt
Maar dat staat er niet he?

Die persoon wil weten wat TO aan gaat doen, wat ik raar vind om te gaan vragen, waar bemoeit iemand zich mee....en oppert daarna dat de kleding lekker moet zijn.

Hoe jullie daar ineens dit van maken? :bonk:
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 19-03-2022 18:27
4.47% gewijzigd
Als het een kerel was geweest die had gevraagd wat TO aantrok en begon over 'lekkere' kleren was ie met de grond gelijk gemaakt, en terecht.
LuciFee2022 schreef:
19-03-2022 18:25
Maar dat staat er niet he?

Die persoon wil weten wat TO aan gaat doen, wat ik raar vind om te gaan vragen en oppert daarna dat de kleding lekker moet zijn.

Hoe jullie daar ineens dit van maken? :bonk:
Wees blij dat de vraag vóór de date wordt gesteld. Mensen die dat belachelijk vinden (goed recht) kunnen zich de moeite van een date besparen. Versnelde selectie.
Kuikenspons schreef:
19-03-2022 17:21
Echt? dus jij had het wel chill gevonden als een man (of vrouw, ik weet het niet) die je amper had gekend tegen je zou zeggen 'kleed je 'lekker' voor onze date'? (sowieso vind ik het hele woord lekker om vrouwen aan te duiden al kansloos, net alsof het om eten gaat ofzo)

sorry hoor, maar ik vind dat een afknapper om 2 redenen: waarom bemoeit iemand zich met wat ik aantrek en 2: ik heb wel meer te bieden dan mezelf 'lekker' kleden. Hoe belangrijk is dat nou precies?
Ja echt!
Toen mijn man en ik begonnen te daten maakte hij ook echt wel wat plagerige opmerkingen en seksuele toespelingen via (oh ja de schande) Tinder en Whatsapp.
Inmiddels zijn we jaren samen en heb ik een echtgenoot waarmee ik kan lachen, huilen, waar ik goede gesprekken mee heb, die er altijd voor me is, die een super vader voor onze kinderen is en waar ik ontzettend gelukkig mee ben.

Maar idd, je kunt beter over alles lopen mierenneuken en iedereen om elke scheet afserveren..
ldp schreef:
19-03-2022 18:23
Nee hèhè, als het je buurvrouw of je manager of je secretaresse is dan is dat gek.

Dat er bij een date een zekere verkenning is van een eventuele seksuele klik, is toch niet zo gek?

Of dat je daar tegen je beste vriendin in een jolige setting iets over kunt zeggen is toch prima?

Mensen lijken wel totaal de weg kwijt als het gaat over wat je in welke situatie kunt zeggen.
Ik vind het niet gepast tijdens het daten, wanneer er nog geen seksuele relatie is ontstaan. Ik zou daar zwaar op afknappen. Dit soort opmerkingen horen naar mijn idee ook bij een bepaald soort volk.

En van vriendinnen zou ik het ook raar vinden. We zeggen weleens tegen elkaar dat iets er sexy uitziet, maar het woordje “geil” zouden we nou nooit tegen elkaar zeggen.
ldp schreef:
19-03-2022 18:27
Wees blij dat de vraag vóór de date wordt gesteld. Mensen die dat belachelijk vinden (goed recht) kunnen zich de moeite van een date besparen. Versnelde selectie.
Ja, precies.

Als een date aan mij gaat vragen wat ik denk te gaan dragen op date 2 ben ik al klaar ja.
ldp schreef:
lilalinda schreef:

Nou ja goor vind ik toch net iets anders... als iemand zegt je ziet er lekker uit ia dat toch niet gelijk goor?

Goor is voor mij iemand die zegt hey... mijn pik wordt keihard van die dikke tieten van je... oid
Sjulia schreef:
19-03-2022 18:28
Dit soort opmerkingen horen naar mijn idee ook bij een bepaald soort volk.

En van vriendinnen zou ik het ook raar vinden. We zeggen weleens tegen elkaar dat iets er sexy uitziet, maar het woordje “geil” zouden we nou nooit tegen elkaar zeggen.
Ik ben heel benieuwd wat voor “soort volk”.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven