onhandig 'flirten' of gewoon slecht

19-03-2022 17:03 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb dus maandag een 2e date staan met een vrouw (ben biseksueel).
Ze vroeg of ik al wist wat ik zou dragen, ik zei dat ik nog geen idee heb en vroeg haar gekscherend of zij nog een idee had. Toen zei ze 'tja, misschien moeten we als dresscode gewoon 'lekker' doen?'.

Ik weet niet waarom, maar ik vind dat best een afknapper en ook niet echt grappig. Overdrijf ik of is dit gewoon kansloos en al snel de boel seksualiseren?
kuikenspons wijzigde dit bericht op 19-03-2022 17:08
0.34% gewijzigd
Angie10 schreef:
19-03-2022 19:11
Afknappen op 1 "verkeerd" woord via whatsapp, wat ook nog eens voor verschillende uitleg vatbaar is. Daar snap ik dus echt niks van.
Wantrouwig en nukkig daten is in. Je doet het niet voor de lol he.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
xynix schreef:
19-03-2022 19:10
Even voor mijn begrip: eenieder die de kleding van zijn/haar date benoemt als ‘lekker’ of ‘geil’ is een dader? Of heb ik twee bladzijden tegelijk omgeslagen?
Nou nee, het ging inmiddels wat off topic..

Maar ik vind het vallen onder ongepast gedrag van bepaalde types. Daar ken ik de woordkeuze van.
En dan bedoel ik dus het woordje geil.

Lekker genoemd worden vind ik zelf niet prettig op date 2, maar in de setting hoe TO erover praat vind ik het niet echt lekker genoemd worden. Ze betrok zichzelf ook erbij. Ze konden zich beiden lekker kleden.
Sjulia schreef:
19-03-2022 19:16
Nou nee, het ging inmiddels wat off topic..

Maar ik vind het vallen onder ongepast gedrag van bepaalde types. Daar ken ik de woordkeuze van.
En dan bedoel ik dus het woordje geil.

Lekker genoemd worden vind ik zelf niet prettig op date 2, maar in de setting hoe TO erover praat vind ik het niet echt lekker genoemd worden. Ze betrok zichzelf ook erbij. Ze konden zich beiden lekker kleden.
die indruk wekte je wel en zeker nadat je het nog bevestigde
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
19-03-2022 19:21
die indruk wekte je wel en zeker nadat je het nog bevestigde
Nou dat bedoelde ik niet in ieder geval.
Maar de foute mannen herken je toch ook wel zonder het woordje ‘geil’? Ik bedoel: iemand die in de kroeg zegt dat ik de mooiste ogen heb die hij ooit heeft gezien, vind ik ook een engerd. Ik zou dat niet direct koppelen aan milieu.
OK, we hebben nog even appcontact gehad. Nu zegt ze erover: ‘ Ik wilde een vage dresscode geven om te zien hoe creatief je ermee om zou gaan’.

Prima, maar iets hierin ergert mij. Net alsof ik een opdracht meekrijg voor de date of een soort clowntje ben dat ergens aan moet voldoen wat zij bedenkt.

Ligt dit aan mij dat ik dit echt niet tof vindt?
Zij wilt spelen en jij wilt serieus.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Ik zou wat leuks gaan doen vanavond. Een glas wijn, ff naar de kroeg voor een klets of een toffe film kijken, leuk boek lezen...zelf sporten is constructiever dan alles kapot analyseren...eet een ijsje ofzo of neem een chill-pil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kuikenspons schreef:
19-03-2022 19:30
Ja. Maar jij hebt haar gezien, ik niet. Dus misschien heb je onbewust al waarschuwingssignalen opgepikt.

Maar puur afgaande op de tekst vind ik dat er niks mis mee is.
Je denkt er te diep over na, denk ik.
Ben je ergens bang voor?
Kuikenspons schreef:
Ik vind het overdreven om aan te slaan op een woord als lekker maar ik denk dat ik je wel snap. Er zijn ook mannen die zo flirten en je 'de tent uitlokken' en ik heb er ook niks mee. Dat is ook okay.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Kuikenspons schreef:
OK, we hebben nog even appcontact gehad. Nu zegt ze erover: ‘ Ik wilde een vage dresscode geven om te zien hoe creatief je ermee om zou gaan’.

Prima, maar iets hierin ergert mij. Net alsof ik een opdracht meekrijg voor de date of een soort clowntje ben dat ergens aan moet voldoen wat zij bedenkt.

Is dit echt het enige wat je niet leuk vindt aan haar? Of ben je onbewust al niet zo enthousiast erover
xynix schreef:
19-03-2022 19:33
Ja. Maar jij hebt haar gezien, ik niet. Dus misschien heb je onbewust al waarschuwingssignalen opgepikt.

Maar puur afgaande op de tekst vind ik dat er niks mis mee is.
wat ik tijdens ons appcontact en de vorige date soms voelde is dat ze 'bijdehand' is op een manier die ik niet heel prettig vind. Er zijn een paar keer dingen gebeurd die ik een klein beetje irritant vond maar waar ik het niet perse op af wilde laten knappen. Een voorbeeld: ik legde iets uit over mijn werk en hoe dat dan in de praktijk gaat, zei zegt 'huh, maar dat gaat toch op manier X altijd?', terwijl ik uit had gelegd dat het op manier Y gaat. Ook praatte ze echt veel over zichzelf. Opzich vind ik dat niet erg maar er was wel een beetje een disbalans in. Dan deze app erbij maakt dat ik het gevoel krijg dat ze wat arrogant of te bijdehand is. Ik krijg er om de 1 of andere manier een beetje rillingen bij..
Kuikenspons schreef:
19-03-2022 19:37
wat ik tijdens ons appcontact en de vorige date soms voelde is dat ze 'bijdehand' is op een manier die ik niet heel prettig vind. Er zijn een paar keer dingen gebeurd die ik een klein beetje irritant vond maar waar ik het niet perse op af wilde laten knappen. Een voorbeeld: ik legde iets uit over mijn werk en hoe dat dan in de praktijk gaat, zei zegt 'huh, maar dat gaat toch op manier X altijd?', terwijl ik uit had gelegd dat het op manier Y gaat. Ook praatte ze echt veel over zichzelf. Opzich vind ik dat niet erg maar er was wel een beetje een disbalans in. Dan deze app erbij maakt dat ik het gevoel krijg dat ze wat arrogant of te bijdehand is. Ik krijg er om de 1 of andere manier een beetje rillingen bij..
Ik denk dat jullie, buiten de rare opmerking, gewoon geen match zijn.
Het is mij wel duidelijk. Zoek een bescheiden en ietwat verfijndere madam.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
ze kan ook gewoon onzeker zijn, maar ik denk dat jullie geen match zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Slaap er een nachtje over en app anders morgen ff dat je het contact graag hierbij wil laten en dat je haar verder veel succes wenst met daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hm, interessant. Ik vind ‘bijdehand’ dan weer een enorm neerbuigend woord over een volwassen vrouw.

Maar misschien verschilt het per regio. Of generatie. Of milieu.

Maar goed, je vindt haar niet leuk, zeg het gewoon af.
Kuikenspons schreef:
Oh, dit vind ik ook wat stommig. Alsof je uitgetest moet worden, het heeft iets belerends.

Maar ik had dat dan ook meteen gezegd en een streep door die hele dresscode gezet. "Weet je, ik trek iets aan waar ik me fijn in voel en nodig jou uit hetzelfde te doen. Morgen kleppen we verder!".
.
Zeg gewoon af. Je vindt haar niet leuk, jullie passen niet bij elkaar. Verdoe haar en je eigen tijd niet, dit wordt niks. Je moet niet met iemand op date hè.
Elke reden om niet verder te daten is prima
Maar vertrouw op je eigen gevoel, Jet heeft geen enkele zin om hiervoor een topic te openen
Je wil niet meer, nou zeg de date gewoon af
Kuikenspons schreef:
19-03-2022 19:37

DAN GA JE TOCH GEWOON NIET MET HAAR DATEN ALS JE HAAR STOM VINDT!!!!!

Mens wat doe je moeilijk.
Je bent niet met haar getrouwd.
Mensen mogen gewoon niet bij je passen he.
Ik zou trouwens ook vooraf vragen hoe ze haar douche na gebruik achterlaat. Ook zoiets wat je maar beter vooraf kunt weten.
Murgatroyd schreef:
19-03-2022 19:12
Wantrouwig en nukkig daten is in. Je doet het niet voor de lol he.
Ik zet altijd mijn bokkepruik op tijdens het daten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
19-03-2022 20:50
Ik zet altijd mijn bokkepruik op tijdens het daten.

Oohhh ik trek altijd mijn lolbroek aan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven