Ver verhuizen in Nederland met kind
woensdag 23 maart 2022 om 09:48
Ik heb het plan om einde zomer te gaan samenwonen met mijn vriend 200km verderop. Ik heb een zoontje van 2 (vader en ik waren al uit elkaar tijdens zwangerschap).
We zijn aan het kijken hoe we dit het beste kunnen gaan doen, soms zijn we voor een paar dagen daar maar dat is voor langere tijd ingewikkeld met (thuis)werken en geen opvang hebben.
Zit te denken om daar een flexibele gastouder te zoeken zodat we wat vaker langer kunnen gaan om te kijken hoe het voelt en gaat. Maar kan me voorstellen dat dat verwarrend is voor zoon. Vriend en ik kunnen ook afwisselend voor mijn zoon zorgen maar heeft niet de voorkeur om dat twee weken zo aan te vliegen.
Op zoek naar ervaringen van mensen die verder weg zijn gaan wonen met kinderen. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
We zijn aan het kijken hoe we dit het beste kunnen gaan doen, soms zijn we voor een paar dagen daar maar dat is voor langere tijd ingewikkeld met (thuis)werken en geen opvang hebben.
Zit te denken om daar een flexibele gastouder te zoeken zodat we wat vaker langer kunnen gaan om te kijken hoe het voelt en gaat. Maar kan me voorstellen dat dat verwarrend is voor zoon. Vriend en ik kunnen ook afwisselend voor mijn zoon zorgen maar heeft niet de voorkeur om dat twee weken zo aan te vliegen.
Op zoek naar ervaringen van mensen die verder weg zijn gaan wonen met kinderen. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

woensdag 23 maart 2022 om 10:10
woensdag 23 maart 2022 om 10:25
natuurlijk KAN datpuntillita schreef: ↑23-03-2022 10:08Arequipa, kan je vriend echt niet jouw kant op komen? Ook al is er nu misschien geen of nauwelijks contact / band tussen zoon en vader, door zo ver weg te gaan wonen sluit je dat ook voor de toekomst uit. Daarmee doe je - imho - je zoon tekort.
alle redenen dat het niet zou kunnen, zijn smoesjes
woensdag 23 maart 2022 om 10:35
woensdag 23 maart 2022 om 10:37
woensdag 23 maart 2022 om 10:58
Ik begrijp er ook weinig van.
Heeft vader van je kind omgang, erkenning of gezag? Ook al is er nu geen omgang en gezag, je ex kan dit in de toekomst wel opeisen. Een rechter zal hier mee instemmen zolang je ex geen zware verslaafde of crimineel is.
Waar woont je familie, waar is jou leven?
Zomaar aan de andere kant van het land gaan wonen is niet zomaar iets, geloof mij ik heb het gedaan. Als jij naar je vriend zijn woonplaats gaat laat je alles achter, je hebt daar niks of niemand, moet je alles opnieuw gaan opbouwen. Ik zou daar voor passen met een klein kind.
Hoe vaak denk je terug te gaan naar je woonplaats nu, wat zijn daar de kosten van, hoeveel tijd is daarvoor?
Wat als je in de woonplaats van je vriend woont en je een kind met hem krijgt én in het ergste geval jullie relatie geen stand houdt wat doe je dan? 2 kinderen, 2 vaders en geen vertrouwde eigen plek.
Verhuizen voor de liefde klinkt heel romantisch maar als het sprookje uit is brengt het veel zorgen en stress met zich mee. Denk hier goed over na zonder teveel rekening met je vriend te houden, denk aan jezelf en je kind
woensdag 23 maart 2022 om 11:01
Ik begrijp er ook uit dat vader niet in beeld is.
Als jij in je huidige woonplaats een vangnet hebt en daar niet dan zou ik eerlijk gezegd niet die kant op verhuizen. Hij kan dan jouw kant op komen en anders zou ik blijven latten.
Als jij in je huidige woonplaats een vangnet hebt en daar niet dan zou ik eerlijk gezegd niet die kant op verhuizen. Hij kan dan jouw kant op komen en anders zou ik blijven latten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 23 maart 2022 om 11:22
Ik begrijp dat vader niet in beeld is.
Dus je hebt besloten na de zomer daarheen te verhuizen maar wil voor die tijd daar steeds vaker zijn om te wennen? Eerlijk gezegd denk ik dat dat de boel alleen maar verwarrend maakt voor je kind.
Wel hoop ik dat je goed hebt nagedacht over de consequenties van je keuze. Hoe doe je het met werk? Laat je je familie achter of woonden die al niet in de buurt? Wat als de relatie onverhoopt uit gaat?
Dus je hebt besloten na de zomer daarheen te verhuizen maar wil voor die tijd daar steeds vaker zijn om te wennen? Eerlijk gezegd denk ik dat dat de boel alleen maar verwarrend maakt voor je kind.
Wel hoop ik dat je goed hebt nagedacht over de consequenties van je keuze. Hoe doe je het met werk? Laat je je familie achter of woonden die al niet in de buurt? Wat als de relatie onverhoopt uit gaat?
woensdag 23 maart 2022 om 11:46
woensdag 23 maart 2022 om 11:55
Helemaal eens met je post en de statistieken wijzen uit dat dit niet "het ergste geval" zou zijn als in een kleine kans, maar een waarschijnlijkheid.
woensdag 23 maart 2022 om 12:09
Vriend heeft een zoontje en heeft co ouderschap daarom kan hij niet verhuizen.
Vader heeft gezag en ziet zoon om het weekend, deze regeling kan behouden worden en hij woont nu op 2 uur afstand en dat zal 2,5uur worden.
Ik zou nu vaker voor langere tijd die kant op gaan om inderdaad te voelen of ik kan wonen in die plaats.
Waarom nu, omdat we beide niet nog jaren willen latten. Omdat mocht het onverhoopt niet slagen, ik terug kan naar mijn oude woonplaats en zoon daar kan starten op de basisschool over 2 jaar.
Ik werk vanuit huis en kan mijn werk overal doen.
Samen zullen wij niet nog een kind nemen, zou het zelf leuk vinden maar dat gaat ten koste van onze kinderen. Gun ze geen ratjetoe met allemaal andere ouders.
Vader heeft gezag en ziet zoon om het weekend, deze regeling kan behouden worden en hij woont nu op 2 uur afstand en dat zal 2,5uur worden.
Ik zou nu vaker voor langere tijd die kant op gaan om inderdaad te voelen of ik kan wonen in die plaats.
Waarom nu, omdat we beide niet nog jaren willen latten. Omdat mocht het onverhoopt niet slagen, ik terug kan naar mijn oude woonplaats en zoon daar kan starten op de basisschool over 2 jaar.
Samen zullen wij niet nog een kind nemen, zou het zelf leuk vinden maar dat gaat ten koste van onze kinderen. Gun ze geen ratjetoe met allemaal andere ouders.
woensdag 23 maart 2022 om 12:15
waarom laat je zijn belang zwaarder wegen, dan belang van je zoon?Arequipa schreef: ↑23-03-2022 12:09Vriend heeft een zoontje en heeft co ouderschap daarom kan hij niet verhuizen.