De 3-dates vloek
dinsdag 22 maart 2022 om 19:02
Een goede maand geleden begon ik te daten met een jongen die ik op een feestje heb leren kennen. Gezellige dates, leuke klik. Twee weken terug hadden we eigenlijk weer wat afgesproken. In de loop van de middag stuurde hij een bericht of we het een week uit konden stellen, omdat hij zich nog beroerd voelde van de stapavond daarvoor. Geen probleem zei ik. Diezelfde dag nog wel bij hem langsgegaan om iets af te geven wat hij bij mij had laten liggen (hier had hij ook om gevraagd). Hij was niet thuis dus had een appje gestuurd dat ik dat bij hem afgegeven had. Bedankje terug geappt en vervolgens dagen lang radiostilte.
Een dag of 5 later stuurde hij een andere vraag aan mij gericht in een groepsapp waar we beiden inzitten. Hier op gereageerd, vervolgens weer geen reactie. Twee dagen hierna stuurde ik hem weer een bericht, kort casual gesprek over hoe het gaat, daarna vroeg ik of hij nog zin had om af te spreken en of dat weekje later eigenlijk nog doorging. Daarop reageerde hij dat hij het even druk heeft en contact met mij opneemt om een dag af te spreken. Maar ik heb niks meer gehoord sindsdien! Is nu een week geleden. We hebben wel eens vaker 1-2 dagen geen contact gehad, maar de laatste 2 weken merkte ik al een verandering in de enthousiasme in de appjes. Voorheen stuurde hij berichtjes dat ie zin had om me te zien en ernaar uit keek (en deed dit zelf ook).
De hele situatie spookt door m’n hoofd. Ik ben naar mijn inzicht helemaal niet opdringerig geweest. Het is de zoveelste keer dat het na 3-4 dates ineens zo eindigt. Ik snap het niet. Het doet me meer dan ik zou willen en ook nu kan ik het moeilijk loslaten. Waarom is het zo moeilijk om even eerlijk te laten weten dat je geen zin meer hebt om te daten dan iemand te gaan ghosten?
Een dag of 5 later stuurde hij een andere vraag aan mij gericht in een groepsapp waar we beiden inzitten. Hier op gereageerd, vervolgens weer geen reactie. Twee dagen hierna stuurde ik hem weer een bericht, kort casual gesprek over hoe het gaat, daarna vroeg ik of hij nog zin had om af te spreken en of dat weekje later eigenlijk nog doorging. Daarop reageerde hij dat hij het even druk heeft en contact met mij opneemt om een dag af te spreken. Maar ik heb niks meer gehoord sindsdien! Is nu een week geleden. We hebben wel eens vaker 1-2 dagen geen contact gehad, maar de laatste 2 weken merkte ik al een verandering in de enthousiasme in de appjes. Voorheen stuurde hij berichtjes dat ie zin had om me te zien en ernaar uit keek (en deed dit zelf ook).
De hele situatie spookt door m’n hoofd. Ik ben naar mijn inzicht helemaal niet opdringerig geweest. Het is de zoveelste keer dat het na 3-4 dates ineens zo eindigt. Ik snap het niet. Het doet me meer dan ik zou willen en ook nu kan ik het moeilijk loslaten. Waarom is het zo moeilijk om even eerlijk te laten weten dat je geen zin meer hebt om te daten dan iemand te gaan ghosten?

dinsdag 22 maart 2022 om 19:09
Ik heb 3 dates met hem gehad + die avond van het feestje.
dinsdag 22 maart 2022 om 19:16
Dat is meestal een moment dat je na gaat denken over wel of niet verder gaan. Klikt het wel of niet,is het de moeite om verder te daten.
Dat hij te ziek was om met jou af te spreken .aar jij bij hem langs ging om wat terug te brengen en hij niet thuis was zegt eigenlijk wel genoeg.
Had hij gevraagd de spullen langs te brengen?
dinsdag 22 maart 2022 om 19:19

dinsdag 22 maart 2022 om 19:53
Nee geen magisch getal, maar na een date of drie voelt het wel vaak als een soort keuze of je wat serieuzer met elkaar verder gaat of toch maar niet.
En natuurlijk doet het je iets: jij wou wel met hem verder en hij niet met jou, dat is gewoon driewerf kut.
dinsdag 22 maart 2022 om 20:00
Ja, hij had dat gevraagd. Had het zsm nodig.Nanouk schreef: ↑22-03-2022 19:16Dat is meestal een moment dat je na gaat denken over wel of niet verder gaan. Klikt het wel of niet,is het de moeite om verder te daten.
Dat hij te ziek was om met jou af te spreken .aar jij bij hem langs ging om wat terug te brengen en hij niet thuis was zegt eigenlijk wel genoeg.
Had hij gevraagd de spullen langs te brengen?
Snap niet dat hij t/m date 3 signalen gaf dat hij me leuk vindt. Enige reden die ik kan bedenken is dat hij iemand anders is tegen gekomen, maar zeg dat dan gewoon eerlijk.
dinsdag 22 maart 2022 om 20:05
Of dat hij denkt, we passen gewoon niet bij elkaar en wil stoppen met daten maar dit niet zo direct durft te zeggen?Depresso01 schreef: ↑22-03-2022 20:00Ja, hij had dat gevraagd. Had het zsm nodig.
Snap niet dat hij t/m date 3 signalen gaf dat hij me leuk vindt. Enige reden die ik kan bedenken is dat hij iemand anders is tegen gekomen, maar zeg dat dan gewoon eerlijk.
Wat het ook is, hij houdt de boot af geen energie meer in steken.

woensdag 23 maart 2022 om 09:05
En dit zouden meer mensen moeten doen..
Grenzen stellen is zo belangrijk tijdens daten, al dat gewacht, hopen en berichtjes sturen waar niet of nauwelijks op gereageerd wordt: doe het jezelf niet aan. Het moet leuk gaan, makkelijk gaan, je moet het gevoel hebben dat je beide elkaar echt beter wil leren kennen, interesse hebt in de ander.
woensdag 23 maart 2022 om 09:34
En uit het niets langs toen hij de date had afgezegd.... het is allemaal nogal drammerig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 23 maart 2022 om 10:13
Ja, vervelend. Toch maar loslaten. Ik vind het sowieso al raar dat iemand een date een week uitstelt omdat hij brak is. Als hij echt zin had in die date, had hij daar rekening mee gehouden en was hij niet de avond daarvoor zo tot het naadje gegaan. Dus dat is al afknapper één. Vervolgens scheept hij je af met iets vaags als 'volgende week', niks concreets. En hij had blijkbaar wel energie en zin om ergens anders te zijn.
Dus nee, die vent had er geen zin meer in. Rug recht, neus omhoog, en dóóór!
Dus nee, die vent had er geen zin meer in. Rug recht, neus omhoog, en dóóór!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 23 maart 2022 om 15:25
Sexy! ik ga als man zijnde voor een heerlijk verse munttheeviva-amber schreef: ↑23-03-2022 13:40Ik doe de volgende date witte sokken aan in mijn sandalen en ananas op mijn pizza.
woensdag 23 maart 2022 om 18:47
Voor een man die een vrouw leuk vindt, maakt het geen f*ck uit hoe brak die is. Daar zet ie zichzelf wel overheen. Hij gaat haar sowieso zien. Want weet je waarom? Zij maakt hem blij en happy!
TO, hij vindt je niet leuk genoeg om verder te daten, dus hij heeft het gewoon afgekapt. Dat is het enige antwoord.
TO, hij vindt je niet leuk genoeg om verder te daten, dus hij heeft het gewoon afgekapt. Dat is het enige antwoord.
woensdag 23 maart 2022 om 18:51
Dat was niet uit het niets. Volgens TO had hij gevraagd het langs te brengen kmdat hij ziek was en het snel nodig had. Des te duudelijker is het dat hij niks meer wil, hij was niet thuis.viva-amber schreef: ↑23-03-2022 09:34En uit het niets langs toen hij de date had afgezegd.... het is allemaal nogal drammerig.
woensdag 23 maart 2022 om 19:46
Waarin dan?
Want als hij vraagt het een week uit te stellen en ik precies een week later vraag of hij nog wil daten, hoezo is dat opdringerig? Oprecht benieuwd hoor.
Dat ene terugbrengen vroeg hij zelf. Zoals hierboven geschreven.