onhandig 'flirten' of gewoon slecht
zaterdag 19 maart 2022 om 17:03
Hoi allemaal,
ik heb dus maandag een 2e date staan met een vrouw (ben biseksueel).
Ze vroeg of ik al wist wat ik zou dragen, ik zei dat ik nog geen idee heb en vroeg haar gekscherend of zij nog een idee had. Toen zei ze 'tja, misschien moeten we als dresscode gewoon 'lekker' doen?'.
Ik weet niet waarom, maar ik vind dat best een afknapper en ook niet echt grappig. Overdrijf ik of is dit gewoon kansloos en al snel de boel seksualiseren?
ik heb dus maandag een 2e date staan met een vrouw (ben biseksueel).
Ze vroeg of ik al wist wat ik zou dragen, ik zei dat ik nog geen idee heb en vroeg haar gekscherend of zij nog een idee had. Toen zei ze 'tja, misschien moeten we als dresscode gewoon 'lekker' doen?'.
Ik weet niet waarom, maar ik vind dat best een afknapper en ook niet echt grappig. Overdrijf ik of is dit gewoon kansloos en al snel de boel seksualiseren?
kuikenspons wijzigde dit bericht op 19-03-2022 17:08
0.34% gewijzigd

maandag 21 maart 2022 om 10:24
maandag 21 maart 2022 om 11:01
TO is zich nu druk aan het maken over wat er mogelijk achter dat woord zit, maar al uitgaat van haar worst case scenario qua eigen interpretatie.katkaatje schreef: ↑21-03-2022 09:49En geldt dat dan voor alle woorden? Jij begrijpt toch ook dat een woord zelden gewoon een woord is. Het hele idee achter het fenomeen woorden is dat er een betekenis aan vast zit, anders zijn het gewoon letters op een rijtje.
Als de date van TO vraagt: "Wat doe je aan op de date?" en vervolgens de tip geeft dat ze "iets lekkers" aan moet trekken. Daarna ook nog aangeeft dat het was "om de creativiteit te testen", vind ik TO niet overdreven dat ze hier op afknapt.
Een paar andere mensen zeiden het ook al: als de date in kwestie een man was geweest, had men hier massaal gereageerd met "wat een viezerik" of "die is alleen maar op seks uit"
Geef iemand even de kans zeg, bij 1 mogelijk verkeerd woord al zo lopen miepen, dat belooft niet veel goeds. Je kent elkaar nog maar nauwelijks na 1 date.
Als het een man was geweest die dat aan mij had geappt, had ik daar waarschijnlijk op de date zelf even naar gevraagd. Als je een leuke date hebt en er wordt over en weer geflirt, dan kan je ook best je grenzen aangeven. Als er sowieso geen geflirt in de lucht hangt, lekker afscheid nemen en elkaar nooit meer zien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat context veel belangrijker is dan een woord alleen. Misschien is het een onhandige manier van flirten, misschien zat er wel helemaal geen verdere bedoeling achter, weten wij veel, iedereen denkt en communiceert anders.
maandag 21 maart 2022 om 11:06
Had ik er even een ironie smiley bij moeten plaatsen? Ik heb het er vaak lachend over met mijn beste vriendin die net gescheiden is van haar vrouw, dat twee vrouwen ook best lastig is (en dat dat ook door statistieken wordt bevestigd).

maandag 21 maart 2022 om 13:27
De vraag is dan wel: ligt dat aan een deel van de deelnemers hier, of is het nu echt zo'n enorm schunnige opmerking die echt niet kan...
Ik heb veel meer met iemand die een snoepketting omdoet. Gewoon humor.

maandag 21 maart 2022 om 13:37
Beiden en beiden niet. Natuurlijk is het geen bizar schunnige opmerking, maar het is ook niet alleen maar onschuldig. Zeker niet als je de andere opmerkingen erbij ziet. En als je dat als ontvanger geen probleem vindt, is er ook niks aan de hand, maar TO is m.i. geen 'jankerd' als ze dit niet zo'n leuke opmerking vindt. Iedereen mag overal op afknappen en de meningen zullen erover verschillen of het terecht is of niet. Persoonlijk snap ik het helemaal en aan TO's posts te zien vindt zij het ook geen match. Dus zou ze het gewoon moeten afzeggen.
De snoepketting vind ik ook grappig hoor, maar ik wil niet door mijn date 'gedwongen' worden om met gevatte humoristische comebacks te komen of, als dat er even niet in zit, me lekker te moeten kleden. Het is het testerige aspect van de communicatie van de date dat ik de boel zou afzeggen.

maandag 21 maart 2022 om 13:42
Ik bedoel meer dat men hier nogal makkelijk kan vallen op wat mannen doen.katkaatje schreef: ↑21-03-2022 13:37Beiden en beiden niet. Natuurlijk is het geen bizar schunnige opmerking, maar het is ook niet alleen maar onschuldig. Zeker niet als je de andere opmerkingen erbij ziet. En als je dat als ontvanger geen probleem vindt, is er ook niks aan de hand, maar TO is m.i. geen 'jankerd' als ze dit niet zo'n leuke opmerking vindt. Iedereen mag overal op afknappen en de meningen zullen erover verschillen of het terecht is of niet. Persoonlijk snap ik het helemaal en aan TO's posts te zien vindt zij het ook geen match. Dus zou ze het gewoon moeten afzeggen.
De snoepketting vind ik ook grappig hoor, maar ik wil niet door mijn date 'gedwongen' worden om met gevatte humoristische comebacks te komen of, als dat er even niet in zit, me lekker te moeten kleden. Het is het testerige aspect van de communicatie van de date dat ik de boel zou afzeggen.
Dat deze vrouw niet bij to past lijkt mij duidelijk. Mijn grootste verbazing in dit onderwerp is dan ook dat to niet direct aanvoelt dat dit gewoon niet gaat werken en gewoon de date afzegt.
En haar date komt op mij vooral heel onzeker over. Niet zo zeer op seks belust. Of misschien beiden, maar vooral onzeker.
maandag 21 maart 2022 om 13:42
Je doet net alsof seks en relaties iets zijn wat jij weg geeft ipv iets dat je samen opbouwt. Zolang vrouwen doen alsof zij overstag gaan of zich op- of weggeven heb je volgens mij nooit een gelijkwaardige relatie.Ttroeteltje schreef: ↑20-03-2022 09:24Sommige mensen hebben volgens mij het idee dat ze een relatie moeten hebben. Zo jammer. Een relatie hebben puur om een relatie te hebben.
Ik ben zelf een tijd vrijgezel geweest nadat ik een lange relatie had die uit ging. In die vrijgezelle periode heb ik het er flink van genomen, maar no way dat ik bezig was met het vinden van een nieuwe relatie. Ik genoot van de vrijheid die ik had. Ik heb mezelf herontdekt. En pas toen ik er echt weer klaar voor was verscheen mijn huidige partner in mijn leven als potentiële partner. Ook bij hem ging ik niet meteen overstag.
Maar echt….een persoon in je leven moet iets toevoegen, iets positiefs. Wanneer dat niet het geval is investeer dan aub niet daarin. Daar gaat niemand blij van worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

maandag 21 maart 2022 om 16:09
Ik zou er ook op afknappen als een man als antwoord zou schrijven dat de dresscode dan 'lekker' is/wordt.
Maar ik zou ook niet weten wat ik zou antwoorden als de ander vroeg wat te moeten aantrekken. Ik zou dan denken; Ja, weet ik veel, dat kan ik toch niet voor jou bepalen.
Wat een gezemel vooraf al.
Maar ik zou ook niet weten wat ik zou antwoorden als de ander vroeg wat te moeten aantrekken. Ik zou dan denken; Ja, weet ik veel, dat kan ik toch niet voor jou bepalen.
Wat een gezemel vooraf al.
vrijdag 25 maart 2022 om 21:31
Dit snap ik echt niet. Je hebt al een eerste date gehad die leuk genoeg was om op tweede date te gaan. Daaruit trek ik de conclusie dat jullie elkaar hebben leren kennen en dat het klikte.Kuikenspons schreef: ↑19-03-2022 17:44nee, ze bedoelt 'lekker' als in 'geil'.
daarom vind ik het dus ook zo jammer.
Je gaat geen friendzone in toch? Dus naast elkaar leren kennen mag je ook kijken of je elkaar sexy vindt anders wordt het sowieso niks. En zij vindt je blijkbaar sexy, en maakt daar een grappende reactie over.
Ik zou het alleen maar leuk vinden, ook omdat dit niet de eerste date is en je dus al kan inschatten dat dit niet oppervlakkig bedoeld is. Maar ik zoek ook niks achter de vraag 'wat trek je aan' omdat ik hem weleens stel als ik niet under- of overdressed wil zijn.
cortana85 wijzigde dit bericht op 25-03-2022 21:39
Reden: Zinsbouw verbeterd
Reden: Zinsbouw verbeterd
13.55% gewijzigd
zaterdag 26 maart 2022 om 07:10
Ik vind het een ongemakkelijk antwoord op een vervelende vraag.
Was dit mijn eerste date en de man had gevraagd wat ik op de volgende date zou aantrekken had dit meteen toch wel een kleine domper op de date gezet. Ik had waarschijnlijk geantwoord 'zo veel mogelijk' of 'iets waar ik normaal in de tuin mee werk' of zo...
To heeft de vraag teruggekaatst, wat de ander niet had verwacht en vervelende vragen geven ongemakkelijke antwoorden...
Bij mij zou het dus al in de verkeerde richting gegaan zijn bij de vraag...
Was dit mijn eerste date en de man had gevraagd wat ik op de volgende date zou aantrekken had dit meteen toch wel een kleine domper op de date gezet. Ik had waarschijnlijk geantwoord 'zo veel mogelijk' of 'iets waar ik normaal in de tuin mee werk' of zo...
To heeft de vraag teruggekaatst, wat de ander niet had verwacht en vervelende vragen geven ongemakkelijke antwoorden...
Bij mij zou het dus al in de verkeerde richting gegaan zijn bij de vraag...
zaterdag 26 maart 2022 om 07:48
Zo mee eens. Liefde/seks is geen gunst, prijs, iets wat je geeft of verliest.viva-amber schreef: ↑21-03-2022 13:42Je doet net alsof seks en relaties iets zijn wat jij weg geeft ipv iets dat je samen opbouwt. Zolang vrouwen doen alsof zij overstag gaan of zich op- of weggeven heb je volgens mij nooit een gelijkwaardige relatie.
zaterdag 26 maart 2022 om 07:54
Niks schunnigs aan, als een man het zou zeggen ook niet. Een belangrijk onderdeel van liefde en relaties is aantrekking en uiteindelijk seks. Dan is t wel handig om elkaar een beetje lekker te vinden. Dat die vrouw zinspeelde op to’s uiterlijk is vrij normaal, ze zijn aan het daten en aan het onderzoeken of er meer in zit. Als ze alleen voor de gezelligheid gaat kan ze beter met dr moeder koffie gaan drinken.