Ex date blijft berichten

28-03-2022 19:57 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden heb ik een aantal dates met iemand gehad.
Ik heb de dates gestopt omdat hij enorme stemmingswisselingen had en het soms leek alsof ik 4 persoonlijkheden in een uur zag. Hij leek ook een soort machtspelletjes te spelen.
Het ene moment was hij heel onzeker, kon dan in huilen uitbarsten en het volgende moment was hij een en al zelfvertrouwen en vond hij zichzelf fantastisch. Ook waren er woedeaanvallen en verloor hij al heel snel zijn geduld. Dit heb ik besproken met hem en gezegd dat ik er geen toekomst in zag.
Ik ben er vrij duidelijk in geweest dat ik geen contact meer wou en heb hem uiteindelijk geblokt omdat hij erbij bleef dat ik hem heel leuk vond maar dat niet toe wou geven :@@:
Nu een aantal weken later zag ik gister dat hij nog steeds probeer te bellen en mij via andere wegen probeer te bereiken.
Doe ik er nu goed aan om hem dood te blijven zwijgen en alles te negeren ?
ladym wijzigde dit bericht op 28-03-2022 20:04
14.43% gewijzigd
Oh jee dat klinkt eng... Overal blocken en negeren mails en alles wel bewaren mocht dit tot stalken komen heb je dit nodig voor de politie....
Doodzwijgen
In ieder geval al zijn pogingen blijven negeren! Als jij reageert, is dat voor hem alleen maar reden om juist door te blijven gaan. Hij leeft kennelijk in de waan dat hij jou moet overtuigen dat hij het is voor jou.

Mocht hij persoonlijk contact op gaan nemen (naar je toe komen, vrienden benaderen) dan zou ik advies in gaan winnen bij de politie hoe je hier mee om moet gaan.
Zeker niet reageren. Zodra je ook maar enige reactie geeft kun je weer van voren af aan beginnen met negeren en duurt het alleen maar langer voordat je eraf bent. Wat naar zeg, succes ermee
Niet reageren, niet negeren, maar gewoon blocken.
Brrr wat naar☹ 100% negeren
patchouli_ schreef:
28-03-2022 20:02
In ieder geval al zijn pogingen blijven negeren! Als jij reageert, is dat voor hem alleen maar reden om juist door te blijven gaan. Hij leeft kennelijk in de waan dat hij jou moet overtuigen dat hij het is voor jou.

Mocht hij persoonlijk contact op gaan nemen (naar je toe komen, vrienden benaderen) dan zou ik advies in gaan winnen bij de politie hoe je hier mee om moet gaan.
yup, vereist soms een lange adem. Ik heb twee jaar geleden een poosje met een gast gedate en dat netjes afgesloten. Er is nog een site waar hij mij af en toe een berichtje stuurt als ik online ben. Daar kan ik hem niet blokkeren en ik heb geen zin om een ander profiel aan te maken. Ik reageer dus nooit op hem.
Negeren
Negeren
Negeren.

En dossier aanleggen van de contactmomenten zodat op een gegeven moment de politie een stopgesprek met hem kan voeren.
Negeren, je hebt een engerd je privéleven binnengelaten, op een gegeven moment zal hij het wel opgeven en zo niet hem duidelijk maken per mail dat je geen contact meer met hem wil. Valt hij je daarna nog steeds lastig dan met het bewijs en de mail naar de politie stappen.
Oh heeeel herkenbaar. Overal op blokkeren en wachten tot hij op jouw marktplaats advertentie reageert 🥲

Ik deed een keer voor de gein de blokkade eraf bij whatsapp en binnen het uur appte hij al weer 🤣
meisje22 schreef:
28-03-2022 20:08
Niet reageren, niet negeren, maar gewoon blocken.
Vooral inderdaad overal blokkeren. Hier bleef hij wisselen van manier om contact op te nemen, en met verschillende accounts, tot ik alles bleef blokkeren. Twee jaar verder en inmiddels laatste bericht pas een maand geleden. Soms wil ik hem even flink vertellen wat ik echt van hem denk, want echt een betonnen blok voor zijn kop, denkt nog steeds dat ik hem als persoon leuk vind. Maar ik denk dat zelfs een negatieve reactie voor hem voer is om door te gaan, gezien dat betonnen blok.
Zonnebloem101 schreef:
28-03-2022 20:37
Oh heeeel herkenbaar. Overal op blokkeren en wachten tot hij op jouw marktplaats advertentie reageert 🥲

Ik deed een keer voor de gein de blokkade eraf bij whatsapp en binnen het uur appte hij al weer 🤣
Dat zou ik niet doen. Zo een engerd haalt dan in zijn hoofd dat je nog steeds met hem bezig bent en er een reden is dat je hem van blokkeer afhaalt.
Zonnebloem101 schreef:
28-03-2022 20:37

Dat zou ik niet doen. Zo een engerd haalt dan in zijn hoofd dat je nog steeds met hem bezig bent en er een reden is dat je hem van blokkeer afhaalt.
abracadabra schreef:
28-03-2022 21:02
:O is dat te zien dan, dat je iemand van de blokkade afhaalt?
Henk-and-Roelie schreef:
28-03-2022 21:04
:O is dat te zien dan, dat je iemand van de blokkade afhaalt?
Ja want als je geblokkeerd bent kun je iemands profielfoto en online status niet zien, op het moment dat je niet meer geblokkeerd bent weer wel.
m-april schreef:
28-03-2022 21:19
Ja want als je geblokkeerd bent kun je iemands profielfoto en online status niet zien, op het moment dat je niet meer geblokkeerd bent weer wel.
Ja ok, maar dat zou betekenen dat de geblokkeerde dan ieder moment van de dag controleert of hij/zij nou al eens ontblokt is.

ik was al bang dat er een alarm zou afgaan of een bericht van Facebook 'user die-en-die heeft u gedeblokkeerd'.

O laat maar, het profielfotootje is dan weer te zien in messenger.
Dank voor alle reacties.
Blijven negeren en blokkeren dus.
LadyM schreef:
28-03-2022 21:41
Dank voor alle reacties.
Blijven negeren en blokkeren dus.
En anders alle pogingen gaan vast leggen en over een paar weken eens de politie bellen. Die kunnen een stop gesprek of brief zijn kant op duwen.
Het is namelijk gewoon stalking.
Misschien het nog een kans geven. Ik denk dat jullie wel bij elkaar passen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er speelt hier iets soortgelijks.
Overal blokkeren en niet reageren.

Hij vind hier ook telkens weer een ander medium.
Het lijkt nu klaar.
To, ik zou ook wat mensen in je omgeving inlichten. Als is het maar dat hij niet via hen met jou in contact kan komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Blokkeren, negeren. Klaar.
Henk-and-Roelie schreef:
28-03-2022 21:22
Ja ok, maar dat zou betekenen dat de geblokkeerde dan ieder moment van de dag controleert of hij/zij nou al eens ontblokt is.

ik was al bang dat er een alarm zou afgaan of een bericht van Facebook 'user die-en-die heeft u gedeblokkeerd'.

O laat maar, het profielfotootje is dan weer te zien in messenger.
Bij whatsapp niet perse. Je kan uitzetten dat mensen je profielfoto zien. Bijvoorbeeld dat alleen je contacten deze kunnen zien.

Waarom je iemand die je zo’n beetje stalkt zou deblokkeren snap ik dan weer niet.
Ik heb uiteindelijk een andere telefoonnummer genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven