Gezondheid alle pijlers

Trombose na keizersnede (iemand ervaring met trombose)

29-03-2022 20:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden ben ik bevallen dmv een spoedkeizersnede ivm een te hoge bloeddruk.

De week voor en na de keizersnede was vrij heftig voor ons doordat ik heel ziek werd van de hoge bloeddruk en het erg spannend is geweest.

In de eerste week thuis kreeg ik veel pijn in mijn kuit. Uiteindelijk vrijdag naar het ziekenhuis geweest, echo van mijn been gehad en trombose vast gesteld.
Sinds vrijdag direct begonnen met het dagelijks spuiten van bloedverdunners in mijn buik.

Door alles wat er is gebeurd ben ik vrij angstig geworden en ben ik het vertrouwen in mijn lichaam een beetje kwijt.
Ben vreselijk bang dat dit het niet is, dat me iets ergers te wachten staat enz.
Hier krijg ik gelukkig hulp voor via de pop poli.

Helaas ken ik niemand die trombose heeft gehad zo jong en ben ik dus heel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Mijn angst dat de trombose doorschiet naar longen of erger is enorm. Bij alles wat ik nu voel in mijn lijf wordt die angst aangewakkerd.

Heb denk ik gewoon een hart onder de riem nodig :(
Helaas herkenbaar... je kan mij een pb sturen mocht je vragen willen stellen..
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

Ik heb ook trombose gekregen na mijn zwangerschap.
Wat wil je precies weten?
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Bailey26 schreef:
29-03-2022 21:24
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

Ik heb ook trombose gekregen na mijn zwangerschap.
Wat wil je precies weten?
Wat voor trombose had je en hoe was het verloop ?
Herken je de angst ?
Wanneer werden de klachten minder.. sorry voor de vele vragen
123456789TIENeke schreef:
29-03-2022 21:19
Helaas herkenbaar... je kan mij een pb sturen mocht je vragen willen stellen..
Ik ga even kijken hoe dat werkt. Bedankt
Ik heb rond mijn 30e dubbele longembolie gehad, was er net op tijd bij. Heb nog steeds wel wat restklachten ( nu meer dan 5 jaar geleden gebeurd), maar de meeste klachten waren na een jaar verdwenen. Het vertrouwen in je lichaam moet je inderdaad weer helemaal terug krijgen. Bij een eventuele volgende zwangerschap, daar zul je nu vast niet aan denken al, zul je misschien ook bloedverdunners moeten gebruiken. Ik heb 9 maanden Fragmin gespoten tijdens zwangerschap.
Heel veel sterkte. Hopelijk kun je ook een beetje genieten van je kindje.
Oktoberbaby2019 schreef:
30-03-2022 05:16
Ik heb rond mijn 30e dubbele longembolie gehad, was er net op tijd bij. Heb nog steeds wel wat restklachten ( nu meer dan 5 jaar geleden gebeurd), maar de meeste klachten waren na een jaar verdwenen. Het vertrouwen in je lichaam moet je inderdaad weer helemaal terug krijgen. Bij een eventuele volgende zwangerschap, daar zul je nu vast niet aan denken al, zul je misschien ook bloedverdunners moeten gebruiken. Ik heb 9 maanden Fragmin gespoten tijdens zwangerschap.
Heel veel sterkte. Hopelijk kun je ook een beetje genieten van je kindje.
Oh jeetje wat vreselijk heftig. Kwamen ze er pas laat achter of is het heel snel verergerd ? Kreeg je toen ook spuitjes en is het daarmee verbeterd toen ?
Ze zeggen dat nu ik prik, ze erger voorkomen, maar ik voel de pijn verplaatsen van kuit naar knieholte en ben echt vreselijk bang.

Gelukkig is ons gezin compleet en hebben ze mijn eileiders meteen verwijderd dus een volgende zwangerschap komt er niet meer.

Ik voel me verder niet depressief en kan enorm genieten van de kinderen maar die alles overheersende angst is afschuwelijk:(
Anewlife schreef:
29-03-2022 22:25
Wat voor trombose had je en hoe was het verloop ?
Herken je de angst ?
Wanneer werden de klachten minder.. sorry voor de vele vragen
Graag niet quoten, ik wil mogelijk later nog iets verwijderen.

Ik had het vlak bij het hart en bij de mild. Beide zijn 'toevallig' tijdens andere onderzoeken ontdekt.
Ik ben na mijn zwangerschap heel ziek geworden dus ik heb niet echt klachten gehad specifiek gekoppeld aan de trombose.

Vooral dat heb ik wel heel spannend gevonden. Artsen zeiden wel dat als ik vergelijkbare klachten krijg ik dus meteen moet bellen. Maarja ik weet dus niet welke klachten.

Ik heb ook een tijdje na het spuiten pillen gekregen en moest dan wekelijks prikken en mijn waarden doorgeven. Dat vond ik opzich wel prettig want dan werd het een soort van in de gaten gehouden.
Kreeg ook heel erg jeuk van de spuitjes.
Ik ben ook onderzocht op stollingsziekten. Gelukkig is daar geen sprake van.

Ik moet bij een eventuele volgende zwangerschap ook weer bloedverdunners spuiten. Maar ook bij een operatie of gebroken been.
Vind het wel prettig dat ik nu dus weet dat ik gevoelig ben voor een trombose en uit voorzorg kan starten.

Ik herken je angst heel goed. Ik ben echt wel een tijd het vertrouwen in mijn lichaam kwijt geraakt. Maar ik heb naast de trombose nog een aantal andere nare klachten gehad.

Geef jezelf de tijd om te herstellen en weer vertrouwen in je lichaam te krijgen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Ik herken het een beetje. Na de bevalling van mijn tweede kind heb ik een tromboflebitis gekregen, dus een trombose in de oppervlakkige aderen. Niet gevaarlijk gelukkig, wel pijnlijk en ook 6 weken spuiten met bloedverdunners. Nu, 10 jaar later, heb ik dat weer gehad. Een hele erge dit keer, mijn been was vanaf halverwege mijn bovenbeen tot onderaan mijn kuit dik, rood, heet en pijnlijk. Weer 6 weken moeten spuiten.

Het is bij mij minder erg dan bij jou, want oppervlakkig, maar ik herken wel de angst en het kwijt zijn van het vertrouwen in je eigen lichaam. Bij elk pijntje aan mijn been word ik al bang. Er is trouwens bij mij wel door deze tromboflebitis een andere chronische ziekte aan het licht gekomen, waardoor de kans op vaatproblemen in je benen wel groter is.

Ik wens je succes, het is niet leuk om hier in je kraamperiode mee bezig te zijn.
Ik had trombose tijdens mijn eerste zwangerschap, gelijk aan de bloedverdunners en ook bij de tweede zwangerschap 9 maanden moeten prikken. Maar na uitgebreid onderzoek heeft de internist niets meer van de trombose kunnen vinden, en ook niet iets dat een kans op nog een trombose zou vergroten. Alleen de zwangerschap was blijkbaar een trigger, vandaar bij de tweede ook moeten prikken. Ik was toen wel erg geschrokken maar inmiddels eigenlijk niet meer mee bezig. Ik heb ook geen pijn of klachten meer, dus ik hoop dat het hierbij blijft.
Anewlife schreef:
30-03-2022 07:31
Oh jeetje wat vreselijk heftig. Kwamen ze er pas laat achter of is het heel snel verergerd ? Kreeg je toen ook spuitjes en is het daarmee verbeterd toen ?
Ze zeggen dat nu ik prik, ze erger voorkomen, maar ik voel de pijn verplaatsen van kuit naar knieholte en ben echt vreselijk bang.

Gelukkig is ons gezin compleet en hebben ze mijn eileiders meteen verwijderd dus een volgende zwangerschap komt er niet meer.

Ik voel me verder niet depressief en kan enorm genieten van de kinderen maar die alles overheersende angst is afschuwelijk:(
Ik had al langer benauwdheidsklachten en was al bij de huisarts geweest, maar die dacht aan astma.
Bij mij is het een iets ander verhaal omdat ik naar de ic moest en trombolyse heb gekregen, maar daarna kreeg ik inderdaad spuiten en daarna tabletten waarbij ik wekelijks moest prikken bij trombosedienst. Die heb ik een jaar gebruikt.
Kun je geen nieuwe echo krijgen van je knieholte? Heb zelf ook eens last gehad van knieholte, toen hebben ze ook gelijk een echo gemaakt.
En kun je wel goed lopen? Misschien loop je door de pijn anders dan normaal waardoor je op andere plekken ook last krijgt. Bij twijfel zou ik gewoon weer aan de bel trekken hoor!
Ik was 25 toen ik mijn eerste trombose kreeg. Uit het niets.
De angst herken ik heel erg goed. Alleen bij mij was de angst dood neer te vallen. Ik woonde alleen dus daar kwam ook nog bij dat er dan niemand bij me zou zijn.
Ik heb vooral praktische hulp gevraagd. (af en toe even mij bellen)
Het is echt weer leren op je eigen lichaam te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven