Links op viva worden geblokkeerd (linkpizza)

02-04-2022 12:00 14 berichten
Ik heb de laatste tijd dat links die ik open hier op het forum, bijvoorbeeld naar een nieuwsartikel oid, geblokkeerd worden door Avast.
Er staat dan dat er 'malware is gedetecteerd' en dat de website schadelijke programma's bevat.
Het adres wat erbij in beeld staat begint altijd met 'pzz.to' en als ik daarop google schijnt dat te gaan om 'linkpizza', een systeem waarbij je geld kan verdienen als mensen op je linkjes klikken. Of iets dergelijks.

Hebben meer mensen hier last van? En ligt dit aan viva, degene die de link post of aan iets op mijn computer? En hoe kom ik ervan af?
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ik ook last van, heb ook Avast. Heel irritant! Kan niks lezen en geen plaatjes meer openen. Maar ik weet ook niet hoe je er van afkomt helaas.
Niemand is onmisbaar
Heb even op een ander forum geprobeerd en daar kan ik wel linkjes openen. Dus ligt aan Viva?
Niemand is onmisbaar
Heb ik ook. Ik dacht al dat het aan mijn instellingen lag.
.....
Ik heb het ook echt alleen bij viva. Net even iets op fokforum geprobeerd en dat werkte gewoon.
Ik snap weinig van hoe linkpizza werkt, maar zou Viva dit dan zelf gebruiken voor extra inkomsten ofzo?
Dat ligt inderdaad aan het feit dat Vief linkpizza gebruikt, irritant als websites dat doen. Je kunt het wel uitzetten maar dan moet je een add on gebruiken om javascripts te blokkeren. Ik maak gebruik van noscript en sta alleen de scripts toe die nodig zijn, het script van linkpizza is dus geblokkeerd en ik kan gewoon elke link openen zonder dat dat via linkpizza gaat.
LoiseauVélo schreef:
02-04-2022 12:37
Ik heb het ook echt alleen bij viva. Net even iets op fokforum geprobeerd en dat werkte gewoon.
Ik snap weinig van hoe linkpizza werkt, maar zou Viva dit dan zelf gebruiken voor extra inkomsten ofzo?

Ja. Het is gewoon een scriptje dat van alle uitgaande links affiliate links maakt. Stel ik plaats hier een linkje naar een product op Bol punt com en iemand klikt op die link en koopt dat product, dan krijgt Viva een percentage. Even heel simpel gezegd.
O, en blijkbaar vindt Avast dat maar raar gedoe dus die zegt dat gaan we niet doen.
Hmm irritant zeg. Heb even naar Noscript gekeken, maar avast is het er ook niet mee eens als ik dat installeer.
Als iemand een makkelijke oplossing heeft gevonden dan hoor ik dat graag!
Wat ik doe, maar daar moet je maar net zin in hebben: link kopiëren, plakken in je adresbalk en dan die pizzameuk weghalen.

Overigens worden ze bij mij niet geblokkeerd of zo maar de links werken vaak gewoon niet.
Viva lag er vannacht ook een tijd uit, ik denk dat er iets niet helemaal goed is met de site.
TsumTsum schreef:
02-04-2022 13:55
Viva lag er vannacht ook een tijd uit, ik denk dat er iets niet helemaal goed is met de site.

Dat staat er weer los van denk ik. Maar 'blij' om te lezen dat ik niet de enige was die een witte pagina kreeg.
Ik denk dat je het beschermingsniveau kan veranderen, dus de drempel hoger maken. Je moet dan even in de instellingen duiken.

Vroeger had mijn antivirus iets tegen een Bookmarks-file; ik dacht de backups. En dan kon ik dat veranderen. Ik kon dat dan ook whitelisten. Vroeger detecteerde hij een bepaald gedragspatroon en daar sloeg hij op aan.

Maar sinds Windows zijn eigen antivirus heeft vertrouw ik daar op en terecht wat mij betreft.
Dan moet het maar zoals het kan
Als ik het webschild uitzet dan kan ik de linkjes wel weer zien, maar of dat nu zo'n goed idee is, ik heb geen idee.
Weet iemand hoe dat werkt met webschild.
Niemand is onmisbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven