Irritatie social media vriendin

03-04-2022 13:36 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn beste vriendinnen is heel erg actief op Instagram. En daarmee bedoel ik dat haar hele leven daar op staat. Ze post meerdere keren per dag posts en stories. Ik irriteer me heel erg aan haar. Ik weet dat ze letterlijk de hele dag op haar telefoon zit en soms ook als we afspreken. Ze wilt ook zoveel mogelijk volgers krijgen en is daar actief mee bezig. Een beetje 'populair' gedrag.

Ik weet dat ik haar kan negeren.. Ik heb haar al een tijdje op mute gezet, maar het valt wel op dat ik nooit wat like van haar.

Ik snap gewoon niet hoe ze haar hele leven online leeft in plaats van de offline momenten geniet. Zal ik haar ooit op aanspreken of lekker laten gaan?

Ze is in het echt ook veel leuker dan online. En voel me soms rot dat ik haar moet muten hierdoor.
‘Ik vind het niet zo gezellig als je tijdens onze uitjes/samenzijn de hele tijd met je telefoon bezig bent. Zullen we gewoon genieten van het bos/de cappuccino/het breipatroon?’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Moet je dit trio nou ook al streamen?
Waarom irriteert dit jou zo erg? Ze is waarschijnlijk gewoon onzeker. Ze is daarbuiten wel leuk zeg je, dan zou ik me daarop focussen en niet meer naar haar social media profielen kijken. En zeker niks liken waar je je eigenlijk aan ergert, waarom zou je.
Wanneer jij haar de hele tijd ziet op insta, dan zit er toch zelf ook de hele tijd op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat zij verder doet op Insta of andere SM is haar probleem. Maar je mag er wel iets van zeggen als zij dit doet als jullie afgesproken hebben. Dat is het enige waar je echt iets mee kunt.

Als iemand alleen maar op SM bezig is, dan is er denk ik ook weinig leuks te bespreken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je kan toch gewoon zeggen als jullie samen zijn dat de telefoons even opzij gaan?

Ik had er allang wat van gezegd.
Wat zij buiten jullie samenkomsten allemaal doet op SM zou ik weer niets van zeggen. Dat gaat jou verder niets aan.
Je kan er prima iets van zeggen als jullie hebben afgesproken, dat ze dan haar telefoon lekker in haar tas mag houden. Verder gaat het je geen hol aan en klink je erg onaardig over iemand die je een vriendin noemt.
Leven en laten leven
Expres zo zijn, Wauw !
Iedereen heeft wel wat. Een andere vriendin heeft drie strepen eyeliner langs haar ogen en paarse lippenstift op.

Zij post veel berichten.

Het enige waar je wat van kan zeggen, is haar mobieltjesgedrag wanneer jullie samen afspreken.

Ga lekker fietsen met haar.
Fietsen door de polder / over de hei / langs de haven.

Tijdens het fietsen zit ze niet te typen
en kunnen jullie lekker bijpraten.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Vermoeiend zulke mensen of niet? Ik snap nooit zo goed waarom er mensen zijn die de behoefte voelen om hun hele leven op social media te delen. Continue met 'selfies' en 'likes' bezig zijn. Als je zo onzeker bent, zoek dan professionele hulp denk ik dan.
Als real-life vriendin ben je toch niet verplicht haar social media te liken? Een familielid van mij post ook de ganse dag, zoveel dat ik haar, met alle liefde van de wereld, geblokkeerd heb.
viva-amber schreef:
03-04-2022 13:43
Wanneer jij haar de hele tijd ziet op insta, dan zit er toch zelf ook de hele tijd op.

Je kan ook 1x per week bijlezen ;-)
Ik heb wel eens bij een vriendin aangegeven dat ik haar even onder de mute-knop ging zetten omdat ze zoveel postte dat anders vrienden nauwelijks meer naar boven kwamen (in dit geval ging het om soms wel 30 like-en-deelacties per dag waar ze me dan ook nog eens in tagde).
Heeft nooit voor problemen gezorgd.

En als ze er iets van zegt kun je toch ook gewoon zeggen dat je haar in het echt veel leuker vindt en haar dus ook liever spreekt dan volgt?
Jeetje, ik ben hier te oud voor. Wat maakt het uit? Jij bent haar 'echte' vriendin. Jij hoeft niets met haar Instagram persona. Je hoeft er niet naar te kijken, je hoeft het niet te volgen, je hoeft het niet te liken. Waarom dan die ergernis?
Jij moet zelf gewoon even een grote meid zijn en haar ontvolgen, dan is het hele probleem opgelost. En tegen haar zeg je dan gewoon iets als: zo, wij zijn vriendinnen in het echt, vind ik veel leuker.
En klaar.
Probleem de wereld uit.
Ik krijg nu een beetje de indruk dat jij je verplicht voelt om alles te volgen en te liken, en dat vervolgens op haar projecteert. Maar jij hebt een keuze hoor. Het is heel simpel.
Je klinkt ietwat jaloers.
Het is haar leven, wat zij doet en deelt is aan haar. Als jij dit irritant vindt op de momenten dat jullie samen zijn, dan zeg je er iets van. Voor de rest kan je haar prima muten/negeren o.i.d.
Haar aanspreken op haar online gedrag? Waarom? Je hoeft daar toch geen last van te hebben?
Zoals anderen al aangeven zou ik daar zeker iets over zeggen mocht zoveel met haar telefoon bezig zijn wanneer jullie afspreken.
Ik mute veel mensen, omdat ze te actief zijn, er stomme quotes en tekstjes op zetten, te negatief zijn, in allerlei complottheorieën geloven... geloof dat die mensen dat nog niet eens gemerkt hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven