Uitgerekend november 2022

27-02-2022 17:33 234 berichten
Zijn er nog meer mensen hier die net ontdekt hebben dat ze zwanger zijn en uitgerekend zijn in november 2022?

Ik heb sinds een aantal dagen een positieve test in handen. Super pril nog uiteraard! :lol:

Wellicht leuk om hier een groepje te creëren waarin meerdere vrouwen met de geschatte uitgerekende datum november ervaringen delen met elkaar!

Voel je vrij om mee te schrijven. :)
NaamHoeveelste kindUitgerekende datumBijzonderhedenAfspraken
Arretjescake 1e 9 novemberOktober 2021 een miskraam gehad16 maart
Winterluxi2e6 november23 maart
Momi2eVorige zwangerschap vroeggeboorte
Oppositina3e8 novemberMeerdere miskramen15 maart
Loohala2e5 november
Elyani2e31 oktoberMeerdere miskramen en HG zwangerschap10 maart
BobbieV1e
anoniem_408721 wijzigde dit bericht op 09-03-2022 15:19
53.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Momi schreef:
31-03-2022 08:49
Ik heb de echo al gehad, alles wat goed!! :heart:
Wat fijn!! Hoeveel weken ben je nu?

Super fijn ook om die gelijk ‘s ochtends te hebben.
8.1-3 ongeveer, het is idd echt fijn zo vroeg!
Wat fijn momi! Zo’n geruststelling!

Ik vind het wachten wel lang hoor, pas 15 april de echo. Maar goed ik ben ook pas 5 +5. Krijg nu pas iets meer last van mijn borsten en misselijkheid nog steeds in vlagen. Verder gaat het met het herstellen van de griep nog steeds traag, maar er lijkt wel een stijgende lijn in te zitten gelukkig.

Hoe gaat het met jullie kwaaltjes?
Is er nog plek voor een mee-schrijver?

Ik heb zojuist mijn eerste echo bij 6+6 gehad met een kloppend hartje. Weet al 3.5 week dat ik zwanger ben, maar door 4 vroege miskramen hiervoor durfde ik me nog niet te melden in een 'uitgerekend' topic. Het wordt ons eerste kindje en we zijn uitgerekend rond 19 november.
Hoi allemaal!

Fijn die goede echo's, ik moet nog een week geduld hebben :-[

Ik voel me wel al twee weken niet fit. Misselijk, last van m'n maag (?) geen honger en moe... Het heeft vast allemaal met elkaar te maken, maar het is heel irritant met een peuter in huis, en het nog niet kunnen vertellen (willen we pas na de echo doen)

Ik heb een paar vrije dagen gehad, ik heb nog geen idee hoe ik op deze manier moet gaan werken.

Hoop dat het snel beter gaat worden, maar ik lees overal dat 9 weken de piek is, en zover zijn we nog niet. Hoop ook dat de echo goed is, het is nu nog zo ongrijpbaar, ik heb gisteren nog maar een zwangerschapstest gedaan, en ik ben nog steeds zwanger volgens die test :nut: Voor zover dat iets van zekerheid bied.
Pfff was even een beetje van de radar hoor, wegens gebrek aan energie.

Winterluxi De echo hebben we op 7 april, aftellen dus! Benieuwd hoe jouw intake verloopt. Heb je dezelfde verloskundige als bij je eerste?

Arretjescake Wat ontzettend rot dat je je nog steeds zo naar voelt, nu ook het overgeven nog.. Red je het nog een beetje en hoe gaat het inmiddels met je?

Momi Super dat de echo goed was, wat een belangrijke mijlpaal! Gefeliciteerd! Ik ga ook nog steeds vroeg naar bed hoor. Het is sinds deze week wel iets beter dan hiervoor, toen kon ik het niet veel verder rekken dan een uur of 21 voor ik definitief knock-out ging. Hoe is dat bij jou?

Banaantje_88 Welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie eerste echo goed was, heb je deze vandaag gehad? En hoe was dat?

Lemon_Plegde Lang wachten, hè.. Lukt het je wel om je zinnen een beetje te verzetten, of zit je er constant mee in je hoofd? Wel heel naar dat je je telkens ook nog zo rot voelt, bah. Heb jij ook het idee dat het gevoelsmatig anders zou zijn om al die klachten te hebben, als je in elk geval een goede echo gehad zou hebben?

Kan het niet zo goed uitleggen maar telkens als ik nu iets voel, denk ik: 'ik weet niet eens of de zwangerschap wel goed zit, of al deze klachten wel écht ergens voor zijn'. Waarschijnlijk is dit gewoon een absurde gedachtekronkel in mijn hoofd, maar merk dat ik er inmiddels echt wel aan toe ben om te weten of er iets zit daar of niet, en of het allemaal wel goed gaat daar binnen.
Welkom Banaantje! Gefeliciteerd! Ik moet nog steeds de tabel bijwerken, dus ik zal jou er binnenkort ook inzetten.

Bobbie: voor jou schiet het ook al op, je echo. Spannend!

Ik voel mij niet zo fantastisch. Ik heb een afkeer tegen bijna al het eten, ben misselijk en een algeheel “mwehhh” gevoel. Ik lig vooral veel op de bank. Woensdag heb ik de tweede echo. Ik merk dat ik daar écht heel zenuwachtig voor ben. Ik ben zo bang dat het hartje toch gestopt is en dat het weer een missed abortion is. Brrrr.
Welkom nieuwe dames! Dat moet een geruststelling zijn van het kloppend hartje Banaantje! Ik voel me ongeveer hetzelfde als jij Lemon, inderdaad met de energieke peuter erbij. Hallelujah voor thuiswerken!

Bobbie, inderdaad zelfde verloskundige praktijk maar er zijn 2 nieuwe verloskundige bijgekomen, in totaal zijn het er 3 dus sowieso een bekend gezicht bij de bevalling. Ik snap dat je wil weten of het goed zit, en die gedachtekronkel herken ik ook. Het is denk een soort van zelfbescherming.

Arretje, vervelend dat je nu al zo zenuwachtig bent. Ik heb woensdag ook weer een echo. Bespreek je het met de verloskundige dat je jezelf zo’n zorgen maakt? Straks ben je al 10 weken dus hopelijk krijg je het gevoel dat het goed gaat komen. Zorg goed voor jezelf! Hoe laat is je echo? Bij mij pas een uur of 4.
Ik lees dat er toch dat er veel wat zwangerschapsklachten hebben, ik herken deze ook. Vooral maag-darm klachten en afkeer voor eten, ik voel mij echt lamlendig! Hadden jullie dit vorige zwangerschap ook zo? Ik was toen wel misselijk en gaf over in de ochtend, maar dat nare gevoel de hele dag kan ik mij niet herinneren. Mijn zoontje is bijna 3, het is een lastig combi! Ik hou mij ook vast aan 9 weken maar dat duurt nog even.

14 april heb ik de eerste echo.

Fijn dat er al een aantal goede echo’s zijn geweest! Ik kan me voorstellen dat het heel spannend is na een eerder miskraam Arretjescake! Ik ga voor je duimen!
Ik reageer later wat meer maar ik heb voor nu een goede echo gehad met 6+5. Wat een opluchting! Omdat het erg spannend blijft en ik erg gestresst ben gaan ze volgende week maandag nog een echo maken.
Wat fijn Nikki en ook fijn dat je al zo snel nog eens mag langskomen.

Hier nu 6 + 3 (denk ik) en ik heb vanochtend voor het eerst gespuugd, op de fiets naar mn werk. Wat een ellende zeg. Op dit soort momenten zou ik ook willen dat ik een minder sociale baan had haha, werk in het onderwijs dus ik moet de hele tijd mooi weer spelen voor iedereen.

Volgende week vrijdag pas de echo en ik wil ook zo graag weten of het goed zit. Nog even geduld bewaren..
Ik heb dat ook Juultje! Maar dat komt misschien ook omdat je minder kan rusten met een tweede.

Nikkie fijn dat je een goede echo hebt gehad! Ik snap wel dat een zwangerschap weer heel spannend is. Is het wel geruststellend dat je goed in de gaten gehouden wordt?

Melancolie dat is echt heel naar ja! Dan kan je niet thuiswerken in je pyjama… Als het te erg wordt dan moet je je misschien ziek melden, of om vervangend werk vragen.

Duimen jullie morgen voor mijn afspraak bij de verloskundige ? :)
Wat spannend luxi! We hebben dan morgen allebei een VK afspraak. Jij wat later op de avond toch, of heb ik dat verkeerd onthouden? Ik heb hem om 11.15 uur.

Ik heb helaas een nieuw account aangemaakt omdat ik opeens niet meer in mijn oude kan komen. Hopelijk lukt dat op een of andere manier toch nog, want anders houden we die stomme oude tabel.
Altijd beter om ‘s ochtends gelijk aan de beurt te zijn Arretje! Gaat het nog met de zenuwen? We gaan gewoon voor een goede echo met mooie hartjes! De mijne is einde middag, 16:00u.

Als het niet meer lukt met je account terug vinden dan kunnen we altijd een nieuw topic starten, een tabel is wel handig met ieders afspraken.
Succes vandaag, Arretjes en Winter!!
Zo opgelucht! Een prachtige echo met zwaaiende baby. Hij/zij schopte ook al met de beentjes :heart: Geschat op 9+2. Dat komt overeen met wat ik berekend heb.
Ahh wat super fijn!!
Voor de liefhebbers met echo foto:

https://ibb.co/DtGbRkJ
Momi schreef:
06-04-2022 15:10
Ahh wat super fijn!!
Ja heel fijn! Nu de 21e de termijn echo (met 11 weken) en dan weer de 13 weken echo. Dat is wel fijn, zo dicht op elkaar allemaal.
Winterluxi Ik ben inderdaad wel redelijk gerustgesteld dat ze me zo opvolgen, maar het blijft heel spannend en de meest spannende periode komt ook nog want de vorige keer was het kindje eigenlijk pas met 10 weken overleden, maar de kans dat dat weer gebeurd is niet zo groot! Jij succes straks!

arretjescake fijn dat je een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd! Wat betreft je account als je er niet meer in kunt kunnen we misschien beter een nieuw topic aanmaken inderdaad, zodat de tabel wat overzichterlijker word? en ook iedereen erin staat :)
Hier ook een goede echo :cheer: volgensmij zijn we dicht bij elkaar uitgerekend Arretje! Ik kwam nu op de 9w3d.

Nikki fijn dat het wat rust geeft. En de kans om 2 keer door bliksem geraakt te worden (bij wijze van spreken) is heel minimaal. Maar zo’n ervaring is gewoon traumatisch en niet zo gek dat die angst er zit. Hopelijk kan je na de termijnecho ademhalen. Zorg goed voor jezelf :heart:
Jeeh Winter wat een goed nieuws ook :D
Ja super Winterluxi! Ik werd nu geschat op uitgerekende datum 7 november. Wanneer heb jij de termijn echo?

Uit nieuwsgierigheid: kwam jouw echo een beetje overeen met mijn echo? Ik vind het zo leuk om echo’s van anderen te vergelijken :proud:
Wat fijn van de goede echo’s Nikki arretjescake en winter! Bij 9 wkn zie je ook echt een mensjes vorm (ipv zo’n worm met knopjes als ledematen bij 7 wkn 🙈).

Net als een aantal anderen hier voel ik me continue brak en misselijk, af en toe overgeven en heeeeeel moe, en helaas ook geen thuiswerk beroep. Hopelijk voel k me binnenkort wat beter en kan ik wat uitgebreider bij lezen en reageren.
Arretjescake2 schreef:
06-04-2022 18:35
Ja super Winterluxi! Ik werd nu geschat op uitgerekende datum 7 november. Wanneer heb jij de termijn echo?

Uit nieuwsgierigheid: kwam jouw echo een beetje overeen met mijn echo? Ik vind het zo leuk om echo’s van anderen te vergelijken :proud:
Ik word morgen gebeld om de afspraak te maken, ik laat het nog even weten :)

De echo komt overeen inderdaad! Bij mij is die iets minder duidelijk maar het hoofdje ligt rechts https://ibb.co/Bn7gkqT

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven