Gmail vraagt ineens code bij inloggen, snap er niets van
zaterdag 9 april 2022 om 11:27
Help me want ik word gek!
Ik kon op mijn laptop altijd gewoon met mijn wachtwoord inloggen op Gmail. Nu stuurt hij me ineens naar mijn mobiel waar ik moet bevestigen dat ik het ben door op ja te klikken. Tot zover gaat het goed. Maar dan moet ik een code (die zie ik op mijn laptop staan) intikken op mijn telefoon. Waar doe ik dat dan? Ik kan alleen bedenken om dat in het telefoongedeelte te doen. Dus ik toets die code daar in en druk op het groene telefoontje (wat moet ik anders). Dan gaat mijn telefoon ergens over nadenken en er staat iets over een USSD code. Vervolgens krijg ik een melding in mijn telefoon dat het verbinden mislukt is omdat de MMI code niet geldig is.
Welke IT-eikel heeft dit verzonnen?
Ik wil dit helemaal niet!! Waarom kan ik niet gewoon met mijn wachtwoord inloggen en wat doe ik toch fout??
Ik kon op mijn laptop altijd gewoon met mijn wachtwoord inloggen op Gmail. Nu stuurt hij me ineens naar mijn mobiel waar ik moet bevestigen dat ik het ben door op ja te klikken. Tot zover gaat het goed. Maar dan moet ik een code (die zie ik op mijn laptop staan) intikken op mijn telefoon. Waar doe ik dat dan? Ik kan alleen bedenken om dat in het telefoongedeelte te doen. Dus ik toets die code daar in en druk op het groene telefoontje (wat moet ik anders). Dan gaat mijn telefoon ergens over nadenken en er staat iets over een USSD code. Vervolgens krijg ik een melding in mijn telefoon dat het verbinden mislukt is omdat de MMI code niet geldig is.
Welke IT-eikel heeft dit verzonnen?

Ik vind hier dingen van.
zaterdag 9 april 2022 om 11:43
Gebruik je outlook of gewoon je browser om in te loggen?
Ik had 2 dagen geleden ruzie met gmail via outlook na het wijzigen van mijn wachtwoord. Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk moet.
Voor outlook kan je app-wachtwoorden gebruiken in plaats van je normale wachtwoord, dat is een code van 16 tekens. Deze moet je in outlook invoeren bij je account instellingen. Let op deze moet je invoeren via de app configuratiescherm -> mail en niet via je accountinstellingen in outlook want dan werkt het niet. Lekker logisch allemaal
Als het goed is krijg je op een gegeven moment een pop-up van google op je laptop om te bevestigen dat je outlook toestemming wil geven. Als deze pop-up niet verschijnt even je laptop en outlook opnieuw starten.
Ik had 2 dagen geleden ruzie met gmail via outlook na het wijzigen van mijn wachtwoord. Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk moet.
Voor outlook kan je app-wachtwoorden gebruiken in plaats van je normale wachtwoord, dat is een code van 16 tekens. Deze moet je in outlook invoeren bij je account instellingen. Let op deze moet je invoeren via de app configuratiescherm -> mail en niet via je accountinstellingen in outlook want dan werkt het niet. Lekker logisch allemaal

Als het goed is krijg je op een gegeven moment een pop-up van google op je laptop om te bevestigen dat je outlook toestemming wil geven. Als deze pop-up niet verschijnt even je laptop en outlook opnieuw starten.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly

zaterdag 9 april 2022 om 11:44
Het is een beveiliging als je van een nieuw apparaat inlogt, ik bevestig dat gewoon op mijn app. Als je eens een melding zou krijgen dat er iemand ergens inlogt en dat ben jij niet, dan kun je dat dus tegenhouden. Het is maar 1x per nieuw apparaat.
Heb je misschien een nieuwe laptop? Het is overigens een instelling die je uit kunt zetten.
Heb je misschien een nieuwe laptop? Het is overigens een instelling die je uit kunt zetten.
zaterdag 9 april 2022 om 11:46
Nee, het gaat om Gmail. Bij mij stuurt Outlook een code naar mijn gmail die ik dan moet intypen in Outlook. Omslachtig, maar nog wel te volgen.
Dit van Gmail is nieuw. Ik vind het zo onduidelijk allemaal. Waarom sturen ze niet gewoon een code naar mijn sms?
En wat is nou weer een MMI code? Nooit van gehoord!
Dit van Gmail is nieuw. Ik vind het zo onduidelijk allemaal. Waarom sturen ze niet gewoon een code naar mijn sms?
Ik vind hier dingen van.

zaterdag 9 april 2022 om 11:49
Ik had het ook over Gmail.Sabeltandcavia schreef: ↑09-04-2022 11:46Nee, het gaat om Gmail. Bij mij stuurt Outlook een code naar mijn gmail die ik dan moet intypen in Outlook. Omslachtig, maar nog wel te volgen.
zaterdag 9 april 2022 om 11:50
Ik heb geen nieuwe laptop maar wel een andere mobiel. Maar die heb ik al een week en ik kon gewoon op de oude manier inloggen. Dat uitzetten zal vast pas kunnen nadat ik ingelogd ben.cleo schreef: ↑09-04-2022 11:44Het is een beveiliging als je van een nieuw apparaat inlogt, ik bevestig dat gewoon op mijn app. Als je eens een melding zou krijgen dat er iemand ergens inlogt en dat ben jij niet, dan kun je dat dus tegenhouden. Het is maar 1x per nieuw apparaat.
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 9 april 2022 om 11:55
zaterdag 9 april 2022 om 12:02
zaterdag 9 april 2022 om 12:12
Misschien in de Google Authenticator app? Of een andere oplossing hieronder:
https://support.google.com/accounts/ans ... ic=2954345
https://support.google.com/accounts/ans ... ic=2954345
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
zaterdag 9 april 2022 om 12:26
Op mijn telefoon of op mijn laptop? De uitleg in de link vind ik te moeilijk
. Sowieso kan ik nu niks omdat ik een paar uur wachten moet. Nu moet ik nog iets nuttigs gaan doen ook. Wat een gedoe.
Bedankt voor het meedenken zo ver
.
Nog meer mensen die hier wellicht ervaring mee hebben?

Bedankt voor het meedenken zo ver

Nog meer mensen die hier wellicht ervaring mee hebben?
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 9 april 2022 om 18:42
YES!! Ik zit er in!!! En dat zonder iemand te vermoorden.
Bij poging 999 verschenen op mijn mobiel drie nummer waaruit ik kon kiezen, en eentje was het nummer dat ook in die melding stond. Die moest ik dus gewoon selecteren. Waarom dat eerder niet gebeurde en waarom ik überhaupt zo omslachtig moest inloggen, geen idee. Ik heb direct mijn wachtwoord veranderd.
Eén dag en 100 grijze haren verder kan ik eindelijk in mijn account. Wat een buikpijn had ik ervan! Bedankt voor het meedenken allemaal.
Bij poging 999 verschenen op mijn mobiel drie nummer waaruit ik kon kiezen, en eentje was het nummer dat ook in die melding stond. Die moest ik dus gewoon selecteren. Waarom dat eerder niet gebeurde en waarom ik überhaupt zo omslachtig moest inloggen, geen idee. Ik heb direct mijn wachtwoord veranderd.
Eén dag en 100 grijze haren verder kan ik eindelijk in mijn account. Wat een buikpijn had ik ervan! Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik vind hier dingen van.