Ik vind een collega leuk ( ja ja ook ik)
zaterdag 16 april 2022 om 23:25
Ik zit in een ongemakkelijke situatie.
Ik heb een collega en ik moet nu na lang ontkennen dat ik deze persoon toch meer dan leuk vind.
Collega is best een stuk ouder dan ik en nog eens mijn “coach” . Niet zo handig dus.
Wat ook problematisch is is het gesprek wat ik heb gehad met een teamleider omdat er roddels rondgaan. Roddels dus dat collega en ik stiekem een relatie hebben. Dit is natuurlijk niet zo en collega weet dus ook niet van mijn crush. Soms denk ik het is wederzijds er is veel contact omdat we in hetzelfde project zit en ik collega vervang wanneer die er niet is.
Ergens denk ik ja ik ga ervoor en we zien het wel. Anderzijds ben ik ook best bang want ja een afwijzing is ook niet leuk en ook niet handig voor de samenwerking.
Is het beter om te wachten tot die crush “gewoon” over waait?
Ik heb een collega en ik moet nu na lang ontkennen dat ik deze persoon toch meer dan leuk vind.
Collega is best een stuk ouder dan ik en nog eens mijn “coach” . Niet zo handig dus.
Wat ook problematisch is is het gesprek wat ik heb gehad met een teamleider omdat er roddels rondgaan. Roddels dus dat collega en ik stiekem een relatie hebben. Dit is natuurlijk niet zo en collega weet dus ook niet van mijn crush. Soms denk ik het is wederzijds er is veel contact omdat we in hetzelfde project zit en ik collega vervang wanneer die er niet is.
Ergens denk ik ja ik ga ervoor en we zien het wel. Anderzijds ben ik ook best bang want ja een afwijzing is ook niet leuk en ook niet handig voor de samenwerking.
Is het beter om te wachten tot die crush “gewoon” over waait?
zondag 17 april 2022 om 21:05
Je mag van mij zeker wel tegen geluid geven. Het is ook een van de dingen die mij tegen houd. Want ja het kan ook heel erg mis gaan natuurlijkLekkerding schreef: ↑17-04-2022 19:59Tegen-geluiden zijn dus niet gewenst hier.
Prima hoor. Ik houd mijn ervaringen en adviezen wel voor me.
Veel succes TO, hoe het dan ook maar mag uitpakken (en nee, dat is niet sarcastisch bedoeld)
zondag 17 april 2022 om 21:10
Blijf alsjeblieft. Je tegen-geluid is zeer gewenst. De mening van een naïeve lovebird is maar één van de zovelen over de weerbarstige werkelijkheid, van de hel die liefde op de werkvloer heet. Ik geef ook maar een mening omdat het kan. En zo.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
zondag 17 april 2022 om 23:40
Wat versta je dan onder heel erg mis gaan? Ik kan me daar even geen voorstelling van maken.Herewegoagain schreef: ↑17-04-2022 21:05Je mag van mij zeker wel tegen geluid geven. Het is ook een van de dingen die mij tegen houd. Want ja het kan ook heel erg mis gaan natuurlijk
Ik zou gewoon een drankje gaan doen, maar wanneer er wat opbloeit tussen jullie wel een andere coach regelen.
Stel dat het niet werkt tussen jullie of het een echte match is kun je altijd nog 1 van beiden elders gaan werken toch?
Dus hoe lig je in de arbeidsmarkt to?
maandag 18 april 2022 om 15:28
Een andere coach staat al een tijd in de planning maar we komen niet van elkaar af.
En ja heel erg mis gaan als in Idd dat het niet werkt etc.
Dat drankje moet ik misschien maar eens gaan doen. Ben ook bang dat het wel werkt. Want ja wat dan.
Wil ook liever niet ergens anders gaan werken want ik heb een hele leuke baan.
En ja heel erg mis gaan als in Idd dat het niet werkt etc.
Dat drankje moet ik misschien maar eens gaan doen. Ben ook bang dat het wel werkt. Want ja wat dan.
Wil ook liever niet ergens anders gaan werken want ik heb een hele leuke baan.
maandag 18 april 2022 om 15:49
Besef je je goed dat als het neerkomt op een andere baan (moeten) zoeken, dat jij dat zeer waarschijnlijk zal gaan zijn? Want ik kan me voorstellen dat zo nauw samenwerken niet zo prettig is voor het team. En mocht een relatie om welke reden niet werken, het vaak de junior (vrouw) is die moet wieberen en niet de hoger geplaatste senior.
Bovendien vinden veel bedrijven het in deze tijd van metoo etc. ook niet de fijnste combinatie als een oudere mannelijke leidinggevende het met een jongere student/junior aangaat en ik vind dat ook nog goed te begrijpen en te verdedigen.
Bovendien vinden veel bedrijven het in deze tijd van metoo etc. ook niet de fijnste combinatie als een oudere mannelijke leidinggevende het met een jongere student/junior aangaat en ik vind dat ook nog goed te begrijpen en te verdedigen.
maandag 18 april 2022 om 15:59
Daar ben ik mij ook heel erg van bewust vandaar ook de terughoudendheid. Mijn werkgever is zeer uitgesproken tegen dat soort dingen. En ja ik ben de junior en hij natuurlijk toch een stapje hoger.Singlejingle schreef: ↑18-04-2022 15:49Besef je je goed dat als het neerkomt op een andere baan (moeten) zoeken, dat jij dat zeer waarschijnlijk zal gaan zijn? Want ik kan me voorstellen dat zo nauw samenwerken niet zo prettig is voor het team. En mocht een relatie om welke reden niet werken, het vaak de junior (vrouw) is die moet wieberen en niet de hoger geplaatste senior.
Er zijn wel mensen in mijn team getrouwd met collega’s maar die werken dan niet op dezelfde afdeling
maandag 18 april 2022 om 16:38
maandag 18 april 2022 om 16:57
Heel erg mis gaan als in dat "hij" vreemd gaat met een andere collega bijvoorbeeld.
(Verhaal uit de praktijk)
Ik heb op een school waar ik vroeger werkte meegemaakt dat een broer en zus collega's waren (ging prima)
Broer kreeg een relatie met een collega en zijn zus accepteerde dat niet.
Heel veel gedoe geweest, ook lastig voor andere collega's en zus is uiteindelijk verzocht een nieuwe baan te gaan zoeken
(Verhaal uit de praktijk)
Ik heb op een school waar ik vroeger werkte meegemaakt dat een broer en zus collega's waren (ging prima)
Broer kreeg een relatie met een collega en zijn zus accepteerde dat niet.
Heel veel gedoe geweest, ook lastig voor andere collega's en zus is uiteindelijk verzocht een nieuwe baan te gaan zoeken
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 18 april 2022 om 19:13
maandag 18 april 2022 om 19:43
Het is een cliché en niet voor niets, dat de baas het aanlegt met zijn stukken jongere vrouwelijke collega en dat als er hommeles komt, het bijna altijd de vrouw is die met de shitzooi blijft zitten.
Het is in metoo tijdperk niet ondenkbaar dat bedrijven er niet happig op zijn.
Dus je kunt je kop ervoor in het zand willen steken. Maar ik zou liever nuchter realistisch zijn. Prima als je het met je baas wilt aanleggen, zolang je maar realistisch blijft en in je achterhoofd houdt dat dit kan betekenen dat je een andere baan moet zoeken. Als je daar ok mee bent, vooral doen wat je niet laten kunt.
Het is in metoo tijdperk niet ondenkbaar dat bedrijven er niet happig op zijn.
Dus je kunt je kop ervoor in het zand willen steken. Maar ik zou liever nuchter realistisch zijn. Prima als je het met je baas wilt aanleggen, zolang je maar realistisch blijft en in je achterhoofd houdt dat dit kan betekenen dat je een andere baan moet zoeken. Als je daar ok mee bent, vooral doen wat je niet laten kunt.

maandag 18 april 2022 om 21:35
Als je hem echt heel erg leuk vindt, misschien toch eens uitnodigen samen een drankje te doen.
Als je hem dan toch niet zo leuk vindt: probleem opgelost.
Als je hem wel leuk vindt en dat is wederzijds: dan toch wellicht verstandig om samen vooruit te kijken of 1 van jullie op een andere afdeling kan gaan werken, in overleg met je leidinggevende.
Als jullie 1e date niet heel bijzonder is en je twijfelt en bent niet hals over kop verliefd, zou ik je toch aanraden er niet mee door te gaan.
Ik gun iedereen een lieve en leuke partner maar zoals ik al eerder schreef, ik heb aan de zijlijn meerdere keren moeten toezien hoe het vreselijk mis ging en de shit doe het daarna voor beiden opleverde als het een relatie tussen collega's betreft.
Als je hem dan toch niet zo leuk vindt: probleem opgelost.
Als je hem wel leuk vindt en dat is wederzijds: dan toch wellicht verstandig om samen vooruit te kijken of 1 van jullie op een andere afdeling kan gaan werken, in overleg met je leidinggevende.
Als jullie 1e date niet heel bijzonder is en je twijfelt en bent niet hals over kop verliefd, zou ik je toch aanraden er niet mee door te gaan.
Ik gun iedereen een lieve en leuke partner maar zoals ik al eerder schreef, ik heb aan de zijlijn meerdere keren moeten toezien hoe het vreselijk mis ging en de shit doe het daarna voor beiden opleverde als het een relatie tussen collega's betreft.
maandag 18 april 2022 om 23:38
Tsja to, ik heb mijn man leren kennen op mijn werk: hij was mijn leidinggevende. Toen het echt wat werd ben ik ergens anders gaan werken: want bij het bedrijf waar ik werkte mochten relaties op de werkvloer niet. Maar ik was niet gehecht aan mijn baan en had Carrièreopties genoeg toen.
Ben wel inmiddels al jaren samen en dolgelukkig met mijn toenmalige leidinggevende…
Ben wel inmiddels al jaren samen en dolgelukkig met mijn toenmalige leidinggevende…
dinsdag 19 april 2022 om 10:55
Hoe erg ben je aan deze baan gehecht of ben je ervan afhankelijk? Is het eenvoudig een andere baan te vinden?
Je bent echt niet de eerste die een relatie krijgt op het werk, maar ook niet de eerste die noodgedwongen iets anders moet zoeken vanwege een (stukgelopen) relatie met een collega.
Verstandige optie is niet doen, als het je wat risico's waard zijn dan gewoon ervoor gaan.
Je bent echt niet de eerste die een relatie krijgt op het werk, maar ook niet de eerste die noodgedwongen iets anders moet zoeken vanwege een (stukgelopen) relatie met een collega.
Verstandige optie is niet doen, als het je wat risico's waard zijn dan gewoon ervoor gaan.
dinsdag 19 april 2022 om 16:44
Tja dit zijn voor mij wel vrij standaard leefregels hoor, don't shit where you eat.babbeleo schreef: ↑18-04-2022 19:13Ok. Heb je familie als collega, uitkijken geblazen, niet zomaar een relatie aangaan met een andere collega. Check, die noteer ik ook.
Ik moet er toch even wat scherper ingaan denk ik, dit wordt een ramp zo naïef als ik er nu insta.
En buren? Geeft dat ook problemen?
Het is een bekend effect dat je verliefd wordt op mensen waar je veel of intensief mee omgaat, zal iets hormonaals zijn.
dinsdag 19 april 2022 om 18:51
als jullie beiden niet vreemdgaan, want single, dan is een ongemakkelijkheid nog overkomelijk.Herewegoagain schreef: ↑17-04-2022 00:24We zijn allebei single en allebei ook geen kinderen.
Ik ben denk ik meer bang dat het niet wederzijds is als ik het hem vertel zeg maar. Bang dat het dan erg ongemakkelijk word
Dus ga ervoor, blijf het natuurlijk afstemmen op de situatie, maar wat heb je te verliezen?
Ik was ooit verliefd op een getrouwde collega. Niet dat dit ooit dus iets zou zijn dat ik zou omzetten in daden, maar ik kwam maar niet van het gevoel af, dus heb ik het hem een keer tijdens een lunch opgebiecht dat ik verliefd op hem was. Luchtig en verpakt in een gesprek over leuke collega's en sfeer op de werkvloer, dus ongemakkelijkheidsgraad was 3 op de schaal van 10, maar zijn nuchtere, begripvolle reactie, en hoe we daarna gewoon de lucht geklaard hadden en ik door de confessie van de crush af was, was het voor mij sowieso waard.
Als ik niks had gezegd was ik in dat 'verliefde' gevoel blijven hangen, en daar had ik geen zin in.
SVP niet citeren, ik verwijder dit straks ivm herkenbaarheid
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
woensdag 20 april 2022 om 10:59
Ja tuurlijkbabbeleo schreef: ↑18-04-2022 19:13Ok. Heb je familie als collega, uitkijken geblazen, niet zomaar een relatie aangaan met een andere collega. Check, die noteer ik ook.
Ik moet er toch even wat scherper ingaan denk ik, dit wordt een ramp zo naïef als ik er nu insta.
En buren? Geeft dat ook problemen?

Mannen geven eigenlijk altijd problemen

Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 20 april 2022 om 11:04
Sja, je moet bedenken hoe ongemakkelijk het zou zijn als het niet zou werken en je elkaar elke dag moet zien erna. Er zijn maar weinig exkoppels waarbij dat niet ongelofelijk awkward is. Ik heb het zelf meegemaakt en hij kon de break slecht handelen en ging daardoor heel vervelend tegen mij doen op werk. Ik heb (mede ook omdat ik toe was aan een andere baan, maar toch) toen ontslag genomen en een nieuwe baan gezocht. Gelukkig ook meteen gevonden. Ik zou daten op de werkvloer echt iedereen afraden.