Hoe tijdelijk internet regelen in gehuurd vakantiehuisje?
zaterdag 23 april 2022 om 22:24
Aah, we hebben voor drie weken een vakantiehuisje op Tenerife, maar nu blijkt er geen WiFi te zijn. Enkelen van ons moeten ook nog wat werken hier, dus echt stom dat we dat niet nagevraagd hebben, we gingen er gewoon van uit.
Heeft er iemand ideeën voor hoe we dit zouden kunnen oplossen? De telefoons hebben geen voldoende grote internetbundel om als hotspot voldoende te zijn. Ideeën hoe we drie weken internet zouden kunnen regelen?
Heeft er iemand ideeën voor hoe we dit zouden kunnen oplossen? De telefoons hebben geen voldoende grote internetbundel om als hotspot voldoende te zijn. Ideeën hoe we drie weken internet zouden kunnen regelen?
zaterdag 23 april 2022 om 22:48
zaterdag 23 april 2022 om 23:03
zondag 24 april 2022 om 00:42
Lokaal een simkaart regelen en dan een ouwe telefoon als hotspot mee. Of nog beter, een 4g router.
Op eBay staan trouwens simkaarten van Vodafone Ierland. In heel de EU te gebruiken, unlimited voor 20 euro per 28 dagen. De aanschaf is wel een investering maar ik heb al 2 jaar zo’n Sim en gebruik hem vaak op vakantie icm een RUT240 4g router. Pas nog in een landal park waar ze 7,50 per dag vroegen voor internet.
https://www.ebay.nl/itm/Unlimited-Data- ... 127-2357-0
Op eBay staan trouwens simkaarten van Vodafone Ierland. In heel de EU te gebruiken, unlimited voor 20 euro per 28 dagen. De aanschaf is wel een investering maar ik heb al 2 jaar zo’n Sim en gebruik hem vaak op vakantie icm een RUT240 4g router. Pas nog in een landal park waar ze 7,50 per dag vroegen voor internet.
https://www.ebay.nl/itm/Unlimited-Data- ... 127-2357-0
zondag 24 april 2022 om 01:17
Na een bepaalde hoeveelheid gaat helaas de snelheid achteruit. Voldoende om mail te sturen en te ontvangen, het nieuws te lezen en wat te surfen, maar ik vrees dat het niet snel genoeg is om bijvoorbeeld te kunnen videoconferencen. Daar moet je dan wel rekening mee houden.
zondag 24 april 2022 om 06:18
Zelfs om alleen te kunnen genieten van de vakantie heb je internet nodig.
Alles wat je zou willen bezoeken heeft de openingstijden online staan, de entreeprijzen, etc. Zelfs als bij de receptie folders liggen wil je online even opzoeken hoe je je bezoek gaat plannen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-04-2022 09:16
0.12% gewijzigd
zondag 24 april 2022 om 07:13
Bij mij is onbeperkt echt onbeperkt. Snelheid blijft gewoon gelijk, in Nederland dan.Zarah schreef: ↑24-04-2022 01:17Na een bepaalde hoeveelheid gaat helaas de snelheid achteruit. Voldoende om mail te sturen en te ontvangen, het nieuws te lezen en wat te surfen, maar ik vrees dat het niet snel genoeg is om bijvoorbeeld te kunnen videoconferencen. Daar moet je dan wel rekening mee houden.
Maar je hebt zeker een punt: het maakt voor de oplossing heel veel uit wat dat werken inhoudt. Moet je om de beurt je mail checken of moeten er drie tegelijk videobellen?
En waar ligt het huisje? Al die oplossingen met hotspots en zo zijn heel goed (en in mijn ogen ook de enige optie), maar als je in de middle of nowhere zit met te weinig bereik heb je er weinig aan.
zondag 24 april 2022 om 08:06
Bij mij niet.Zarah schreef: ↑24-04-2022 01:17Na een bepaalde hoeveelheid gaat helaas de snelheid achteruit. Voldoende om mail te sturen en te ontvangen, het nieuws te lezen en wat te surfen, maar ik vrees dat het niet snel genoeg is om bijvoorbeeld te kunnen videoconferencen. Daar moet je dan wel rekening mee houden.
zondag 24 april 2022 om 08:24