Hoe tijdelijk internet regelen in gehuurd vakantiehuisje?

23-04-2022 22:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aah, we hebben voor drie weken een vakantiehuisje op Tenerife, maar nu blijkt er geen WiFi te zijn. Enkelen van ons moeten ook nog wat werken hier, dus echt stom dat we dat niet nagevraagd hebben, we gingen er gewoon van uit.

Heeft er iemand ideeën voor hoe we dit zouden kunnen oplossen? De telefoons hebben geen voldoende grote internetbundel om als hotspot voldoende te zijn. Ideeën hoe we drie weken internet zouden kunnen regelen?
Internetcafé?
Tijdenlijk meer internet op je telefoonbundel zetten.
kerst71 wijzigde dit bericht op 23-04-2022 22:27
65.85% gewijzigd
Grotere bundel nemen op je telefoon?
Even een lokaal simkaarten kopen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lorrelies schreef:
23-04-2022 22:28
Even een lokaal simkaarten kopen
Dat is slim.
Extra MB's bijkopen?
Lokale simkaart of een databundel bij kopen, zo lossen wij dat ook op.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Niet, gewoon lekker verplicht genieten van de vakantie.
Mika2022 schreef:
23-04-2022 22:46
Dat is niet altijd een optie. Zo hebben wij beiden een eigen bedrijf en moeten we dus op vakantie online kunnen om eventuele problemen op te kunnen lossen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik zou ook een plaatselijke simkaart kopen met alleen data, dat lijkt me goedkoper dan data bij kopen bij je normale bundel.
Mijn eigen abonnement dekt heel Europa. Maar als ik buiten euro reis heb ik altijd een extra telefoon bij me. Koop direct een lokaal simmetje en gebruik die telefoon als hotspot voor mij en mijn reisgenoten.
Super handig
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lokaal een simkaart regelen en dan een ouwe telefoon als hotspot mee. Of nog beter, een 4g router.

Op eBay staan trouwens simkaarten van Vodafone Ierland. In heel de EU te gebruiken, unlimited voor 20 euro per 28 dagen. De aanschaf is wel een investering maar ik heb al 2 jaar zo’n Sim en gebruik hem vaak op vakantie icm een RUT240 4g router. Pas nog in een landal park waar ze 7,50 per dag vroegen voor internet.

https://www.ebay.nl/itm/Unlimited-Data- ... 127-2357-0
Tijdelijk ophogen tot onbeperkt en als hotshot gebruiken.
Moiren schreef:
24-04-2022 00:51
Tijdelijk ophogen tot onbeperkt en als hotshot gebruiken.
Na een bepaalde hoeveelheid gaat helaas de snelheid achteruit. Voldoende om mail te sturen en te ontvangen, het nieuws te lezen en wat te surfen, maar ik vrees dat het niet snel genoeg is om bijvoorbeeld te kunnen videoconferencen. Daar moet je dan wel rekening mee houden.
Mika2022 schreef:
23-04-2022 22:46

Zelfs om alleen te kunnen genieten van de vakantie heb je internet nodig.

Alles wat je zou willen bezoeken heeft de openingstijden online staan, de entreeprijzen, etc. Zelfs als bij de receptie folders liggen wil je online even opzoeken hoe je je bezoek gaat plannen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-04-2022 09:16
0.12% gewijzigd
Zarah schreef:
24-04-2022 01:17
Na een bepaalde hoeveelheid gaat helaas de snelheid achteruit. Voldoende om mail te sturen en te ontvangen, het nieuws te lezen en wat te surfen, maar ik vrees dat het niet snel genoeg is om bijvoorbeeld te kunnen videoconferencen. Daar moet je dan wel rekening mee houden.
Bij mij is onbeperkt echt onbeperkt. Snelheid blijft gewoon gelijk, in Nederland dan.

Maar je hebt zeker een punt: het maakt voor de oplossing heel veel uit wat dat werken inhoudt. Moet je om de beurt je mail checken of moeten er drie tegelijk videobellen?
En waar ligt het huisje? Al die oplossingen met hotspots en zo zijn heel goed (en in mijn ogen ook de enige optie), maar als je in de middle of nowhere zit met te weinig bereik heb je er weinig aan.
Zarah schreef:
24-04-2022 01:17
Bij mij niet.
Is er wel LAN (bedraad internet)? Dan zou je met een access point het signaal wireless kunnen maken. Anders een mifi router huren, zodat je maar 1 simkaart met onbeperkt data nodig hebt?
aux_champs-élysées wijzigde dit bericht op 24-04-2022 08:25
5.38% gewijzigd
https://wereldwijdwifi.nl/

Zoiets ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven